Mielestänne mauttomimmat asiat häissä?

dmd
En lukenut kaikkia vastauksia, mutta mauttomuuden huippu on ryyppyjuhlat.

Juttuja joista en itse valinnut häihini (mutta en sentäs pidä mauttomana);
- leikit (kuuluu lastenjuhliin),
- morsiamen saattaminen (isä/veli/whatever luovuttaa holhottavan naisen toiselle miehelle holhottavaksi eli sulhaselle) Sitä hassumpaa, kun pariskunta oikeasti jo asuu yhdessä, ja tuskin monikaan nainen nyky-yhteiskunnassa on oikeasti yhden miehen holhouksesta toiselle siirtyvä. PLUS että on jostain ulkomailta keksitty tapa. :kieh: Suomalaisissa häissä ennenwanhaan pariskunta asteli alttarille yhdessä... tiedän että olen vähemmistössä, mutta tämä tapa kertakaikkiaan ei sovi nykymaailmaan.

Valkoinen väri ei tarkoittanut alun alkaen yhtään mitään, sitä saa pitää mun puolesta vaikka olisi kymmenen lasta.
 
annsar
kyllä mun mielestä se on tärkeintä että häät on hääparin itsensä näköiset! Ja tosiaan noista leikeistä olen myös sitä mieltä että jos ei suostu joihinkin leikkeihin koska ne on typeriä tai lapsellisia niin taitaa vähän olla vikaa sekä huumorintajussa että itsetunnossa. Myönnän kyllä itsekkin etten kauheasti pidä noista ns. nolaamisleikeistä, mutta osallistuisin niihin kuitenkin ja heittäytyisin ihan täysillä mukaan ja pitäisin hauskaa! Jos joku näyttäisi mun häissä nyrpeää naamaa siksi että ne ei oo HÄNEN unelma häänsä niin saa mun puolesta lähteä juhlista samantien pilaamasta muiden tunnelmaa! Omat hääni ovatkin itseasiassa elokuussa ja olen ylpeä voidessani sanoa että häämme ovat meidän näköisemme ja siksi hääpukunikaan ei ole valkoinen ja pienessä humalassakin saatan olla mutten kuitenkaan ihan kaatokännissä ja musiikkia on laidastalaitaan! Mutta kyllä ainakin meiän molempien suvussa toi juomaperinne on aika vahvoilla vaikkei mitään alkoholisteja ollakkaan. Me olemme vain suomalaisia ja vähän maalaisiakin ja ylpeitä siitä!
 
ylipukeutuminen
Minusta se on vähän noloa jos joku vieras on pukeutunut pitkään iltapukuun ja kaikilla muilla vierailla on tavallisemmat juhlavaatteet. Luulin kerran yhtä vierasta kaasoksi tuon takia, muttei hän ollutkaan kaaso.
 
musun ex-vaimo
Suomessa: A) Ei osata juoda sivistyneesti, jos alkoholia on tarjolla (lue: ILMAISTA viinaa) sita pitaa juoda niin kauan kuin sita riitttaa ja hakea naapurista lisaa.
B) Leikkiminen on joskus todella lapsellista, vaivaannun siita kun aikuiset ihmiset leikkii jotain mukahauskaa leikkia ja kaikilla on mukaniinhauskaa, ilman A-kohtaa tuskin ketaan naurattaisi
Muslimimaailmassa: Tungetaan napatanssijattaren rintavarustukseen seteleita, silti haavieraista suurin osa burgaan pukeutuneita "saadyllisia" naisia
 
:D
se kun luvataan ikuista rakkautta kunnes kuolema erottaa jopa sadankin todistajan edessä ja pappi vielä siunaa :D

terveisin: vasta eropaperit allekirjoittanut, never ever gonna get married again
 
niinpä niin
Olen kerran ollut häissä, joissa kaasolla ja bestmanilla oli selkeästi jotain sutinaa keskenään ja jäi osa ohjelmista juontamatta kun häipyivät kaksistaan jonnekin...

Nyt tuli kutsu häihin, ja kutsussa ei lue mitään lahjatoiveista eikä edes tilinumeroa. Moni tulkitsee sen niin, että voi viedä kaikkea kodintarviketta ja kukkapuskia, mitä tuskin vuosia yhdessä elänyt pari tarvitsee.
 
"asd"
-Mendelssohnin häämarssi
-Alle kouluikäiset lapset rääkymässä niin ettei papin ja muiden puheista saa mitään selvää.
-Hääautona joku ruosteinen corolla ja kaljatölkit perässä
-Tarjoiltavat syömiset kaikki jotain arkiruokaa
-Teemavärinä pinkki, varsinkin jos kaikki on kuorrutettu sillä
-Vaivaannuttavat hääleikit ja viro-puheet
-Ympäripäissään ördäävät ihmiset
-Rönttöisiin arkivaatteisiin pukeutuneet vieraat
-Hääparilla joku naurettava pinkki tekotimantein koristeltu skumppalasipari
-Kakun leikkauksessa polkaisu
-Morsiamen/sulhasen ryöstö
-Vieraat jotka väkisin haluavat ostaa lahjalistan ohi jotain oman makunsa mukaista.
 
vierailija656653542222
Ne iänikuiset miljoonaan kertaan kuullut leikit, mm. viroilainen naimaohje vai mikä olikaan, entiset heilat palauttaa avaimet, lakananviikkaus sekä se kuolettavan tylsä kuukausileikki. Lisäkis kaikki muut "muka hauskat" leikit, jossa vieraat joutuvat pelkäämään, että heidät nakitetaan osallistumaan. Toki on myös oikeasti hauskojakin leikkejä!

Jotenkin näen myös mauttomuutena se, että ensin kirkossa herkistellään, puhutaan Jumalasta ja joku laulaa luikauttaa jonkun hengellisen laulun. Sitten lähdetään juhlapaikalle vetämään hirveät kännit.. En vastusta alkoholia häissä, mutta mua aina jotenkin häiritsee ajatus että lähetään kirkosta ryyppäämään..

Perinteinen häävalssi ei ole mauton, mutta usein tylsä, varsinkin jos näkee että sulhon naama on tulipunainen jännityksestä ja muutenkin "tanssii" kuin jäykkä paska.

Mautonta taas on joku ylilässy häätanssibiisi, jota hääpari tanssii kuten hitaita ja samalla lääppivät toisiaan.. on ihanaa ja kaunista juu, mutta ei vaan meikäläinen kestä sellaista siirappia....
Kuullostaa lähinnä, että teidän suvussa harrastetaan ns "haulikkohäitä". Suosittelen, älkää lisääntykö niin ei tarvitse vaivautua häihin enää.
 
vierailija G
Mautonta oli ainakin nyt eilen lauantaina se, että alkoholia pidettiin pannassa. Ruokapöytään (6hlö) tuotaan yksi pullo valkkaria ja punkkua, mutta that's it. Mieheni kävi kysymässä lisää, niin sanottiin että laseittain voi tulla hakemaan lisää tästä tanssilavan edestä tarjoilijalta. Niin siis että pääsee oikein framille kun hakee viiniä!! Varmaan yksi tai kaksi kehtasi hakea kerran. Olut ja siiderit otettiin esille klo 22 sukkanauhan heiton jälkeen. Porukka oli jo niin kypsää siinä vaiheessa että eipähän ne edes menneet. Suurin osa lähti juhlista ennen puolta yötä.
 
Hääleikit on kamalia, niitä max 1-2/häät.

Sit tein joskus tästä aloituksenkin mutta suomalaisten naisten juhlapukeutuminen on tönkköä.
-heitetään joku liian vahva väri tukkaan ja kulmakarvat on vahvasti piirretyt
-hommataan joku Haloselta ostettu (Halosella on oikeasti nättejäkin mekkoja) tönkkö pinkki/korallinvärinen, kiiltävä jätesäkki juhlamekoksi ja siinä naruolkaimet, läskit tursuaa olkainten välistä. Mekon alta näkyy kalpeat kintut.
-Sori, mut morsian on 150 kg, ahtautunut olkaimettomaan hääpukuun jolloin selkäläskit tursuaa ja kaiken kruunaa pieni tiara hiuksissa
- ja se kamala kiiltävä hyttysverkko-huivi olkapäillä läskien peittona
-ja toinen sori, mut tatskat vie pukeutumisen juhlavuudesta 50 % pois.

T:ylipainon kanssa itsekin taistellut
 
vierailijanana
Minusta häät ovat hääparin juhla, johon saan kunnian osallistua. Koskaan en onnekseni ole ollut noloissa häissä. (Olisikohan omalla asenteella, jotain tekemistä asian kanssa...)

Valkoisen puvun "nolous" pisti miettimään kuinka moni naimisiin menevä morsian on oikeasti neitsyt nykyään? :D

Omissa, sekä ensimmäisissä että toisissa, häissä käytin valkoista hääpukua. Huntua ei ollut kummallakaan kerralla. Ensimmäisellä kerralla alttarille saatteli isäni, toisella kerralla kävelin sinne teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Jos joku häävieras piti näitä asioita nolona, niin onneksi piti mielipiteensä omana tietonaan.
 
vierailijas
Tämä vastaus pitäisi kai jättää vastaamatta, mutta mauttominta ovat vieraat, jotka ovat lähteneet häihin arvosteluhengessä, ja kritisoivat kaikkea alkaen hääparin asuvalinnoista, hääateriaan ja ruotivat asioita vielä keskustelupalstoilla.
En väitä, ettenkö olisi joskus itsekin kummastellut joissakin häissä olleita asioita. Mutta silti häät ovat mielestäni ennenkaikkea juhla, jolla on tarkoitus juhlia näiden kahden ihmisen onnea ja jos heidän käsityksensä hienosta juhlasta on toinen kuin omani, kunnioituksesta heitä kohtaan pidän asian omana tietonani.
Minusta mauttomuuden huippu on se kun vieraat arvostelee
(siis jälkikäteen kuulin)
jo etukäteen juhlia että
ei ne voi olla missään tasokkaassa paikassa jne.
sitten paikalle purjehditaan vanha kulahtanut virttynyt kolttu päällä ja ihmetellään suureen ääneen että empä olisi uskonut että sinä näin tasokkaassa paikassa :unsure:
(kun et muutenkaan tykkää juhlia järjestellä)
ja miksi et kertonut että tännehän kannattaisi ihan pukeutua ja nämähän on ihan oikeat hääjuhlat,
(koskas ne hääjuhlat on joku muu kuin juhla)
ja olisikohan kannattanut tutustua kutsuun paremmin jossa oli kyllä juhlapaikan tasokkuuskin mainittu ;)
(en arvannut että näinkin hienolle ihmiselle joka on kouluja käynyt ja oman suuren suunsa mukaan omaa hyvät käytöstavat, pitää asia erikseen mainita)
mukana juhlapaikan esite/ajo ohjeet.
Mutta kaikesta huolimatta meillä oli onnistunut juhla vaikka tällä yhdellä nyt olikin vanha nukkanen trikoomekko joka oli osittain rikkikin :LOL:
Enkä hänen pukeutumiseen varmaan muuten olisi kuten moni muukaan olisi huomannut mutta hän asian kyllä mainitsi niin kovaan ääneen tehden siitä numeron että itsensä sitten munasi:giggle:
 
vierailijaX
Mun mielestä mauttominta on: morsiusparin kunnioittamatta jättäminen.

Esim, mä en halunnut viinaa mun häihin. Pelkkää viiniä ruoan kanssa - that's it. Mun isä halusi välttämättä ostaa viinit ja muut juomat meidän häihin, ja mä suostuin. Tietenkin sieltä tuli sitten lavakaupalla vlonkeroa, kaljaa, siideriä jne, eikä yhtään niitä viinejä mitä pyysin. Kaikki tietenkin AIVAN päissään! Ja kun mun isä ei KUULE sanaa EI. Ne vain juomat tulee sinne.

Toinen, että mun kaveri lähti pois häistä, kun siellä ei ollut "tiukkaa" viinaa tarjolla. EI JAKSANUT KUUTTA TUNTIA OLLA SELVINPÄIN JUHLISSA :D

Myös häälahjojen ostaminen/antaminen toivottujen ulkopuolelta. Mä vihaan sitä että saan jotain täysin turhaa, joka menee joko kirppikselle/roskiin. Ja pyydettiin hintahaarukalla 5-50e, eli ei paha.

Mutta, mikä häissä on mautonta.. Se että morsian meikataan / kammataan niin voimakkaasti ettei se enää näytä itseltään. Se perus kiharapilvi puoliksi auki, tiara, kilo lakkaa, ja kilo meikkiä. Olkaimeton mekko, ja juhannushäät. Huoh. Vähän omaperäisyyttä meininkiin!!!
 
vierailija2
Ehdottomasti ne muka-hauskat hääleikit. Osallistumisen pitäisi ainakin olla vapaaehtoista. Jos joskus menen naimisiin pidän huolen siitä ettei kukaan järjestä hääleikkejä tai morsiamen ryöstöä.
 
vierailija3333
En pidä häistä jotka ei ole morsiusparin näköiset. Liian usein tu tuu että häät pidetään suurin piirtein anopin mielen mukaisesti tai kun aikuinen nainen ei osaa vaikka äidilleen sanoa ei. Se epäsopusuhta on sellainen mikä mua pistää silmään.

Sitten kun häät on parin näköiset niin sama pidetäänkö prinsessalinnassa tai puolijoukkueteltassa. Kaikki menee.
 
Mä olen jokuset sadat häät käyny soittamassa.

Pieni budjetti ei o mitenkään noloa. Onnistuneet häät voi järkätä vaikka nyyttikesteinä. Noloa on se, milloin silmää räpäyttämättä maksaa kaks tonnia hääpuvusta, viissataa pöytäkukista jne... mut nelihenkisen bändin pyytämä kuustoistatuntisen työpäivän tonni aiheuttaa kakomisreaktion.

Asioiden huomioimattomuus. Jos on tiedossa, et paikalle tulee lapsia niin pitää tietää, että lapset ei kauaa viihdy. Jos ei ole leikki/pleikkatilaa, niin alkavat kirmailemaan ympäriinsä ja kiinnostuksen kohteena yleensä on bändisetien kalusto. Ei sen leikkitilan järjestäminen ole kustannuskysymys vaan ajattelemattomuutta ja siksi noloa

Ohjelman holtittomuus. Siihen hääjuhlaa ei totisesti kannata ohjelmaksi tunkea ihanjokasaatanan polttariporukoiden keksimää ideaa. Niit yleensä riittää viikoksi ja kyseessä on vain yksi ilta. Polttarikuvien katselusta ei kande järjestää omaa parituntista ohjelmanumeroaan vaan ne voi ihan hyvin pyöria aulassa ruudulla nonstoppina katsottavissa koko illan.

Uusinnat. Jos pikkuMirjami nyt lukee hääparille ihan itse tekemänsä runon. Niin Rape ja Maija ovat röökillä. Kun he palaavat, niin joku hoksaa, että heidän on ihan pakko kuulla tuo äskeinen. Niinpä pikkuMirjami pakotetaan lukemaan runonsa uudestaan Mirjamin runossa ei ole mitään noloa, mutta uusinta vartin päästä on osoitus huonosta järjestelystä.

Mistä päästään aikataulutukseen ja siitä tiedottamiseen. Se on bestmanin/kaason homma kertoa mitä ja missä seuraavaksi tapahtuu. Ei pitäis olla vaikeeta sanoa, että nyt syödään ja noin klo 18 lentää hääkimppu ja sukkanauha tuolla pihakoivun juurella. Silloin ei myöskään jää se Mirjamin runo kuulematta keneltäkään halukkaalta, kun siitä on kerrottu.

Se on bestmanin/kaason sit hirveen helppo sanoa et kello 21 eteenpäin teitä viihdyttää the Hääbändi, jolloin voi itte löysätä kravattia/nutturaa ja alkaa bilettämään. Mut ton jälkeen ei enää kaivata yllätyksiä. Ainakaan niitä, jotka alkavat sanoin... nyt kun kaikki ovat sopivasti paikalla (tottakait kaikki ovat paikalla, bileidenhän piti nyt alkaa) Sen sijaan tuleekin epämääräinen aika muisteloita Pommerin sodasta.

Ja niin se viina... joka vetää lärvit, niin se on aina oma moka. Oli viinaa tarjolla tai ei, niin se ei ole hääjärjestelyiden noloutta.
Onneksi örvellys yleensä alkaa vasta viimeisillä tunneilla, eli sen jälkeen kun lapsiperheet, sukujen ikänestorit ja hääpari itse on jo poistunut paikalta. Joten sitä näkemässä ovat usein vain örveltäjät itse.

Se mikä ihan kaikkien pitäisi muistaa on se, että kyseessä on nuorenparin häät, toivottavasti ikuiset ja ainutkertaiset. Se ei ole esiintymishaluisten esiintymistilaisuus. (toi pitäis bändinkin muistaa, et kukaan ei ole tullut paikalle bändin keikalle vaan häihin) Hyvät tavat ovat ilmaiset, joten toisinaan täytyy ihmetellä miksi niin kovin harva niitä hankkii.
 

Yhteistyössä