\
Kysy ihmeessa apteekista käyttämiesi lääkkeiden vaikutus sikiöön. Muistaakseni stilnoct on vaarallinen sikiölle.Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2005 klo 00:20 Kirsi kirjoitti:Eilen vihdoin tein raskaustestin, kun menkkoja ei ole alkanut kuulumaan...Positiivista näytti, kuten uusittu testi tänään.
Tämän hetkinen elämäntilanne ei ole kehuttava, olen päihteistä toipumassa, ollut kyllä jo raittiina muutaman vuoden, mutta mielenterveyshäiriöitä on. Käyn terapiassa, syön lääkityksenä efexor depot 225mg/vrk ja tarvittaessa stilnoc 10mg/unettomuuteen.
Lapsen hankkiminen on kyllä ollut mielessä, eikä tilanne ole niin mahdoton, etteikö lapsi sopisi kuvioihin, jopa toisi tarkoitusta, mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo vuosia ja ikää on kuitenkin jo kohta 30. Minulla ja miehellä hiukan enemmän. Nyt onkijn suurimpana kysymyksenä, vielä...ennen kuin tapaan lääkärin, lääkitykseni. Eli mielelläni kuulisin onko jollakin ollut sama lääkitys ja onko raskaus kaikesta huolimatta jatkunut ja lääkitys silti ollut sama, nimittäin minun tilanteessa, ainoita vaihtoehtoja on juuri efexor, ainut mikä on auttanut, joten se olisi minun mieleni kannalta lähes pakollinen, unettomuus on erittäin krooninen ja siihen on vain stilnoc, koska päihderiippuvuus estää, muiden unilääkkeiden käytön, bentsot ym...
Kokemuksia olisi kiinnostava kuulla ja tietoakin, olen paljon lukenut efexorista ja tiedän, että se ei ole suositeltava...mutta onko kuitenkin jollakin kokemusta?
Asia selviää lääkärin kanssa neuvotellessa kyllä varmasti lopullisesti ja puntaroidessa, mitä teen...sitä ennen olisi hyvä saada kuulla teiltä muilta. Kiitos jo etukäteen.