Pitääkö tupakoimattoman hommata tuhkis röökaaville vieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justiinsa juu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tietenkään ole mikään pakko. Kuitenkin itselle siinä vaan harmia aiheuttaa kun tuhkat ja tumpit saattaa olla ties missä, lasten ulottuvilla ( ympäri pihamaata ) tai palovaarallisessa paikassa ( kuten siellä roskiksessa ) . Tuhkis paljon siistimpi ja turvallisempi vaihtoehto. Ok, tai kieltää vieraita polttamasta teidän tontilla mutta onko sekään ihan kohtuullista... Siis jos haluatte näiden tupakoivien vieraiden silti kyläilevän luonanne.

Hän on ainakin yrittänyt olla kohtelias,kysyessään et mihin laittaa tumpin.Jos ois munapää ni ois nakannu kysymättä keskel pihaa,tai ehkä laatotuksen viereen.

Juu ja oon ruukannu antaa jonku kipon(pilttipurkin tms. ) vieraille mukaan ulos.

"Sukulaiset ja ystävät!
Tervetuloa viettämään viikonloppua meille....

Jotta meille ei jäisi liikaa tiskiä, toivomme teidän ottavan mukaan omat kertakäyttöastianne & jätesäkin niille. Jätesäkin otatte toki lähtiessänne mukaan, ettei meidän ulkoroskis täyttyisi liian nopeasti teidän takianne....

Ei kai täälä sentään kukaan ihan Oikeasti oo odottanut että vieraat tuo OMAT ASTIAT mukana :O :laugh:

Ei kai täälä sentään kukaan ihan Oikeasti oo odottanut että vieraat tuo OMAT ASTIAT mukana :O :laugh:

Mieluummin ehkä astiat mukaan, kuin se, että jonkun mielestä olisi hyvä, jos vierailla olisi iskemätön asukokonaisuus laukussaan ja se vaihdetaan niiden vaatteiden tilalle, joissa on oltu altistuneena kaikenmaailman "bagteereille", mutta se oli enempi sitä hygieniakeskustelua :D

[QUOTE="joo";22296922]Tiesittekö muuten että nykyään autoissa tuhkakuppi on lähes poikkeuksetta lisävaruste.[/QUOTE]

Miehen autossa olisi se sytytin ollut lisävaruste, nyt on vaan tulppa siinä pistokkeen päällä=)

No, minä olisin antanut jonkun vanhan purkin käyttöön ja heittänyt sen sitten menemään. Itsekään en siis polta, mutta jos polttaisin, ja isäntäväki toimisi kuten sinä, niin kävisi kyllä mielessä, että ovatkohan he todella pahoillaan nyt, että poltan heidän pihallaan, kun ei mitään toimintamallia viitsineet selostaa... Tupakalle olisin kyllä varmaan kuitenkin mennyt ja kyllä osannut sen tupakan sinne roskikseen kiikuttaa.

Ei meillä oo. Asutaan kerrostalossa ja oon sanonu suoraan tupakoiville kavereille että mä en voi sietää röökinhajua ja toivon että polttavat tupakan tossa alhaalla ennen tuloaan. Partsilta se haju kuitenkin kantautuu sisälle ja leijuu siellä.

Näin joskus juttua, että olisi olemassa pieniä taskuun meneviä tuhkiksia. En ole kenelläkään tupakoitsijalla nähnyt, mutta sellaista itse käyttäisin jos tupakoisin. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että turha on omilla paheillaan muita vaivata tai heitellä tumppeja pitkin pihoja.

[QUOTE="vieras";22297054]Näin joskus juttua, että olisi olemassa pieniä taskuun meneviä tuhkiksia. En ole kenelläkään tupakoitsijalla nähnyt, mutta sellaista itse käyttäisin jos tupakoisin. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että turha on omilla paheillaan muita vaivata tai heitellä tumppeja pitkin pihoja.[/QUOTE]

Aikoinaan noita taskutuhkiksia myytiin ainakin kultasepänliikkeissä, mutta sitten kun olisin ite semmosen halunnut, ei niitä enää ollutkaan missään...

Mun mielestä tuhkiksen järjestäminen vieraalle kuuluu ihan perusvieraanvaraisuuteen. + että itse inhoan pitkin pihoja heitettyjä natsoja, enkä myöskään halua kenenkään vievän juuri tumpattuja rääkejä mihinkään roskikseen.

Kyl varmaan joka taloudesta löytyy joku vanha kukkaruukku tai tyhjä lasipurkki mihnkä voi tuollaisessa tilanteessa antaa tuhkakupiksi. Kivempi se niin on kuin että tumpit olis pitkin parveketta tai terassia.

Mieluummin mä annan sen pilttipurkin tms kuin jännään syttyykö roskis palamaan vai ei, tai syökö lapsi kenties tumpin maasta. Olen myös harkinnut purkin viemistä naapuriin kun niille tulee vieraita. Niillä ei ilmeisesti ole ja niinpä vieraat katsovat asiakseen heitellä tumppeja meidän pihalle. :kieh:

No, minä olisin antanut jonkun vanhan purkin käyttöön ja heittänyt sen sitten menemään. Itsekään en siis polta, mutta jos polttaisin, ja isäntäväki toimisi kuten sinä, niin kävisi kyllä mielessä, että ovatkohan he todella pahoillaan nyt, että poltan heidän pihallaan, kun ei mitään toimintamallia viitsineet selostaa... Tupakalle olisin kyllä varmaan kuitenkin mennyt ja kyllä osannut sen tupakan sinne roskikseen kiikuttaa.

Oletan että se tupakoiva vieras on suurinpiirtein aikuinen ja kun siis huomaa että emännällä on tilanne päällä kaksosten kanssa niin ehkä voisi odottaa sen rauhoittumista. Eikä siis olettaa että emäntä sen tilanteensa keskeltä lähtee etsimään sitä purkkia tuhkakupiksi.

[QUOTE="vieras";22297080]Aikoinaan noita taskutuhkiksia myytiin ainakin kultasepänliikkeissä, mutta sitten kun olisin ite semmosen halunnut, ei niitä enää ollutkaan missään...[/QUOTE]

Siis millainen on taskutuhkis? Joku purnukka vai?

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;22296766:
en tiedä, ei ole pakko mutta jos tuhkista ei ole heitän tumpin hiukan kauemmas maahan

Näin minä tekisin jos tuhkista ei näkyisi ja polttaisin.
yleensä on joku kannellinen lasipurkki tuhkiksena niis paikois joissa olen käynyt

[QUOTE="vieras";22297257]Siis sellasia pieniä taskuun sopivia suunnilleen sytkärin kokosia.[/QUOTE]
Minä poltan vain pienessä sievässä ja silloin en kyllä osuisi noin pieneen putkiloon.

Yhteistyössä