Mielestänne mauttomimmat asiat häissä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
- Kaljatölkit vadeissa. Siis oikeasti, eikö suomalaiset osaa tyytyä viiniin ruokajuomana?

Edelleen jatkan kaljalinjan ihmettelyä. :D Meillä ei ole ruoalla kaljoja, mutta myöhemmin kaljatölkit isoissa astioissa siitä syystä että ei ole kesäkuumalla kiva juoda lämpimiä kaljoja eikä ole reilua että joku koko ajan toisi kylmästä kaljoja.

BV, mä en tarkoittanut että MINÄ ryystän olutta tölkistä koska juon aina lasista mutta en aio kesän häissäni ottaa pois tölkkejä ihmisiltä vaikka siellä mukit onkin mutta luulen että suurin osa juo suoraan tölkistä.

Ja sitten vielä ihmettelyä erään harmaan kommentista. Me ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, on lapsia, ei tule valkeaa pukua mutta me ollaan kyllä edelleen kuin vastarakastuneet. En tiennyt ennen tätä ketjua, että siinäKIN on vikaa...
 
Mein häissä oli varmaan kaikki maholliset mauttomuudet... PAPERISET pöytäliinat, punainen polvipituinen hääpuku, miehen viehe oli tehty pitsistä (eikä oikea kukka), meil oli karjalanpaistia, lihapullia, pikkunakkeja, salaatteja, mein häämusa oli aika pitkälti rock'n'roll pitoista... mitähän vielä...??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lenore:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kuokkavieraat, esim jonkun vieraan aikuiset kotoa muuttaneet lapset jopa puolisoineen. (onneksi ruoka riitti)
Meidän häissä (50 henkeä), oli myös yksi kuokkavieras eikä mulle ole vielä tänäkään päivänä valjennut, kuka se oli. Mukava nuorimies, otti paljon valokuvia ja flirttasi mulle ihan avoimesti :D Se oli jopa mun vanhempien luona ollu jatkoilla, missä oli vaan kymmenisen henkeä. Eikä tosiaan kukaan tunnustanut tuntevansa tätä henkilöä.
Oliko sinne joku pariskuntaan kuuluva vieras tullut yksin? Ajattelin vaan, että kuokkavieras saattoi olla yksityisetsivä, joka oli laitettu sinne raportoimaan jonkun ihmisen siveellisyyden asetta. :whistle: Siis tuollainen mustasukkaisen puolison tilaama palvelu?
No ei kukaan kutsuttu tullut ilman puolisoaan, eikä se kyllä mikään yksityisetsiväkään ollut :D kunhan hengasi eikä mua oikeasti edes haitannut, istutettiin se muitta mutkitta muiden sekaan, syötettiin ja juotettiin. Tässä vaiheessa ihmeteltiinkin kyllä, että me ollaan vissiin laskettu jotenkin väärin, kun ei nyt oikeen luku täsmää..

Multa tultiin kyllä kysymään, että kukas tää on kun ei tunneta, vaan enpä siihen osannut muuta sanoa kun että eikös hyvissä bileissä ole aina kuokkavieras :)
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tiedä mauttomuuksista, mutta jotenkin tympeää minusta se, että hääjuhla ja ohjelma pyörii täysin hääparin oman harrastuksen ympärillä. No ehkä häävieraista muutama saattaa olla vihkiytynyt samoihin kiinnostuksen kohteisiin, mutta loput juhlavieraista ovat vähän pihalla touhuista koko ajan. Tai eivät oikein osaa osallistua.
No mutta eikös häät ole hääparin juhla, ja he tekevät juhlasta omannäköisensä.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Tämä unohtui mainita!

Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
Senhän näkee siitäkin, skoolaako morsian samppanjalla vai pommacilla. Yleensä.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
jos morsiamenkin puku maksaa 2000e ja vieraat tulee farkuissa niin..
Ei kaikilla ole rahaa ostaa juhla-asua morsiamen puvun kanssa samasta hintaluokasta.....huomhuom.
No ei kai ollut puhe 2000 euron housuista. Juhlavampaa saa päälleen halvemmallakin. Farkut on arkivaate.
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Tämä unohtui mainita!

Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
Senhän näkee siitäkin, skoolaako morsian samppanjalla vai pommacilla. Yleensä.
Morsian voi skoolata myös kuoharilla ja esittää juovansa.. Tai sitten on saman väristä limsaa tmv. kuin itse kuoharikin.. Näitä on aina välillä nähty. Morsian on itse tullut kertomaan henkilökunnalle ja tuonut jopa samanväristä juotavaa kuin kuohari on ollut..
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Alkuperäinen kirjoittaja Arvostelija:
3) Isä saattamassa aikuista tytärtä alttarille.
Minusta tämä sopii siinä tapauksessa, jos pari muuttaa yhteen vasta vihkimisen aikoihin. Jos pari on jo asunut pidempään avoliitossa tai heillä on jo lapsia, niin ei mielestäni sovi mitenkään.
Samaten on myös mautonta kävellä alttarille valkoisissa, jos on jo lapsia.
No mustissako sitte pitäisi mennä?

Niin muitahan värejä ei ole. Mun puolesta kyllä morsian saa pukeutua mihin väriin haluaa. Yhdellä morsiamella oli häissään tulipunainen iltapuku. Kaunis oli, vaikka moni vanhempi ja ehkä vähän nuorempikin häävieras hieman hätkähti morsiamen astellessa kirkkoon. Tästä on siis yli 10 vuotta aikaa. Nykyäänhän väriskaala on melkoinen, eikä värillinen hääpuku ole mikään harvinaisuus.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Tämä unohtui mainita!

Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
Senhän näkee siitäkin, skoolaako morsian samppanjalla vai pommacilla. Yleensä.
Morsian voi skoolata myös kuoharilla ja esittää juovansa.. Tai sitten on saman väristä limsaa tmv. kuin itse kuoharikin.. Näitä on aina välillä nähty. Morsian on itse tullut kertomaan henkilökunnalle ja tuonut jopa samanväristä juotavaa kuin kuohari on ollut..
Täytyykin olla tarkkana... ;) Mä itse "jäin kiinni" yksissä häissä vaikka yritin juoda pommacini vaivihkaa ja vaihtelin laseja miehen kanssa kun hän oli tyhjentänyt omansa. Vyötärönseudusta ei tuossa vaiheessa voinut vielä päätellä mitään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Täytyykin olla tarkkana... ;) Mä itse "jäin kiinni" yksissä häissä vaikka yritin juoda pommacini vaivihkaa ja vaihtelin laseja miehen kanssa kun hän oli tyhjentänyt omansa. Vyötärönseudusta ei tuossa vaiheessa voinut vielä päätellä mitään. :D
Meillä on töissä usein J.P Chenetin kuoharia ja sitte on alkotonta omppu/päärynäsiideriä, ne on melkein saman värisiä.

Sitte on monia jotka ei oikeesti tykkää siitä kuoharista nii hörppää kerran ja jättää loput, mut jos alkumalja on vaik ulkona nii esittää juovansa ja viskoo johki kukan juureen.. :D
 
Dusk
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Mauttomuuden huippuja:

- kun morsian ja sulho on olleet yhdessä kymmenen vuotta ja lapsiakin on :D Morsiamella on valkoinen pitkä kermakakkupuku ja huntu ja juhlitaan kuin oltaisiin vastarakastuneita. Kaiken huipuksi isä saattaa alttarille :LOL:

- Kaljatölkit vadeissa. Siis oikeasti, eikö suomalaiset osaa tyytyä viiniin ruokajuomana?

- Oma pullo vieraalla. Tarvitseeko edes selittää?

- Morsiamenryöstö, viro-suomi puheet ja kaikki leikit joissa nolataan vieraat.

- Lihapullat ruokana. Eikö muut syö niitä arkisin jo ihan tarpeeksi?
 
En tiedä mauttomuuksista, ehkä lohikeitto ruokana häissä (minusta se on hautajaisruokaa). Tähän alkoholikeskusteluun haluan osallistua sen verran että me jätettiin häät viettämättä ihan sen takia kun miehen suvussa on liikaa alkoholisteja ja niitä, jotka eivät muuten vaan osaa ottaa kohtuudella. Eli siellä ois aikuset ihmiset tapelleet lyhtypylväiden tai koivujen kanssa ja keskenäänkin. Luultavasti osa olisi kontannut pitkin maita ja mantuja ja parhaimmat ois saanu kantaa taksiin ja taksista kotiin.
Lisäksi molempien suvussa on ihmisiä joita en ois halunnu kutsua ja karsia ois pitäny senkin takia ettei tule liian pitkä vieraslista. Tästäkös sitten ois sota syttynyt: miks tuo kutsuttiin mutta sitä ja tätä ei... |O

Niinpä me sitten mentiin naimisiin maistraatissa ja kerrottiin suvuille parin viikon viiveellä. Kohta on 3.hääpäivä ja häät on edelleen viettämättä :D
 
huusssi
HUUSSI. kamalaa ravata raskaana ollessa jossain huussissa monien muiden ihmisten seassa, tulee tosi puhdas olo, kaikilla todella kalliit juhlavaatteet, tekee siinä sitten mieli mennä 'vetämättömään' vessaan. hyyyyyyi. rahaa olis kyllä ollu sinne pari wc-koppia järjestää, mutta kun järki puuttuu niin minkäs sille sitten mahtaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Ei alkoa, kaikki leikit , typerät humppa yhtyeet , liian köyhät ruuat , lapsia juhlissa , kimpun heitto/sukkanauhan pois otto
Miksi lapsia ei saisi olla juhlissa? Hääpari voi tietenkin päättää, että juuri heidän häissään ei ole lapsia, mutta miksi se olisi yleisesti paha asia?

Minkä ikäinen muuten on häissä lapsi? Alle 18v? Alle 15v? Alle 12v?
Alle 18 jos alko tarjoilu. Kiva siinä parin juhlia kun kakarat juoksee ympäri juhlapaikkaa 120 desibelin äänellä . Edes meidän omat lapset eivät päässeet kuin kirkkoon kun menimme naimisiin .
:eek:
 
MinkuK
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Mauttomuuden huippuja:

- kun morsian ja sulho on olleet yhdessä kymmenen vuotta ja lapsiakin on :D Morsiamella on valkoinen pitkä kermakakkupuku ja huntu ja juhlitaan kuin oltaisiin vastarakastuneita. Kaiken huipuksi isä saattaa alttarille :LOL:
Mä aion tasan laittaa valkoisen puvun kun mennään miehen kanssa naimisiin, vaikka meille on nyt jo esikoinen tulossa avoliittoon. Aika moni sais laittaa ei-valkoisen puvun jos se menis sen neitsyyden mukaan, tuskin ennenkään kaikki ihan viattomia ovat olleet. Nykyään valkoisella ei niinkään ole symbolista "neitsytarvoa", vaan se on yleisesti morsiammen väri.

Ja eikö sitä edes omissa häissään saa "juhlia kuin olisi vastarakastunut" ilman että se on jonkun mielestä muka mautonta :LOL: Pitääkö jo 10 vuotta yhdessä viettäneenä tyytyä vain mulkoilemaan toisiaan :D
 
Mulle tuli viime kesäiset sukulaisen häät mieleen...niissä mainostettiin yhtään liioittelematta ainakin 5 kertaa avioparin tittelit. Jopa pappi hehkutti INSINÖÖRIÄ ja SAIRAANHOITAJAA. Ja morsiamen isä puheessaan. Ja bestman. Ja kaaso. Ja joka hemmetin tuolileikissä ja tuttu juttu-leikissä "ohimennen" piti mainita. |O
 

Yhteistyössä