Mielestänne mauttomimmat asiat häissä?

dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
Aika mitätön syy siihen verrattuna, ettet sitten saa leskeneläkettä, jos elämä sattuu yllättämään ikävästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kuokkavieraat, esim jonkun vieraan aikuiset kotoa muuttaneet lapset jopa puolisoineen. (onneksi ruoka riitti)
Meidän häissä (50 henkeä), oli myös yksi kuokkavieras eikä mulle ole vielä tänäkään päivänä valjennut, kuka se oli. Mukava nuorimies, otti paljon valokuvia ja flirttasi mulle ihan avoimesti :D Se oli jopa mun vanhempien luona ollu jatkoilla, missä oli vaan kymmenisen henkeä. Eikä tosiaan kukaan tunnustanut tuntevansa tätä henkilöä.
 
jippo
Suuri ennakkohehkutus vuosisadan häistä ja miten kaikki on vimpan päälle. Itse häissä tarjolla oli lohikeittoa ja ruisleipää, ruokajuomana maitoa ja vettä. Kakkukahvit, teetä ei ollut tarjolla, joten join lasten Mehukattia. Bändin yksi soittaja oli humalassa, joten musiikki oli jotain aivan järkyttävää.
 
Abb
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Ei alkoa, kaikki leikit , typerät humppa yhtyeet , liian köyhät ruuat , lapsia juhlissa , kimpun heitto/sukkanauhan pois otto
Miksi lapsia ei saisi olla juhlissa? Hääpari voi tietenkin päättää, että juuri heidän häissään ei ole lapsia, mutta miksi se olisi yleisesti paha asia?

Minkä ikäinen muuten on häissä lapsi? Alle 18v? Alle 15v? Alle 12v?
Alle 18 jos alko tarjoilu. Kiva siinä parin juhlia kun kakarat juoksee ympäri juhlapaikkaa 120 desibelin äänellä . Edes meidän omat lapset eivät päässeet kuin kirkkoon kun menimme naimisiin .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lenore:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kuokkavieraat, esim jonkun vieraan aikuiset kotoa muuttaneet lapset jopa puolisoineen. (onneksi ruoka riitti)
Meidän häissä (50 henkeä), oli myös yksi kuokkavieras eikä mulle ole vielä tänäkään päivänä valjennut, kuka se oli. Mukava nuorimies, otti paljon valokuvia ja flirttasi mulle ihan avoimesti :D Se oli jopa mun vanhempien luona ollu jatkoilla, missä oli vaan kymmenisen henkeä. Eikä tosiaan kukaan tunnustanut tuntevansa tätä henkilöä.
:LOL:
 
Mä veikkaan että meidän häät olisi teistä aika monesta ollut mauttomat. :D Mutta ei sen väliä koska hauskaa oli ja juhlat oli meidän näköiset.
Mutta vastaan tähän nyt omien hääjuhlien perusteella että riitaa haastavat humalaiset vieraat voisi jättää ne tappeluhalut kotiin.
 
mauttominta on ne juntit vieraat, jotka eivät VIITSI nähdä vaivaa ja pukeutua tilaisuuden mukaisesti.

Viime kerralla kun oltiin häissä, sulhasen siskolla (22v) oli sama mekko päällä mikä hänellä oli omassa konfirmaatiossa, oikein vielä mainosti asiaa. Okei, se oli kuitenkin mekko, ja vähän ehkä jopa juhlava, mutta se oli tosiaankin 14-vuotiaalle sopiva. Eikä kokonaisuutta parantanut yhtään ne 90-luvun talttapohjakorkkarit, sellasella korkkipohjalla.

ja sitä edellisellä kerralla eräissä häissä osa vieraista oli kirkossakin FARKUISSA.

Ja siis mä tarkoitan nyt tosiaan häitä jotka on suht viralliset, ja joissa noudatetaan pukuetikettiä. Niissä omannäköisissä pienissä häissä omalla takapihalla se nyt ei ehkä ole niin tarkkaa, mutta jos morsiamenkin puku maksaa 2000e ja vieraat tulee farkuissa niin..
 
tp
Mun mielestä perinteisiin häihin kuuluu juuri nuo morsiamen ryöstöt ja polkaisut kakkua leikatessa jne... En mä niissä mitään mautonta näe.
Ja koskaan en mielestäni mauttomissa häissä olekaan ollut ja voin sanoa, että hääjuhlia on takana enemmän kuin kymmenen.

Kamalaa jos meiänkin häitä on arvosteltu tälleen jälkeenpäin. (Ja ei, meillä ei ollut morsiamen ryöstöä tms. vaikka mua se ei tod olis haitannut;))
 
tp
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
eli meillä oli sitte vissiin tylsät häät kun iskä saattoi minut alttarille vaikka en ole neitsyt, meillä on lapsia ja olimme olleet yhdessä miehen kanssa 10 vuotta ennekuin mentiin naimisiin. tosin mulla ei ollut huntua mutta valkoinen hääpuku kumminkin. Lihapullikin oli tarjolla muun ruoan tapaan, eli meillä oli sitte arkinen ruoka. hääleikkejä oli muutama, mutta silti vieraitten mielestä meillä oli tosi rennot ja mukavat häät. ja niin ja lapsiakin oli varmaan kyläkoulullinen mukana viettämässä meijän häitä. et näin, onneksi kukaan teistä ei ollut meijän häissä istumassa jossain nurkassa naama vinossa... :D

ja muoks, olin 28 vuotias kun menin naimisiin... :xmas:
Tämmöset häät kuulostaa mun mielestä taas aivan ihanilta. Mukava ja tunnelmallinen juhla, rentoa yhdessäloa jne.
Ei todiaan mitään mautonta tai noloa!!
 
ihan järkkyä
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
Aika mitätön syy siihen verrattuna, ettet sitten saa leskeneläkettä, jos elämä sattuu yllättämään ikävästi.
Minä ehdin vielä myöhemminkin naimisiin, jos siltä alkaa tuntua. Parikymppisenä tuo syy oli tärkeä!
 
ihan järkkyä
Alkuperäinen kirjoittaja Lenore:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kuokkavieraat, esim jonkun vieraan aikuiset kotoa muuttaneet lapset jopa puolisoineen. (onneksi ruoka riitti)
Meidän häissä (50 henkeä), oli myös yksi kuokkavieras eikä mulle ole vielä tänäkään päivänä valjennut, kuka se oli. Mukava nuorimies, otti paljon valokuvia ja flirttasi mulle ihan avoimesti :D Se oli jopa mun vanhempien luona ollu jatkoilla, missä oli vaan kymmenisen henkeä. Eikä tosiaan kukaan tunnustanut tuntevansa tätä henkilöä.
Oliko sinne joku pariskuntaan kuuluva vieras tullut yksin? Ajattelin vaan, että kuokkavieras saattoi olla yksityisetsivä, joka oli laitettu sinne raportoimaan jonkun ihmisen siveellisyyden asetta. :whistle: Siis tuollainen mustasukkaisen puolison tilaama palvelu?
 
tp
Ja lisään vielä senkin, että mua ei kauhistuta edes se omien pullojen tuonti häihin.
Se jotenkin kuuluu varsinkin maalaishäihin, että joukko ukkoja kerääntyy välillä pihamaalle takaronkin luo ja ottaa vähän taskumatista miestä väkevämpää. Minkäänlaista örvellystä en ymmärrä häissä, mutta sellaiseen en ole koskaan törmännytkään.
Ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti. Isoihin ja rentoihin häihin sopii niin lapsilaumat kun nuo taskumattimiehet. Kunhan kaikki osaavat käyttäytyä.
 
... :)
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tämä vastaus pitäisi kai jättää vastaamatta, mutta mauttominta ovat vieraat, jotka ovat lähteneet häihin arvosteluhengessä, ja kritisoivat kaikkea alkaen hääparin asuvalinnoista, hääateriaan ja ruotivat asioita vielä keskustelupalstoilla.
En väitä, ettenkö olisi joskus itsekin kummastellut joissakin häissä olleita asioita. Mutta silti häät ovat mielestäni ennenkaikkea juhla, jolla on tarkoitus juhlia näiden kahden ihmisen onnea ja jos heidän käsityksensä hienosta juhlasta on toinen kuin omani, kunnioituksesta heitä kohtaan pidän asian omana tietonani.
HYVÄ!! Juuri näin!
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
mauttominta on ne juntit vieraat, jotka eivät VIITSI nähdä vaivaa ja pukeutua tilaisuuden mukaisesti.

Viime kerralla kun oltiin häissä, sulhasen siskolla (22v) oli sama mekko päällä mikä hänellä oli omassa konfirmaatiossa, oikein vielä mainosti asiaa. Okei, se oli kuitenkin mekko, ja vähän ehkä jopa juhlava, mutta se oli tosiaankin 14-vuotiaalle sopiva. Eikä kokonaisuutta parantanut yhtään ne 90-luvun talttapohjakorkkarit, sellasella korkkipohjalla.

ja sitä edellisellä kerralla eräissä häissä osa vieraista oli kirkossakin FARKUISSA.

Ja siis mä tarkoitan nyt tosiaan häitä jotka on suht viralliset, ja joissa noudatetaan pukuetikettiä. Niissä omannäköisissä pienissä häissä omalla takapihalla se nyt ei ehkä ole niin tarkkaa, mutta jos morsiamenkin puku maksaa 2000e ja vieraat tulee farkuissa niin..

onhan toi vähän tylyä... mutta meillä kävi niin, että mies nappasi kotoa vahingossa väärät housut mukaansa, eli semmoset teini-iän aivan liian pienet suorat housut, mutkun kaikki suorat housut näyttää ihan samalta!! oltiin 400kilsan päässä kotoa ja hääjuhlaan oli aikaa 30min kun tämä huomattiin. ei keretty tehä asialle yhtään mitään... ennen häitä mies oli tehnyt remppaa yhdelle mun sukulaiselle.. joten siellä sitten seisottiin lähisukulaisen häissä, remppahaalarit ja puvun takki päällä... aargh.. :D mut he sanoi onneks, että tärkeintä että tultiin... ja että miehellä oli sit muutaki ku bokserit :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sunny Sunday:
Mun mielestä tosta alkoholista tehdään taas kummallinen mörkö..

Kyllä kaikissa häissä missä mä olen ollut, on ollut tarjolla kuoharilasit alkuun, ruoan kanssa viiniä, jälkiruoalla konjakkia/likööriä ja ehkä vielä illalla seurustelujuomaa (olutta/siideriä).

Ei ole ikinä kukaan örveltänyt, tapellut tai käyttäytynyt muutenkaan huonosti. Toiset osaa käyttää alkoholia ihan sivistyneestikin... :snotty:
Mä en siltikään haluaisi häihini alkoa, vaikka ihmiset sitä sivistyneesti ottaisivatkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Tämä unohtui mainita!

Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
Naimisiin voi mennä ihan ilman niitä vieraitakin. Häät on sitten asia erikseen.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Alkuperäinen kirjoittaja Arvostelija:
3) Isä saattamassa aikuista tytärtä alttarille.
Minusta tämä sopii siinä tapauksessa, jos pari muuttaa yhteen vasta vihkimisen aikoihin. Jos pari on jo asunut pidempään avoliitossa tai heillä on jo lapsia, niin ei mielestäni sovi mitenkään.
Samaten on myös mautonta kävellä alttarille valkoisissa, jos on jo lapsia.
No mustissako sitte pitäisi mennä?

 

Yhteistyössä