Mielipiteitä naapurin valitukseen liittyen?

Armiliina
Voisitteko mitenkään siirtää lapsen sänkyä ja soittorasiaa toiselle puolelle huonetta? Ja ehdottaa samaa naapurille? Nuo laput on kyllä aika rasittavia, meillekin tullut pari lappua 'metelöinnistä', enkä edelleenkään tiedä ketä naapuria olemme metelöinnilämme häirinneet... :)

Niin ja ne korvatulpat on kyllä tosi edullisia, osta niitä muutama pari ja vie naapurin tytölle itselleen, älä laita kuitenkaan postiluukusta niitä.

Itsekin olen vauvana vetänyt joka ikinen aamu soittorasian, eikä silti nykyään ole käynyt mielessäkään, että vielä pitäisi saada soittorasia aamuisin soimaan. ( Joku viisas kai oletti, että sinun lapsesi vetelee soittorasiaa vielä aikuisenakin. Eli huoli pois tässä asiassa..) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mun mielestä riittää että sä yrität tehdä sille asialle jotain, mut menisin kyllä sinuna kertomaan siitä erikseen ihan naapurille että mitä koitit tehdä jotta se ei häiritsisi...
En kyllä tajua näitä ihmisiä,että pitääkö eläminen lopettaa jos sattuu asumaan rivitalossa?
Kyllä meilläkin on aikanaan kuulunu jos jonkinmoista mekkalaa öisin, mut minä en oo siitä valittanu ku itelleni, kun ei ole varaa omakotitaloon muuttaa, niin saan kärsiä sitten melutkin...
Mun mielestä toi on ihan riittävä asiassa vastaan tulo. Ite myös kävisin naapurin ovella kertomassa, niin tietäis että asialle on koitettu jotain tehdä.

Rivitaloissa tosiaan kuten kerrostaloissakin kuuluu seinien läpi jonkin verran ääniä erityisesti hiljaiseen aikaan ja siihen pitää vaan sopeutua. Mikäli jokin tuollainen toistuva ääni häiritsee, voi itekin koittaa järjestää niin, että se ääni ei niin kuuluisi. Ei naapurin tarvitse jostain luopua sen takia, että seinän takana asuu herkkäuninen... Toki asiasta tietoisena on asiallista se pyrkiä huomioimaan omalta osaltaan. Mut villasukat jalassa ei tarvi hipsutella ja elämän ääniä välttää... Ei soittorasian soittaminen o mun mielestä tahallista häiriköintiä, kun kerta lapsi käyttää sitä nukahtaakseen eikä tarkotuksella ärsyttääkseen.

Peukut sulle, että saat naapurin kanssa asiallisesti keskusteltua ja tajuaa sun tulleen puolitiehen vastaan. :hug:
 
hippi
Kyllä se lappukin saattaa joissain tilanteissa olla ihan hyvä vaihtoehto kunhan vaan on ystävällisessä sävyssä kirjoitettu ja nimi reilusti alla. Joskus saattaa kasvotusten tunteet kuumeta puolin tai toisin enemmän ja sanoma/ sen ymmärtäminen vaikeutua. Kun taas kirjoittaessa on aikaa miettiä rauhassa ja miettiä että mitä haluaa sanoa ja miten sen saisi parhaiten menemään perille.

Kyllähän aina kun on naapureita täytyy ymmärtää että ääniä kuuluu ja myös olla valmis ottamaan naapurit huomioon omalla käyttäytymisellä. Minun on vaikea kuvitella soittorasiasta voisi kuulua niin kova ääni ettäkö sitä ei voisi pitää normaaliin elämään kuluvana, mutta koska naapuriasi asia on häirinnyt ja hän on sen omien kykyjensä mukaan tuonut esille, niin on kohteliasta asian hyväksi jotain tehdä( esim. vaimentaa rasian ääntä vuoraamalla) ja tuoda myös naapurille julki että yrität ottaa heidät huomioon ja että toivot sopua, ehkä silloin heilläkin voidaan helpommin ajatella asiaa teidän kannaltanne ja miettiä omia mahdollisuuksia ratkaista ongelma.

ps. toivottavasti asia ratkeaa kumpaakin tyydyttävällä tavalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mun mielestä riittää että sä yrität tehdä sille asialle jotain, mut menisin kyllä sinuna kertomaan siitä erikseen ihan naapurille että mitä koitit tehdä jotta se ei häiritsisi...
En kyllä tajua näitä ihmisiä,että pitääkö eläminen lopettaa jos sattuu asumaan rivitalossa?
Kyllä meilläkin on aikanaan kuulunu jos jonkinmoista mekkalaa öisin, mut minä en oo siitä valittanu ku itelleni, kun ei ole varaa omakotitaloon muuttaa, niin saan kärsiä sitten melutkin...
Mun mielestä toi on ihan riittävä asiassa vastaan tulo. Ite myös kävisin naapurin ovella kertomassa, niin tietäis että asialle on koitettu jotain tehdä.

Rivitaloissa tosiaan kuten kerrostaloissakin kuuluu seinien läpi jonkin verran ääniä erityisesti hiljaiseen aikaan ja siihen pitää vaan sopeutua. Mikäli jokin tuollainen toistuva ääni häiritsee, voi itekin koittaa järjestää niin, että se ääni ei niin kuuluisi. Ei naapurin tarvitse jostain luopua sen takia, että seinän takana asuu herkkäuninen... Toki asiasta tietoisena on asiallista se pyrkiä huomioimaan omalta osaltaan. Mut villasukat jalassa ei tarvi hipsutella ja elämän ääniä välttää... Ei soittorasian soittaminen o mun mielestä tahallista häiriköintiä, kun kerta lapsi käyttää sitä nukahtaakseen eikä tarkotuksella ärsyttääkseen.

Peukut sulle, että saat naapurin kanssa asiallisesti keskusteltua ja tajuaa sun tulleen puolitiehen vastaan. :hug:
Minä olen kuitenkin eri mieltä. On mielestäni väärin opettaa lapsi elämöimään yöllä. Se varmasti häiritsee herkkäunista. Monestihan lapset heräävät esim. yöllä. Ja tuolloin lapsi vetää soittorasian.

Mielestäni on itsekästä opettaa lapsi tavalle, joka häiritsee muita. Kun itse haluaa nukkua rauhassa pitkän yön.
 
Naapurisi kyllä on ihan oikeassa mun mielestä. Jos hiljaisuus ei ole vielä kuudelta loppunut, niinkuin yleensä ei vielä ole, niin kyllä sillä on oikeus vaatia että sitä soittorasiaa ei hiljaisuuden aikaan soiteta. Varmaan kuulostaa karmeelta joka aamu herätä sellaseen ja tuskin se ihan hiljaa kuuluu jos valittaa pitää...
Toi kun ei edes kuulu niihin normaaleihin elämän ääniin niin lopettakaa se soittorasian soittaminen. Ei teidän naapureitten tarvitse sinun lapsesi takia valvoa!!!!
 
Ja jälleen kerran voin todeta tämän: onpa onni, että ei tarvitse asua seinänaapurien kanssa ja varsinkaan perheellisten, koska sen suurempia itsekkyyden huippuja ei naapureissa koskaan ole ollut. Yrittäkää ymmärtää, että vaikka teidän lapsenne ei ilman soittorasioita nukahtaisikaan niin sen ei silti tarvitse tarkoittaa sitä että naapurinne joutuu soittorasiasta kärsimään. keksitte jonkun muun keinon siihen nukuttamiseen.


Ja en nyt halunnut yleistää, mutta pääsääntöisesti kaikki meidän entiset perheelliset naapurit on olleet itsekkäitä. Ei tietenkään kaikki, mutta suurin osa.
 
Tiuku
Meillä on myös ERITTÄIN äänille herkkä naapuri. Ja olen monesti miettinyt josko veisin hänelle niitä korvatulppia.. Ja asutaan sentään omakotitalossa maaseudulla!

Tsemppiä Ippu! Anna pienen vetää sitä soittorasiaansa, jos uni sillä lailla tulee helpommin.
 
Salama McQueen
Ei ainakaan mitään lappuviestintää, se on lapsellista. Tai senhän sä olitkin päättänyt jo jättää väliin.

Jos ei soittorasian hiljentäminen auta häiriöön, opettaisin lapsen pois siitä soittorasianukahtamisesta, edessä se kuitenkin joskus on. Tuskin nuo naapurinne on mitään elämäntapavalittajia, jos muuten eivät ole asioista sanoneet, eli todella se varmasti häiritsee. Mulla ainakin kynnys sanoa moisesta olisi tosi korkea... :whistle:

Eli vaimentaminen ja kokeilu ensin ja jos edelleen häiritsee, soittorasia muistojen joukkoon. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Meillä on myös ERITTÄIN äänille herkkä naapuri. Ja olen monesti miettinyt josko veisin hänelle niitä korvatulppia.. Ja asutaan sentään omakotitalossa maaseudulla!

Tsemppiä Ippu! Anna pienen vetää sitä soittorasiaansa, jos uni sillä lailla tulee helpommin.
Niin että muiden ei tarvitse nukkua, kunhan itse pystyy nukkua. Niin lapsi vaan yöllä soittorasiaa vetämään.
 
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön
Käveleminen ja vessassa käyminen ym. esimerkit on eri asia kuin konsertti keskellä yötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön

No soittorasia nyt ei vaan kuulu elämisen luonnollisiin ääniin, niinku ei esim. imurointi tai telkkarin huudattaminen hiljaisuuden jälkeen. Vessassa käynti ja yskiminen tai töihin lähtö taas kuuluu.
Myös muilla on oikeus nukkua, ei vaan pikkumukuloilla ja heidän äideillään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön
Käveleminen ja vessassa käyminen ym. esimerkit on eri asia kuin konsertti keskellä yötä.
mä en usko et soittorasian ääni voi niin paljon häiritä! tietty hyvä et sen vuoraa ja siirtää mahollisesti pojan ja rasian toiselle puolelle huonetta yms.. mut ei varmaan ääni oo lähellekään sama ku jos tulis vaikka muutaman kaverin kanssa baarista jatkoille kuunteleen musiikkia...

 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön
Käveleminen ja vessassa käyminen ym. esimerkit on eri asia kuin konsertti keskellä yötä.
mä en usko et soittorasian ääni voi niin paljon häiritä! tietty hyvä et sen vuoraa ja siirtää mahollisesti pojan ja rasian toiselle puolelle huonetta yms.. mut ei varmaan ääni oo lähellekään sama ku jos tulis vaikka muutaman kaverin kanssa baarista jatkoille kuunteleen musiikkia...

Kyllä se vissiin häiritsee jos toisen asuntoon asti kuuluu.
Jotkut äidit eivät vaan tajua että muillakin on oikeus nukkua... Kaikki kun ei pyöri teidän ympärillänne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön

No soittorasia nyt ei vaan kuulu elämisen luonnollisiin ääniin, niinku ei esim. imurointi tai telkkarin huudattaminen hiljaisuuden jälkeen. Vessassa käynti ja yskiminen tai töihin lähtö taas kuuluu.
Myös muilla on oikeus nukkua, ei vaan pikkumukuloilla ja heidän äideillään.
tottakai on oikeus kukaan ei pakota muuttamaan kerros- eikä rivitaloon!!

 
anna sen soittorasian olla niinkuin ennenkin. jos ei se nyt tuntitolkulla aamulla soi! ärsyttäviä tollaset naapurit... ja sanoit, että JOS poika sattuu aamulla heräämään, hän laittaa sen soimaan...eli siis joka aamu ei edes laita sitä?
mä en lähtis "mielistelemään" tollasia naapureita.. meillä oli itellä edellisessä kämpässä alakerran akka semmonen että... mitään ei tehty toisin sen valitusten jälkeen koska kaikki ne kuulu normaaliin elämään. jos asuu rivi- tai kerrostalossa, niin pitää olla tietoinen mahd. äänistä jotka kuuluu omaan asuntoon. yksi soittorasia on pientä vaikka jokaviikonloppuisiin bileisiin tms...

hyvät jatkot teille ja antakaa soittorasian olla ilman vuorauksia samassa paikassa kuin ennenkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi hyvänen aika mitä kerros- ja rivitalossa sitten saa tehdä? ite asun kerrostalossa ja mustakin on valitettu... ei enää aikoihin kylläkään...

mut saako naapuri esim lähteä töihin aamulla 5 jälkeen vaikka MULLA on kesäloma ja haluan nukkua!! entäs sitten kun joillekin tulee lehti. ei siinä mitään mut mua häiritsee kun postinjakaja koluaa rappukäytävässä keskellä yötä. seki on tosi ärsyttävää kun tuun vaikka illalla kotiin ja joku kattoo telkkaria niin et ääni kuuluu rappuun saakka ja jos sieltä tulee sellasta ohjelmaa mistä mä en tykkää... tai ku mä tuun töistä kotiin umpiväsyneenä ja päättänyt et siivoan vasta huomenna niin kuuluu kun joku imuroi...

:LOL: :LOL:

ihan oikeesti.... ei tää maailma vaan oo äänetön

No soittorasia nyt ei vaan kuulu elämisen luonnollisiin ääniin, niinku ei esim. imurointi tai telkkarin huudattaminen hiljaisuuden jälkeen. Vessassa käynti ja yskiminen tai töihin lähtö taas kuuluu.
Myös muilla on oikeus nukkua, ei vaan pikkumukuloilla ja heidän äideillään.
tottakai on oikeus kukaan ei pakota muuttamaan kerros- eikä rivitaloon!!

Ja taas tämä sama... ihan samalla lailla ne perheelliset voi asua omakotitaloissa ettei tarvitse muita häiriköidä, jos noin kärjistetään.
Mua ei tollainen siis itseäni häiritsisi, mutta ymmärrän kyllä täysin jos naapuria häiritsee. Mutta jos puuttuu se ymmärtäminen ja toisten kunnioittaminen niin ei voi mitään. Eihän sitä voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
 
että kyllä lappuviestintä silloin toimii ja on hyväksyttävää jos toinen osapuoli ei suostu kuuntelemaan mitä sulla on sanottavaa! tosin meidän entinen naapuri laittoi lappuja monestikin ilmoitustaululle ja kerran pudotti meille postiluukusta ja naapurille myös ja ne oli ihan täyttä skeidaa... kanta-astumista,lorisuttelua,naisen naurua,juoksuaskelia yms...jotkut vaan on niin tylsistyneitä omaan elämäänsä, että yrittävät häiritä toisten eloa..
 
Minäpä olin tiiättekö reipas!! =)
Käytiin sadetta uhmaten kaupassa pojan kans, ja kun tultiin kotia, ni kävin pimpottaan naapurin ovikelloa. Oven tuli avaamaan naapurin poika, ja kysyin onko äiti tai sisko kotona. Ei ollut, joten kerroin asiani pojalle, ja pyysin välittämään viestiä. Eli että aion vuorata sen soittorasian, kerroin miten, ja että toivon, että jos ääntä vielä häiritsevästi kuuluu niin siitä kerrotaan meille, keksitään sit jotain muuta ratkaisua.
Olinhan reipas, olinhan? =) ;) :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neja:
että kyllä lappuviestintä silloin toimii ja on hyväksyttävää jos toinen osapuoli ei suostu kuuntelemaan mitä sulla on sanottavaa! tosin meidän entinen naapuri laittoi lappuja monestikin ilmoitustaululle ja kerran pudotti meille postiluukusta ja naapurille myös ja ne oli ihan täyttä skeidaa... kanta-astumista,lorisuttelua,naisen naurua,juoksuaskelia yms...jotkut vaan on niin tylsistyneitä omaan elämäänsä, että yrittävät häiritä toisten eloa..
juu just tollaset vois asuu siel mettän keskellä... mut niin kelles valittaa luonnon äänistä? sammakko kurnuttaa liian kovaa....

 
minusta näin
Kyllä mua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti, jos vaikka säännöllisesti klo 6 alkais pimputus kuulumaan. Mikä on teidän taloyhtiön järjestyssäännöissä kerrottu hiljaisuus-aika? Ei se yleensä ainakaan klo 6 lopu.
Sinuna yrittäisin päästä siitä vempeleestä eroon ja saada lapsen tottumaan johonkin muuhun asiaan nukahtamisen suhteen, esim. pehmounilelu tms...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Minäpä olin tiiättekö reipas!! =)
Käytiin sadetta uhmaten kaupassa pojan kans, ja kun tultiin kotia, ni kävin pimpottaan naapurin ovikelloa. Oven tuli avaamaan naapurin poika, ja kysyin onko äiti tai sisko kotona. Ei ollut, joten kerroin asiani pojalle, ja pyysin välittämään viestiä. Eli että aion vuorata sen soittorasian, kerroin miten, ja että toivon, että jos ääntä vielä häiritsevästi kuuluu niin siitä kerrotaan meille, keksitään sit jotain muuta ratkaisua.
Olinhan reipas, olinhan? =) ;) :saint:
Minun mielestä on vaan tosi itsekästä antaa lapsensa elämöidä yöllä. Jotta itse saa nukkua.
Pitäisi tajuta, ilman että hiljaiset ja vaatimattomat naapurit sen ohimennessään uskaltavat röyhkimyksille suupielestä sanoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minusta näin:
Kyllä mua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti, jos vaikka säännöllisesti klo 6 alkais pimputus kuulumaan. Mikä on teidän taloyhtiön järjestyssäännöissä kerrottu hiljaisuus-aika? Ei se yleensä ainakaan klo 6 lopu.
Sinuna yrittäisin päästä siitä vempeleestä eroon ja saada lapsen tottumaan johonkin muuhun asiaan nukahtamisen suhteen, esim. pehmounilelu tms...
Ja aivan varmasti joskus lapset heräävät myös yöllä. Ei pelkästään aamulla. Ja lapsi pitää soittokonsertin. Ja ap varmaan sulkee vielä oven että itse ei tarvitse kuunnella... ja nukkuu varmasti toisessa päässä asuntoa. Hyi yök millaisia itsekkäit ihmisiä.
 

Yhteistyössä