johtaja ei anna mennä töihin reiluksi kuukaudeksi.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap12

Vieras
ja jäädä sitten uudestaan hoitovapaalle. Tällä hetkellä hoitovapaalla heinäkuun loppuun saakka. Suunniteltiin miehen kans, että hän pitäisi elokuun alusta loput isyysvapaansa (6 vkoa) ja mää menisin töihin siksi aikaa. Hakisin itse taas hoitovapaata isyysvapaiden jälkeen. Voiko työnantaja kieltää näin tekemästä?

Hoitovapaata hakisin siis ajoissa ja vain sen sallitun 2 kertaa, mutta työnantaja siis ei anna näin tehdä.....

Hoitovapaa ei ole itsellä enää ajankohtainen niin en tiedä mitä laki sanoo. Työnantajaa ymmärrän sikäli, että jos tilallesi on otettu sijainen, niin hänetkö heivataan ja otetaan 6 viikon päästä takaisin? Vai miten meinasit?

Sijainen toki on, mutta määräaikaisella sopimuksella (tietääkseni heinäkuun loppuun saakka). Eihän se kivaa ole sijaisellekaan, ymmärrän häntä. Mutta sitä vaan mietiskelen, kun hoitovapaata on kuitenkin mahdollista hakea 2 kertaa, niin voiko työnantaja evätä tämän mahdollisuuden ns. käydä välissä töissä ja jäädä sitten uudestaan hoitovapaalle?

Kelan sivuilta pikasesti vilkaistuna on mahdollista pitää työnantajan suostumuksella. Ja sun työnantaja ei halua suostua... Ehkäpä just yllämainitun syyn perusteella?

Mä olen käsittänyt, että mikäli työntekijä on ilmoittanut olevansa hoitovapaalla esim syyskuuhun 2016, ei työnantajan ole pakko joustaa ja halutessa ottaa tuota ennen sittenkin pätkäksi töihin..kun taas jos on ilmoittanut olevansa hoitovapaalla vaikka heinäkuun 2015 loppuun, ja ilmoittaa pari kk ennen uuden hoitovapaa kauden alkua jäävänsä hoitovapaalle uudellen syyskuun 1.päivä, ei siinä pitäisi olla ongelmaa vaan työnantajalle on annettu tarpeeksi aikaa hommata uudellekin kaudelle sijainen? Voin olla väärässäkin, mutta näin se itselläni olisi mennyt.

Yhteistyössä