[QUOTE="mamaa";27173946]No, mä olen yleisesti ottaen sitä mieltä että kukin siivooja siivotkoon tyylillään. Ja sama homma kaikissa jutuissa. Kun mies imuroi, imuroikoon ihan just niin kuin haluaa, ja kun mies nukuttaa lasta, niin nukuttakoon juuri niin kuin parhaaksi näkee. [/QUOTE]
En nyt ihan allekirjoita tätä.. On kuitenkin myös oikeita ja vääriä tapoja tehdä asiat. Meillä oli hyvin samanlainen tilanne, josta tosin tuli aivan helvetillinen sota, kun puutuin miehen tapaan pestä vessat. Ihan nätisti menin sanomaan hänen korkeudelleen, jonka ainoa tehtävä siivouspäivänä ennen juhlia oli pestä vessat kun minä imuroin, pyyhin pölyt, pesin ikkunat, puunasin keittiön, tyhjensin takan tuhkasta, vein roskat, käänsin kompostin, sorttasin tavaraa, pesin kylpyhuoneen, laitoin ruuat, pyykkäsin ja järjestelin. Ihan kiltisti sanoin, että ei noin voi tehdä, ihan yleisen hygienian ja turvallisuuden nimissä ja mies suuttui siitä verisesti. Että kiva jos muut ovat sitä mieltä, että miehen tapa pestä vessakin on ihan ok. jos ensin pestään pytty ja samalla rätillä lääpitään sitten lavuaari, hanat, vessan peili ja vetimet ja niin edelleen.
Sama imuroinnin kanssa, miehen hosuva, raivokas ja "tehokas" tyyli naarmutti lattioita ja kolhi seiniä aika pahasti ja voin sanoa että sanomista tuli kun huomautin. Samaten kun uusavuttomana halusi opetella laittamaan ruokaa sen jälkeen kun menin typeränä sanomaan, että ruuan jälkeen voisi kiittää kun minä sen aina hänelle laitan, ja kiltisti sanoin, että ei ne valkuaiset vaahtoudu jos mies jatkaa omalla tyylillään "enimmät keltuaiset pois", koska reseptithän ovat vain suuntaa-antavia ja vaiheet voi kaikki tehdä samalla kertaa, ne ovat kohta kohdalta vain uusavuttomille.. Ja se keittiöhygienia, voi hyvä jumala.
Tätä kirjoittaessa tulee kyllä mieleen että miksi ylipäätänsä sanon ikinä yhtään mistään kun siitä tulee riitakin ja kun olisi kai helpompi oikeastikin tehdä kaikki sinnikkäästi vain itse...