Mieheni on talousnero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna_35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna_35

Vieras
Me ollaan aika köyhä perhe, yhteistulot nyt kun mies on työtön, on 2500e nettona (tuossa on kaikki tulot). Mies "hallinnoi" rahojamme. Ja arvatkaas mitä:

-Me asumme pienessä omakotitalossa (2 lasta) alle 100 kilsaa Helsingistä.
- Kaksi autoa, joista toinen uudehko ja toinen vanha mutta hyväkuntoinen kun ukko pitää sitä kunnossa
-Kotona kaikki perusvempaimet

Koskaan ei ole tarttenut miettiä, että onko laittaa se satku polttareihin. Noita tulee kuitenkin nykyään 1-2 vuodessa, että ei haittaa.

Mies on säästänyt rahaa monta vuotta osakkeisiin, myynyt ja ostanut, ilmeisesti ihan ok menestyksellä. Siellä meillä on 20 000 vararahasto. Noista tulee kai vähäsen osinkoakin, jotka mies tosin sijoittaa uudelleen ellei ole muuta.

Koskaan emme nuukaile hillittömästi. Toki lähes kaikki vaatteet ostamme kirppiksestä ja hiukan juoksemme tarjousten perässä, etenkin lapsien vaatteet on todella tyhmää ostaa uutena kun samantien ne menee pieneksi. Toki jos rahaa on niin mikäs siinä.

Ainoo laina on asuntolaina ja luottokortteja meillä ei edes ole. Itte tuskin olisin tähän pystynyt, mutta miehellä on homma näpeissä.

Ulkomailla emme ole lasten aikana käyneet (3 ja 5v pojat), mutta emme ole halunneetkaan. Menemme sitten kun lapset ovat siinä iässä että muistavat aikuisenakin. Eli 2-3 vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23700508:
joo, te olette aika köyhä perhe:laugh:

Niinno ei me mikään köyhä olla oikeesti, mutta kuitenkin aika moni tienaa paljon enempi. Meillä on tuttavapiirissä paljon sellaisia jotka tienaa varmasti tuplat meihin nähden ja silti on koko ajan talous kuralla...

Voi Herra Isä kun olen ihan rehellisesti kateellinen. Itse en ole mikään talousnero, mutta kuitenkin jotenkin osaan käyttää rahaa. Tai olla käyttämättä. Mutta mieheni on ihan toivoton. Ei hän ole mikään idiootti muuten, mutta raha suunnilleen polttaa hänen käsissään. Tulomme ovat suuremmat kuin teidän, mutta elämämme ei ole mitenkään leveämpää. Lisäksi ukko saa painaa rankkoja päiviä ja silti auto (yksi) on lainarahalla ja monet asiat pitää ostaa luotolla...

Meidän nettotulot 2200 euroa, asutaan "vaan" rivarissa ja on remonttilainaa ja vielä molempien opintolainat maksettavana ja 2 autoa. Vasta pistettiin 7000 euron säästöt haisemaan ja nyt aloitettiin uudestaan. Viiden vuoden päästä on n. 20000 euroa säästössä että en mä mieheäsi talousnerona pidä kun en itseänikään ;)

[QUOTE="vieras";23700605]Meidän nettotulot 2200 euroa, asutaan "vaan" rivarissa ja on remonttilainaa ja vielä molempien opintolainat maksettavana ja 2 autoa. Vasta pistettiin 7000 euron säästöt haisemaan ja nyt aloitettiin uudestaan. Viiden vuoden päästä on n. 20000 euroa säästössä että en mä mieheäsi talousnerona pidä kun en itseänikään ;)[/QUOTE]

Niin ja siis NYT on tulot 2500 euroa kun mies työtön. No, ihan normaaliahan tuo sitten on! Meillä on nettotulot maksimissaan 2500 euroa sillon jos mies sattuu saamaan provikoita ( pari kertaa vuodessa)

Yhteistyössä