Miehen firma

Footballers Wife

Aktiivinen jäsen
26.06.2005
2 238
0
36
Onko täällä ketään joka tekee töitä miehensä yrityksessä? Tai ketään, jonka mies tekee töitä sinulle? Tai ketään jolla on yhteinen yritys miehen kanssa?

Meillä tuo mies houkuttelee mua omaan yritykseensä töihin. Töitä on tulevalla kaudella paljon ja hän tulee tarvitsemaan apua. Työ vastaisi täysin omaa koulutustani ja olisi haasteellistakin. Yritys menestyy hyvin. Tällä paikkakunnalla kunnon työpaikat ovat todella kiven takana.

Mutta mutta... minua askarruttaa suuresti lyödä hynttyyt yhteen myös liike-elämässä. Voiko se onnistua? :\|

Meillä ainakin onnistui, mutta nyt olen ollut kotiäitinä 3 vuotta. Miehellä on firma ja olin siellä töissä ennen kotiin jääntiä ja hyvin toimi, vaikka ajattelin, että mitenköhän käy , kun "täytyy" katella miestä 24 tuntii vuorokaudessa. Alussa tosin muut firmassa työskentelevät käsittelivät minua kuin kukkaa kämmenellä pomon avopuoliso , kun olin, mutta sitten , kun oppivat tuntemaan minut, olin samaa porukkaa.
Ei muuta, kuin sekaan vaan

Eikös tämä ex-missi Kirsi Syrjänen kertoillut just jossain lehdessä, että hän on jo vuosia työskennellyt miehensä laulajapoika-Kurren sukufirmassa ja vieläpä miehensä alaisena. Ilmeisesti hyvin ovat kestäneet toisiaan töissä ja vapaa-ajalla...

Meillä ei toimisi. Ei kokemusta yhteisetä työelämästä, mutta samalla luokalla olemisesta ja yhdessä asumisesta, ja sen jakson jälkeen päätimme, että ikinä ei mennä samaan paikkaa töihin.

Riippuu tietysti luonteistakin ja kun tuo oma mies tuppaa olemaan hieman mustasukkainen, niin toisten miesten kanssa nauramiesta ja keskusteluista saisin rivien välissä kuulla kotona.

Toiseksi mieheni on aivan eri luonteinen töissä kuin kotona (paljon kovempi) niin en haluaisi katsella sitä "pomo-luonnetta" töissä kun itse pyrin välttämään kaikkia konflikteja sekä töissä että kotona.

Eihän sitä kuitenkaan tiedä ennen kuin kokeilee. Jos tulee kuitenkin vaikeuksia parisuhteen kanssa niin kannattaa kuitenkin lopettaa työt ennen kuin riskeeraa liiton.

Minä olen tehnyt töitä miehen kanssa rintarinnan ja täytyy sanoa että pidemmän päälle alkoi rassaamaan. Pikku hiljaa molempia söi se että tavallaan koskaan ei ollut hetkenkään rauhaa toisesta. Mutta lyhyempiä ajanjaksoja voisin kyllä kuvitella tekeväni töitä taas yhdessä miehen kanssa, on ihan eri asia kun tietää että se on vain hetkellistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 10:32 Weatherwax kirjoitti:
Minä olen tehnyt töitä miehen kanssa rintarinnan ja täytyy sanoa että pidemmän päälle alkoi rassaamaan. Pikku hiljaa molempia söi se että tavallaan koskaan ei ollut hetkenkään rauhaa toisesta. Mutta lyhyempiä ajanjaksoja voisin kyllä kuvitella tekeväni töitä taas yhdessä miehen kanssa, on ihan eri asia kun tietää että se on vain hetkellistä.

mun miehellà on oma yritys, mutta pelkàà juuri tuota mistà puhuit,. en ole samassa paikass tòissà siis

Kyseessä ei ole kummankaan firma vaan julkinen laitos, mutta mun äitini mies on sen pomo. Töissä ovat tavanneetkin ja olleet n. 24h yhdessä jo 15 vuotta. Hyvin on toiminut paitsi että äiti sanoo, ettei saa esim. palkankorotusta, vaikka on hankkinut lisää koulutusta ja samalla osaamista, kun oma mies on vähän niinkuin jäävännyt itsensä vaimonsa kehumisesta, ettei tule muilta sanomista.

Mielenkiintoisia vastauksia, kiitos =) Tämä on kakspiippunen juttu. Tällä hetkellä tuntuu, että työntötekijöitä yhteistyöhön olisi enemmän kuin vetotekijöitä. Mutta olishan siinä oma vapautensa, kun työ olisi projektiluontoista... ja työajat muutenkin erittäin joustavat. Ja ainahan tosiaan voi lopettaa, jos tuntuu, ettei siitä mittään tuu. Onneksi on vielä kesä aikaa miettiä näitä kuvioita =)

Yhteistyössä