Mielestänne mauttomimmat asiat häissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kännipäiset vieraat:
Siis ne, jotka alkavat sit haastaa riitaa.. Ei voi ymmärtää, että aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä toisten juhlissa..
Enpä ole koskaan ollut häissä missä on tarjottu mitään alkoholipitoista.
Mä tuskin ikinä menen naimisiin, mutta niistä häistä tulis alkottomat, suomessa melko mahdoton ajatus.
miksi olisi? Olen ollut useissa alkottomissa häissä.
En tiedä, jotenkin vaan monien mielestä häissä pitää olla alkoa.
Tosin mulla ei ole monista häistä kokemusta, eikä varsinkaan alkottomista, olisi kiva saada kutsu sellaisiin ja katsoa vähän meininkiä =)
 
ehkä
Olen samaa mieltä siitä, että toisten häiden arvosteleminen on todella älytöntä. Mutta noloa voisi kuitenkin olla se, jos hääpari itse tuntuu nolostelevan jotain leikkiä tai "hauskaa" puhetta.
 
Onko häissä pakko olla ohjelmaa? Vai voiko se olla vaan tilaisuus, jossa nautitaan hyvästä ( ainakin hääparin mielestä :D ) ruoasta ja seurasta. Vai ovatko häävalssit, leikit, esitykset yms. välttämättömiä. Jos ovat, olivat omat häämme hyvin mauttomat.
 
Alta lipan
Mauttominta oli se, että vieraat oli jaettu A ja B -ryhmiin. A -ryhmäläiset oli kutsuttu kirkkoon, heille tarjottiin ruoka ja kahvit. B -ryhmäläiset saapuivat kutsuttuina myöhemmin (klo 18), osalle riitti jopa kuohuva onnittelumalja (ei tosin kaikille), janojuomat sai itse ostaa baarista ja istua eteisen penkillä (salissa oli A-ryhmäläisten pöydät nimikorteilla varustettuna). Pihalla bongattiin morsian ja juteltiin sen verran, että saatiin onniteltua. Sitten sulhanen tulikin jo huutelemaan vaimolleen, että vieraat odottavat ;) B-ryhmäläisille olisi sitten ollut tarjolla iltapalaa klo 23 (A -ryhmäläisten ruokajämät), mutta ei jääty odottamaan vaan lähdettiin Hesen kautta kotiin. Ihan tosissaan mietittiin, että haetaanko lahja takaisin ;) Kun oltiin kuitenkin ostettu lahjalistalta ihan kunnon lahja...
 
uskomatonta
Alkuperäinen kirjoittaja Alta lipan:
Mauttominta oli se, että vieraat oli jaettu A ja B -ryhmiin. A -ryhmäläiset oli kutsuttu kirkkoon, heille tarjottiin ruoka ja kahvit. B -ryhmäläiset saapuivat kutsuttuina myöhemmin (klo 18), osalle riitti jopa kuohuva onnittelumalja (ei tosin kaikille), janojuomat sai itse ostaa baarista ja istua eteisen penkillä (salissa oli A-ryhmäläisten pöydät nimikorteilla varustettuna). Pihalla bongattiin morsian ja juteltiin sen verran, että saatiin onniteltua. Sitten sulhanen tulikin jo huutelemaan vaimolleen, että vieraat odottavat ;) B-ryhmäläisille olisi sitten ollut tarjolla iltapalaa klo 23 (A -ryhmäläisten ruokajämät), mutta ei jääty odottamaan vaan lähdettiin Hesen kautta kotiin. Ihan tosissaan mietittiin, että haetaanko lahja takaisin ;) Kun oltiin kuitenkin ostettu lahjalistalta ihan kunnon lahja...
:eek: Parasta A-ryhmää.. joopa joo :/

 
vieras
No en tiedä mauttomuuksista, mutta jotenkin tympeää minusta se, että hääjuhla ja ohjelma pyörii täysin hääparin oman harrastuksen ympärillä. No ehkä häävieraista muutama saattaa olla vihkiytynyt samoihin kiinnostuksen kohteisiin, mutta loput juhlavieraista ovat vähän pihalla touhuista koko ajan. Tai eivät oikein osaa osallistua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun mielestä yksi pahimpia on kaljatölkkien kanssa oleskelu häissä, jopa niin että ne tölkit on ojossa kuvissakin :x
Miten ne sitten pitäisi olla, jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä? Susta on tullut ihmeen alkovastainen....

Vastaan leikit.
 
:/
No tuo alta lipan kuulostaa aika nololta jo :O

Mutta tämän asian oltua ajankohtainen meille, on tullut kyllä huomattua että kyllä ne noloimmat jutut tulee sieltä vieraiden puolelta. Kuten jo aikaisemmin on todettu niin vieraat usein unohtavat päivän olevan hääparin rakkauden juhla ja he ovat järjestäneet heille täydellisen päivän (ei tietenkään vieraita unohtamatta). Kritisoidaan ketä on kutsuttu ja varsinkin ketä on jätetty kutsumatta. Milloin menussa on liikaa kalaa tai sitten ei olla huomioitu jokaista lakto-ovo-vegeä että he voisivat syösä kaikkia. Kritisoidaan jos pyydetään jättämään lapset kotiin, jos taas otat mukaan niin ihmetellään miksei häissä ole lapsenvahtia että pääsisi itse nauttimaan juhlasta. Lahjalista on perseestä, jos ei ole listaa naristaan kun ei keksitä mitään ostamista. Jos jätät tilinumeron laittamatta, tulee vieraille liikaa hommaa hakea lahjashekki. Jos laitat tilinumeron mahdollisia rahalahjoja varten, on se kerjäämistä. Milloin lahjalistasta ei löydy mitään mieleistä ostettavaa, milloin lista on jo täynnä kun sinulla on vielä lahja hommaamatta :O

Ja kyllä, meillä oli täydellinen päivä ilman mitään noloa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun mielestä yksi pahimpia on kaljatölkkien kanssa oleskelu häissä, jopa niin että ne tölkit on ojossa kuvissakin :x
Miten ne sitten pitäisi olla, jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä? Susta on tullut ihmeen alkovastainen....

Vastaan leikit.
Joo, ei alkossa sinänsä vikaa ole.
Mutta mun mielestä häät on kuitenkin juhla, joihin on panostettu, mielummin sitten kivat tuopit tai lasit, josta sitä kaljaa voi lipittää =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun mielestä yksi pahimpia on kaljatölkkien kanssa oleskelu häissä, jopa niin että ne tölkit on ojossa kuvissakin :x
Miten ne sitten pitäisi olla, jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä? Susta on tullut ihmeen alkovastainen....

Vastaan leikit.
Joo, ei alkossa sinänsä vikaa ole.
Mutta mun mielestä häät on kuitenkin juhla, joihin on panostettu, mielummin sitten kivat tuopit tai lasit, josta sitä kaljaa voi lipittää =)
Mutta jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä tai juovat niistä joka tapauksessa niin poisko pitäisi ottaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun mielestä yksi pahimpia on kaljatölkkien kanssa oleskelu häissä, jopa niin että ne tölkit on ojossa kuvissakin :x
Miten ne sitten pitäisi olla, jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä? Susta on tullut ihmeen alkovastainen....

Vastaan leikit.
Joo, ei alkossa sinänsä vikaa ole.
Mutta mun mielestä häät on kuitenkin juhla, joihin on panostettu, mielummin sitten kivat tuopit tai lasit, josta sitä kaljaa voi lipittää =)
Mutta jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä tai juovat niistä joka tapauksessa niin poisko pitäisi ottaa?
Mun mielestä se vaan on niin tyhmän näköistä juuri häissä juoda suoraan tölkistä, omalla terassilla eri juttu jos ryystät.
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun mielestä yksi pahimpia on kaljatölkkien kanssa oleskelu häissä, jopa niin että ne tölkit on ojossa kuvissakin :x
Miten ne sitten pitäisi olla, jos ihmiset haluavat juoda tölkeistä? Susta on tullut ihmeen alkovastainen....

Vastaan leikit.
Joo, ei alkossa sinänsä vikaa ole.
Mutta mun mielestä häät on kuitenkin juhla, joihin on panostettu, mielummin sitten kivat tuopit tai lasit, josta sitä kaljaa voi lipittää =)
Tähän pitää sanoa että mikäli sulla on paikka mistä viinat tulee pitopalvelun kautta niin voipi ehkä onnistua se että ihmiset juo laseista. Mutta jos olette itse hommannu juomat sille 100 hengelle Virosta niin sä toivot että ne ihmiset joisi tölkeistä :D Ne meinaan ottaa joka juomalle uuden lasin, unohtaa vanhan johonkin, niin saa meinaan aika paljon panostaa että sulla on laseja koko ajan tarjolla :D Meillä juotiin loppuillasta viinejäkin suoraan pulloista eikä siinä vaiheessa kukaan pitäny sitä mauttomana :D
 
Milla
Mauttomuuden huippuja:

- kun morsian ja sulho on olleet yhdessä kymmenen vuotta ja lapsiakin on :D Morsiamella on valkoinen pitkä kermakakkupuku ja huntu ja juhlitaan kuin oltaisiin vastarakastuneita. Kaiken huipuksi isä saattaa alttarille :LOL:

- Kaljatölkit vadeissa. Siis oikeasti, eikö suomalaiset osaa tyytyä viiniin ruokajuomana?

- Oma pullo vieraalla. Tarvitseeko edes selittää?

- Morsiamenryöstö, viro-suomi puheet ja kaikki leikit joissa nolataan vieraat.

- Lihapullat ruokana. Eikö muut syö niitä arkisin jo ihan tarpeeksi?
 
jiipo
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun mielestä yksi pahimpia on kaljatölkkien kanssa oleskelu häissä, jopa niin että ne tölkit on ojossa kuvissakin :x
-leikit
-juhannushäät
-tekohauskat puheet (esim. se vironkielinen lässytys)
-hääpari ja vieraat tuhannen päissään
-ja kyllä valkoinen hääpuku ja isä saattamassa kolmekymppistä naista on aika noloa
-hassut urkumarssit kirkossa (jotain iskelmää tai heviä, nounou)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tämä vastaus pitäisi kai jättää vastaamatta, mutta mauttominta ovat vieraat, jotka ovat lähteneet häihin arvosteluhengessä, ja kritisoivat kaikkea alkaen hääparin asuvalinnoista, hääateriaan ja ruotivat asioita vielä keskustelupalstoilla.
En väitä, ettenkö olisi joskus itsekin kummastellut joissakin häissä olleita asioita. Mutta silti häät ovat mielestäni ennenkaikkea juhla, jolla on tarkoitus juhlia näiden kahden ihmisen onnea ja jos heidän käsityksensä hienosta juhlasta on toinen kuin omani, kunnioituksesta heitä kohtaan pidän asian omana tietonani.
PEESI! :)
 
ei oo sattunu kohdalle mauttomia häitä, mutta sitä en voi käsittää miks polttareiden pitää olla morsianta halventavia ja noloja. Kaikissa polttareissa missä mä oon ollu, oon tehny selväks sen ettei vaan pueta mihinkään noloon tai muutenkaan tehdä sellasta mistä morsian ei oikeesti tykkäis. Viime viikonloppuna just töissä näin taas sellasia virityksiä ettei tosikaan.

Mä varmaan suuttuisin loppu iäkseni jos mun polttareissa mulle tumpattais joku ballerinapuku päälle ja myymään jotain ääliömäistä. :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tämä vastaus pitäisi kai jättää vastaamatta, mutta mauttominta ovat vieraat, jotka ovat lähteneet häihin arvosteluhengessä, ja kritisoivat kaikkea alkaen hääparin asuvalinnoista, hääateriaan ja ruotivat asioita vielä keskustelupalstoilla.
En väitä, ettenkö olisi joskus itsekin kummastellut joissakin häissä olleita asioita. Mutta silti häät ovat mielestäni ennenkaikkea juhla, jolla on tarkoitus juhlia näiden kahden ihmisen onnea ja jos heidän käsityksensä hienosta juhlasta on toinen kuin omani, kunnioituksesta heitä kohtaan pidän asian omana tietonani.
PEESI! :)
Kuin myös!! :)
 
hehheh
Olin pari vuotta sitten häissä joissa oli paljonkin mauttomia juttuja, mm. Elvisklooni seremoniamestarina, aika korni ilmestys valkoisessa bling bling-haalarissaan juhla-asuisen väen keskellä.. ei sillä, hiton komea se Elvis oli, muttei minusta oikein sopinut sinne, varsinkin kun hääpaikkana oli vanha, punamullalla maalattu talo, ja pihalla aittoja jne..
 
onnellinen ihminen
mä olen ollut monissa häissä, eikä yksiäkään mauttomia saati tylsiä ole vastaan tullut, olen mennyt jokaisiin häihin ilolla ja avoimin mielin, mua ei todellakaan mitkään leikit häiritse saati kaljatölkit loppuillasta pöydillä.

onneksi on aina osannut ottaa rennosti ja olla arvostelematta toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, niin on itselläkin aina todella mukavaa ja hauskaa jokaisissa juhlissa.

elämä on liian lyhyt siihen, että märistään turhista pikkuasioista.
 
  • Tykkää
Reactions: Jotuska
Huono käytös (tarkoitan siis riidanhaastamista, arvostelua, moukkamaisuus jne. en pieniä etikettivirheitä!)) ja känniörvellys!! Tosin täysin alkottomat häät EI ole mun juttu, mutta rajansa kaikella :p

Ja se ÄRSYTTÄÄ, mautonta tai ei, kun häät on joillakin ihan oman persoonan ja halujen vastaiset!! Kutsutaan kummin kaimat ja vanhempien naapurit mukaan, kun on "pakko", kun isäpappa maksaa tai anoppi vaatii, aaaargh!! Tai pidetään perinteistä visusti kiinni, vaikka niistä ei edes tykkää...jne.
 
ooh
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Mauttomuuden huippuja:

- kun morsian ja sulho on olleet yhdessä kymmenen vuotta ja lapsiakin on :D Morsiamella on valkoinen pitkä kermakakkupuku ja huntu ja juhlitaan kuin oltaisiin vastarakastuneita. Kaiken huipuksi isä saattaa alttarille :LOL:

- Kaljatölkit vadeissa. Siis oikeasti, eikö suomalaiset osaa tyytyä viiniin ruokajuomana?

- Oma pullo vieraalla. Tarvitseeko edes selittää?

- Morsiamenryöstö, viro-suomi puheet ja kaikki leikit joissa nolataan vieraat.

- Lihapullat ruokana. Eikö muut syö niitä arkisin jo ihan tarpeeksi?
Musta tässä ei ole muuta mautonta kuin Morsiamenryöstö :O
 

Yhteistyössä