Jopas taalla on kirjoiteltu. yhdyn tuli.n ja pit-n kantaan n30 kannanotosta. Sen selvemmaksi tuskin tata voi tehda.
Huvikseni kommentoisin viela ilmiota nim "puhutaan asioista niiden oikella nimilla" takana.
Hanen heikoista argumenteistaan kay ilmi,etta han nakee seurustelun, ihmissuhteet jne, vain seksina, ja kaikki elkeet, kohteliaisuuden, kaytosnormit vain lunastuksena ja oikeutksena aseksiin. Vaikuttaa siis silta etta seksi onkin ainoa vuorovaikutuksellinen kanssakayminen mihin han naisen kanssa kykenee, tama kaikki ilmenee hanen paatelmassaan siita, etta nainen joka ottaa vastaan miehen eleita, illallisen tarjoamisia jne on maksullinen.
Tama mies ei vain tunnu tajauvaan etta eri yhteiskuntaluokissa, ihmisryhmissa, jne, on eroja sosiaalisen koodin kanssa. Jos han tarjoaa lahipubissaan naikkoselle tuopin ja odottaa siita seksia palkakseen, tai tekee kohteliaita eleita jne vailunastaakseen seksia, tai pelkaa kauniita eleita niin paljon, ettei ikina tarjoa naiselleen mitaan ettei nainen vain haikailemattomasti petkuttaisi miesta vain ilmaisen aterian tarjontaan(heh..), niin mitenpa han voisikaan ymmartaa etta ihan kaikkialla se ei vain mene niin. Tietyissa ihmisryhmissa vallitsee ajatus etta miehen tarjoaminen ja kohteliaisuus ovat sosiaalisen normin mukaan osa hyvia kaytostapoja, eika niilla ole seksin kanssa _mitaan_ tekemista, ei mitaan naurettavia kasienvaantoja asian suhteen eika likaisia taka-ajatuksia. Hanen ei tarvitse tata kayttaytymismallia omaksua omaan elamaansa, mutta osoittaa tyhmyytta olettaa etta hanen mallinsa olisi toimiva ja hyva kaikille muille.
Muuten sanoisin, etta kaikki on hyvin niin kauan niin kauan niin seurustelussa, kuin parisuhteessakin jne, kun kummakin osapuolet ovat tyytyvaisia. Jos esim kuuluu omiin opittuihin hyviin tapoihin tarjota naiselle, ja mies haluaa itse tarjota (mika on oma kokemukseni asiasta) ja nainen hyvaksyy taman niin hyva (eihan tama sama nainen ottaisi vastaan talla palstalla esiintyneilta miehia, jotka tarjoavat vain seksinlunastusmielessa, eipa tosin olisi edes treffeilla heidan kanssaan!

, toiset maksavat itse kaikki kulunsa ja jos kumatkin osapuolet suhteessa siita pitavat, hyva niin. Toiselle mies kustantaa naiselleen ihan kaikki, ja jos kummatkin edelleen tyytyvaisia, niin hienoa! Tasa-arvo suhteessa on silloin, kun asiat on jarjestetty kumpaakin puolisoa tyydyttavalla tavalla, yhteisen paatoksen mukaisesti, oli se sitten mika tahansa.
Eika todellakaan tana paivana enaa pitaisi olla selkeita miehen tehtavia, hyvanen aika, jos ahdistaa maksaa, ala maksa! Luulisi aikuisen (?) miehen osaavan jo jarjestaa asiansa omassa elamassaan balanssiin niin, ettei nettifoorumilla sen tahden tarvitse huoritella naisia (aarimmaisen junttiuden ilmentyma), ja samalla tulla vaheksyneeksi miehia, jotka haluavat olla herrasmiehia ja joille merkitsee hyvia kaytostapoja ja ehkapa miehisyytta tarjota naiselleen.
Itse en koskaan ole ottanut illallisia tms vastaan sen takia etta minulla muuten ei olisi varaa syoda ulkona! Ihan vitsikas ideanakin! Tulen vakavaraisesta perheesta, joten kyse on taysin sosiaalisesta normista. Se, tuleeko seksi kuvioihin vain ei, ja missa vaiheessa, on taysin irrallinen tahan joka tapauksessa tapahtuvaan kaytoskoodiin. Ja jos, suhteen ollessa hyvalla vakaalla pohjalla, ja luottamusta seka rakkautta loytyy, ilahtuisin vain kovasti jostakin esim ulkomaanmatkasta. Miksipas ei? Toisaalta eras mies johon vasta olin tutustunut, ehdotti jopa voivansa ostaa asunnon minulle, ja haluavansa vieda minut lomamatkoille jne. Tasta lahinna pelastyin, ja kieltaydyin. Mies jai myos. Talta palstan puhujalta jaa varmaan naidenkin tilanteiden nyanssierot alyllisesti koodaamatta, niin suorasukaisesti han oli vaahtoamassa maksullisista naisista, hanen maaritteensa talle oli vain, etta ottaa miehelta tarjoamista vastaan mita tapahtuu monista eri syista ja monissa eri konteksteissa. Talle tasolla hanen pienet aivonsa eivat yltaneet ajattelemaan.
Tottakai on olemassa myos pelkastaan taloudellisiin jarjestelyihin ja etuihin perustuvia suhteita jotka pelaavat vain kylmalla ja laskelmoidulla vaihtokaupalla. Ehdottomasti, maailma pitaa kaikenlaista sisallaan, mutta osoittaa aarimmaista arvostelukyvun puutetta rinnastaa tallainen kattamaan kaikkia niita suhteita, joissa kaiken muun lisaksi ja ohella tapahtuu sita luonnostaan, etta mies haluaa tarjota naiselleen, oil se sitten illallinen kiinnostavan naisen seurassa, yllatyslahja, tai loma oman vaimon kanssa. Ei siksi etta hanen taytyisi (jotakin lunastaakseen), vaan siksi etta han haluaa. Tama puhujaei tata tunnu ymmartavan, vaan huorittelee naisia jotka ovat saaneet nauttia olostaan miehen pyyteettoman anteliaisuuden kohteena, taysin tuntematta koko sita muuta kontekstia mika naissa asioissa on ymparilla. Se on silkkaa tyhmyytta!
Se on tullut selvaksi mitka hanen norminsa ovat. Hanen otoksensa mukaisesti, jos miehen tarjoamisia tapahtuu suhteessa, on se koko suhteen ainut ulottuvuus, ja tapahtuu pelkasta seksin lunastamisesta. Oh my god, missa sairaassa maailmassa hanen taytyy elaa? Han ei tunnu ymmartavan todellisuuden moninaisuutta, eika kasitteet rakkaus, hyvat kaytostavat (mita ne sitten eri paikoissa ovatkin), jakaminen, ilahduttaminen, omastaan antaminen tarkoittavat. Vaikuttaa aarimmaisen ahdasmielisesta, katkeroituneelta, rajoittuneelta.
Juuri tallaisen sub-kulttuurierojen takia ihmiset seurustelevat mielellaan ihmisten kanssa jotka tulevat samasta yhesikunnanosasta tai ainakaan ovat mentaalisesti samoilla lahtokohdilla. Olen ollut onnekas ja tormannyt, muutamaa kolhua ja pettymysta lukuunottamatta, hyviin, reiluihin miehiin. (Elamastani olen muuten asunut vain alkupuolen Suomessa, ja pienissa patkissa)
Heraa kysymys miksei tama puhuja vain tyydy itse olemaan maksamatta ja ela elamaansa tyytyvaisena, _miksi_ hanen pitaa huoritella ihmisia innokkaasti nettipalstalla? Olisko se muka hanelta pois, miten eri pariskunnat ja ihmiset jarjestavat asioitaan? On aivan selvaa, etta jos on tarve kasitella tallaista asiaa tuolla tavalla, han purkaa naisiin kohistuvaa pahaa oloaan ja pyrkii vaikuttamaan heihin niin etta olisi vaarin nauttia elamasta herrasmiehen seurassa... Kukaan asioista perilla oleva nainen ei nain kuitenkaan ala ajattelemaan.
Mita ilmeisempaa kateutta seka oman riittamattomyyden pelkoa.
Varmaan aika vaikeaa tulla toimeen naisten kanssa tai loytaa kumppania, jos misogynismi, huono itsetunto ja arvostelykyvun puute, empaattisuudesta puhumattakaan vaivaa
Aika surullista.