Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
erilainen nainen
Mitä väliä sillä on mitä facebookissa juttelee? Tarviiko kaikkea tietää?
Itse löysin mieheltäni sellaisen viestiketjun jossa nainen kyselee miten mieheni olisi tavattavissa ja mies vastaa antamalla numeron ja kehoittaa että voi soittaa ihan milloin vain. Sitten jahkausta siitä että jos joskus aiemmin olisivat uskaltaneet toisiinsa kajota.
Suljin miehen facebookin. Annoin koko jutun olla. Mitä väliä?
Mies on minun kanssa naimisissa. Olemme onnellisia. Meillä on lapsi. Jos nyt haluaa jutella jonkun kanssa niin jutelkoot. Jos se hänen onnellisuuttaan lisää.
Nyt meillä menee nyt loistavasti, paljon paremmin kuin moniin vuosiin. Lisäksi sain kuulla että se nainen on nyt kuollut. :(

voivenäjä
Käsitinkö nyt oikein?Tämä tinjan mies palasi takaisin kotiin vasta sitten kun lissu oli hänet jättänyt?jos näin niin tollanen sekunda vaimona olo ei liene nosta kenenkään itsetuntoa kovin korkealle..No jään odottelemaan seuraavaa viesti ketjua missä tämä ns. mies on löytänyt uuden lissun =/

"hippu"
Ei tässä oikein muuta voi kun toivotella jaksamista Tinjalle! Niille jotka ajattelee, että tämä on provo sanoisin että totuus on monesti tarua ihmeellisempää. Omaan erooni johtaneet tapahtumat oli ainakin kuin elokuvasta. Ja vaikka oliskin provo, niin tällaista tapahtuu ja paljon. Joten nykyään tajuan sen että kuka tahansa voi joutua samaan tilanteeseen ihan yhtäkkiä. Niin monet sanovat, että ei mun mies vaan voisi... niinpä.

Itse en voinut edes ajatella liiton jatkamista, en olis ikinä enää voinut edes ajatella minkäänlaista romanttista suhdetta exän kanssa. Onneksi lapset olivat silloin niin pieniä, että eivät edes muista millaista oli elää niin että äiti ja iskä asuvat saman katon alla. Onneksi lapsilla on isäänsä tosi hyvä suhde ja ihan hyvät välit meillä aikuisillakin on.

Silloin kun mun exän pettämispuuhat alkoivat selvitä, itse puhuin ja puhuin tutuille ja tuntemattomille asiat, ja puhuin monta kertaa. Luulen et Tinjalla oli varsinkin tuossa alussa samaa, pakko vaan purkaa ja purkaa.

"vieras"
[QUOTE="hippu";28798603]Ei tässä oikein muuta voi kun toivotella jaksamista Tinjalle! Niille jotka ajattelee, että tämä on provo sanoisin että totuus on monesti tarua ihmeellisempää. Omaan erooni johtaneet tapahtumat oli ainakin kuin elokuvasta. Ja vaikka oliskin provo, niin tällaista tapahtuu ja paljon. Joten nykyään tajuan sen että kuka tahansa voi joutua samaan tilanteeseen ihan yhtäkkiä. Niin monet sanovat, että ei mun mies vaan voisi... niinpä.

Yhdyn tähän edelliseen siinä mielessä, ettei IKINÄ pidä sanoa ettei minulle voisi käydän noin tai ei minun mieheni ainakaan. Elämässä ihan kaikki on mahdollista!!

Minä.
[QUOTE="Tinja";28798134]Me olemme puhuneet paljon ja vielä kerran puhuneet ja puhuneet ja puhuneet. Paljon on itketty ja koko tunteiden kirjo käyty läpi.
Mä en tiedä kuuluuko tämä asiaan, mutta vlillä mä inhoan miestäni. En niinkään sitä tekoa, vaan kaikkia pikkujuttuja hänessä. Hänen tapansa mässyttää purkkaa kiristää mun hermojani yli kaiken!
Välillä taas mietin, että miten ikinä olen edes harkinnut eroa hänestä.

Lasten takia on ollut pakko zempata. "Lissusta" ei tietääsksen ole kuulunut mitään. Tosin olen välillä stalkkaillut hänen fb-profiiliaan, jonka tuntunut muuttavan aika julkiseksi. En tiedä miksi? Vai liittyykö se edes meihin mitenkään.[/QUOTE]

Varmaankin on miehesi takia Lissu muuttanut profiiliaan julkisemmaksi, että voi ilmoitella tekemisistään jne. niin että miehesikin näkee tarvittaessa, vaikkeivat olekaan kavereita enää. En usko että sellainen palava ihastus ihan noin vaan loppuu kesken parhaan kiiman ihan vaan siksi, kun "äiti käskee".

Ja valitettavasti luulen, että tulet kehittämään tuota inhoa mistä kohtaan lisää, koska et välttämättä pääse tuon hänen sivusuhteen yli koskaan.

Toivoisin tietenkin, että perheenne pysyisi kasassa ja pääsisitte asian yli. Sun pitää vaan miettiä, että kannatko ikuisesti kaunaa vai pystytkö todella antamaan anteeksi ja luottamaan jälleen?

Totuus raakana
Miehelle kannattaa myös muistuttaa että HIV testi on luotettava vasta 3-5 kk päästä suojaamattomasta yhdynnästä (mökillä humalassa?). Siitä tauti etenee nopeasti AIDSiksi joka johtaa kuolemaa n. 2 kuukaudessa.

"Ilona"
Tasattua tilit? Onpa kypsää ajattelua. Kierre on valmis.
Ja mistäs kumppaniaan rakastavalle, petetylle ihmiselle yks kaks syntyisi halu käydä vieraissa jos ei siihenkään asti ole vieraat kiinnostaneet?
Tällä tyylillä yksi tuttavaperhe onnistui pelastamaan avioliittonsa. Ovat olleet kriisinsä jälkeen nyt seitsemän vuotta yhdessä ja hyvin on mennyt.

Yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle. Heille sopi 'tilien tasaaminen'.

"Ilona"
Mitä väliä sillä on mitä facebookissa juttelee? Tarviiko kaikkea tietää?
Itse löysin mieheltäni sellaisen viestiketjun jossa nainen kyselee miten mieheni olisi tavattavissa ja mies vastaa antamalla numeron ja kehoittaa että voi soittaa ihan milloin vain. Sitten jahkausta siitä että jos joskus aiemmin olisivat uskaltaneet toisiinsa kajota.
Suljin miehen facebookin. Annoin koko jutun olla. Mitä väliä?
Mies on minun kanssa naimisissa. Olemme onnellisia. Meillä on lapsi. Jos nyt haluaa jutella jonkun kanssa niin jutelkoot. Jos se hänen onnellisuuttaan lisää.
Nyt meillä menee nyt loistavasti, paljon paremmin kuin moniin vuosiin. Lisäksi sain kuulla että se nainen on nyt kuollut. :(
Mielestäni toimit ihan oikein. Puolison mahdollisista syrjähypyistä on turha nostaa meteliä, jos itse on kuitenkin tyytyväinen liittoonsa, eikä kumppanin touhut satuta itseä. Se ei satuta, mitä ei tiedä.

Tuollaiset keskustelut eivät aina jää vain keskusteluiksi, vaan usein ne johtavat myös toimintaan. Mutta ei sillä ole suurtakaan merkitystä, jos liitto on kuitenkin niin vahva, ettei pettävä puoliso halua rikkoa sitä.

"vieras"
[QUOTE="Ilona";28799432]Tuollaiset keskustelut eivät aina jää vain keskusteluiksi, vaan usein ne johtavat myös toimintaan. Mutta ei sillä ole suurtakaan merkitystä, jos liitto on kuitenkin niin vahva, ettei pettävä puoliso halua rikkoa sitä.[/QUOTE]

Miehelle lienee unelmatilanne, että kotona on se arjesta huolehtiva pikkurouva ja toisaalla jännittävä, kiihottava salarakas. Ihan kätevää, siksi moni ei eroakaan.

Erilainen nainen
En nyt näkisi itseäni huolehtivan pikkurouvan roolissa. Itse flirttaan facebookissa ex miehiäni sen minkä kerkeän. Seuraan kaikkien ex:ien touhut, joiden nimet vaan muistan ja jotka sieltä löydän. Mulla on raskauttavia keskusteluja vaikka kuinka paljon itelläni inboxissa, jossa tuttava mies suoranaisesti yrittää mua iskeä.
En ole iskettävissä mutta siitä saa sellaista fantasiaa ja kipinää joka pitää 20 vuotta kestänyttä avioliittoani edelleen hurjassa roihussa. Ja meillä menee entistä paremmin. Miehelläni on kotona seksipeto. Ja se vain noiden facebookissa exien kanssa käytyjen keskustelujen ansiosta.

[QUOTE="vieras";28799539]Miehelle lienee unelmatilanne, että kotona on se arjesta huolehtiva pikkurouva ja toisaalla jännittävä, kiihottava salarakas. Ihan kätevää, siksi moni ei eroakaan.[/QUOTE]

Minä.
[QUOTE="Ilona";28799432]Mielestäni toimit ihan oikein. Puolison mahdollisista syrjähypyistä on turha nostaa meteliä, jos itse on kuitenkin tyytyväinen liittoonsa, eikä kumppanin touhut satuta itseä. Se ei satuta, mitä ei tiedä.
[/QUOTE]

Itsekin olen ajatellut, että jos miehellä joskus joku ihastus tai pieni syrjähyppy on, niin toivon, että en siitä koskaan tietäisi. Mies joutuisi itse tekemään ratkaisunsa ja itse elämään sen asian kanssa. Miksi mun pitäisi siitä kärsiä. Näin siis ainoastaan siinä tapauksessa, että liitto ei kärsisi mitenkään, oltaisiin onnellisia ja seksi olisi hyvää jne.

Eri asia sitten on sellainen pitkään jatkunut sivusuhde, jossa ollaan jo sitoutuneita johonkin toiseen ja suhde merkkaa enemmänkin, kuin jännitystä ja itsetunnon kohotusta jne. Ja jatkuisi vuoden tai enemmänkin. Silloin tehdään toisesta pelle ja naurunalainen, ja se tarkoittaa sitä, että ei ole enää mitään kunnioitusta toista kohtaan, eikä selkärankaa ratkaista tilannetta kumpaankaan suuntaan.

En tiedä olisiko ap:n tilanne mennyt siihen, vai olisiko mies tehnyt jonkun ratkaisun ennenpitkää? Jos ap ei olisi lukenut FB-viestejä.

Miehelle kannattaa myös muistuttaa että HIV testi on luotettava vasta 3-5 kk päästä suojaamattomasta yhdynnästä (mökillä humalassa?). Siitä tauti etenee nopeasti AIDSiksi joka johtaa kuolemaa n. 2 kuukaudessa.
HIV-infektion hoito

HIV-infektion lääkehoito on viime vuosina kehittynyt merkittävästi. HIV-tartunta on muuttunut krooniseksi, seurantaa ja hoitoa vaativaksi sairaudeksi. Lääkitys hidastaa viruksen lisääntymistä ja estää siten terveiden solujen infektoitumista. Elimistön heikentynyt puolustuskyky pääsee normalisoitumaan, ja taudin eteneminen voidaan pysäyttää.

Nykyisten lääkehoitojen avulla myös AIDS-vaiheessa olevien henkilöiden virusmääriä saadaan usein selvästi alenemaan ja oheistauteja pystytään hoitamaan tehokkaasti. Hoitojen avulla elinikä pitenee ja elämänlaatu paranee. Arvioitu elinikä juuri tartunnan saaneelle 25-vuotiaalle oikealla hoitomenetelmällä on 65–70-vuotiaaksi, joka on sama kuin diabetesta sairastavilla.lähde? Tällä hetkellä käytössä olevilla lääkkeillä virusta ei kuitenkaan saada kokonaan hävitettyä elimistöstä. HI-virus tarttuu parhaiten sairauden alku- (primaarivaihe) ja loppuvaiheessa (AIDS), jolloin virusmäärät ovat korkeimmillaan. Nykyaikaisella ja asianmukaisella lääkityksellä virusmäärä saadaan laskettua jopa mittausrajan alapuolelle, mutta virusta ei saada kokonaan häädettyä elimistöstä.

Saksassa on HIV-potilas parantunut kantasoluhoidolla. Potilas sairastui leukemiaan, johon kemoterapia ei tehonnut, ja siksi päätettiin kokeilla kantasoluhoitoa, joka paransi leukemian ja samalla hävitti hi-viruksen.[26]

Vuonna 2011 ilmoitettiin, että eläinkokeissa oli saatu lupaavia tuloksia aivan uudesta lähestymistavasta. New Scientist -julkaisu kertoi Kalifornian teknillisen korkeakoulun tutkija David Baltimoren kiertäneen immuunijärjestelmän, jota hi-vurus tuhoaa, kokonaan. Baltimoren ratkaisu on puoliksi rokote ja puoliksi geeniterapiaa. Baltimoren ideassa lihakset saadaan tuottamaan hi-virusta tuhoavia vasta-aineita ja koska hi-virus jättää lihassolut rauhaan, se ei voi eliminoida omaa tuhoajaansa. Baltimoren ryhmä varusti flunssaviruksen geeneillä, jotka tuottavat tehokkaita vasta-aineita hi-virukselle ja tämän jälkeen he infektoivat hiiren jalkojen lihakset näillä vasta-aineilla. Hiiret tuottivat vasta-ainetta koko elämänsä, ja pysyivät terveinä, vaikka tutkijat yrittivät tartuttaa niihin hi-viruksen kaikin keinoin. Tutkijat uskovat, että ihmiset reagoisivat samalla tavalla. Baltimoren mukaan ihmiskokeet voidaan aloittaa vuoden tai kahden kuluttua. Lihasrokotteesta on saatu hyviä tuloksia myös kädellisillä. Philadephian lastensairaalassa kokeiltiin Philip Johnsonin johdolla samaa ideaa makakeilla. Rokote suojasi eläimet siviltä, joka on apinoiden versio hiv:stä. Myös Johnsonin ryhmä suunnittelee rokotteen kokeilemista ihmisiin. Lihaksissa tuotettava vasta-aine on laaja-alaista ja laboratoriotutkimusten mukaan se tehoaa ainakin 90% tunnetuista hi-viruksen kannoista. Tutkijat ovat viime aikoina löytäneet myös useita muita hi-virusta tuhoavia aineita. Baltimoren hiiri-kokeissa jo yksi vasta-aine antoi tehokkaan suojan hi-virusta vastaan, mutta Baltimoren mukaan ihminen voi saada vielä kattavamman suojan, jos lihasrokote sisältäisi kahta tai useampaa vasta-ainetta tuottavaa geeniä - Wikipedia-

Erilainen nainen
En usko että välittäisin, vaikka mies olisi ehtinytkin tehdä jotakin. Ei se eroa minusta ota, niin kauan kun meillä menee hyvin, meinaan että se on onnellinen ja sen on. Minä olen onnellinen. Meidän avio- ja seksisuhde vain kehityy entistä paremmaksi noiden "sivu-ihmisten" avulla joita tuolla facebookissa on meitä iskemässä. Kai sekin on mahdollista että vierasta voisi kokeilla (kumpi tahansa meistä), mutta tuskin mitään vakavaa. Ne sivuihmiset siinä jää itsensä tuntemaan naurunalaisiksi.

Erilainen nainen
Muille Ap:n kanssa samassa tilanteessa oleville. Jos rakastatte miestänne ja haluatte pysyä yhdessä ja tulee epäilyksiä että mies tekee facebokissa tai jossain muualla jotain "kiellettyä" tai tekisi itsenne mennä pettämään niin repäskää ja kokeilkaa turvallisen tutun miehenne kanssa jotakin seksikästä jota ette aiemmin ole kokeilleet. Ainakin meillä on pettämissuunnitelmat katuneet molemmin puolin siihen ja jääneet flirttailun tasolle kun jännitys on löytynyt (yllättäen?) kotoa.

Ne satunnaiset sivusuhteen panot toimii ja onnistuu vain elokuvissa. Ei todellisuudessa. Kyllä siihen onnistumiseen täytyy olla pitempiaikainen harjoittelu ja luottamus.

Saarnaaminen, epäileminen ja riita vain ajaa miehen sen naikkosen syliin. Iske mies itellesi uudestaan. Jos liitostanne väität.

"vieras"
Muille Ap:n kanssa samassa tilanteessa oleville. Jos rakastatte miestänne ja haluatte pysyä yhdessä ja tulee epäilyksiä että mies tekee facebokissa tai jossain muualla jotain "kiellettyä" tai tekisi itsenne mennä pettämään niin repäskää ja kokeilkaa turvallisen tutun miehenne kanssa jotakin seksikästä jota ette aiemmin ole kokeilleet. Ainakin meillä on pettämissuunnitelmat katuneet molemmin puolin siihen ja jääneet flirttailun tasolle kun jännitys on löytynyt (yllättäen?) kotoa.

Saarnaaminen, epäileminen ja riita vain ajaa miehen sen naikkosen syliin. Iske mies itellesi uudestaan. Jos liitostanne väität.
En nyt näkisi asiaa noinkaan, minä olen mustasukkainen ja välillä saan epäilyspuuskia, luen välillä miehen fb:tä olan yli tms. välillä saarnaan ja välillä kyselen epävarmana että kelpaanko enää. meillä siis menee hyvin, mutta olen tiukkapipoisempi kuin esim. mieheni siitä mikä sitä pettämistä sitten olisi...lopputulos kuitenkin on että mies tuntuu ymmärtävän nämä puuskat ja vahvistaa siten kaikintavoin meidän parisuhdettamme :)

summasummarum: jos en olisi mustis tai kiukuttelisi asioista, pitäisi huolestua etten enää välittäisi...

ja tinja: jaksamista ja varmasti nuo vihantunteet kuuluu asiaan, mies teki paskamaisen tempun ja toivottavasti myös katuu tekojaan. voimia tilanne vaatii vielä kauan mutta ehkäpä ensivuosi tuo mukanaan jotain parempaa!

"minttu"
[QUOTE="Tinja";28798134]Me olemme puhuneet paljon ja vielä kerran puhuneet ja puhuneet ja puhuneet. Paljon on itketty ja koko tunteiden kirjo käyty läpi.
Mä en tiedä kuuluuko tämä asiaan, mutta vlillä mä inhoan miestäni. En niinkään sitä tekoa, vaan kaikkia pikkujuttuja hänessä. Hänen tapansa mässyttää purkkaa kiristää mun hermojani yli kaiken!
Välillä taas mietin, että miten ikinä olen edes harkinnut eroa hänestä.

Lasten takia on ollut pakko zempata. "Lissusta" ei tietääsksen ole kuulunut mitään. Tosin olen välillä stalkkaillut hänen fb-profiiliaan, jonka tuntunut muuttavan aika julkiseksi. En tiedä miksi? Vai liittyykö se edes meihin mitenkään.[/QUOTE]

Tämä ei taida olla enää ap Tinjan kirjoittama.

"vieras"
[QUOTE="minttu";28801475]Tämä ei taida olla enää ap Tinjan kirjoittama.[/QUOTE]

No mitenniin ei? Kuka nyt vaivautuisi esittämään toista noin tavallisella viestillä, missä ei mitään dramatiikkaa ole.

yks vaaa
Siellä mökillähän vain saunottiin uimapuvut päällä ja nukuttiin vierekkäin tekemättä mitään. Ei sillä lailla HIV tauti.
Nykyaikana lääkkeiden kehittymisen myötä HIV-infektio on krooninen, hoitoa ja seurantaa vaativa sairaus, eikä niinkään tappava tauti, joten sillä pelotteleminen ei enää ihan niin kauhistuttavaa ole. Toki ei sitä silti kukaan itselleen haluaisi, vaikka siihen ei nykylääketieteen aikana enää 2 kk kuolekaan.

"vieras"
[QUOTE="minttu";28801475]Tämä ei taida olla enää ap Tinjan kirjoittama.[/QUOTE]

Perustele !??

Kirjoitustyyli on ihan samanlainen ja lisäksi tuo ajankulku ja ihmismielen toimintakin täsmää ihan hyvin niihin vaiheisiin jota aloittaja käy läpi.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun kaikki pitää aina kyseenalaistaa huijaukseksi ?

"Ilona"
[QUOTE="vieras";28799539]Miehelle lienee unelmatilanne, että kotona on se arjesta huolehtiva pikkurouva ja toisaalla jännittävä, kiihottava salarakas. Ihan kätevää, siksi moni ei eroakaan.[/QUOTE]

Toimii myös toisin päin. Varmaan niinkin, että molemmat käyvät salaa vieraissa.

"minttu"
[QUOTE="vieras";28802381]Perustele !??

Kirjoitustyyli on ihan samanlainen ja lisäksi tuo ajankulku ja ihmismielen toimintakin täsmää ihan hyvin niihin vaiheisiin jota aloittaja käy läpi.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun kaikki pitää aina kyseenalaistaa huijaukseksi ?[/QUOTE]

En yleensä epäilekään, mutta minusta sanavalinnat eivät ole enää tinjan tyylisiä. Voin toki olla väärässä. Voihan tunteiden purkautuminen toki näkyä kielenkäytössä.

Yhteistyössä