Mies afganistanista

  • Viestiketjun aloittaja hn
  • Ensimmäinen viesti
Niin.. ja vielä että itselleni ei ole tullut mieleen kysyä, mutta varmaan koska tuli pakolaisena niin matka ollut tosi kallis, pitkä ja rankka että hän tuli suomeen tienaamaan rahaa ja lähettää sitä afganistaniin äidille, siskoille ja veljille.
Aiemmin sanoit hänen olevan rikkaasta perheestä, miksi hänen tarvitsisi lähettää rahaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
hn
[QUOTE="jep";27816905]Kyllä. Jossain mättää nyt ja pahasti, jos rikkaan perheen pojan täytyy lähteä Afganista Suomeen asti, lähettääkseen rahaa perhelleen.
Se mies kusettaa sua.[/QUOTE]

No en ole kysellyt kuinka rikkaita, mutta kyllä rahaa oli mutta kai sitten enemmän halsivat
 
"vieras"
En seurustelisi tuollaisen miehen kanssa mitä sinä kerrot. Mutta tunnen afganistanilaisia, jotka ovat tulleet Pohjoismaihin ihan opiskelemaan ja ovat hyvin normaaleja, suvaitsevaisia ja länsimaalaisia. Sellaisten miesten kanssa voisin seurustella.
 
mamumamma
Muslimikulttuurissa naisella on erilainen rooli kuin länsimaissa. Vaikka kuinka olisi ei-uskonnollinen mutta tietyt uskonnolliset ja kulttuuriset tavat ovat vahvoja. Afganistan on vielä hyvin vanhoillinen maa. Se onko se huono asia, että naisen rooli on erilainen, on jokaisen naisen itse mietittävä. Suostunko siihen, että mies ei halua minun menevän diskoihin/baareihin yksin, tai olla menemättä ollenkaan? Suostunko siihen, että mies ei hyväksy miespuolisia ystäviäni? Suostunko siihen, että mies haluaa tietynlaista pukeutumista kodin ulkopuolella? (en tarkoita huivia, vaan esim. ei kireitä, paljastavia vaatteita) Jollekin nämä ehdot eivät ole ongelma ja suhde voi toimia hyvin.

Monet maahanmuuttajat lähettävät rahaa kotiin, vaikkei perhe olisi köyhäkään. Esim. monessa kulttuurissa vanhimman pojan tehtävä on elättää perhettä. Jotkut rakentavat taloa kotimaahan ja lähettävät rahaa siksi. Syitä on monia.
 
ap.
[QUOTE="Jaahas";27817012]Äläkä kuvittele, että lakkaisivat haluamasta sittenkään vaikka olisit tuon äijän kanssa naimisissa. Mies päättää, appi päättää, anoppi päättää, sinä pidät turpasi kiinni ja tyydyt siihen mitä saat :D[/QUOTE]


Nii se varmaan menee :D Mutta tuskin haluan naimisiin tai saatika jakaa rahoja :D
 
ap.
[QUOTE="vieras";27817007]En seurustelisi tuollaisen miehen kanssa mitä sinä kerrot. Mutta tunnen afganistanilaisia, jotka ovat tulleet Pohjoismaihin ihan opiskelemaan ja ovat hyvin normaaleja, suvaitsevaisia ja länsimaalaisia. Sellaisten miesten kanssa voisin seurustella.[/QUOTE]

En ole kauheasti kerotonut.. mikä kohta oli huono? Mielestäni mies on aivan länsimaalainen
 
"vieras"
Mustasukkaisuutta, epämääräisiä kertomuksia (onko sitä rahaa vai ei), outoa autokäyttäytymistä. Juuei, ei hyvä. Ja sama sille, onko naisilla huivia kasvojen edessä, arvo ei siitä muutu mihinkään. Tai siis arvottomuus.

Juokse vielä kun voit. Kaikella kunnioituksella.
 
ap.
Muslimikulttuurissa naisella on erilainen rooli kuin länsimaissa. Vaikka kuinka olisi ei-uskonnollinen mutta tietyt uskonnolliset ja kulttuuriset tavat ovat vahvoja. Afganistan on vielä hyvin vanhoillinen maa. Se onko se huono asia, että naisen rooli on erilainen, on jokaisen naisen itse mietittävä. Suostunko siihen, että mies ei halua minun menevän diskoihin/baareihin yksin, tai olla menemättä ollenkaan? Suostunko siihen, että mies ei hyväksy miespuolisia ystäviäni? Suostunko siihen, että mies haluaa tietynlaista pukeutumista kodin ulkopuolella? (en tarkoita huivia, vaan esim. ei kireitä, paljastavia vaatteita) Jollekin nämä ehdot eivät ole ongelma ja suhde voi toimia hyvin.

Monet maahanmuuttajat lähettävät rahaa kotiin, vaikkei perhe olisi köyhäkään. Esim. monessa kulttuurissa vanhimman pojan tehtävä on elättää perhettä. Jotkut rakentavat taloa kotimaahan ja lähettävät rahaa siksi. Syitä on monia.
Niin, kiitos vastauksesta :) En käy baareissa yksin vaan aina miehen kanssa, mutta varmaan antaisi mennä, vielä ainakin.. Pukeutumisesta ei ole ikinä puhunut mitään, saan pukeutua juuri niin kuin tahdon.
 
ap.
[QUOTE="vieras";27817146]Mustasukkaisuutta, epämääräisiä kertomuksia (onko sitä rahaa vai ei), outoa autokäyttäytymistä. Juuei, ei hyvä. Ja sama sille, onko naisilla huivia kasvojen edessä, arvo ei siitä muutu mihinkään. Tai siis arvottomuus.

Juokse vielä kun voit. Kaikella kunnioituksella.[/QUOTE]

Niin.. ei ole siksi kertonut paremmin koska en ole kysellyt. En usko hetkeäkään että mies pitäisi minua tai naisia ylipäätänsä arvottomampana kuin miehiä. Paitsi itseäni kyllä edelleen ihmetyttää toi autojuttu.. Ja miehellä on monia naisia ystävinä. Mm koulusta tulleita ystäviä joiden kanssa juttelee ihan normaaleista jutuista.
 
just
Niin.. ei ole siksi kertonut paremmin koska en ole kysellyt. En usko hetkeäkään että mies pitäisi minua tai naisia ylipäätänsä arvottomampana kuin miehiä. Paitsi itseäni kyllä edelleen ihmetyttää toi autojuttu.. Ja miehellä on monia naisia ystävinä. Mm koulusta tulleita ystäviä joiden kanssa juttelee ihan normaaleista jutuista.
Saahan sillä tietysti olla, mutta kokeilepa toistepäin. Hanki useita miespuolisia ystäviä itsellesi. Saatko muka jutella ihan yhtä normaalisti ja olla vapaasti heidän kanssaan?
 
greger
Miehille se onkin eri juttu. He saavat tehdä mitä haluavat, mutta naiset eivät saa. Vielä seurusteluaikoina voi mennä läpi, mutta jos naimisiin menet niin sitten loppui. Voi koko persoonallisuus muuttua. On näitä kuultu. Toki helmiä on seassa, mutta vähemmän. Tokihan suomalaisnenkin mies voi olla mitä vaan, mutta kuitenkin kulttuuri samallainen joten siitä ei voi tulla yllätyksiä.
 
ap.
Saahan sillä tietysti olla, mutta kokeilepa toistepäin. Hanki useita miespuolisia ystäviä itsellesi. Saatko muka jutella ihan yhtä normaalisti ja olla vapaasti heidän kanssaan?
No itseasiassa joo. Mulla on vain yksi miespuolinen ystävä ja juttelen kyllä hänen kanssaan puhelimessakin vaikka olen miehellä.

Mutta, ollaan seurusteltu vasta vähän aikaan niin en voi tietää millaiseksi mies muuttuu
 
ap.
Miehille se onkin eri juttu. He saavat tehdä mitä haluavat, mutta naiset eivät saa. Vielä seurusteluaikoina voi mennä läpi, mutta jos naimisiin menet niin sitten loppui. Voi koko persoonallisuus muuttua. On näitä kuultu. Toki helmiä on seassa, mutta vähemmän. Tokihan suomalaisnenkin mies voi olla mitä vaan, mutta kuitenkin kulttuuri samallainen joten siitä ei voi tulla yllätyksiä.
Niinpä. Mies usein puhuu naimisiin menosta ja mä aina vastaan etten tiedä, ehkä joskus. Mutta asia ei ole kyllä ajankohtainen vuosiin.
 
ap.
Tässä muuten blogi itseäni muutaman vuoden nuoremmasta työtöstä joka seurustelee irkilaisen/iranilaisen en muista kumpi, miehen kanssa : http://verku-huraira.blogspot.fi/
Luin haastattelun kodin kuvalehdestä ja pari kuulosti oikein tyytyväiseltä..
 
Herää
Kysy siltä mieheltäsi, onko ok, että poljet pyörällä. Entäs kesällä shortseissa?
Kulkeekin sen äiti ja siskot pyörällä tai ajaako autoa? Mieti samalla, mistä olet valmis tarvittaessa luopumaan?
 

Yhteistyössä