Mielestänne mauttomimmat asiat häissä?

joup
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kännipäiset vieraat:
Siis ne, jotka alkavat sit haastaa riitaa.. Ei voi ymmärtää, että aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä toisten juhlissa..
Enpä ole koskaan ollut häissä missä on tarjottu mitään alkoholipitoista.
Mä tuskin ikinä menen naimisiin, mutta niistä häistä tulis alkottomat, suomessa melko mahdoton ajatus.
hmm... no mä onn ollu elämäni aikana äkkiseltään laskettuna yli 30 häissä ja ehkä kolmessa niistä on ollu alkoa...
 
Mun mielestä tosta alkoholista tehdään taas kummallinen mörkö..

Kyllä kaikissa häissä missä mä olen ollut, on ollut tarjolla kuoharilasit alkuun, ruoan kanssa viiniä, jälkiruoalla konjakkia/likööriä ja ehkä vielä illalla seurustelujuomaa (olutta/siideriä).

Ei ole ikinä kukaan örveltänyt, tapellut tai käyttäytynyt muutenkaan huonosti. Toiset osaa käyttää alkoholia ihan sivistyneestikin... :snotty:
 
nainen 44v
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
No mut ne häät on sitä hääpäria varten eikä vieraita. Ihan sama mitä ne vieraat ajattelee. Itse oon ollut kolmissa häissä, eikä missään niissä ole mun mielestä ollut mitään mautonta.
No tässä kai kysyttiin kuitenkin MIELIPITEITÄ mikä ihmisistä on mauttominta häissä!? Kiitos omastasi.
 
ihan järkkyä
Olin kerran häissä, joissa yksi häävieraista veti niin kovan humalan, että sammui oman oksennuksensa keskelle henkilökunnan vessaan. Vessan ovikin oli auki ja siellä sellainen iso arviolta viiskymppinen ukko röhnötti sammuneena pöntöllä. Yrjöä oli ympäri vessaa. Istui pöntöllä silmät kiinni ja housut kintuissa. Minä olin sellainen ala-asteikäinen lapsi ja katsoin ihmeissäni näkyä. Yrjön lisäksi eniten silmään osui sen ukon pippeli, joka oli arviolta 2 cm mittainen. :eek:

Mitään myötähäpeää pikkasen tyhmistä hääleikeistä tai morsiamenryöstöistä en sen jälkeen ole tuntenut.
 
ihan järkkyä
Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Ei alkoa, kaikki leikit , typerät humppa yhtyeet , liian köyhät ruuat , lapsia juhlissa , kimpun heitto/sukkanauhan pois otto
Miksi lapsia ei saisi olla juhlissa? Hääpari voi tietenkin päättää, että juuri heidän häissään ei ole lapsia, mutta miksi se olisi yleisesti paha asia?

Minkä ikäinen muuten on häissä lapsi? Alle 18v? Alle 15v? Alle 12v?
 
eli meillä oli sitte vissiin tylsät häät kun iskä saattoi minut alttarille vaikka en ole neitsyt, meillä on lapsia ja olimme olleet yhdessä miehen kanssa 10 vuotta ennekuin mentiin naimisiin. tosin mulla ei ollut huntua mutta valkoinen hääpuku kumminkin. Lihapullikin oli tarjolla muun ruoan tapaan, eli meillä oli sitte arkinen ruoka. hääleikkejä oli muutama, mutta silti vieraitten mielestä meillä oli tosi rennot ja mukavat häät. ja niin ja lapsiakin oli varmaan kyläkoulullinen mukana viettämässä meijän häitä. et näin, onneksi kukaan teistä ei ollut meijän häissä istumassa jossain nurkassa naama vinossa... :D

ja muoks, olin 28 vuotias kun menin naimisiin... :xmas:
 
ihan järkkyä
Alkuperäinen kirjoittaja Arvostelija:
3) Isä saattamassa aikuista tytärtä alttarille.
Minusta tämä sopii siinä tapauksessa, jos pari muuttaa yhteen vasta vihkimisen aikoihin. Jos pari on jo asunut pidempään avoliitossa tai heillä on jo lapsia, niin ei mielestäni sovi mitenkään.
 
vieras
OT, mutta ihmetyttää miten vähissä häissä ihmiset ovat olleet, kyse on kuitenkin varmaan aikuisen ikään ehtineistä kirjoittajista. Kun olin lapsi, oli suvussa vähintään yhdet häät kesässä, ja nyt on jo kaverit sen ikäisiä että ovat kaikki ehtineet naimisiin, siis viimeiset 10 vuotta on ollut vähintään yhdet kaverihäät per kesä. Joskus ollut kolmetkin häät samana kesänä.
 
rene
Tätä ei ole vielä kukaan maininnut:
olen ollut häissä, jossa ruokajuomana tarjottiin itsetehtyä KOTIVIINIÄ! Siis aivan hirveää skeidaa muuten niin hyvän ruoan kanssa. Siinä todella säästettiin väärässä paikassa.
 
rene
Tätä ei ole vielä kukaan maininnut:
olen ollut häissä, jossa ruokajuomana tarjottiin itsetehtyä KOTIVIINIÄ! Siis aivan hirveää skeidaa muuten niin hyvän ruoan kanssa. Siinä todella säästettiin väärässä paikassa.
 
yök
Alkuperäinen kirjoittaja rene:
Tätä ei ole vielä kukaan maininnut:
olen ollut häissä, jossa ruokajuomana tarjottiin itsetehtyä KOTIVIINIÄ! Siis aivan hirveää skeidaa muuten niin hyvän ruoan kanssa. Siinä todella säästettiin väärässä paikassa.
Hyi kauhistus! :O
 
tytteli
Ne iänikuiset miljoonaan kertaan kuullut leikit, mm. viroilainen naimaohje vai mikä olikaan, entiset heilat palauttaa avaimet, lakananviikkaus sekä se kuolettavan tylsä kuukausileikki. Lisäkis kaikki muut "muka hauskat" leikit, jossa vieraat joutuvat pelkäämään, että heidät nakitetaan osallistumaan. Toki on myös oikeasti hauskojakin leikkejä!

Jotenkin näen myös mauttomuutena se, että ensin kirkossa herkistellään, puhutaan Jumalasta ja joku laulaa luikauttaa jonkun hengellisen laulun. Sitten lähdetään juhlapaikalle vetämään hirveät kännit.. En vastusta alkoholia häissä, mutta mua aina jotenkin häiritsee ajatus että lähetään kirkosta ryyppäämään..

Perinteinen häävalssi ei ole mauton, mutta usein tylsä, varsinkin jos näkee että sulhon naama on tulipunainen jännityksestä ja muutenkin "tanssii" kuin jäykkä paska.

Mautonta taas on joku ylilässy häätanssibiisi, jota hääpari tanssii kuten hitaita ja samalla lääppivät toisiaan.. on ihanaa ja kaunista juu, mutta ei vaan meikäläinen kestä sellaista siirappia....
 
ihan järkkyä
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä en ole koskaan häissä törmännyt mihinkään noloon. Joskus on voinut olla vähän tylsää, muttei sekään ole mielestäni sama asia.
Häitten tahti on mielestäni tärkeä. En tykkää siitä, jos ohjelmanumerot seuraavat toisiaan niin tiiviisti, ettei vierailla ole yhtään vapaata tilaa vapaamuotoiseen seurusteluun ja yhtä ikävää on sekin, jos jokaista vaihetta joutuu odottamaan pitkään.
 
ihan järkkyä
Tämä unohtui mainita!

Morsiamen vyötärön seutua kyyläävät vieraat, siis sellaiset, jotka arvuuttelevat onko morsian pieniin päin vai eikö vielä ole! Minä en ole naimisissa, vaikka lapsiakin on ja tämä on ehkä ollut aikoinaan yksi syy naimisiinmenovastaisuudelleni!
 
se että ruokatarjoilussa pihisteltiin sen verran et oli tarjolla pelkkiä salaatteja ja voileipäkakkuja..

viinaa oli niiiiin pärkeleesti tarjolla.. oli kuulemma panostettu juomiin...

Mä en voi sietää voikkukakkuja enkä dokaakkaan :LOL:
 
apua!
Rahankeruu on kyllä vihoviimeistä! Minä varmaan häipyisin häistä jos minulta tultaisi kalliin lahjan lisäksi vielä kerjäämään rahaa! Ja kyllä vieraiden nolaaminen on ihan hirveää, ei pidä pakottaa ujoja vieraita mihinkään ohjelmaan.
 
dfdf
Se, että vieraat joutuvat odottelemaan - pahimmassa tapauksessa värjöttelemään pihalla - sen aikaa, kun hääpari on valokuvauksessa.

Toinen kammottava asia on, jos sulhanen tai morsian laitetaan laulamaan vastentahtoisesti.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja ihan järkkyä:
Alkuperäinen kirjoittaja Arvostelija:
3) Isä saattamassa aikuista tytärtä alttarille.
Minusta tämä sopii siinä tapauksessa, jos pari muuttaa yhteen vasta vihkimisen aikoihin. Jos pari on jo asunut pidempään avoliitossa tai heillä on jo lapsia, niin ei mielestäni sovi mitenkään.
Samaten on myös mautonta kävellä alttarille valkoisissa, jos on jo lapsia.
 

Yhteistyössä