Mielipiteitä naapurin valitukseen liittyen?

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja eiootosi :
Siis oletko tosissasi viemässä lappua? Naapurisi ihan nätisti yritti sanoa, että onko sitä rasiaa pakko vetää joka aamu? Miksi opetatte lapselle tuollaisia ihmeellisiä tapoja? Lapselle voit selittää että se meni rikki ja vaihtaa sen johonkin toiseen (kuten cd levy, vaikka hiljaista musiikkia joka ei kuulu toiselle puolelle tai vaan silitys ja unia jatkamaan). Mä en aina jaksa ymmärtää ihmisten pinttyneitä tapoja.
Ei se naapuri kyllä oikeesti kauhean nätisti siitä sanonu.
Ei oo lapselle mitenkään opetettu "tuollaisia ihmeellisiä" tapoja. Se soittorasia on ollu siinä paikalla kastajaisista lähtien, ja poika jossain vaiheessa oppi (ja ylettyi) vetämään itse sen soimaan. Mutta OPETETTU me EI olla!
Miten selität 1,5-vuotiaalle, että se meni rikki??? Kun reppana tajua edes mitä tarkoittaa RIKKI. Ja 1,5v ei ehkä osaa laittaa mitään cd:tä soimaan.... :LOL:

Mut joo, välittämättä tästä "eiootosi"-tyypin naurettavuudesta, kerron, että keksin eilen paremman ratkaisun siihen masiinan hiljentämiseen. Meillä on varmaan tusina vanhoja ylimääräisiä pyyhkeitä. Uhraan yhden, ja ompelen siitä moninkertaisen paksun pussin sen koko höskän ympärille, niin, että sieltä tulee ulos vain se vetonaru. Vaikka tosiasiassa mun tekis mieli teipata koko laitos patteriin kiinni, että kuuluis vielä enemmän! Näin aamusta olen äkäinen! ;) =)
Joo ei meidänkään lapset cdeetä ite laita soimaan, kyllä mä sen verran niitä avustan..mut ehkä ihan hyvä et vaimennat rasian ääntä...
Mut ei varmaan kannata ottaa nyt potero-asetelmaa suhteessa naapuriin...toistuvat äänet saattaa olla tosi rasittavia ja naapurillakin on oikeus elellä rauhassa ja jopa huomauttaa naapurille eli sulle. ;)
 
Jennie
Meillä tokalle menevä poika ja lähellä asuu kaveripoika, joka menossa ekalle luokalle. Meidän rivitalonaapurissa asuu 60 v eronnut, katkera nainen, joka ei pidä lapsista (huolimatta, että on itsellään lapsenlapsia). On huutanut ja pelotellut poikia milloin mistäkin. Välillä oli rauhallisempaa. Nyt pojat olivat rakentaneet "majan" tien toiselle puolelle rinteeseen. Maja koostuu ehkä 10:stä pienehköstä risusta, siis eivät ole puita katkonet. Täti oli oikein kiivennyt katsomaan ja huutanut pojille, että soittaa kunnalle näiden tihutöistä. Pojat juoksivat sisään peloissaan turvaan. Ovat aika rauhallisisia ja kilttejä molemmat. Joskus yritin käydä ystävällisesti puhumassa hänelle, mutta täti sai kauhean raivarin. Jää syksyllä eläkkeelle eli kyttäys jatkuu silloin täysipäiväisenä. Onkohan tässä muutto edessä. Asumme siis rivitalossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö hiljaisuus pitäisi olla johonkin 7 asti?

Jos tuo ei naapuria häiritsisi, niin tuskn hän olisi 6 aikaan hereillä.

Mielestäni on kyllä törkeää laittaa isoääninen soittorasia naapurin seinään kiinni, ja antaa lapsen häiritä sillä kello 6 aikaan. Todella törkeää.
Rasiassa ei ole iso ääni, kuten sanoin, me ei itse herätä siihen rasian ääneen, vaan siihen patterin kolisteluun.

Rasia ei ole asuntojen välisellä betoniseinällä, vaan meidän asunnon ei-kantavalla sisäseinälläl (=jotain vaneria).

Miten selitän 1,5-v lapselle, että älä lapsi rakas häiritse naapureita klo 6 aamulla, voit soittaa sitä vasta klo 7 jälkeen???

Soitin isännöitsijälle asiasta, hän sanoi, että moinen on normaaleja asumisen ääniä, joita rivitalossa SAA kuulua.

 
hmmmm
Niinpä, mikä on sitä normaalia elämisen ääntä kerros- ja rivitaloissa? Jotakuta häiritsee se, että yläkerrassa vedetään vessaa ja putkiston ääni kuuluu?? :eek:
Tuttavat sai alakertaan uusia naapureita. Tuttavilla oli päiväsaikaan sukua koolla, ohjelman nimenä lähinnä ruokailu, paikalla yht. 5 kouluikäistä lasta sekä aikuisia. Tottakai ääntä tulee, mutta alakertalaiset kävi valittamassa.
Ja siis tämä "meteli" päiväaikana!

Itse asuin aikoinaan kerrostalossa. Alakerrassa asui vauvaperhe, vauva itki aika paljon. MEIDÄN SEINÄNAAPURi - itse asiassa viereisen rapun naapuri - hakkasi meidän seinää, kun vauva itki. ??? !!! :eek: Ajattelin, että jos toiste hakkaavat, käyn sanomassa. Millä sen vauvan hiljentää? Runkoäänenä äänet kulkeutuvat ihan kummallisesti, sen opin tästä.

En tiedä kannattaako kirjettä laittaa, entäs jos yrität jutella nokatusten? Jos kirjeeseen päädyt, minä sitä lyhentäisin ja tiivistäisin ja jättäisin ne korvatulpat pois. Se on jo veetuilia.

Toisaalta, vaikka naapuriperheen tytär muuttaa syyskuussa pois, on hänelläkin oikeus nukkua yönsä loppuun asti, aivan kuten tekin teette. Ajattele asiaa tytön kannalta, miltä sinusta tuntuisi. Hän on teini-ikäinen, eikä jaksa ymmärtää mitään pikkuvauva-juttuja. Ja naapurin äiti puolusti omaa lastaan, kuten sinäkinomaasi.
Ilmeisesti soittorasia on seinää vasten? Onko mahdollista siirtää sitä toiseen paikkaan, kutienkin niin että lapsi ylettää, tai lapsen sänkyä toiselle seinälle?
 
vieras
Siis ap ei itse halua herätä nukuttamaan lastaan, haluaa itse nukkua 8 tai puoli 9 ja ei välitä naapurin lukiolaisesta, jolla raskas vuosi takana, ja antaa lapsensa herättää naapurin kun itse on niin laiska
 
hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö hiljaisuus pitäisi olla johonkin 7 asti?

Jos tuo ei naapuria häiritsisi, niin tuskn hän olisi 6 aikaan hereillä.

Mielestäni on kyllä törkeää laittaa isoääninen soittorasia naapurin seinään kiinni, ja antaa lapsen häiritä sillä kello 6 aikaan. Todella törkeää.
ja tämä vain, jotta ap saa itse nukkua 8 tai puoli 9.
Mitä väärää siinä sitten on ? Levännyt äiti - jaksava äiti - parempi äiti ja vaimo.
Parempiko sitten olisi,e ttä äiti on väsymyksestä zombiena? Uhrautuja marttyyri?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö hiljaisuus pitäisi olla johonkin 7 asti?

Jos tuo ei naapuria häiritsisi, niin tuskn hän olisi 6 aikaan hereillä.

Mielestäni on kyllä törkeää laittaa isoääninen soittorasia naapurin seinään kiinni, ja antaa lapsen häiritä sillä kello 6 aikaan. Todella törkeää.
Rasiassa ei ole iso ääni, kuten sanoin, me ei itse herätä siihen rasian ääneen, vaan siihen patterin kolisteluun.

Rasia ei ole asuntojen välisellä betoniseinällä, vaan meidän asunnon ei-kantavalla sisäseinälläl (=jotain vaneria).

Miten selitän 1,5-v lapselle, että älä lapsi rakas häiritse naapureita klo 6 aamulla, voit soittaa sitä vasta klo 7 jälkeen???

Soitin isännöitsijälle asiasta, hän sanoi, että moinen on normaaleja asumisen ääniä, joita rivitalossa SAA kuulua.
Okei saa sitten kuulua, mut ehkä olis kuitenkin kiva että et lähtis sotapolulle...kerro vaik naapurille et olet vuorannut sen rasian ja et toivot että ei enää häiritse! Olet sitten kuitenkin yrittänyt tehdä asialle jotain, eikös!?
Ehkä tytöllä on pinna kireellä muista syistä? Lukeeko esim. pääsykokeisiin tms.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ap ei itse halua herätä nukuttamaan lastaan, haluaa itse nukkua 8 tai puoli 9 ja ei välitä naapurin lukiolaisesta, jolla raskas vuosi takana, ja antaa lapsensa herättää naapurin kun itse on niin laiska
Koitahan lukea koko ketju ja rauhoitu vähän. Laiska? No en sanoisi. Paska? No kiitos samoin.

 
vieras
Mielestäni kuitenkin on kohteliasta että jos naapuri herää 6 aikaan teidän vuoksi, ja te voitte jotain sen asian eteen tehdä, eli ottaa tuollaiset soittorasiat pois, niin on todellakin vit.tuilua antaa lapsensa soitella sellaista, kun sen voi helposti ottaa pois.
 
Joo siis tarkoituksena on tänään vuorata se masiina, ja kun naapuria pihalla näen, niin kerron, että soitin isännöitsijälle, ja moinen ääni on rivitalossa normaaliin elämään kuuluvaa. Ja kerron myös sen, että vuorasin rasian, ja toivottavasti ääni kuuluu hiljaisemmalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö hiljaisuus pitäisi olla johonkin 7 asti?

Jos tuo ei naapuria häiritsisi, niin tuskn hän olisi 6 aikaan hereillä.

Mielestäni on kyllä törkeää laittaa isoääninen soittorasia naapurin seinään kiinni, ja antaa lapsen häiritä sillä kello 6 aikaan. Todella törkeää.
Rasiassa ei ole iso ääni, kuten sanoin, me ei itse herätä siihen rasian ääneen, vaan siihen patterin kolisteluun.

Rasia ei ole asuntojen välisellä betoniseinällä, vaan meidän asunnon ei-kantavalla sisäseinälläl (=jotain vaneria).

Miten selitän 1,5-v lapselle, että älä lapsi rakas häiritse naapureita klo 6 aamulla, voit soittaa sitä vasta klo 7 jälkeen???

Soitin isännöitsijälle asiasta, hän sanoi, että moinen on normaaleja asumisen ääniä, joita rivitalossa SAA kuulua.

Ilmeisesti isännöitsijä on ihminen, joka antaa röyhkeimmälle periksi, ihan kuten suurin osa ihmisistä.

Ei todellakaan ole ok tahallisesti herättää toisia kello 6 aamulla.

Nyt kuria sinne, teidän lapsi ei ole ainoa ihminen maailmassa etkä sinä ap.
 
vierestäkatsoja
sen kummemmin kantaa ottamatta itse asiaan suosittelisin kyllä suoraa kommunikointia naapurien välillä. noilla kaikenlaisilla lapuilla on taipumus ärsyttää entisestään, niistä kun ei kuulu äänensävy eikä näy naama. jokainen tulkitsee niitä sitten miten tulkitsee, tämä valmiiksi kiukkuinen naapuri saattaa kaikenlaiset laput ottaa hyvinkin v.ittuiluna, vaikkei se olisikaan tarkoitus. eli reilusti vaan naapurin kanssa juttusille, kutsu se vaikka teille kaffelle ja juttelette asian selväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soitin isännöitsijälle asiasta, hän sanoi, että moinen on normaaleja asumisen ääniä, joita rivitalossa SAA kuulua.
Aika omituinen tulkinta :eek: Mutta ilmeisesti sitten saa kuulua myös stereoiden ja telkkarin ääni jo klo 6 naapuriin :/


En osaa näköjään lainata... Mutta Ippu sanoo:
No nehän ei tähän nyt kai kuulu mitenkään? Mutta jos joku haluaisi kuunnella noita klo 6 aamulla, ni minkäs mä sille voisin?? Vituttaishan se, mutta en minä menis siitä päpättämään! En minä voi toisten ihmisten elin- ja asuintapoja muuttaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö hiljaisuus pitäisi olla johonkin 7 asti?

Jos tuo ei naapuria häiritsisi, niin tuskn hän olisi 6 aikaan hereillä.

Mielestäni on kyllä törkeää laittaa isoääninen soittorasia naapurin seinään kiinni, ja antaa lapsen häiritä sillä kello 6 aikaan. Todella törkeää.
Rasiassa ei ole iso ääni, kuten sanoin, me ei itse herätä siihen rasian ääneen, vaan siihen patterin kolisteluun.

Rasia ei ole asuntojen välisellä betoniseinällä, vaan meidän asunnon ei-kantavalla sisäseinälläl (=jotain vaneria).

Miten selitän 1,5-v lapselle, että älä lapsi rakas häiritse naapureita klo 6 aamulla, voit soittaa sitä vasta klo 7 jälkeen???

Soitin isännöitsijälle asiasta, hän sanoi, että moinen on normaaleja asumisen ääniä, joita rivitalossa SAA kuulua.

Ilmeisesti isännöitsijä on ihminen, joka antaa röyhkeimmälle periksi, ihan kuten suurin osa ihmisistä.

Ei todellakaan ole ok tahallisesti herättää toisia kello 6 aamulla.

Nyt kuria sinne, teidän lapsi ei ole ainoa ihminen maailmassa etkä sinä ap.

Voitko kuvitella, että tiesin tuon jo ennen kuin sinä kerroit sen minulle??? :LOL:
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kuitenkin on kohteliasta että jos naapuri herää 6 aikaan teidän vuoksi, ja te voitte jotain sen asian eteen tehdä, eli ottaa tuollaiset soittorasiat pois, niin on todellakin vit.tuilua antaa lapsensa soitella sellaista, kun sen voi helposti ottaa pois.
Iso peesi!!!


Unet ne on tärkeitä naapurillekkin!


Mitäs jos naapuri rupeaisi kolistelemaan patteria joka aamu aina kun soittorasia soi eli tekään ette saisi nukkua ;)


Silloinko vasta soittorasia lähtisi?
 
naksu
lahjaksi (tai siis poika silloin kun syntyi ) tosi kovaääninen soittorasia ja vielä hyvin korkea ääninen. Eli ne voi olla aika ärsyttäviä ihan sama olis jos naaputin tyttö akais harjoitella pianolla tai viululla klo 6 aamulla .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Joo siis tarkoituksena on tänään vuorata se masiina, ja kun naapuria pihalla näen, niin kerron, että soitin isännöitsijälle, ja moinen ääni on rivitalossa normaaliin elämään kuuluvaa. Ja kerron myös sen, että vuorasin rasian, ja toivottavasti ääni kuuluu hiljaisemmalla.
Oletko katsonut järjestyssäännöistä, mikä on hiljaisuus? Yleensä kestää kello 7 asti, ja joka tapauksessa tahallinen häiriköinti on itsekästä ja epäkohteliasta ja röyhkeää.

Itse haluat nukkua puoli 9 ja herätät naapurisi koska itse et halua nukuttaa lastasi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kuitenkin on kohteliasta että jos naapuri herää 6 aikaan teidän vuoksi, ja te voitte jotain sen asian eteen tehdä, eli ottaa tuollaiset soittorasiat pois, niin on todellakin vit.tuilua antaa lapsensa soitella sellaista, kun sen voi helposti ottaa pois.
Iso peesi!!!


Unet ne on tärkeitä naapurillekkin!


Mitäs jos naapuri rupeaisi kolistelemaan patteria joka aamu aina kun soittorasia soi eli tekään ette saisi nukkua ;)


Silloinko vasta soittorasia lähtisi?

Lukekaa koko ketju ennen naurettavaa avautumista...!!! :LOL: Aion samperi vieköön vuorata sen masiinan, ja teen kaikkeni hiljentääkseni äänen, mutta POIS SITÄ EI OTETA, JOS SILLÄ KERTA VOI ESTÄÄ MUKSUN TURHAN AIKAISEN HERÄÄMISEN, MISTÄ SEURAA VÄSYNYT JA KIUKKUINEN PÄIVÄ, SAMOIN KUIN JOS SILLÄ KERTA VOI ESTÄÄ MINUN AIKAISEN HERÄÄMISEN, MISTÄ NIIN IKÄÄN SEURAA VÄSYNYT JA KIUKKUINEN PÄIVÄ. Naapurin unia yritän myös parhaani mukaan varjella, kun AION VUORATA SEN MASIINAN, MENEEKÖ JAKELUUN??
 
hmmmm
ap tuntu olevan hyökkäyskannalla eikä rakentamassa naapurussuhdetta tai hoitamassa ongelmaa molempia tyydyttävään ratkaisuun. Jos toinen käyttäytyy tökerösti, ei itse kannata mennä mukaan ja alentua samalle tasolle, asiallisus kannattaa, on itsellä ainakin parempi olo kun voi sanoa että asiallisesti yritän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierestäkatsoja:
sen kummemmin kantaa ottamatta itse asiaan suosittelisin kyllä suoraa kommunikointia naapurien välillä. noilla kaikenlaisilla lapuilla on taipumus ärsyttää entisestään, niistä kun ei kuulu äänensävy eikä näy naama. jokainen tulkitsee niitä sitten miten tulkitsee, tämä valmiiksi kiukkuinen naapuri saattaa kaikenlaiset laput ottaa hyvinkin v.ittuiluna, vaikkei se olisikaan tarkoitus. eli reilusti vaan naapurin kanssa juttusille, kutsu se vaikka teille kaffelle ja juttelette asian selväksi.
joo noi laput kyllä ärsyttää vaikka ihan hyvää niillä tarkoittaisikin.. meille ainakin kerran eräs naapuri laittoi jonkun lapun ja siitä tuli kauhee sota.. siis mun teki mieli mennä samantien naapuriin sanomaan et etkö voi sanoa näitä asioita naamatusten, lapsellista sellainen lappujen lähettely aikuisilta ihmisiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Joo siis tarkoituksena on tänään vuorata se masiina, ja kun naapuria pihalla näen, niin kerron, että soitin isännöitsijälle, ja moinen ääni on rivitalossa normaaliin elämään kuuluvaa. Ja kerron myös sen, että vuorasin rasian, ja toivottavasti ääni kuuluu hiljaisemmalla.
Oletko katsonut järjestyssäännöistä, mikä on hiljaisuus? Yleensä kestää kello 7 asti, ja joka tapauksessa tahallinen häiriköinti on itsekästä ja epäkohteliasta ja röyhkeää.

Itse haluat nukkua puoli 9 ja herätät naapurisi koska itse et halua nukuttaa lastasi.
Voisin kernaasti nukuttaa lapseni itse, mutta se on tuo meidän muksu semmoinen, että jos minä tormaan aamulla 6lta sinne sen huoneeseen että hyssyn hyssyn, nukutaas nyt, ni hää vain herää enemmän. Tyyliin että ai on jo aamu, kiva kun tulit äiti, mitä leikitään? Mutta sen soittorasian (JONKA AION SIIS HILJENTÄÄ PARHAANI MUKAAN) kanssa poika voi nukahtaa ihan itse.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kuitenkin on kohteliasta että jos naapuri herää 6 aikaan teidän vuoksi, ja te voitte jotain sen asian eteen tehdä, eli ottaa tuollaiset soittorasiat pois, niin on todellakin vit.tuilua antaa lapsensa soitella sellaista, kun sen voi helposti ottaa pois.
Iso peesi!!!


Unet ne on tärkeitä naapurillekkin!


Mitäs jos naapuri rupeaisi kolistelemaan patteria joka aamu aina kun soittorasia soi eli tekään ette saisi nukkua ;)


Silloinko vasta soittorasia lähtisi?

Lukekaa koko ketju ennen naurettavaa avautumista...!!! :LOL: Aion samperi vieköön vuorata sen masiinan, ja teen kaikkeni hiljentääkseni äänen, mutta POIS SITÄ EI OTETA, JOS SILLÄ KERTA VOI ESTÄÄ MUKSUN TURHAN AIKAISEN HERÄÄMISEN, MISTÄ SEURAA VÄSYNYT JA KIUKKUINEN PÄIVÄ, SAMOIN KUIN JOS SILLÄ KERTA VOI ESTÄÄ MINUN AIKAISEN HERÄÄMISEN, MISTÄ NIIN IKÄÄN SEURAA VÄSYNYT JA KIUKKUINEN PÄIVÄ. Naapurin unia yritän myös parhaani mukaan varjella, kun AION VUORATA SEN MASIINAN, MENEEKÖ JAKELUUN??
Koko ketju on luettu, mutta silti en ymmärrä tuota ehdottomuutta. Jos se vuoraaminenkaan ei auta, niin mitä sitten? Naapuri valvoo, että sinä saat nukuttua :/
 

Yhteistyössä