Miten voi miehen asenne olla tämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä muakin harmittaisi väsyneenä, raskaan työviikon päätteeksi. Ja jos olisin vielä karkinnälkäinen ja kenties muutenkin vähän kärttysellä mielellä. Joten ymmärrän ap:n kiukutuksen.

Mutta en lähtis kehittämään mitään riitaa asiasta. Sanoisin miehelleni ethaeppas mulle abc:lta karkkia ja siideri, ja teekkin se nopeesti ja tuu sitten pussaileen mun kans. Ja sit huomenna käytäs kaupassa ja hommattas huomisen ruokaostokset.

Ei se elämää niin vaikeeta ja vakavaa ole, mutta väsyneenä ja tosiaan kenties muuten kärttysenä sitä pahottaa mielensä pikkusistakin asioista, ja etenkin siitä, jos se kumppani ei nääkkään siinä asiassa ongelmaa, tai vastaa jotain muuta yksinkertasta, tilanteeseen ehkä sopimatonta juuri silloin, kun se toinen kaipais vähän myötätuntoa. Kuitenkin kannattaa koittaa iloita siitä, et se kumppani nyt ylipäätään tulee kotiin, saa viettää lauantai-iltaa jne. Ja koittaa rentoutua. Arkisista unohduksista ja kömmellyksistä on turha hermojaan menettää totaalisesti tai menettää niiden takia yöuniaan.

Täällä oli joku päivä sitten mamma valittamassa kun mies ei tarpeeksi ajoissa ilmoita menoistaan. Ja kun nyt joku toinen ilmoittaa parikin viikkoa etukäteen (liekkö palstaa lukenut...?) niin ei ole hyvä sekään. Suosittelen sellaista seinäkalenteria johon jokainen laittaa menonsa ylös etukäteen niin ei tule yllätyksiä. Voin kertoa että käytäntö on hyvinkin toimiva.

Mies luettelee niitä menojaan lennosta ihan miten sattuu. En kulje kalenterikädessä niitä heti laittamassa ylös. Enkä itse oleta, että mies muistaisi jos minä kaksi viikkoa etukäteen ohimennen heitän jonkun. Ja kun tämä ei tosiaan ollut ainoa.

[QUOTE="alkup";25845972]Olen kulkenut joskus tuosta paikallisesta baarista taksilla kotiin ja se maksaa 13euroa ja siitä on vielä kaupalle matkaa. Mun laskupäällä se tekee siis jo yli 30e edestakaisin.
[/QUOTE]

Baarista palatessa lienee yötaksa, jolloin lähtömaksukin on jo ihan kiitettävä...

[QUOTE="Juups";25846007]Kyllä muakin harmittaisi väsyneenä, raskaan työviikon päätteeksi. Ja jos olisin vielä karkinnälkäinen ja kenties muutenkin vähän kärttysellä mielellä. Joten ymmärrän ap:n kiukutuksen.

Mutta en lähtis kehittämään mitään riitaa asiasta. Sanoisin miehelleni ethaeppas mulle abc:lta karkkia ja siideri, ja teekkin se nopeesti ja tuu sitten pussaileen mun kans. Ja sit huomenna käytäs kaupassa ja hommattas huomisen ruokaostokset.

Ei se elämää niin vaikeeta ja vakavaa ole, mutta väsyneenä ja tosiaan kenties muuten kärttysenä sitä pahottaa mielensä pikkusistakin asioista, ja etenkin siitä, jos se kumppani ei nääkkään siinä asiassa ongelmaa, tai vastaa jotain muuta yksinkertasta, tilanteeseen ehkä sopimatonta juuri silloin, kun se toinen kaipais vähän myötätuntoa. Kuitenkin kannattaa koittaa iloita siitä, et se kumppani nyt ylipäätään tulee kotiin, saa viettää lauantai-iltaa jne. Ja koittaa rentoutua. Arkisista unohduksista ja kömmellyksistä on turha hermojaan menettää totaalisesti tai menettää niiden takia yöuniaan.[/QUOTE]

Kiitos tästä! Minä en tosiaan ole mikään sellainen ärsyttävä akka joka vääntää kaikesta riitaa. Ollut vain niin raskas viikko ettei olisi jaksanut edes yhtään mielipahaa.

[QUOTE="alkup";25846010]Mies luettelee niitä menojaan lennosta ihan miten sattuu. En kulje kalenterikädessä niitä heti laittamassa ylös. Enkä itse oleta, että mies muistaisi jos minä kaksi viikkoa etukäteen ohimennen heitän jonkun. Ja kun tämä ei tosiaan ollut ainoa.[/QUOTE]

Nyt ei sisälukutaito oikein toiminut: seinäkalenteria johon jokainen laittaa menonsa ylös.

• Tykkää
Reactions: Minda Eloise
[QUOTE="alkup";25845731]Joo kuule en lähtenyt enää, kun kävellen jo tulin melkein saman matkan töistä kotiin tuolla peilijäällä liukastellen ja siihen vielä nyt alkoi toi vesisade. Eli ihan saatanan liukasta ja vettä sataa niin moniko lähtee kahden pienen lapsen kanssa hakemaan ruokaa kaupasta 3km päästä,kun ei pakko ole. Mun ei nimittäin todellakaan ole pakko huomenna syödä ruokaa.[/QUOTE]

siinähän se tuli, teillä taitaa asua neljä lasta.... naurettavaa ylireagointia.

Nyt ei sisälukutaito oikein toiminut: seinäkalenteria johon jokainen laittaa menonsa ylös.

Timpan kanssa olen kyllä nyt ihan samoilla linjoilla. Aikoinaan meillä oli isännän kanssa välillä kinaa menoista, ja ratkaisu oli seinäkalenteri, jota molemmat ylläpitivät. Se nyt ei tähän tilanteeseen auta, mutta jos siitä jatkossa olisi apua. Tsempit ap:lle, jospa tilanne jotenkin järkkääntyisi ja saisit säkin omat toiveesi toteutettua!

Yhteistyössä