Miten voi miehen asenne olla tämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup";25845821]Minkähän takia mun ois pitänyt edes se muistaa sieltä kahden viikon takaisesta ohimennen sanotusta, kun mies ei kuulemma itsekään edes vielä aamulla muistanut sitä?[/QUOTE]

Eikö teillä käytetä kalenteria?

Mitäs jos menisitte kaikki yhdessä huomenna sinne abc:lle syömään?

Se on vain ja ainoastaan sun vika ettet muistanut miehen menoa. Mistä mies voi tietää että muistatko vai et?

Kyllä mulla on tapana lähempänä menoa vielä sanoa, että "muistithan että mä menen tänään sitten töiden jälkeen sinne ja sinne eli oletko lasten kans kotona". En oleta hetkeäkään, ettämies muistaisi mitään kaksi viikkoa sitten sanottua. Siihen päälle viel äse, että miehellä ollut lähes joka ilta joku meno. Ja jos se ei edes itse sitä muistanut vielä aamulla.

[QUOTE="alkup";25845821]Minkähän takia mun ois pitänyt edes se muistaa sieltä kahden viikon takaisesta ohimennen sanotusta, kun mies ei kuulemma itsekään edes vielä aamulla muistanut sitä?[/QUOTE]

No on hyvä että tuli mieleen miehelle. Hanki kalenteri. :)

Kyllä harmittaisi, mutta sanotaanko näin että joskus asiat laitetaan tärkes järjestykseen eikä aleta kiukutella vaan kiukuttelun ilosta. Juu mies kiukuttelee mut niin teet nyt sinäkin. Jos tekee mieli herkutella niin mitäs jos tilaat kotiin pizzan?

3km on niin lyhyt matka, että todellakin oisin voinut lähteä vaikka kävellen. Tai jos on ihan mahdotonta liikkua, niin kai kyydin jostain oisit saanut, viimeistään taksi-asemalta.
Ei voi elämä olla noin vaikeaa.
Ihan eri asia, jos kauppaan tosiaan ois vaikka 15 kilsaa matkaa. Mutta kolme kilometriä. Hohhhoijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kflggö;25845831:
Millä sä tulit sieltä töistä kotiin sitten?

Ymmärrän kyllä että harmittaa ja mieskin vielä töksäytti MUTTA millä asenteella sä otit asian esille?

Ihan asiallisesti kysyin, kun soitti lopulta takaisin että koska tulette. Tosin silloin oli jo kaupat kiinni ja sanoin, että nyt ei sitten ehtinyt ollenkaan kauppaan. Ja sanoin, että hän ei maininnut asiasta eilen tai aamulla mitään ja totesi ettei itsekään muistanut. Sanoin sit vain, että nyt jäi kaikki ostamatta ja mies töksäytti ton mitä sanoinkin jo.

Ja edelleen tulin kävellen sieltä töistä kotiin tai pitäisiköhän sanoa liukastellen ja puoliksi jäätyneenä. Ja silloin en tiennyt sitä siis edes.

Kyllä harmittaisi, mutta sanotaanko näin että joskus asiat laitetaan tärkes järjestykseen eikä aleta kiukutella vaan kiukuttelun ilosta. Juu mies kiukuttelee mut niin teet nyt sinäkin. Jos tekee mieli herkutella niin mitäs jos tilaat kotiin pizzan?

Ei täällä paljon tilailla pitsoja kotiin. Kaikki ei asu helsingissä tai tampereella tai turussa.

Ja minä en tosiaan halunnut lähteä sateeseen tuonne peilikirkkaalle tielle. Olen siellä tänään jo ihan tarpeeks tarponut.

3km on niin lyhyt matka, että todellakin oisin voinut lähteä vaikka kävellen. Tai jos on ihan mahdotonta liikkua, niin kai kyydin jostain oisit saanut, viimeistään taksi-asemalta.
Ei voi elämä olla noin vaikeaa.
Ihan eri asia, jos kauppaan tosiaan ois vaikka 15 kilsaa matkaa. Mutta kolme kilometriä. Hohhhoijaa.

Joku rikas yh oot ilmeisesti, kun ajelet taksilla ruokakauppaan? En viitsi maksaa siitä sitä yli 30e mitä se tulis kustantaan edestakaisin. Vähän kallista maitoa.

[QUOTE="alkup";25845864]Joku rikas yh oot ilmeisesti, kun ajelet taksilla ruokakauppaan? En viitsi maksaa siitä sitä yli 30e mitä se tulis kustantaan edestakaisin. Vähän kallista maitoa.[/QUOTE]

Tarkoitanpa vain, että tilannetta ei auta pätkääkään ruikutus ja marttyyriksi heittäytyminen. Jos jotain haluaa, sen eteen pitää myös jotain tehdä. Sulla oli vaihtoehtoina kävellä tai pyytää kyyti joltain, tutulta tai sitten taksilta. Kolme kilometriä on ihan onneton matka.

Ja jos sulle ei mikään ratkaisuvaihtoehdoista käy, niin sitten sun on ihan turha tässä kohtaa heittäytyä avuttomaksi ja uhriksi. Aikuisten ihmisten pitää selvitä paljon vaikeimmistakin tilanteista itse, kuin jostain kolmen kilsan kauppamatkasta.

[QUOTE="alkup";25845755]Joskus siellä kaupassakin on kuule käytävä. Ja jos minä työviikon päälle olen suunnitellut syöväni jotain muutakin kuin puuroa niin suotakoon se mulle. Ja mitään karkkivarastoja en ala haalia.[/QUOTE]

jos sulla on tapana juntata tällä tapaa tuntematonta ensi töiksesi, niin saatan kuvitella että mies kokee tulevansa jyrätyksi. enkä siis ole miesasianainen edes.

Sait äsken miehen kiinni? Olit siis koittanu tavotella sitä, jotta voisit marista, ettet pääse kauppaan kun hänellä on auto? Huoh.. Hei, siwa on myöhään auki, käy siel kun miehes tulee.

No hiukan kuulostaa olevan arki hankalaa ja hakusessa. Kyllä sitä voisi varmaan vähän ennakoida ja helpottaa oloansa. Tosiaan niitä säilykkeitä ja pakasteita voisi olla varalla aina sen verran, ettei ihan yhden päivän varoitusajalla eletä. Jopa karkkia ja siideriä voi olla kaapissa varalla. Ja kalenteri, jossa koko perheen menemiset ja auton varaukset, on hyvä olla näkyvällä paikalla - lapsetkin oppivat sitä käyttämään.

Varmaan harmittaa tilanne, mutta kiukuttelemalla se nyt ei ainakaan parane. Häntä pystyyn, ja tehdään tilanteesta niin hyvä kuin se voi olla. Ja tonnikalapasta on ravitsevaa ruokaa, sitä voi vallan hyvin tarjota lapsille; jos eivät syö, tuskin kuolevat nälkäänkään.

[QUOTE="alkup";25845755]Joskus siellä kaupassakin on kuule käytävä. Ja jos minä työviikon päälle olen suunnitellut syöväni jotain muutakin kuin puuroa niin suotakoon se mulle. Ja mitään karkkivarastoja en ala haalia.[/QUOTE]

Suurin osa ruokakaupoista on avoinna myös sunnuntaina 12-18. Ja jos et yhtään pysty varautumaan etukäteen siihen että joskus suunnitelmat ei mene ihan niinkuin haluaisi, auto olis voinut esim. hajota niin ettei sillä pääse kauppaan.

Mun mielestä koko ongelma on sun ihan itse päässäsi kehittämä. Sua harmittaa kun mies menee jonnekin omille menoilleen. Jos olis yhtään tahtoa niin pyytäisi miestä tullessaan tuomaan jotain ruokaa kaupungilta, tai sitten söisi vaikka lettuja.

Lapset varmaan kestää yhden lauantai-illan ilman karkkia jos karkkipäivän siirtää huomiselle.

Ainut joka ei pysty sopeutumaan tuohon tilanteeseen olet sinä itse. Teet tahallasi tästä ongelman.

[QUOTE="alkup";25845855]Ei täällä paljon tilailla pitsoja kotiin. Kaikki ei asu helsingissä tai tampereella tai turussa.

Ja minä en tosiaan halunnut lähteä sateeseen tuonne peilikirkkaalle tielle. Olen siellä tänään jo ihan tarpeeks tarponut.[/QUOTE]

Empä asu minäkään isossa paikass,a mutta kyllä täällä sentään pitseria on.

[QUOTE="vieras";25845957]Hieman OT, mutta ei 2x3km taksilla kolmeakymppiä maksa.[/QUOTE]

Olen kulkenut joskus tuosta paikallisesta baarista taksilla kotiin ja se maksaa 13euroa ja siitä on vielä kaupalle matkaa. Mun laskupäällä se tekee siis jo yli 30e edestakaisin.

Enkä minä ala täällä kiukutella kellekään. Mua vaan harmittaa niin, että voisin alkaa itkeä. Silloin kun itse hoitaa aina kaiken ruuanlaiton ja kauppareissut niin jos tahtoisi hiukan itseään palkita viikon jälkeen niin kyllä se vaan harmittaa ja joskus se pieneltäkin tuntuva asia voi olla se mikä katkaisee kamelin selän.

Täällä oli joku päivä sitten mamma valittamassa kun mies ei tarpeeksi ajoissa ilmoita menoistaan. Ja kun nyt joku toinen ilmoittaa parikin viikkoa etukäteen (liekkö palstaa lukenut...?) niin ei ole hyvä sekään. Suosittelen sellaista seinäkalenteria johon jokainen laittaa menonsa ylös etukäteen niin ei tule yllätyksiä. Voin kertoa että käytäntö on hyvinkin toimiva.

Yhteistyössä