MIELIALALÄÄKEPINO

  • Viestiketjun aloittaja depressioäiti
  • Ensimmäinen viesti
depressioäiti
Kertokaa myös oletteko nyt raskaana vai synnyttäneet vai missä tilanteessa, itse olen tällä hetkellä raskaana.
Onko kukaan käyttänyt raskaana ollessaan lääkkeitä?
 
Zoloft, Azamun ja Seroquel. En ole raskaana enkä imetä.
Palasin tänne lukemaan viestejä ja huomasin virheen tulleen kirjoitukseeni. Azamun on muuhun vaivaan kuin masennukseen. Tuon paikalla piti olla Azona. Mulle on kokeiltu Remeronia, Efexoria, Aurorixia, Cipramilia mm.

 
äiti jo kerran
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 09:36 depressioäiti kirjoitti:
Ja sit lisäksi paniikkikohtauksiin propral.
Tällä hetkellä raskaana ja jätin lääkkeet pois raskauden ajaksi..tän raskauden aikana oon sit käyny mieltäni rauhottelemassa psykiatrin luona..Välillä vaikeampia tosi vaikeita hetkiä ja sit taas helpompia.. Mut aattelin et otan ne käytöön taas heti lapsen synnyttyä..Eli vajaan 2kk päästä!!
 
mia
propral,alprox...ja sit säännöllisest käytettynä cipramil...en ois pari vuotta sit uskonu et joudun viäl tämmösii lääkkeit alkaa syömää..ku fyysisest ollu aina terve...henkinen puoli on sit vähä toinen juttu..ahistaa pelottaa ja masentaa..nyt parempi olo...
 
TENOX 20 mg. x2.kpl. joka ikinen ilta ("rauhoittamiseen") ..eipä muuta ..näillä näkymin..mutt kohta varmaa syödää täälläkin jotain masennus lääkkeitä..kovaa masennusta ilmassa,pitäis käydä juttelee lääkärille..niin pitäis ja pitäis..tosiaanki..
 
Nenne76
Parisen viikkoa sitten aloitin Zoloftin käytön.Kysyisin nyt, mitä mieltä miehenne on masennuksesta ja masennuslääkkeiden käytöstä (mun mies ei ymmärrä mikä masennus on ja mistä lie tullut eikä ymmärrä sitä että pitää popsia lääkkeitä.... :( ).Menikö kauan aikaa ennen kuin olo helpottui (siinähän lukee että 2-4vkoa menee ennen kuin alkaa vaikuttamaan.)?Haluaisin vain tietää......
 
depressioäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2005 klo 10:28 Nenne76 kirjoitti:
Parisen viikkoa sitten aloitin Zoloftin käytön.Kysyisin nyt, mitä mieltä miehenne on masennuksesta ja masennuslääkkeiden käytöstä (mun mies ei ymmärrä mikä masennus on ja mistä lie tullut eikä ymmärrä sitä että pitää popsia lääkkeitä.... :( ).Menikö kauan aikaa ennen kuin olo helpottui (siinähän lukee että 2-4vkoa menee ennen kuin alkaa vaikuttamaan.)?Haluaisin vain tietää......

Minun mieheni alkoi vihdoin tajuamaan mitä depressio tarkoittaa.
Hänen mielestään lääkkeet joita syön ovat suorastaan ihmeellisiä ja elämämme on kuulemma muuttunut samalla kun itsekin, hän ainakin on hyvin onnellinen.
Varmasti alkavat tuota pikaa sinullakin vaikuttamaan!!
Jos tuntuu ettei vaikutusta tule niin voithan lääkärin kanssa neuvotella annoksen nostamisesta.
 
Eilen vihdoin tein raskaustestin, kun menkkoja ei ole alkanut kuulumaan...Positiivista näytti, kuten uusittu testi tänään.
Tämän hetkinen elämäntilanne ei ole kehuttava, olen päihteistä toipumassa, ollut kyllä jo raittiina muutaman vuoden, mutta mielenterveyshäiriöitä on. Käyn terapiassa, syön lääkityksenä efexor depot 225mg/vrk ja tarvittaessa stilnoc 10mg/unettomuuteen.
Lapsen hankkiminen on kyllä ollut mielessä, eikä tilanne ole niin mahdoton, etteikö lapsi sopisi kuvioihin, jopa toisi tarkoitusta, mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo vuosia ja ikää on kuitenkin jo kohta 30. Minulla ja miehellä hiukan enemmän. Nyt onkijn suurimpana kysymyksenä, vielä...ennen kuin tapaan lääkärin, lääkitykseni. Eli mielelläni kuulisin onko jollakin ollut sama lääkitys ja onko raskaus kaikesta huolimatta jatkunut ja lääkitys silti ollut sama, nimittäin minun tilanteessa, ainoita vaihtoehtoja on juuri efexor, ainut mikä on auttanut, joten se olisi minun mieleni kannalta lähes pakollinen, unettomuus on erittäin krooninen ja siihen on vain stilnoc, koska päihderiippuvuus estää, muiden unilääkkeiden käytön, bentsot ym...
Kokemuksia olisi kiinnostava kuulla ja tietoakin, olen paljon lukenut efexorista ja tiedän, että se ei ole suositeltava...mutta onko kuitenkin jollakin kokemusta?

Asia selviää lääkärin kanssa neuvotellessa kyllä varmasti lopullisesti ja puntaroidessa, mitä teen...sitä ennen olisi hyvä saada kuulla teiltä muilta. Kiitos jo etukäteen.
 
masentunut
Efexor depot ja seroquel. Tuo efexor on täysin vienyt kyvyn nauttia fyysisestä läheisyydestä. Seroquelin saan pian jättää pois. Aionkin ottaa lääkäriin yhteyttä, että tuo efexor depot vaihdettaisiin. Tuntuu, että tunnetasolla puuttuu paljonkin. Onko kukaan huomannut efexorin haittaavaan rakkauselämäänne. Oletteko vaihtaneet johonkin muuhun lääkkeeseen?
 
masentunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 18:23 tiituli kirjoitti:
Fevarin, Zoloft oli imetyksen aikana, mutta vei halut kokonaan, tämä on paljon parempi.

Eli tätä Fevarin-lääkettä on vielä olemassa. Ettei ole poistunut lääkemarkkinoilta. Kun koko ajan pukkaa uutta tilalle.
 
masentunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 22:16 Elämänlanka kirjoitti:
Zoloft, Azamun ja Seroquel. En ole raskaana enkä imetä.
Palasin tänne lukemaan viestejä ja huomasin virheen tulleen kirjoitukseeni. Azamun on muuhun vaivaan kuin masennukseen. Tuon paikalla piti olla Azona. Mulle on kokeiltu Remeronia, Efexoria, Aurorixia, Cipramilia mm.
Mulle kokeiltiin myös remeronia, muttei sopinut. Cipralexia myös. Temestaa ja seroquelia. Nyt sitten efexor depot. Mutta tuntuu että siinä on liikaa sivuoireita. Miksi efexor ei käynyt sinulle?
 

Yhteistyössä