Miksi mieheni vihaa kirppariostoksiani ja kirpparilla käyntejäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos sä käytät rahaa sinne kiropareille silloinkin, kun ei ole tarvetta milleen hankinnalle, niin sitten ymmärrän. Mun kaveri ostaa joka päivä kirpparilta kenkia, vaatteita, astioita ja ostaa kun halvalla saa. Oltiin sit yhessä kirpparilla, niin sen pikkusälä tuli maksaa yli 60e. Mä ostin pojalle kaksi bodyä, jotka olivat jo seuraavaa kokoa, kun tiesin niistä olevan pulaa. Jos taas ostat vaan tarpeeseen etkä niin, että voikun kiva ja pakko saada, niin aitten en ymmärrä miehesi motkotusta.

[QUOTE="Nadia";26959692]Hei tietysti mies pelkä että tulis tauti! Toisten vanha tavarat hyi ja ne eläimet niissä kirpput, täitä ja lepakkot. :x Miks sä otat sieltä kamat eiks mielummin puhdasta? :O Onks pakko ottaa sielt? :/ Joku luulen joku ehkä auttas sua! :)[/QUOTE]

joo ja satiaisia, luteita ja kirppuja. Siksihän sen nimikin on kirpputori....daaaa! Varmaan punkkejakin löytyy niistä vaatteista. OMG!

[QUOTE="Nadia";26959692]Hei tietysti mies pelkä että tulis tauti! Toisten vanha tavarat hyi ja ne eläimet niissä kirpput, täitä ja lepakkot. :x Miks sä otat sieltä kamat eiks mielummin puhdasta? :O Onks pakko ottaa sielt? :/ Joku luulen joku ehkä auttas sua! :)[/QUOTE]

Mee takas...

Niin, olisko kyse kuitenkin siitä että ostelet vaikkei olis tarvettakaan? Vaikka halvalla saa, niin eihän se tarkoita että jatkuvasti tarvii ostaa. Kyllä muakin alkais ärsyttää jos mies kokoajan ostais jotain, vaikka se oliskin edullista.

Onko mies itse sellainen että ostaa vaatteita/tavaroita harvoin ja harkiten?

Ehkä se AP:n mielestä hyväkuntoinen kama on miehen mielestä järkyttävää roskaa. Tosiasiassahan suurin osa tavarasta mitä kirpputorit on täynnänsä on sellaista että joutaisi suoraan roskiin. Vain murto-osa on oikesti hyväkuntoista. Linttaan astuttuja kenkiä jne kyllä riittää.

Fillarista pitää sanoa että jos harrastaa pyöräilyä, mikä tahansa painava fillari mikä kirpparilta löytyy ei välttämättä kelpaa. Mun mieheni itse harrastaa pyöräilyä, ja lasten pyörätkin on tilattu ulkomailta, koska ovat siellä edullisempia, laadukkaampia ja kevyempiä.

Toki se pyörä on voinut olla loisto-ostos, mutta epäilyttävän halvalta se kuitenkin kuulostaa ollakseen hyväkuntoinen.

[QUOTE="vieras";26959995]Ehkä se AP:n mielestä hyväkuntoinen kama on miehen mielestä järkyttävää roskaa. Tosiasiassahan suurin osa tavarasta mitä kirpputorit on täynnänsä on sellaista että joutaisi suoraan roskiin. Vain murto-osa on oikesti hyväkuntoista. Linttaan astuttuja kenkiä jne kyllä riittää.

Fillarista pitää sanoa että jos harrastaa pyöräilyä, mikä tahansa painava fillari mikä kirpparilta löytyy ei välttämättä kelpaa. Mun mieheni itse harrastaa pyöräilyä, ja lasten pyörätkin on tilattu ulkomailta, koska ovat siellä edullisempia, laadukkaampia ja kevyempiä.

Toki se pyörä on voinut olla loisto-ostos, mutta epäilyttävän halvalta se kuitenkin kuulostaa ollakseen hyväkuntoinen.[/QUOTE]

Lisäksi sellainen ns. harrastuspyörä säilyttää paremmin jälleenmyyntiarvonsa, koska sen voi harrastajafoorumilla kuten Fillarifoorumi myydä eteenpäin melko hyvään hintaan. Halvalla ostettua huono pyörää ei halua käytettynä kukaan.

Lähinnä tuosta tulee mieleen seuraavia:

-yleinen "asennevamma" kirppiksiä kohtaan, pitää häpeällisenä sitä että hankitaan vaatteita ja tavaroita käytettyinä

-se että kirppistelijä raahaa kotiin kauheat määrät kaikkea turhaa mitä löytää halvalla

-mies on eri mieltä siitä kuinka hyväkuntoisia nuo vaatteet ja tavarat on

-vaimo hössöttää kokoajan kirppiksistään, niillä täytyy ravata kokoajan jne

-kirppistelevä vaimo samalla arvostelee miehen kulutustottumuksia

[QUOTE="vieras";26959995]Ehkä se AP:n mielestä hyväkuntoinen kama on miehen mielestä järkyttävää roskaa. Tosiasiassahan suurin osa tavarasta mitä kirpputorit on täynnänsä on sellaista että joutaisi suoraan roskiin. Vain murto-osa on oikesti hyväkuntoista. Linttaan astuttuja kenkiä jne kyllä riittää.
[/QUOTE]

Eh, missä käyt kirpputorilla? Täällä Porissa on ainakin kirppiskulttuuri voimissaan ja erinomaistakin tavaraa pilvin pimein.

[QUOTE="vieras";26960002]Lisäksi sellainen ns. harrastuspyörä säilyttää paremmin jälleenmyyntiarvonsa, koska sen voi harrastajafoorumilla kuten Fillarifoorumi myydä eteenpäin melko hyvään hintaan. Halvalla ostettua huono pyörää ei halua käytettynä kukaan.[/QUOTE]

No, jaa. Sanotaan nyt vaikka, että ostaa pyörän 300 eurolla ja myy sen käytettynä 150 eurolla -> 150 euron tappio

Ostaa pyörän 25 eurolla ja saa siitä käytettynä 0 euroa -> 25 euron tappio

Hmm. Mikä sitten on kenellekin se järkevämpi vaihtoehtoa.

Yhteistyössä