Mielipiteitä naapurin valitukseen liittyen?

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvää päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
korvatulpat ei sovi kaikkien korville, ne sattuu joten huono vaihtoehto ehdottaa sitä naapureille. itse en ainakaan niitä suostuis joka yö pitämään.
nuorelle tytölle klo 6 aamulla voi olla vielä täysi yö. hän saattaa valvoa pitkään jolloin nukkuukin tuossa vaiheessa aamua vielä hyvin.
olisiko sinusta oikein että naapurin tyttö soittelisi huilua 23 aikaan, koska se tytön mielestä olisi vielä iltaa?
Poika itki yks ilta PUOLI 9:LTÄ. (Yritettiin opettaa nukahtamaan itsekseen, ettei tarvi vanhempaa huoneeseen nukahtaakseen.) Poika itki 3 minuuttia! (katoin kellosta, koska 5 minuutin kohdalla olisin sit menny rauhoittelemaan, ja yrittäny taas jättää nukahtamaan itsekseen).
Patterit alkoi kolista tuon itkun seurauksena!
Eli ilmeisesti tämä neitokainen menee aika aikaisin nukkumaan, näin ollen klo 6 aamulla on ihan järkevä aika, jos kerta uinuu jo puoli 9 illalla.
Mun mielestä ois järkevintä että kertakaikkiaan vaan opettaisitte poikanne pois siitä soittorasiasta. Voihan olla että naapuri on jo niin kauan kuunnellut sitä ääntä ja häiriintynyt siitä niin pahasti ettei enää kykene oikeesti ees antaa sen mennä "läpi korvien" kun tulee niin iso v*tus joka kerta kun kuulee sen äänen. Mitä korvatulppiin tulee, niin musta se ei oo oikein että joutuu kotonaan nukkumaan korvatulpat korvissa. Ja ne jotka sitä puoltaa niin ilman muuta pitää nukkua itse korvatulpat korvissa kotonaan. Muuten on musta tösi törkeetä ees ajatella moista! Mutta sellainen voi puhua joka itse näin toimii.

Ja mä oon kyllä sitä mieltä että kun kerran ap:n mielestä kello kuus on aamua niin hän voi vallan hyvin nousta lapsensa kanssa ylös ja heittää rasian mäkeen. Jotenkin vaan paistaa niin läpi se että ap:n on saatava nukkua mutta muut voivat jo herätä kello kuus.

Mutta hienosti toimit tän tilanteen suhteen ja jos valitusta tulee lisää niin nakkaa ny se vehje jo mäkeen. Siinä ei kauaa mee kun poikas oppii siitä pois.

Ja mä oon kyllä sitä mieltä että itekin herkkäunisena häiriintyisin soittorasian pimputuksesta. En varmastikaan heti mutta kun aikaa kuluu niin pinna lyhenee....ja sit siin varmaan kävis jännittää jo sitäkin että soiko se tänä aamuna, et oikein sillai omalla tavallaan pelolla ja jännityksellä sitä odottais et pirahtaako se soimaan.....Jos nyt kukaan ymmärtää mitä tarkoitan....Mutta siis mä väitän että kaikki jotka ovat häiriintyneet naapurin metelöinnistä/tavoista niin heillä on täydet sympatiat tän tytön puolella.

hieosti kirjoitit ylös varmaan aika monenkin ajatukset. just toi et kun tarpeeksi monta kertaa sen pimputuksen on kuullu niin rupee kunnolla vituttaa joka kerta kun sen kuulee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mom:
enkä antaisi lapseni "metelöidä" aamukuudelta. mun mielestä klo 7-23 kuuluu normaalin elämisen ääniin... siis tuolla aikavälillä ok.

me asutaan kerrostalossa, mutta taidetaan olla ainoa perhe, josta kuuluu elämisen ääniä... heh. että ei se rivitaloelämäkään aina niin hiljaista ole...
hoh hoijaa mitä metelöintiä tuo on? minäkin asun kerrostalossa ja lähden töihin monestikin ennen kuutta aamulla ja toki pojatkin tääytyy herätellä yms... ja ääntä lähtee vaikka yritän hiiren hiljaa suoriutua

 
En jaksanu koko ketjua tosiaankaan lukea. Mut eiks voisi siirtää sitä soittorasiaa johonki toiseen paikkaan. Esin jos pinnasänky niin ripustaa sängynreunaan tai sitten jos sänky nurkassa niin rasia toiselle seinälle. JA naapurin tyttö voisi siirtää sänkynsä myös toiselle seinälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Miksi ihmiset, jotka eivät osaa muuta kuin loukata muita ihmisiä, saavat palstailla?
Vaikka me ollaankin itsekkäitä ja röyhkeitä paskoja, ni me ehkä kuitenkin rakastetaan tuota poikaa enemmän kuin mitään tässä maailmassa! Ja sinä ilkeät sanoa, että meidän ei olis pitäny tehdä ollenkaan lapsia? Mene nyt helvetti soikoon vähän itseesi ja mieti mitä kirjoitat!! Et ikinä uskaltaisi sanoa tuota minulle kasvotusten. Mieti aina kirjoittaessasi, uskaltaisitko sanoa saman kasvotusten. Se on netikettiä.
Erittäin hyvä kysymys, mutta tuskin tulet siihen saamaan vastausta.
Mun mielestäni olet tehnyt ihan riittävästi ja jopa enemmänkin naapurienne rauhan hyväksi.
Tulee mieleen, että nukkuuko se naapurin teini (?) korva kiinni seinässä vai kuinka hän kuulee soittorasian NIIN tarkasti?? Ihme nillitystä.

Koita jaksaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mom:
enkä antaisi lapseni "metelöidä" aamukuudelta. mun mielestä klo 7-23 kuuluu normaalin elämisen ääniin... siis tuolla aikavälillä ok.

me asutaan kerrostalossa, mutta taidetaan olla ainoa perhe, josta kuuluu elämisen ääniä... heh. että ei se rivitaloelämäkään aina niin hiljaista ole...

Tää on ihan parhaita :LOL: :LOL: :LOL:
Minkäs teet jos lapsi herää aamulla klo.6? Tuota meidän täystuhoa et ainakaan saa pidettyä hiljaisena niin millään. Että jos neiti herää klo 6 niin "elämöi" ihan samalla tavalla kun herätessään klo7,8 tai 9.
Naurettavia nää jotkut kommentit, varsinkin tässä yhteydessä
 
Kai te ootte sitäki miettiny, et mikähän sota siitä sitte tulis, jos ap nousis lapsensa kans silloin kuuden aikaan ja lapsethan todellaki saa pidettyä hiljasena, jotta naapuri saa nukkua :headwall:

Just oli näköjään samaa juttua yllä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mun mielestä hoidit hienosti tämän asian Ippu. =) Yksi mahdollisuus on vielä virittää soittorasia niin ettei ole seinässä kiinni, jos se vaikka resonoi sille toiselle puolelle seinästä.
Noo niin miustakkii...olit Ippu reipas ja kohteliaskin!!!!!!!!!!!!!! Hyvä hyvä!!!!!!!!!
:)
 
vieras
Voi helvata!Kyllä tääl taas naurussa pitelemistä... Mä kyllä mielummin kuuden aikaan aamulla kuuntelisin seinän takaa vähän aikaa soittorasian ääntä kuin vauvan itkua tai sitä et se alkais leikkiä, kenties heitellä kiukuissaan leluja jne... Mutta voihan olla et teijä naapuri tykkää sit itkusta jne... enemmän :) Mun mielestä oot toiminut hienosti ja jos kerran isännöitsijäkin on sanonut et on normaali ääni joka saa kuulua niin mikäs siin sit.
Ja aika älytöntä ollut muuten tää vertailu pianoon tai viuluun... Huh-Huh!
Mutta meitähän on moneen junaan ja osa tahtoo viel jäähä asemalle :)
Olispä sit kiva kuulla miten täs loppupelis käy!
 
ihana nähdä värejä tällä palstalla :D
meillä alakerrastakuuluu kun verhot vedetään ikkunan eteen,ja hyvä ettei töllökin.mut eipä häiritse.
ja jos yksi pirun soittorasia häiritsee tuon ikäsiä "lapsia" niin ohhoh
 
onpas ohuet seintä jos soittorasian ääni kuuluu viereiseen asuntoon :eek:
tai sitte hyvin äänekäs soittorasia :whistle:
mut hyvin voisi myös naapuri ymmärtää lapsiperheessä sitä ääntä saattaa kuulluaa muulloinkin kuin 7-22 välisenä aikana. onneksi asutaan maalla omassa asunossa ettei tarvii tuollaisia miettiä :saint:
 
Joo, en jaksanut minäkään lukea ihan kaikkia, mutta tarpeeksi kuitenkin. Kysessähän on pienille lapsille suunnattu soittorasia, jonka takia siinä ei decibelit voi olla kovin korkeat. Pianon ja viulun ym instrumenttien soitto (tai seksi harrastaminen) on ihan eri luokassa kuin kyseinen soittorasia.
Jos oikein ymmärsin niin tämä soittorasia on yhteydessä jotenkin valokuvakehykseen tai vastaavaan, joka on tarkoitettu seinälle. Ippu on hoitanut asian mielestäni hyvin. Olen työskennellyt nuorten kanssa ja voin sen pohjalta sanoa, että aika harva nuori herää tuollaiseen ääneen kesken uniensa. On eri asia jos nuori on valvonut koko yön ja yrittää vasta aamulla klo 6 saada nukutuksi.

Ei pientä lasta pidetä hiljaisena hiljaisuusaikaan, jotta naapurit saa nukkua. Kyllä ne lapset kiukkuaa ja vetää soittorasiaa jos niitä huvittaa. Ei ne katso kelloa, että nyt kello on 7 aamulla, nyt voin alkaa kiukkuamaan tai vetämään soittorasiaa soimaan ettei se naapurin tyttö nyt herää.
Tunti tai kaks sinne tai tänne!
 
Kyllä se vaan niin on, että pitää kestää ääniä -jo aamukuudeltakin- jos asuu kerros -tai rivitalossa. Meidän talossa ei muita asukkaan onneksi kuin lapsiperheitä, joten ymmärrystä heruu ylhäältä, alhaalta ja sivuilta ;)
 

Yhteistyössä