Hv:lta töihin muutamaksi kuukaudeksi ennen äippälomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moonis8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moonis8

Vieras
Eli tilanne on parhaimmillaan/pahimmillaan tämä: Heinäkuun loppuun anottuna hoitovapaata (lapsi 1,3kk) Nyt on mahdollisuus että olen raskaana,jos en niin toiveena olisi raskautua niin saataisiin noin parin vuoden ikäerolla lapsoset.

Olenkin pohtinut tuota töihinpaluuta elokuun alusta...raha tulisi enemmän kun tarpeeseen,mutta kehtaako töihin mennä "näyttäytymään" hetkeksi vatsan kanssa? Jos nyt raskautuisin niin ehtisin olla töissä luultavasti n.5kk ja esikko menisi päiväkotiin tuoksi ajaksi.

Tiedän,ei pitäisi ajatella mitä muut ajattelee vaan ajatella tässä kohtaa sitä omaa perhettä mutta mitä itse tekisitte? Olen päiväkodissa töissä joten paikalleni tulis sijainen jos/kun äitiyslomalle jäisin eli mitään varsinaista projektia ei jäisi kesken. Onhan se tietenkin työkavereiden ja lasten kannalta ikävää kun uusi aikuinen tulee heti kun on ehtinyt tutustumaan,mutta...

Mä olin hakenut tarhapaikkaa esikoiselle vuodenvaihteesta alkaen. Sit raskastuin, mut odotin ekaan ultraan asti ennen kun peruin tarhan alotuksen. Esikoinen ois ehtinyt just ton 5 kk olla tarhassa, mut ajattelin sen ihan lapsenkin kannalta että just ehtis pääsee ne alkuvaiheen sairastelut ohi ja tottua olemaan sielä päikyssä ja sit taas kiskastas pois. Eikä ne tarhasta kotiin kannetut taudit kai odottavallekaan niin hyväks oo. Sulla tietty voi olla jo vastustuskykyä vaikka pienlle kylälle asti kun oot päikyssä töissäkin.

Mä oon töissä meidän perheyrityksessä ja ainakin mun sisko (jolle oon dumpannu kaikki mun duunit) olis ollut tosi onnellinen jos oisin mennyt edes muutamaks kuukaudeks töihin, mut haluun ajatella lapseni ja maha-asukin parasta. Muiden mielipiteillä ei oo niin väliä.

itselläni oli aikanaan tarkoitus olla ns kesälomatuuraaja ja tehdä pari kk jatkoksi ennenkuin jäin toistamiseen äippälomalle. Tämä äippäloma oli siis myös työpaikan tiedossa kun aloitin. Harmikseni jouduin sitten vielä jäämään saikulle puolivälissä töitäni.. Se harmitti enemmän kuin lyhyt paluu töihin. Ekassa odotuksessani olin töissä ihan hyvin loppuun asti. Toisella kertaa en vaan voinut olla.

Palasin äitiysloman jälkeen töihin ja esikoinen meni päiväkotiin. Juuri ennen töihin paluuta plussaisin kuopuksen. Lapsille tuli ikäeroa 1,5v ja esikoinen ehti olla puoli vuotta päiväkodissa ennen kuopuksen syntymää. Jatkettiin esikoisen hoitosuhdetta osa-aikaisena toisen äitiysloman ajan. Kuopus pääsi äitiysloman lopussa samaan päiväkotiryhmään esikoisen kanssa. Hyvin on mennyt, mitään en muuttaisi.

Minä tein noin ja hyvin kehtasin. Kiva tienata tässä välissä ja lapsikin näköjään nauttii :) kohta jään äitiyslomalle (ens kuussa) ja saan vielä lomarahoja äitiyspäivärahan päälle. Kiva piipahdus

En mä varmaan menisi töihin, jos olisin jo mennessäni raskaana. Jotenkin tuntuisi aika turhalta, jos nyt ei rahan takia ihan pakko ole mennä.
Itsellä tilanne se, että palasin syksyllä töihin, ja jään taas kesällä äitiylomalle. Vaikka minulla on ihan mielekäs työ, on ollut kyllä äärimmäisen vaikea löytää motivaatiota näin lyhyelle ajalle. Jos olisn tiennyt, että tulen heti ensiyrittämällä raskaaksi, en olisi palannut välissä töihin.

Yhteistyössä