Mielipiteitä naapurin valitukseen liittyen?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
ap tuntu olevan hyökkäyskannalla eikä rakentamassa naapurussuhdetta tai hoitamassa ongelmaa molempia tyydyttävään ratkaisuun. Jos toinen käyttäytyy tökerösti, ei itse kannata mennä mukaan ja alentua samalle tasolle, asiallisus kannattaa, on itsellä ainakin parempi olo kun voi sanoa että asiallisesti yritän.
samaa mieltä olen. kertoo jotain jo sekin, että tämä naapuri tuli reilusti oven taakse omalla naamallaan juttelemaan asiasta, mutta ap aikoo kuitata asian "hoidetuksi" jollain lappusella. melko moukkamaista käytöstä, eikö pokka riitä keskustella kuin aikuiset ihmiset?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
ap tuntu olevan hyökkäyskannalla eikä rakentamassa naapurussuhdetta tai hoitamassa ongelmaa molempia tyydyttävään ratkaisuun. Jos toinen käyttäytyy tökerösti, ei itse kannata mennä mukaan ja alentua samalle tasolle, asiallisus kannattaa, on itsellä ainakin parempi olo kun voi sanoa että asiallisesti yritän.
Ei naapuri ole edes käyttäytynyt tökerösti. Jos joka aamu heräisi naapurin vuoksi kello 6, varmasti jokainen meistä huomauttaisi asiasta.

Ap alkoi tuon huomattamisen seurauksena vit.tuilla entistä pahemmin. Ja kaikki vain oman laiskuuden vuoksi, koska itse haluaa nukkua pitkälle päivään.
 
Niin no nää on nyt näitä asioita taas et kenen etu menee edelle....niinku esim. parvekeröökaamisessa. Kenen tarpeet ovat tärkeimmät...no naapurille naapurin ja Ipulle Ipun ja jä hänen perheensä tietty. Jaah ja juuh. Mikäs olis se kompromissi...
Ihan hyvä et Ippu yrittää kuitenkin tehdä asialle jotain eli vaientaa masiinaa..eikö se ole jo askel etiäppäin? =)
Ja jos se ei auta niin...? Olisko naapurin vuoro ottaa askel eteenpäin kompromissin tiellä, vai?
Mä uskon kyllä et se vuoraaminen jeesaa! Thums'up!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
ap tuntu olevan hyökkäyskannalla eikä rakentamassa naapurussuhdetta tai hoitamassa ongelmaa molempia tyydyttävään ratkaisuun. Jos toinen käyttäytyy tökerösti, ei itse kannata mennä mukaan ja alentua samalle tasolle, asiallisus kannattaa, on itsellä ainakin parempi olo kun voi sanoa että asiallisesti yritän.
samaa mieltä olen. kertoo jotain jo sekin, että tämä naapuri tuli reilusti oven taakse omalla naamallaan juttelemaan asiasta, mutta ap aikoo kuitata asian "hoidetuksi" jollain lappusella. melko moukkamaista käytöstä, eikö pokka riitä keskustella kuin aikuiset ihmiset?
Ei muuten tullu oven taakse! Olin pihalla istuttamassa kukkia, kun siinä ohi kävellessään alkoi avautua. Ei voinut reilusti pysähtyä juttelemaan, vain kävellessään tupatti, ja kesken keskustelun lähti vain sisälle, eikä jäänyt kuuntelemaan, mitä sanottavaa minulla olisi vielä ollut. Ja huom, minä juttelin eilen OIKEASTI tosi ystävällisesti. Ihan oikeasti.

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Voisin kernaasti nukuttaa lapseni itse, mutta se on tuo meidän muksu semmoinen, että jos minä tormaan aamulla 6lta sinne sen huoneeseen että hyssyn hyssyn, nukutaas nyt, ni hää vain herää enemmän. Tyyliin että ai on jo aamu, kiva kun tulit äiti, mitä leikitään? Mutta sen soittorasian (JONKA AION SIIS HILJENTÄÄ PARHAANI MUKAAN) kanssa poika voi nukahtaa ihan itse.
ihan mielenkiinnosta kysyisin, että aiotko aikuiseksi asti nukuttaa lasta soittorasialla? olisko joskus aika opetella nukahtamaan ilman? mitäs meinaat tehdä jos soittorasia oikeasti menee rikki?
 
vieras
Ei vaan tulisi mieleenkään ehdotella naapurille, että valvoo muutaman kuukauden, jotta itse melun aiheuttaja saa nukkua. Siis todella törkeää ja itsekästä.
Varmasti jokainen muistaa, että tuossa iässä ne parhaat unet ovat juuri aamulla.
Miten sinun unet ovat tärkeämpiä kuin naapurin?

oletko jotenkin parempi ihminen? Miksi ei haittaa, vaikka naapuri on kiukkuinen ?

Mutta sinä joka olet yhden lapsen kanssa päivät kotona, sinulle on tärkeämpää nukkua. Niin tärkeää, että annat lapsesi herättää naapurin, jotta itse saat nukkua?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
ap tuntu olevan hyökkäyskannalla eikä rakentamassa naapurussuhdetta tai hoitamassa ongelmaa molempia tyydyttävään ratkaisuun. Jos toinen käyttäytyy tökerösti, ei itse kannata mennä mukaan ja alentua samalle tasolle, asiallisus kannattaa, on itsellä ainakin parempi olo kun voi sanoa että asiallisesti yritän.
samaa mieltä olen. kertoo jotain jo sekin, että tämä naapuri tuli reilusti oven taakse omalla naamallaan juttelemaan asiasta, mutta ap aikoo kuitata asian "hoidetuksi" jollain lappusella. melko moukkamaista käytöstä, eikö pokka riitä keskustella kuin aikuiset ihmiset?
Ei muuten tullu oven taakse! Olin pihalla istuttamassa kukkia, kun siinä ohi kävellessään alkoi avautua. Ei voinut reilusti pysähtyä juttelemaan, vain kävellessään tupatti, ja kesken keskustelun lähti vain sisälle, eikä jäänyt kuuntelemaan, mitä sanottavaa minulla olisi vielä ollut.
no tyylissä saattoi naapurilla olla vähän hiomista, mutta kuitenkin naamatusten asiansa ilmaisi, ei millään lippulapuilla.
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Hyvänä vinkkinä tosiaan naapurillesi, että muuttaa maalle jollei elämisen ääniä kestä! Vie vaan lappu laatikkoon!
Siellä sitten naapurin lehmät ammuu viereisellä laitumella jo viidenaikaan aamulypsyn perään. :D
Tai Naapurin isäntä tekee rehua yömyöhälle...

Mun mielestä sun ei tarvi tehdä soittorasialle enää yhtään mitään. Naapurin tyttö voi siirtää sänkynsä toiselle seinälle, että olisi kauempana soittorasiasta. Älä laita mitään viestiäkään enää. Sun eka viesti oli asiallinen, älä pilaa sitä kiukkuisemmalla viestillä! Jos et osaa jättää asiaa sikseen, osta korvatulppia ja vie ne naapurin tytölle.
Jatka sä vain ystävällisellä linjalla, sillä saat enemmän tuloksia, kuin kiukutteluilla! :)

 
No mutta asiahan on hoidossa kun yrität tehdä soittorasiasta hiljemman =)


Kannattaa jutella naapurille asiasta mitä aiot tehdä jotta naapurikin ymmärtää että olet "mukana" jutussa :D


Se parantaa kummasti naapurussuhdetta kun hänkin huomaa että otitte tosissanne heidän ongelman =)


Ja kyllä minäkin sanoisin asiasta naapurille jos joutuisin heräämään joka aamu soittorasian takia kello 6 :whistle: ja olettaisin hänen tekevän asialle jotain B)


Joten juttusille vaan ja ihan kasvotusten eikä lappuja jotak ärsyttää vaan lisää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Voisin kernaasti nukuttaa lapseni itse, mutta se on tuo meidän muksu semmoinen, että jos minä tormaan aamulla 6lta sinne sen huoneeseen että hyssyn hyssyn, nukutaas nyt, ni hää vain herää enemmän. Tyyliin että ai on jo aamu, kiva kun tulit äiti, mitä leikitään? Mutta sen soittorasian (JONKA AION SIIS HILJENTÄÄ PARHAANI MUKAAN) kanssa poika voi nukahtaa ihan itse.
ihan mielenkiinnosta kysyisin, että aiotko aikuiseksi asti nukuttaa lasta soittorasialla? olisko joskus aika opetella nukahtamaan ilman? mitäs meinaat tehdä jos soittorasia oikeasti menee rikki?
En, en aio aikuiseksi asti nukuttaa soittorasialla. Enhän NUKUTA nytkään. Illalla poika nukahtaa sillä, että jompikumpa vanhemmista on läsnä huoneessa, kunnes hän nukahtaa. Joskus iltaisin hän siitä huolimatta vetää sen soimaan, mut iltaisin sitä tapahtuu siis ehkä kerran viikossa. Aamuisin ehkä 3-4 kertaa viikossa.
Jos soittorasia menee rikki, ni sit se menee rikki. Saa kyllä olla seinällä edelleen, kun on samalla valokuvakehys. Sit toivon, että poika saa tarvitsemansa "kiksit" siitä pelkästä narun vetämisestä, vaikkei ääntä kuuluisikaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Voisin kernaasti nukuttaa lapseni itse, mutta se on tuo meidän muksu semmoinen, että jos minä tormaan aamulla 6lta sinne sen huoneeseen että hyssyn hyssyn, nukutaas nyt, ni hää vain herää enemmän. Tyyliin että ai on jo aamu, kiva kun tulit äiti, mitä leikitään? Mutta sen soittorasian (JONKA AION SIIS HILJENTÄÄ PARHAANI MUKAAN) kanssa poika voi nukahtaa ihan itse.
ihan mielenkiinnosta kysyisin, että aiotko aikuiseksi asti nukuttaa lasta soittorasialla? olisko joskus aika opetella nukahtamaan ilman? mitäs meinaat tehdä jos soittorasia oikeasti menee rikki?
En, en aio aikuiseksi asti nukuttaa soittorasialla. Enhän NUKUTA nytkään. Illalla poika nukahtaa sillä, että jompikumpa vanhemmista on läsnä huoneessa, kunnes hän nukahtaa. Joskus iltaisin hän siitä huolimatta vetää sen soimaan, mut iltaisin sitä tapahtuu siis ehkä kerran viikossa. Aamuisin ehkä 3-4 kertaa viikossa.
Jos soittorasia menee rikki, ni sit se menee rikki. Saa kyllä olla seinällä edelleen, kun on samalla valokuvakehys. Sit toivon, että poika saa tarvitsemansa "kiksit" siitä pelkästä narun vetämisestä, vaikkei ääntä kuuluisikaan.
Jos ottaa muutkin ihmiset huomioon, silloin lopettaa sellaisen joka naapuria häiritsee.
Mutta sinulle vain omat unet ja oma laiskottelu on tärkeintä.
 
En paljasta
Meillä kaksi pientä lasta, joten tiedän mistä puhutaan.
Joka tapauksessa asutaan myös rivitalossa, jossa seinänaapurit heräävät klo 6 ja kyllä se pissan lorotus kuuluu tähän meille, kun on ihan hiljaista silloin muuten, mutta eipä nyt oikeesti tulisi mieleenikään sanoa heille, että voisitteko ystävällisesti odottaa klo 7 ennenkuin käytte pissalla, koska herään siihen joka aamu! Voi oikeasti kyllä olla rasittavaa, että joutuu heräämään joka aamu samaan lauluun, mutta ihan tosi, kerros/ja rivitalossa kuuluu ääniä.

Jos teillä on ollut hyvät välit naapuriin, niin kävisin ehkä ovella juttelemassa mielummin kun laitan viestin. Siinä voi sitten katsoa miten toinen reagoi.
Luulisi että hekin muistavat aikaa kun lapset olivat vauvoja, rutiinit helpottavat elämää pienten kanssa (voithan tämäkin heille mainita).
Meillä tyttö itse lopetti unilelun vetämisen ollessaan noin 2v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Jos soittorasia menee rikki, ni sit se menee rikki. Saa kyllä olla seinällä edelleen, kun on samalla valokuvakehys. Sit toivon, että poika saa tarvitsemansa "kiksit" siitä pelkästä narun vetämisestä, vaikkei ääntä kuuluisikaan.


kandeisko kokeilla vaikka saman tien? ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja En paljasta:
Meillä kaksi pientä lasta, joten tiedän mistä puhutaan.
Joka tapauksessa asutaan myös rivitalossa, jossa seinänaapurit heräävät klo 6 ja kyllä se pissan lorotus kuuluu tähän meille, kun on ihan hiljaista silloin muuten, mutta eipä nyt oikeesti tulisi mieleenikään sanoa heille, että voisitteko ystävällisesti odottaa klo 7 ennenkuin käytte pissalla, koska herään siihen joka aamu! Voi oikeasti kyllä olla rasittavaa, että joutuu heräämään joka aamu samaan lauluun, mutta ihan tosi, kerros/ja rivitalossa kuuluu ääniä.

Jos teillä on ollut hyvät välit naapuriin, niin kävisin ehkä ovella juttelemassa mielummin kun laitan viestin. Siinä voi sitten katsoa miten toinen reagoi.
Luulisi että hekin muistavat aikaa kun lapset olivat vauvoja, rutiinit helpottavat elämää pienten kanssa (voithan tämäkin heille mainita).
Meillä tyttö itse lopetti unilelun vetämisen ollessaan noin 2v.
Vessassa käyminen on kuitenin vähän eri asia kuin soittorasiat ja muut ääntelevät lelut, jotka voi olla todella ärsyttäviä, kuten varmasti kaikki tietävät.
 
Mun mielestä riittää että sä yrität tehdä sille asialle jotain, mut menisin kyllä sinuna kertomaan siitä erikseen ihan naapurille että mitä koitit tehdä jotta se ei häiritsisi...
En kyllä tajua näitä ihmisiä,että pitääkö eläminen lopettaa jos sattuu asumaan rivitalossa?
Kyllä meilläkin on aikanaan kuulunu jos jonkinmoista mekkalaa öisin, mut minä en oo siitä valittanu ku itelleni, kun ei ole varaa omakotitaloon muuttaa, niin saan kärsiä sitten melutkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja En paljasta:
Meillä kaksi pientä lasta, joten tiedän mistä puhutaan.
Joka tapauksessa asutaan myös rivitalossa, jossa seinänaapurit heräävät klo 6 ja kyllä se pissan lorotus kuuluu tähän meille, kun on ihan hiljaista silloin muuten, mutta eipä nyt oikeesti tulisi mieleenikään sanoa heille, että voisitteko ystävällisesti odottaa klo 7 ennenkuin käytte pissalla, koska herään siihen joka aamu! Voi oikeasti kyllä olla rasittavaa, että joutuu heräämään joka aamu samaan lauluun, mutta ihan tosi, kerros/ja rivitalossa kuuluu ääniä.

Jos teillä on ollut hyvät välit naapuriin, niin kävisin ehkä ovella juttelemassa mielummin kun laitan viestin. Siinä voi sitten katsoa miten toinen reagoi.
Luulisi että hekin muistavat aikaa kun lapset olivat vauvoja, rutiinit helpottavat elämää pienten kanssa (voithan tämäkin heille mainita).
Meillä tyttö itse lopetti unilelun vetämisen ollessaan noin 2v.
Joo siis pissanlorotusta kuuluu kyllä meillekin, illalla, yöllä, aamulla, mutta ei se minua häiritse. Käännän kylkeä ja jatkan unia. Rivitaloelämä on tämmöstä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mä oon Ippu sun puolella tässä asiassa!!

Toi lappu on musta ihan hyvä!

Kun ei kerran naapuri suostu kuunteleen nii lapuilla se keskustelu on käytävä.

Tänks! =)
Mut en mä sitä lappua tosiaan aio enää viedä, sanon naamatusten jahka näen naapuria pihalla.
 
Kyllä meki kerostalossa asuttaessa herättiin monena aamuna viiden-kuuden aikaan, ku alakerran mummo alko kuunteleen jotain saarnaa radiosta (no, ilmeisesti joku nauhoitettu kirkonmeno, ku miltei joka aamu kuulu) Eipä sit kuitenkaa katsottu aiheeliseksi valittaa mihkää suuntaan, vaikka toisinaan häiritsi kovinki.
 
Ei mittään lappuja, ne on ihan hölömöjä. Pahoittelet häiriötä ja kerrot tuunanneesi soittopeliä hiljaisemmaksi. Kasvotusten. Jos jaksavat vielä mouhuta, niin pyyvä kokkeilemmaan häiritteekö äänet, jos murkku siirtää petinsä kauemmas seinästä.

Kyl ne murkunkin unet on tärkeet, ei sille mittään maha.
 

Yhteistyössä