Mielenkiintoinen "mahatauti"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Pojalla siis. Eilen illalla oksensi kerran ja yöllä oli maha vähän kipee, mut ei oksentanut. Aamusta kävi kaks kertaa ripuloimassa ja sen jälkeen ei mitään vaik on syöny normaalisti... voiko tuo olla edes mikään tauti vai onko vaan herkkänä maha muuten?!? en siis valita jos tauti on ja tällä selvittiin.

Voihan se noinkin mennä. Mun 7-vuotiaalla tytöllä alkoi mahatauti kaksi päivää sitten. Tyttö ei ole oksentanut kertaakaan, ei myöskään ripuloinut. Mutta mahatauti sillä on. Sille tuli ne yrjöilyaallot, mutta oksennuskammoisena ei uskaltanut oksentaa vaan huusi ja pidätteli. Nyt se on kaksi päivää maannut, ei syö, pyörryttää, vessassa pääsee käymään ja takaisin sänkyyn. Maha on kipeä. Enpä ole tuollaistakaan mahatautia ennen nähnyt.

Meillä on kans ollu perin merkillistä mahatautia. Ensin yhdellä pojalla oli pelkästään maha kipeä kolme päivää. Sitten toiselle pojalle tuli kuume ja seuraavana päivänä maha kipeä, sitten taas oli pari päivää kunnossa kunnes taas eilen alko mahaa koskea ja ripuloi. Itse olen maannut kolme vuorokautta sängyn pohjalla, tajuton vesiripuli ja mahaa vääntää. Mikähän virus mahtaa olla kyseessä, norolta ei minusta vaikuta.

Yhteistyössä