Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt äippä
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Edelleenkään mulle ei oo ongelma tehdä kotitöitä, ongelma on siinä, että se ei oo mulle omaa rentoutumisaikaa, vaan käy kyllä työstä. Musta jokaisella pitäis olla joku oma harrastus tai jotain omaa aikaa ja tällä hetkellä meillä sitä on vain miehellä, joka käy töissä ja harrastuksissa sekä toisinaan esim. yksin leffassa ottamassa hengähdystaukoja arkeen. Ei ymmärrä mihin minä sellaisia tarvitsen, kun on omaa aikaa koko ajan...
Mä vaan haluan, että mies arvostaa sitä kaikkea mitä teen ja ymmärtäisi, että minäkin tarvitse joskus ihan oikeaa omaa aikaa! Harrastuksen aion aloittaa ensi viikolla, sano mies mitä vain, mutta en kyllä tiedä miten sen saa ymmärtämään ettei se lasten kanssa kotona olo ole mitään lomailua ja että mulle oma aika kodin ulkopuolella on myös tärkeää ja todellakin tarpeellista.. :(
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27867331:
Kuka elättää perheen? Mitä jos mies lopettaisi töissäkäynnin ja "näpäyttäisi" kotiäitiä hieman?
Minä olen kotiäiti myös. Hoidan lapset ja teen suurimman määrän kotitöitä. Molemmat laittavat kuitenkin täysin saman summan (1000) asuntotilille lainaan, sähköön, vesimaksuun jne. Ruokakaupassa käydään molemmat ja minä ostan lapsille (6) kaikki mitä tarvitsevat. Minusta meillä mies ei elätä meitä yksin.
 
Nyt kun näitä juttuja lukee niin mietin kuinka onnekas olenkaan ollut, mieheni pyykkää kokkaa ,siivoaa on lapsen kanssa, oikeasti ihan omasta halustaan. Täytyy muistaa kehua tänään :) Tämä meidän perhe on meidän molempien yhteishanke jonka eteen kyllä teemme töitä kovasti. Mieheni on yksityisyrittäjä jonka päivät saattavat venua ja vanua mutta silti hän osallistuu ... olen onnellinen nainen
 
"vieras"
Ihan perusääliöltö mieheltä, joka luulee, että päivisin kotiäidit makoilevat sohvalla ja surffailevat netissä. Mullakin kaverin mies sano että "ei noista lapsista voi päivisin niin paljon vaivaa olla"...Ei sulla oo vissiin muuta vaihtoehtoo kun ottaa parin päivän hermoloma niin mieskin saa maistaa sitä "helppoo elämää", hän ilmeisesti joutuu raatamaan konttorilla vähintään niska limassa päivisin.

Voi luoja mitä urpoja!!!!!
No täällä kaksplussallahan kotiäidit surffailevat aamusta myöhäiseen iltaan joka ikinen päivä.:D
 
Väsynyt äippä
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Edelleenkään mulle ei oo ongelma tehdä kotitöitä, ongelma on siinä, että se ei oo mulle omaa rentoutumisaikaa, vaan käy kyllä työstä. Musta jokaisella pitäis olla joku oma harrastus tai jotain omaa aikaa ja tällä hetkellä meillä sitä on vain miehellä, joka käy töissä ja harrastuksissa sekä toisinaan esim. yksin leffassa ottamassa hengähdystaukoja arkeen. Ei ymmärrä mihin minä sellaisia tarvitsen, kun on omaa aikaa koko ajan...
Mä vaan haluan, että mies arvostaa sitä kaikkea mitä teen ja ymmärtäisi, että minäkin tarvitse joskus ihan oikeaa omaa aikaa! Harrastuksen aion aloittaa ensi viikolla, sano mies mitä vain, mutta en kyllä tiedä miten sen saa ymmärtämään ettei se lasten kanssa kotona olo ole mitään lomailua ja että mulle oma aika kodin ulkopuolella on myös tärkeää ja todellakin tarpeellista.. :(
 
on se kylä kumma
Mä en tekis miehelle enään ruokaa, enkä pyykkäis sen pyykkejä!
Ärsyttää tollaset äijät jotka ei tajua, miten kauan kotitöihin menee aikaa ja vaivaa, eivätkä sitten osaa arvostaakkaan sitä et joku ne tekee, onkohan tälläiset tyypit just niitä äitien passaamia pikku-poikia, joiden ei ole tarvinnut edes omaa huoneettaan siivota?
Taas ärsyttää sellaiset naiset jotka ei tajua ettei se töissä käyntikään mitään lomailua yleensä ole :)
Olen itse hoitanu 2 lasta kotona ja en nyt kyllä millään pysty väittämään että se olisi ihan hirveän raskata ollut. Normali rutiini päivä meni suunnilleen näin herätys 08.00 aamupalat + puuhat.
09.00 toinen lapsi kerhoon tai molemmat lapset ulos peuhaamaan.. 10.30 sisälle tai hakemaan toinen lapsi kerhosta. 11-11.30 ruuan teko usein 2 päivän annokset.. 12.00-12.30 lapset päikyille jos väsytti niin itsekkin jos ei niin sillon siivoilin. 14.00 välipala sit leikkimistä tai ulkoilua 16.30 safkat ja taas siivoilu.
17.00 lastenohjelmia.

En niinku mitenkään pysty vertaamaan tota töissäkäyntiin
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt äippä;27867928:
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Edelleenkään mulle ei oo ongelma tehdä kotitöitä, ongelma on siinä, että se ei oo mulle omaa rentoutumisaikaa, vaan käy kyllä työstä. Musta jokaisella pitäis olla joku oma harrastus tai jotain omaa aikaa ja tällä hetkellä meillä sitä on vain miehellä, joka käy töissä ja harrastuksissa sekä toisinaan esim. yksin leffassa ottamassa hengähdystaukoja arkeen. Ei ymmärrä mihin minä sellaisia tarvitsen, kun on omaa aikaa koko ajan...
Mä vaan haluan, että mies arvostaa sitä kaikkea mitä teen ja ymmärtäisi, että minäkin tarvitse joskus ihan oikeaa omaa aikaa! Harrastuksen aion aloittaa ensi viikolla, sano mies mitä vain, mutta en kyllä tiedä miten sen saa ymmärtämään ettei se lasten kanssa kotona olo ole mitään lomailua ja että mulle oma aika kodin ulkopuolella on myös tärkeää ja todellakin tarpeellista.. :(
Oletko edes koskaan sanonut miehellesi, että nyt lähdet YKSIN lenkille. Hoida sillä aikaa koti ja lapset.

Onko mies ollut vanhempainvapailla?

Musta tuntuu että naiset itse aiheuttaa nämä tilanteet vaan tekemällä itse kaiken ja eivät anna miehelle tilaa olla sellainen isä kun haluavat.

Ole vähän aikaa yksinhuoltaja niin et valittaisi yhtään...
 
pakko ihmetellä!!!
Kyllä mä ymmärrä jos ihan pikkuvauva-aikana kun pitää imettää yms. elämässä ei välttämättä ole mitään säännöllisyyttä niin kotihommat jää vähemmälle mutta muutoin en ymmärrä.

Mulla on 3 lasta ja iso omakotitalo ja se mieskin. Pyykkiä tulee ehkä koneellinen päivässä, keskimäärin. Teen ruokaa itse ja leivon paljon eli keittiössä vietetään paljon aikaa. Lapset on alle 5 vuiotiaita joten siivousapua ei heiltä vielä isommalti saa. MUTTA mulla menee arkena KOTItöihin alle puoli tuntia ja meillä on aina siistiä. Viikonloppuna teen perussiivouksen jossa menee kolmisen tuntia. Jouluksi tein suursiivouksenkin, pesin ihan joka paikan ja tekstiilin. Kesäisin hoidan koko pihamaankin yksin. Mitään miestä siellä tarvita. Toki apua saan jos sitä haluan, mutta paha miehenkään nurmikkoa leikata jos kerkeän sen jo tehdä hänen työpäivänsä aikana.

Mitä te oikein siellä kotona teette??????? Kyllä meillä riittää se että aamuisin pedataan sängyt ja raivataan kaittiö aamupalan jäljilta sekä tietysti jokaisen ruoan jäljiltä, illalla lelut ja pyykit paikoilleen. EI vaan ole muuta tekemistä!!

Ja välillä on päiviä kun en tee mitään kotitöitä, kuten tänään. Lämmitetään eilistä ruokaa ja thats it. Ei ole eikä tule sotkua.

Pitäiskö teidän vaikka ulkoilla lasten kanssa enemmän tai jotain?????
Meillä illat menee perheen kanssa kun ei tarvitse kenenkään tehdä enää "mitään", voidaan harrastaa yksin tai yhdessä.
 
"Linnea"
Alkuperäinen kirjoittaja pakko ihmetellä!!!;27867998:
Kyllä mä ymmärrä jos ihan pikkuvauva-aikana kun pitää imettää yms. elämässä ei välttämättä ole mitään säännöllisyyttä niin kotihommat jää vähemmälle mutta muutoin en ymmärrä.

Mulla on 3 lasta ja iso omakotitalo ja se mieskin. Pyykkiä tulee ehkä koneellinen päivässä, keskimäärin. Teen ruokaa itse ja leivon paljon eli keittiössä vietetään paljon aikaa. Lapset on alle 5 vuiotiaita joten siivousapua ei heiltä vielä isommalti saa. MUTTA mulla menee arkena KOTItöihin alle puoli tuntia ja meillä on aina siistiä. Viikonloppuna teen perussiivouksen jossa menee kolmisen tuntia. Jouluksi tein suursiivouksenkin, pesin ihan joka paikan ja tekstiilin. Kesäisin hoidan koko pihamaankin yksin. Mitään miestä siellä tarvita. Toki apua saan jos sitä haluan, mutta paha miehenkään nurmikkoa leikata jos kerkeän sen jo tehdä hänen työpäivänsä aikana.

Mitä te oikein siellä kotona teette??????? Kyllä meillä riittää se että aamuisin pedataan sängyt ja raivataan kaittiö aamupalan jäljilta sekä tietysti jokaisen ruoan jäljiltä, illalla lelut ja pyykit paikoilleen. EI vaan ole muuta tekemistä!!

Ja välillä on päiviä kun en tee mitään kotitöitä, kuten tänään. Lämmitetään eilistä ruokaa ja thats it. Ei ole eikä tule sotkua.

Pitäiskö teidän vaikka ulkoilla lasten kanssa enemmän tai jotain?????
Meillä illat menee perheen kanssa kun ei tarvitse kenenkään tehdä enää "mitään", voidaan harrastaa yksin tai yhdessä.
Nyt on kyllä pakko ihmetellä itselläkin että miten ihmeessä sä saat puolen tunnin päivä siivouksella kodin pysymään puhtaana - mulla se ei riitä edes päivän tiskien hoitoon?

Ja pyykiä koneellinen päivässä? Se koneellinenhan kertyy jo keittiöpyyhkeistä,käsipyyhkeistä,kasvopyyhkeistä yms jotka vaihetaan melkeinpä päivittäin.Siihen vauvan vaatteet,lapsen kouluvaatteet,päivävaatteet,yövaatteet?

Pitäskö teidän ulkoilla lasten kanssa päivässä? Me ulkoillaan jo kahteentoista mennessä puolitoista tuntia-2tuntia,illalla/iltapäivällä toinen satsi.

Kuinka moni äiti täällä tekee sitten lasten kanssa kotosalla mitään?Leikkii,askartelee,lukee kirjoja? Kyllähän niidenkin parissa menee jo tovi jos toinenkin?Ei mulle ainakaan ole mitenkään itsestäänselvyyttä että lapset eivät kaipaisi aikuiselta muutakin läsnäoloa kuin ruokaa ja ne puhtaat vaatteet? Koko keskustelun alku ja juuri taisi olla onko oikein välillä näpäyttää miestä jotta saisi asiaan muutosta?
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"Linnea"
Alkuperäinen kirjoittaja on se kylä kumma;27867987:
Taas ärsyttää sellaiset naiset jotka ei tajua ettei se töissä käyntikään mitään lomailua yleensä ole :)
Olen itse hoitanu 2 lasta kotona ja en nyt kyllä millään pysty väittämään että se olisi ihan hirveän raskata ollut. Normali rutiini päivä meni suunnilleen näin herätys 08.00 aamupalat + puuhat.
09.00 toinen lapsi kerhoon tai molemmat lapset ulos peuhaamaan.. 10.30 sisälle tai hakemaan toinen lapsi kerhosta. 11-11.30 ruuan teko usein 2 päivän annokset.. 12.00-12.30 lapset päikyille jos väsytti niin itsekkin jos ei niin sillon siivoilin. 14.00 välipala sit leikkimistä tai ulkoilua 16.30 safkat ja taas siivoilu.
17.00 lastenohjelmia.

En niinku mitenkään pysty vertaamaan tota töissäkäyntiin
Kovasti täällä kyllä odotellaan että pääsis jo töihin 'lepäämään' -vielä kun sais miehen puhuttua jäämään kotia lomailemaan:) Sinulla on varmaan helppoa jos on jo sen ikäiset lapset että ne voi laittaa vaikka keskenään pihalle,entäs sitten kun et voi? Tai ei ole kerhoa mihin viedä? Puolen tunnin aikana saat valmistettua kahden päivän ruuat? Kerro minullekin miten se onnistuu,ruuanlaitto vie kyllä suurimman ajan niistä joutotunneista mulla :D
ja oih,muistan sen ajan kun oli lapsia 2 ja molemmat nukkuivat samaan aikaan päivä-unet :)
Ahaa,lastenohjelmatkin voisi tuoda lisäaikaa äidille,mutta voiko sen jättää vahtimaan lapsia jotta saa omaa aikaa? :)
 
"sasa"
[QUOTE="Linnea";27868398]Nyt on kyllä pakko ihmetellä itselläkin että miten ihmeessä sä saat puolen tunnin päivä siivouksella kodin pysymään puhtaana - mulla se ei riitä edes päivän tiskien hoitoon?

Se koneellinenhan kertyy jo keittiöpyyhkeistä,käsipyyhkeistä,kasvopyyhkeistä yms jotka vaihetaan melkeinpä päivittäin.Siihen vauvan vaatteet,lapsen kouluvaatteet,päivävaatteet,yövaatteet?

[/QUOTE]

Tiskarin tyhjennykseen ja täyttöön nyt ei 10 minsaa kauempaa saa kulumaan millään.

Eikös kädet ja kasvot kannattaisi pestä, ennen niiden pyyhkeeseen pyyhkimistä? Ei tarvitsisi joka päivä kuluttaa aikaa, energiaa ja luonnonvaroja turhaan pyykkiin.
 
on se kyl kumma..
[QUOTE="Linnea";27868416]Kovasti täällä kyllä odotellaan että pääsis jo töihin 'lepäämään' -vielä kun sais miehen puhuttua jäämään kotia lomailemaan:) Sinulla on varmaan helppoa jos on jo sen ikäiset lapset että ne voi laittaa vaikka keskenään pihalle,entäs sitten kun et voi? Tai ei ole kerhoa mihin viedä? Puolen tunnin aikana saat valmistettua kahden päivän ruuat? Kerro minullekin miten se onnistuu,ruuanlaitto vie kyllä suurimman ajan niistä joutotunneista mulla :D
ja oih,muistan sen ajan kun oli lapsia 2 ja molemmat nukkuivat samaan aikaan päivä-unet :)
Ahaa,lastenohjelmatkin voisi tuoda lisäaikaa äidille,mutta voiko sen jättää vahtimaan lapsia jotta saa omaa aikaa? :)[/QUOTE]



okei ite jäisin erittäin mielelläni kotiin, ikävä kyllä ei rahat riitä..
jotenkin kuulostaa äitien tilitykset omituisilta, sillon kun itse olin kotona paljon lasten kanssa
niin arvostin tosi paljon sitä leikki aikaa ja ulkoilua lasten kanssa..
Ja ylensä kyllä olin siellä pihalla leikkimässä lasten kanssa.

Kauankos esim makaroonilaatikon valmistaminen vie sinulta ;) ja tarvitseeko siinäkin olla koko ajan läsnä?

Ei tietenkään voi kauemmaksi mennä mutta voi esim lukea kirjaa näpytellä kaks + tai vastaavaa.
Jotenkin tuntuu muutenkin pudolta että jengi pesee 2h joka päivä pyykkiä ja astioita :)
omassa taloudessa 4-6henkeä pyykkiä pestään 3x viikko ja astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys vie
vie alle 10min per vrk.. Ja ennen kun joku ehtii kommentoida niin asutaan +200m2 okt.ssä
 
"Vieras"
Voi luoja teitä kotimammoja! Mihin saatte tuon kaiken ajan kulumaan vai siivoatteko te koko ajan neuroottisesti ja kuljette täytyi kädessä?! Itse olen töissä siis palkkatyössä ma-pe joka päivä 8 tuntia ja siihen työmatkat päälle ja kerran viikossa kauppareissu. Laitan joka aamu aamupalan eikä mitään muroja. Sitten päiväkotiin, töihin ja sitten taas kotiin ja sen jälkeen joka päivä ten ruuan. Kotiruokaa, tiskit, pyykit, iltaharrastukset ja muut, iltapala, pesu, iltasatu joka ilta ja nukkumaan. Viikonloppuina askarrellaan, ollaan pihalla, harrastetaan ym. ja teen tämän kaiken YKSIN! Koen että mulla on silti omaa aikaa tarpeeksi iltaisin kun lapset nukkuu....
 
"Linnea"
[QUOTE="sasa";27868446]Tiskarin tyhjennykseen ja täyttöön nyt ei 10 minsaa kauempaa saa kulumaan millään.

Eikös kädet ja kasvot kannattaisi pestä, ennen niiden pyyhkeeseen pyyhkimistä? Ei tarvitsisi joka päivä kuluttaa aikaa, energiaa ja luonnonvaroja turhaan pyykkiin.[/QUOTE]

Jos laskee sen kymmenen minuuttia jokaisen ruokailun jälkeen,pari kertaa päivässä tyhjennyksen ja käsin tiskattavat(kaikkea ei pestä koneessa todellakaan) kumarran kyllä suhun päin,olet uskomattoman taitava jos ehdit tehdä päivän tiskit kymmenessä minuutissa.

Ymmärrän kyllä että ilkeillä kommenteilla sun tarkoitus on polkea suohon muita,ja toki siihen olet oikeutettu jos sen tuomaa pönkitystä kaipaat - viitaten kasvojen ja käsipyyhkeiden pesuun en voi kuin päätä puistella,kyllähän kasvot ja kädet pestään ennen kuin kuivataan,meillä on vaan tapana vaihtaa niitä tiuhaan varsinkin kun ne ei ikinä päivän päättyessä enää kovin kaksisessa kunnossa ole-tietty kun laittaa tarpeeksi kirjavan niin likaa ei huomaa,testaappa valkoista niin yllätyt :)

Vauvan peppu-pyyhkeen vaihtoa en edes viitsi perustella :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt äippä;27867896:
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Edelleenkään mulle ei oo ongelma tehdä kotitöitä, ongelma on siinä, että se ei oo mulle omaa rentoutumisaikaa, vaan käy kyllä työstä. Musta jokaisella pitäis olla joku oma harrastus tai jotain omaa aikaa ja tällä hetkellä meillä sitä on vain miehellä, joka käy töissä ja harrastuksissa sekä toisinaan esim. yksin leffassa ottamassa hengähdystaukoja arkeen. Ei ymmärrä mihin minä sellaisia tarvitsen, kun on omaa aikaa koko ajan...
Mä vaan haluan, että mies arvostaa sitä kaikkea mitä teen ja ymmärtäisi, että minäkin tarvitse joskus ihan oikeaa omaa aikaa! Harrastuksen aion aloittaa ensi viikolla, sano mies mitä vain, mutta en kyllä tiedä miten sen saa ymmärtämään ettei se lasten kanssa kotona olo ole mitään lomailua ja että mulle oma aika kodin ulkopuolella on myös tärkeää ja todellakin tarpeellista.. :(
Sinä tarvitset ihan yhtä paljon omaa aikaa kuin miehesikin. Nyt etsit itsellesi harrastuksen/harrastuksia ja alat myös käymään leffassa yksin tai ystävien seurassa. Miehellesi tekisi hyvää jäädä yksin hoitamaan lapsia ja kotia vähän pidemmäksi ajaksi kuin pari tuntia, niin sillä tavalla hän ehkä tajuaa, että kotitöiden tekeminen ei ole omaa aikaa ja ehkä ymmärtää paremmin, miksi sinun on päästävä joskus kodin ulkopuolellekin ilman lapsia. Jos mies ei suostu hoitamaan lapsia, niin maksakoon lastenhoitajan.

Jos miehellesi sanoit, ettet siivoa ennen anteeksipyyntöä, niin pidä sanastasi kiinni. Muuten on yhtä tyhjän kanssa. Mieheltäsi oli kyllä aika tökerösti kommentoitu. Miehesi tilanne on hänelle ihanteellinen (käy töissä, saa harrastaa mielin määrin, vaimo hoitaa kaikki kotityöt -voi kun kuulostaa ihanalle, kyllä minullekin passaisi :)), joten olisiko hänellä pieni pelko, että jos sinä saat omaa aikaa, niin tämä kaikki muuttuisi. Että elämä ei enää pyörisikään oman navan ympärillä...
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"Linnea"
okei ite jäisin erittäin mielelläni kotiin, ikävä kyllä ei rahat riitä..
jotenkin kuulostaa äitien tilitykset omituisilta, sillon kun itse olin kotona paljon lasten kanssa
niin arvostin tosi paljon sitä leikki aikaa ja ulkoilua lasten kanssa..
Ja ylensä kyllä olin siellä pihalla leikkimässä lasten kanssa.

Kauankos esim makaroonilaatikon valmistaminen vie sinulta ;) ja tarvitseeko siinäkin olla koko ajan läsnä?

Ei tietenkään voi kauemmaksi mennä mutta voi esim lukea kirjaa näpytellä kaks + tai vastaavaa.
Jotenkin tuntuu muutenkin pudolta että jengi pesee 2h joka päivä pyykkiä ja astioita :)
omassa taloudessa 4-6henkeä pyykkiä pestään 3x viikko ja astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys vie
vie alle 10min per vrk.. Ja ennen kun joku ehtii kommentoida niin asutaan +200m2 okt.ssä
Makaroonilaatikon teen yleensä yhdellä kädellä,vauva kainalossa. Sen uunissa ollessa valmistan allergikon ruuan,teen salaatin ja paistan/keitän vihannekset.Jos vauvan ruokaa ei ole valmistan senkin siinä samalla.

Mulla on varmaan petrattavaa sitten tuon pyykin pesun kanssa,mulla menee oikeastikin useampi tunti päivässä niihin (yleensä pesen vuoropäivinä tietyt värit ja jokapäivä yhen lakana/pyyhe-pyykin) - ja kyllä,olen kuullut et värilliset vaatteet voi pestä sikinsokin,itsell äse ei ole vaihtoehto liian monen tuhoutuneen vaatteen vuoksi :D ja edelleenkään minä en ole täällä valittanut kuinka minun on pakko tehdä kotitöitä vaan enemmänkin mietiskellyt mitä neuvoksi kun ei riitä lasten ja kodinhoito kun mieskin pitäs passata ja talous huolehtia? Mutta jospa nämä asiat sitten korjaantuisi kun hutasen päivän tiskit kymppi minsassa,ruuat puolessa tunnissa ja lakkaan narisemasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"huoh"
[QUOTE="Linnea";27868470]Jos laskee sen kymmenen minuuttia jokaisen ruokailun jälkeen,pari kertaa päivässä tyhjennyksen ja käsin tiskattavat(kaikkea ei pestä koneessa todellakaan) kumarran kyllä suhun päin,olet uskomattoman taitava jos ehdit tehdä päivän tiskit kymmenessä minuutissa.

Ymmärrän kyllä että ilkeillä kommenteilla sun tarkoitus on polkea suohon muita,ja toki siihen olet oikeutettu jos sen tuomaa pönkitystä kaipaat - viitaten kasvojen ja käsipyyhkeiden pesuun en voi kuin päätä puistella,kyllähän kasvot ja kädet pestään ennen kuin kuivataan,meillä on vaan tapana vaihtaa niitä tiuhaan varsinkin kun ne ei ikinä päivän päättyessä enää kovin kaksisessa kunnossa ole-tietty kun laittaa tarpeeksi kirjavan niin likaa ei huomaa,testaappa valkoista niin yllätyt :)

Vauvan peppu-pyyhkeen vaihtoa en edes viitsi perustella :D[/QUOTE]


10min joka ruokailun jälkeen just :) Ja joo meillä kyl pysyy ne valkoiset pyyhkeet puhtaana usemmian päivän..
sulla varmaan ne käsipyyhkeetkin jumbo kokoa tai sitten tosi pieni kone :)
 
"Linnea"
[QUOTE="vieras";27868466]Sun TYÖ on hoitaa kotia. Lopeta valitus.[/QUOTE]

Kiitos rakentavasta palautteestasi. Tämän hetkinen työni on hoitaa koti ja lapset. Mieheni passaamisesta,hänen jälkien siivoamisesta ja rumasti sanottuna elättämisestä voin napista jos siltä tuntuu,enkö?
 
Rollolainen
[QUOTE="eee";27867408]Ja jos isä on töissä 8-16 ja sitten 17-20 osallistuu samoihin kotihommiin kuin äitikin, niin missä välissä se isän oma aika sitten on?[/QUOTE]

sen klo 17jälkeen tietty. Osaahan se mieksin lapsia hoitaa
 
Pakko ihmetellä!!
Sille joka ihmetteli miten kerkeen puolessa tunnissa arkisiivoukset... Meillä on perussiistiä ja kamat paikoillaan. Ruokaa tehdessä laitan samalla kaiken paikoilleen joten kun aletaan edes syömään on tiskipöytä puhdas. Syönnin jälkeen jopa lapset osaa laittaa astiat sinne itse. Pyykkiä ei vaan tule tuon enempää, joka päivä vaihdetaan puhtaat vaatteet silti. Pyyhkeitä koneellinen viikossa ja petivaatteita 2 koneellisesta kahdessa viikossa. Koskaan pyykkejä ei pidetä korkeissa vaan ne menee kaappiin suoraan rummusta.

Ruokaa teen aina niin paljon että samasta syödään molemmat lämpimät ateriat. Joka päivä myös leivotaan jotain pientä. Sekä tehdään kiisseliä tms jälkkäriä. Ulkona ollaan pari kertaa päivässä kelien ehdoilla. Puuhaan lasten kanssa paljon juttuja.

Ei kodinhoitoon oikeasti mene paljoa aikaa kun sen ei anna levitä käsiin. En minä liioittelevasti yhtään jos sanon että meillä on aina siistiä ja puhdasta. Ja uskokaa pois, en ole suurpiirteinen tässä asiassa...
 
"Linnea"
[QUOTE="huoh";27868493]10min joka ruokailun jälkeen just :) Ja joo meillä kyl pysyy ne valkoiset pyyhkeet puhtaana usemmian päivän..
sulla varmaan ne käsipyyhkeetkin jumbo kokoa tai sitten tosi pieni kone :)[/QUOTE]

Mä kellotan seuraavan ruuan jälkeen niin ehkä vapaudun tästä harhaluulosta. Viiden ihmisen ruoka astiat,useampi kattila,paistinpannu,sauvasekotin ja salaatti/vihannesvalmistelu astiat yms.uskon oikeastikin että 10min voi olla ettei riitä edes,jos yksi ja sama ruoka kävisi kaikille,asia olisi luultavasti eri :)

Meillä on normit Luhdan-kylpyhuonepyyhkeet ja tuskin jumbo kokoa
 
huoho2
[QUOTE="Linnea";27868521]Mä kellotan seuraavan ruuan jälkeen niin ehkä vapaudun tästä harhaluulosta. Viiden ihmisen ruoka astiat,useampi kattila,paistinpannu,sauvasekotin ja salaatti/vihannesvalmistelu astiat yms.uskon oikeastikin että 10min voi olla ettei riitä edes,jos yksi ja sama ruoka kävisi kaikille,asia olisi luultavasti eri :)

Meillä on normit Luhdan-kylpyhuonepyyhkeet ja tuskin jumbo kokoa[/QUOTE]



Okei no toi että joutuu tekeen useampa ruokaa muuttaa tilannetta, sillon tietty menee aikaa
enemmän.. Mutta esim meillä on ollut tapana tehdä isoja satseja ruokaa jolloin tulee päiviä jolloin ruuanvalmistukseen ei mene kuin 3min :)
Ja jos tosiaan menee joka pv pesukone päällä niin silloin et pese pyykkejä viisaasti vaan kulutat luonnonvaroja turhaan.
 

Yhteistyössä