Joo ei meidänkään lapset cdeetä ite laita soimaan, kyllä mä sen verran niitä avustan..mut ehkä ihan hyvä et vaimennat rasian ääntä...Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:Ei se naapuri kyllä oikeesti kauhean nätisti siitä sanonu.Alkuperäinen kirjoittaja eiootosi :Siis oletko tosissasi viemässä lappua? Naapurisi ihan nätisti yritti sanoa, että onko sitä rasiaa pakko vetää joka aamu? Miksi opetatte lapselle tuollaisia ihmeellisiä tapoja? Lapselle voit selittää että se meni rikki ja vaihtaa sen johonkin toiseen (kuten cd levy, vaikka hiljaista musiikkia joka ei kuulu toiselle puolelle tai vaan silitys ja unia jatkamaan). Mä en aina jaksa ymmärtää ihmisten pinttyneitä tapoja.
Ei oo lapselle mitenkään opetettu "tuollaisia ihmeellisiä" tapoja. Se soittorasia on ollu siinä paikalla kastajaisista lähtien, ja poika jossain vaiheessa oppi (ja ylettyi) vetämään itse sen soimaan. Mutta OPETETTU me EI olla!
Miten selität 1,5-vuotiaalle, että se meni rikki??? Kun reppana tajua edes mitä tarkoittaa RIKKI. Ja 1,5v ei ehkä osaa laittaa mitään cd:tä soimaan....
Mut joo, välittämättä tästä "eiootosi"-tyypin naurettavuudesta, kerron, että keksin eilen paremman ratkaisun siihen masiinan hiljentämiseen. Meillä on varmaan tusina vanhoja ylimääräisiä pyyhkeitä. Uhraan yhden, ja ompelen siitä moninkertaisen paksun pussin sen koko höskän ympärille, niin, että sieltä tulee ulos vain se vetonaru. Vaikka tosiasiassa mun tekis mieli teipata koko laitos patteriin kiinni, että kuuluis vielä enemmän! Näin aamusta olen äkäinen! =)
Mut ei varmaan kannata ottaa nyt potero-asetelmaa suhteessa naapuriin...toistuvat äänet saattaa olla tosi rasittavia ja naapurillakin on oikeus elellä rauhassa ja jopa huomauttaa naapurille eli sulle.