Miehen asenne sai jälleen näkemään punaista... turhastako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
whaaat? :D

voiko APkin siis lopettaa kaiken kodinhoidollisen tekemisen jos mies ei ole kokoajan hehkuttamassa vieressä kuinka kivaa on kun vaimo on apuna?

Ja vielä voidaan olettaa että mies saa tuolla tyylillä

Tääkin mua aina jaksaa hämmästyttää, et miten ne miehet on niin kehuista riippuvaisia? Ei mitään negatiivista kommenttia saa heittää vaan ylistää ja kehua ku tekee ees jotain :D Morjens.

No, mä olen yleisesti ottaen sitä mieltä että kukin siivooja siivotkoon tyylillään. Ja sama homma kaikissa jutuissa. Kun mies imuroi, imuroikoon ihan just niin kuin haluaa, ja kun mies nukuttaa lasta, niin nukuttakoon juuri niin kuin parhaaksi näkee.

Tyhmä riidan aihehan tuo oli teiltä molemmilta. Ikävää myös mieheltäsi jättää kotityöt sinulle ja väärinhän se on. Pakko silti sanoa, että monella naisella on ikävä tyyli valittaa koko ajan siitä miehen tavasta tehdä jotain, ja sitten ihmetellä ettei mies tee mitään. Yksi ystäväni esimerkiksi valittaa ihan koko ajan miehellleen kun tämä on lasten kanssa (ja ihan typeristä asioista, kuten älä noin villisti leiki lasten kanssa, älä nyt noin paljon ruokaa anna -ja ottaa yhden lusikallisen pois jne) ja sitten ihmettelee miksi mies ei enää ota vastuuta lapsista kovinkaan paljon. Niin, en ihmettele kun mitään ei mies "osaa" tehdä oikein.

[QUOTE="Eeli";27173944]Tääkin mua aina jaksaa hämmästyttää, et miten ne miehet on niin kehuista riippuvaisia? Ei mitään negatiivista kommenttia saa heittää vaan ylistää ja kehua ku tekee ees jotain :D Morjens.[/QUOTE]

miua se ei hämmästytä juuri. itsekin olen sen verran peruslaiska, että varmasti eläisin kuin sika pellossa jos olisin suhteessa sellaisen nyhverön kanssa joka jaksaisi joka kerta iloisesti ylistää kun kerran viikossa laittaisin astiani tiskikoneeseen.

Mutta jos tiedät että mies ottaa tuollaisen henkilökohtaisesti ja sillä on loppupäivä piloilla niin kannattaako sitten mennä sanomaan. Olisit pessyt osan ikkunoista itse ja mies osan, olisihan se itsekin nähnyt mikä on ero. Asenne "jos minä satun tietämään jostakin asiasta enemmän niin kai mä saan sen kertoa?" on just se ongelma. Ihmiset ei yleensä halua, että joku joka tietää paremmin, hönkii selän takana neuvomassa. Mä olen huomannut että riidat saa lähes nolliin kun pitää miestä oikeasti kumppanina, eikä holhottavana. Luulen että pinna katkeaisi useimmalla naisellakin jos mies heittelisi viattomia kommentteja ja neuvoja päivän mittaan siitä, kuinka lapset KANNATTAISI pukea ja miten paljon siellä netissä SAISI surffata ja kuinka kauan puhelimessa on JÄRKEVÄÄ juoruta ja onko se ja tämä ja tuo nyt varmasti OIKEASSA paikassa. Tarkoitan sitä että monet naiset huomaamattaan ja muka nätisti sanomalla kyseenalaistavat useita kertoja päivässä miehensä älykkyyden ja hermohan siinä menee.

whaaat? :D

voiko APkin siis lopettaa kaiken kodinhoidollisen tekemisen jos mies ei ole kokoajan hehkuttamassa vieressä kuinka kivaa on kun vaimo on apuna?

Ja vielä voidaan olettaa että mies saa tuolla tyylillä

Niin, seksihän on sitä varten keksitty, että olisi jokin palkinto jolla miestä voi houkutella kotitöihin. Tai vastaavasti kiristää pihtaamalla. Auts, ei kovin tervettä. Ei ihme että monet parisuhteet voi huonosti.

Mulla on vähän samanlainen ongelma. Kyse on siitä, että mies tekee hommat hutiloiden, ja mua ärsyttää. Esim. kun imuroi, ei tee sitä kunnolla, jolloin pitää imuroida pian uudelleen. Ja sama esim. Pyykin ripustamisen kanssa, ei ripusta niitä järjestelmällisesti vaan ripustaa sinne tänne, jolloin mä joudun niitä tiivistää & järkkäillä kun ripustan uuden koneellisen pyykkiä. Asioista oon sanonu tosi hienosti&nätisti, mutta ei tulosta. Ja nyt alkaa välillä pinna mennä, kun tämä miehen huolimattomuus lisää mun kotitöiden määrää, joita tällä hetkellä on ihan tarpeeksi (vauva&taapero). Tunnen oloni nalkuttavaksi akaksi, mutta jotenkin vaan korpee, kun ei aikuinen mies tee asioita huolella, kun kerran tekee! Ugh!

No minun mielestä ap toimi väärin. Mies alkoi peseen ikkunoita, ja ap valittaa. Kokemuksen kautta oppii. Itsekin pesin vuosia ikkunat liialla fairylla. Jäi raitoja ja piti huuhdella monet kerrat. Nyt osaan laittaa pesuainetta oikean määrän ja ikkunan pesu sujuu nopeasti eikä jää raitoja. Kannattaa neuvoa ja ohjata, jos toisella ongelmia tai tekee hommat oikeasti ihan väärin, ei muuten.

[QUOTE="vieras";27174845]No minun mielestä ap toimi väärin. Mies alkoi peseen ikkunoita, ja ap valittaa. Kokemuksen kautta oppii. Itsekin pesin vuosia ikkunat liialla fairylla. Jäi raitoja ja piti huuhdella monet kerrat. Nyt osaan laittaa pesuainetta oikean määrän ja ikkunan pesu sujuu nopeasti eikä jää raitoja. Kannattaa neuvoa ja ohjata, jos toisella ongelmia tai tekee hommat oikeasti ihan väärin, ei muuten.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta..Luitko alotuksen ajatuksen kans? On meinaan aika ristiriitanen sun vastaus.

[QUOTE="Piika";27171292]Jos oikeasti haluat miehen osallistuvan ikkunanpesuun, ei mitään neg. kommenttia. Tyytyväisenä vain kehut, miten mukava on kun on apuna. Et itsekkään pitänyt miehen kommenteista kestovaippa-asioista. Turhaa energian tuhlausta riidellä tuollaisista asioista. Tuolla tyylillä saat pikkuhiljaa tehdä kaikki hommat itse!![/QUOTE]

toivottavasti sulla ei ole lapsia. ihmeasenne ja paska asenne.

mikä äiti se ap on miehellensä?

mikä ihmeen pikkuapuri se mies on?

jos sulla on poikia, niin pidä ihmeessä ne erossa toisesta sukupuolesta. Yök. passattavia oksettavia vellihousuja ovat.

Onks tää joku normaali vaihe, että tervejärkiseksi luultu mies muuttuu vauvan myötä teinipojaksi? Ärsyttää, kun joudun ilmeisesti olemaan myös hänenkin äitinsä! Ahkera ja mukava mies on nyt muuttunut laiskaksi, huolimattomaksi, välinpitämättömäksi ja ärtyisäksi. Ja ei ole minusta vauvan vika, se ei nimittäin valvota yöllä eikä mies ole joutunut hoitamaan vauvaa liikaa. Itse tunnun uupuvani siihen, että kaikki asiat jää minun hoidettavaksi. Enkä yritä olla täydellinen äiti, kaikki vaan kasaantuu minulle.

[QUOTE="mamaa";27173946]No, mä olen yleisesti ottaen sitä mieltä että kukin siivooja siivotkoon tyylillään. Ja sama homma kaikissa jutuissa. Kun mies imuroi, imuroikoon ihan just niin kuin haluaa, ja kun mies nukuttaa lasta, niin nukuttakoon juuri niin kuin parhaaksi näkee. [/QUOTE]

En nyt ihan allekirjoita tätä.. On kuitenkin myös oikeita ja vääriä tapoja tehdä asiat. Meillä oli hyvin samanlainen tilanne, josta tosin tuli aivan helvetillinen sota, kun puutuin miehen tapaan pestä vessat. Ihan nätisti menin sanomaan hänen korkeudelleen, jonka ainoa tehtävä siivouspäivänä ennen juhlia oli pestä vessat kun minä imuroin, pyyhin pölyt, pesin ikkunat, puunasin keittiön, tyhjensin takan tuhkasta, vein roskat, käänsin kompostin, sorttasin tavaraa, pesin kylpyhuoneen, laitoin ruuat, pyykkäsin ja järjestelin. Ihan kiltisti sanoin, että ei noin voi tehdä, ihan yleisen hygienian ja turvallisuuden nimissä ja mies suuttui siitä verisesti. Että kiva jos muut ovat sitä mieltä, että miehen tapa pestä vessakin on ihan ok. jos ensin pestään pytty ja samalla rätillä lääpitään sitten lavuaari, hanat, vessan peili ja vetimet ja niin edelleen.

Sama imuroinnin kanssa, miehen hosuva, raivokas ja "tehokas" tyyli naarmutti lattioita ja kolhi seiniä aika pahasti ja voin sanoa että sanomista tuli kun huomautin. Samaten kun uusavuttomana halusi opetella laittamaan ruokaa sen jälkeen kun menin typeränä sanomaan, että ruuan jälkeen voisi kiittää kun minä sen aina hänelle laitan, ja kiltisti sanoin, että ei ne valkuaiset vaahtoudu jos mies jatkaa omalla tyylillään "enimmät keltuaiset pois", koska reseptithän ovat vain suuntaa-antavia ja vaiheet voi kaikki tehdä samalla kertaa, ne ovat kohta kohdalta vain uusavuttomille.. Ja se keittiöhygienia, voi hyvä jumala.

Tätä kirjoittaessa tulee kyllä mieleen että miksi ylipäätänsä sanon ikinä yhtään mistään kun siitä tulee riitakin ja kun olisi kai helpompi oikeastikin tehdä kaikki sinnikkäästi vain itse...

Juuri tuonkaltaisten ikkunanpesu ja siivousongelmien takia en ikinä, en ikinä tule asumaan saman katon alla naisen kanssa yhteisessä kodissa, jota yhdessä pitäisi hoitaa. Miehillä ja naisilla tuntuvat olevan niin erilaiset siivoustarpeet. Kun kummallakin on oma koti, niin sitä saa puunata ihan niin paljon kuin itse haluaa tai olla puunaamatta eikä se asia silloin mitenkään toiselle kuulu.

Yhteistyössä