Miehen mielestä mun pitäisi mennä töihin mammaloman jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fldldmfm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluatko pitää lapsen kotihoidossa vai olla itse kotona? Nämä ovat kaksi eri asiaa ja ne ratkeavat eri tavoilla.

ihan sama miten sen lapsen kanssa, mun työ on nyt äitinä olo ja mies saa luvan maksaa.
jos töitä olisin halunnut tehdä, niin kai olisin jotakin koulutusta hommannut itselleni.

paljonx maksais lastenhoitaja kotiin?
en ajatellut kauaa tuota toukkaa ite hoidella, mulla olis niin paljon muutakin tekemistä.

Haluaisin olla kotona lapsen kanssa sen kolme vuotta, mutta miehen mielestä mun pitää mennä töihin heti mammaloman jälkeen vaikka on vuorotyö. Hänkin on töissä yli 10 tuntia päivässä.. En haluaisi laittaa pientä lasta hoitoon illaksi niin että hakisin hänet vasta illalla kymmenen aikaan kotiin ja heti nukkumaan.. Muutenkin haluan olla lapsen kanssa nyt kun vielä voi.. Mitä tässä pitäisi tehdä? Taloudesta ei ole kiinni koska pärjäisimme kyllä vaikka en olisi töissä. Tuntuu että mies ajattele vaan rahaa ja että sitä pitää saada mahd. Paljon..

Teet niinkuin itse tahdot ja niinkuin lapselle on paras eli jäät kotiin kerta itsekin tahdot. Ukkosi ei sinua määrää, ei tässä missään muslimimaassa asuta!

todellakin näistä asioista kannattaa puhua ennen lapsen hankkimista,mutta kerro miehellesi että et halua laittaa lasta hoitoon ja olet tyytyväinen näinkin.

Tosiaankaan näistä asioista ei tarvitse puhua ennen lapsen hankkimista vai väitättekö muka joka helvetin koliikin ja puklauksen keskustelleenne miehenne kanssa etukäteen ennen lapsen hankkimista? Hekoheko, ja avioerotilastotkin kertovat ettei mistään puhuta ennen avioitumista.

Maailma muuttuu, mieli siinä mukana ja tilanteet elävät ja jos äiti tahtoo jäädä kotiin niin siihen ei täysi-ikäisen täysivaltaisen ihmisen tarvitse "lupia" kysellä, senkun jää.

Jos mies tahtoo rahaa niin hankkikoon jumalauta itse sitä! Naisen tehtävä on laittaa LAPSI miehen ja rahan edelle arvoasteikossaan!

Alkuperäinen kirjoittaja kotona lastaan hoitanut äiti;29959382:
Teet niinkuin itse tahdot ja niinkuin lapselle on paras eli jäät kotiin kerta itsekin tahdot. Ukkosi ei sinua määrää, ei tässä missään muslimimaassa asuta!

hyvä idea, paskat yhteisistä asuntolainoista ja muusta, turha ulosottoa on pelätä.
Sitäpaitsi luottotiedottomana on ihan kiva olla kotona Kontulassa ja jos tuo ei miehelle maistu niin tehköön runkkari lisää töitä.

itsehän on apn siittänyt. Niin on kyllä velvollinen kustantamaan shampanjat ja shoppailut seuraavat 50 vuotta. Onhan Se lapsellekin parasta, että äitykällä on kivaa.
tasa-arvo tarkoittaa sitä että lapsen äiti määrää, hän on sentään synnyttänyt!

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29954917:
ehkäpä hän ei halua elää elättäjänä. entäpä jos ilmoitat sille miehelle, että se voi jäädä hoitamaan lasta kotiin. miksi se on niin, että sen muka pitäs olla äiti, joka kotiin jää

Ehkäpä ei halua elää elättäjänä? No olisi miettinyt sitä ennen kuin siitti jälkikasvua.

Ehkäpä äiti ei halua viedä lasta hoitoon, ehkäpä äiti ei halua mennä töihin vaan haluaa hoitaa itse lapsensa kuten normaalin terveen äidin kuuluukin haluta?

Ehkäpä isän tahto ei ole se jonka pitää tässä asiassa voittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja samaamieltä;29959403:
hyvä idea, paskat yhteisistä asuntolainoista ja muusta, turha ulosottoa on pelätä.
Sitäpaitsi luottotiedottomana on ihan kiva olla kotona Kontulassa ja jos tuo ei miehelle maistu niin tehköön runkkari lisää töitä.

itsehän on apn siittänyt. Niin on kyllä velvollinen kustantamaan shampanjat ja shoppailut seuraavat 50 vuotta. Onhan Se lapsellekin parasta, että äitykällä on kivaa.
tasa-arvo tarkoittaa sitä että lapsen äiti määrää, hän on sentään synnyttänyt!

Osaatko sinä alistettu nauta lukea mitä aloittaja kirjoitti?
Hän kirjoitti että TALOUDELLISET SEIKAT EIVÄT VAADI HÄNEN TÖIHINMENOAAN!! Vain rahanahne mies vaatii.

Varmaan vaikea tajuta, että meitäkin on joilla on rahaa jäädä kotiin. Kaikki äidit eivät ole veloissa korviaan myöten ja sossun syötettävinä.

Haluaisin olla kotona lapsen kanssa sen kolme vuotta, mutta miehen mielestä mun pitää mennä töihin heti mammaloman jälkeen vaikka on vuorotyö. Hänkin on töissä yli 10 tuntia päivässä.. En haluaisi laittaa pientä lasta hoitoon illaksi niin että hakisin hänet vasta illalla kymmenen aikaan kotiin ja heti nukkumaan.. Muutenkin haluan olla lapsen kanssa nyt kun vielä voi.. Mitä tässä pitäisi tehdä? Taloudesta ei ole kiinni koska pärjäisimme kyllä vaikka en olisi töissä. Tuntuu että mies ajattele vaan rahaa ja että sitä pitää saada mahd. Paljon..

Keskustelkaa vielä ja miettikää. Minusta se riittää jos talous pyörii kotona olosta huolimatta, se ei saa mennä pienen edelle että rahaa on saatava lisää vaan entisen päälle. Itse olin reilut 2v kotona ja aivan elettiin vaikka kaikkea ei voinutkana tehdä ja ostaa kuten molempien ollessa töissä. Tärkeämpää oli olla pienen kanssa ne varhaisvuodet. Joko sulla on lähellä se aika kun pitäs palata töihin?

Aiheena kotiäiti vai työäiti-siithän kirjoitaisi melko monta kirjaa...
Jokaisen pitää itse tutkailla tilanne ja päättää mitä tekee...ilman kenenkään painostusta puoleen ja toiseen...
Lapsi on lapsi vain hetken ja vauva vielä vähemmän, joten mikään pakko ei ole mennä töihinkään, jos ei taloudellinen tilanne tai oma pää sitä vaatimalla vaadi!
Turha on myöskään kotiäitejä eläteiksi haukkua...kukin tyylillään ja onneksi oli aikoinaan oma ukko jo lapsia suunnitellessa sitä mieltä ettei kiirettä töihin ole, jos vaan mamma jaksaa olla kotona...
No, kolmisen vuotta oli näille minipareille riittävästi ja siipan mielestä emäntä alkoi olla todella kypsää kauraa muihin hommiin kuin kotihommat ja hyvimpä on ehtinyt mamma riehua töissä ja tehdä tuplanakin-vaikkei näistä hommista nyt kunnon palkoille pääsekkään, mutta hengissä pysyy ja kahden tuloilla maksellaan mitä jaksellaan...
Paras keino sulkea ukkojen suut olisi pakollinen puolenvuoden kotona oleminen ja niin että äiskälle olisi järjestetty mitä tahansa hommia jos ei vakipaikkaa ole...Monen ukon suu ja vaahtoominen on kummasti loppunut, kun ovat hoitaneet jostain syystä pitempään lapsiaan ja tajunneet ettei se nyt olekkaan vaan pelkkää kahvittelua ja pyykinpesua ja pikkuisen harjan heiluttelua.....=)

[QUOTE="Riipputisurupuska";29959437]Aiheena kotiäiti vai työäiti-siithän kirjoitaisi melko monta kirjaa...
Jokaisen pitää itse tutkailla tilanne ja päättää mitä tekee...ilman kenenkään painostusta puoleen ja toiseen...
Lapsi on lapsi vain hetken ja vauva vielä vähemmän, joten mikään pakko ei ole mennä töihinkään, jos ei taloudellinen tilanne tai oma pää sitä vaatimalla vaadi!
Turha on myöskään kotiäitejä eläteiksi haukkua...kukin tyylillään ja onneksi oli aikoinaan oma ukko jo lapsia suunnitellessa sitä mieltä ettei kiirettä töihin ole, jos vaan mamma jaksaa olla kotona...
No, kolmisen vuotta oli näille minipareille riittävästi ja siipan mielestä emäntä alkoi olla todella kypsää kauraa muihin hommiin kuin kotihommat ja hyvimpä on ehtinyt mamma riehua töissä ja tehdä tuplanakin-vaikkei näistä hommista nyt kunnon palkoille pääsekkään, mutta hengissä pysyy ja kahden tuloilla maksellaan mitä jaksellaan...
Paras keino sulkea ukkojen suut olisi pakollinen puolenvuoden kotona oleminen ja niin että äiskälle olisi järjestetty mitä tahansa hommia jos ei vakipaikkaa ole...Monen ukon suu ja vaahtoominen on kummasti loppunut, kun ovat hoitaneet jostain syystä pitempään lapsiaan ja tajunneet ettei se nyt olekkaan vaan pelkkää kahvittelua ja pyykinpesua ja pikkuisen harjan heiluttelua.....=)[/QUOTE]

Niin, onhan se hurvittävää että vanhempainloma on vain useitavkuukausia, ei vuosia.
Yleensä kun loma loppuu, palataan töihin.

Luulenpa ettei se apn perheen rahatilanne oikeasti niin ruusuinen ole, kun antaa ymmärtää. Jos olisi, ei se mieskään valittaisi.

No, mä ajattelen niin että jos mies haluaa naisen töihin ja nainen haluaa jäädä kotiin, niin sitten täytyy tehdä niin että nainen jää kotiin, mutta yrittää myös elää niillä omilla tuloillaan. Sillä kht- lapsilisällä ja esim. puoliso maksaa sen 200-300e/kk naiselle mikä menisi muutenkin hoitomaksuihin. Toki joustavalla tavalla näin, mutta kuitenkin.
Väärin on musta se että nainen jää kotiin ja silti tuhlaa rahaa mihin haluaa, mies raataa töissä että jotenkuten selvitään.
Nainen voi myös koittaa tehdä keikkahommia, monella alalla ne on mahdollisia ja silloin rahaa on enemmän käytettävissä.
Itse asiassa monella pienipalkkaisella alalla nainen tienaa sillä muutamalla päivällä kk saman verran kun sen että tekisi täyttä päivää (koska ei tarvi maksaa hoitomaksuja, saa kotihoidontuen jne)

[QUOTE="Riipputisurupuska";29959437]
Paras keino sulkea ukkojen suut olisi pakollinen puolenvuoden kotona oleminen ja niin että äiskälle olisi järjestetty mitä tahansa hommia jos ei vakipaikkaa ole...Monen ukon suu ja vaahtoominen on kummasti loppunut, kun ovat hoitaneet jostain syystä pitempään lapsiaan ja tajunneet ettei se nyt olekkaan vaan pelkkää kahvittelua ja pyykinpesua ja pikkuisen harjan heiluttelua.....=)[/QUOTE]

Totta, tekisi hyvää, että istäkin ryhtyisivät koti-iseiksi puoleksi vuodeksi tai pidemmäksikin ajaksi. Ja senkin takia, että myös ne äidit tietäisivät, mitä tarkoittaa elättää koko perhe noilla omilla tuloilla ;)

Meillä on mies ollut hoitovapaalla 1,5vuotta. Ja olihan se varmaan opettavaista hänellekin, mutta myönnän myös sen, että oli myös erittäin opettavaista minulle. Ja täytyy miehen kunniaksi sanoa sekin, että hän osasi suhtautua yksin tienaamiseen ja vaimon kotona olemiseen paljon paremmin kun minä ;)

Ei taida ap saada vuorohoitopaikkaa koska mies on päivätyössä. Muutenkin on ihan älytöntä, että lapsen hoitopäivät määräytyvät ainoastaan äidin työn mukaan. Kyllä sillä isälläkin on velvollisuuksia osallistua lapsensa hoitamiseen. Eli lapsen hoitopäivät pitäisi suunnitella siten, että se vie joka menee myöhempään töihin ja se hakee joka ekaksi kotiin tulee. Tässä tarvitaan joustoa myös mieheltä. 10-14 tunnin työpäivät ei ole mahdollisia enää jos äiti tekee vuorotyötä. Asia on ihan eri jos toinen vanhemmista tekee esim lyhennettyä päivää...
Eikä se nyt ihan niinkään mene, että perheessä (varsinkin jos on lapsia) on täysin erilliset tulot... Koko perheelle kuuluu sama elintaso. Vaikka toinen kävisi töissä ja toinen hoitaisi lasta / lapsia kotona. Tai vaikka toinen olisikin työtön. Näistä asioista kannattaa kyllä ehdottomasti keskustella ennen lapsien hankintaa.. vaikea on sovittaa jos näkemykset ovat kovastikin poikkeavat.

Yhteistyössä