Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
Minuun oli joskus nuorempana ihastunut eräs mies, jolla oli mun ikäisiä tyttäriä itsellään.
Olimme työn kautta tekemisissä, hän oli vartiointiliikkeen palveluksessa ja kävi työpaikallani
tästä syystä joka ilta kerran tai kaksi.
Siinä sitten aina rupateltiin niitänäitä tovi hänen käydessään. Mukava mies.
Mitään ei koskaan tapahtunut ja olinkin ilmeisesti niin naiivi, etten osannut häntä lukea.
Noh, olin nuori silloin, elämä opettaa ;)

Kerran sitten hän antoi mulle lahjan, kultaisen kaulakorun.
Taisi olla joulun aikaa, eli joululahjaksi.

Silloin aloin kelailla, että mitä hittoa tämä nyt on....aloin tajuamaan.
Muistin, että kahville hän oli pyytänyt joskus, en enää muista, mutta taisin kahvilla kahvilassa kerrran hänen kanssaan piipahtaa.
Ja se ahdisti mua todella, tuli tunne, että nyt olen jotain kuin velkaa.
Mun oli kauhean vaikea suhtautua häneen enää oikeastaan mitenkään.

Mitään meidän välillä ei koskaan tapahtunut, ei ennen eikä jälkeen lahjan.
Tosin lahjan saannin jälkeen muistan, että työkaverin kanssa aina iltavuorossa sumplin vartijoiden
käynnin ajaksi töitä muualle.

Eli lahjankin voi saada ilman, että mitään varsinaista fyysistä on tapahtunut.

"Tinja"
On minun nähden laittanut sille Lissulle asiallisen ja suoran viestin, on poistanu numeron kännykästä jne. Minusta kyllä tuntuu, että se lissukaan nyt ei ehkä ole ihan perillä ollut. Mies ei ole sille suoraan sanonut, mutta tuntuu, että se lissu on ymmärtänyt, että mieheni on naimisissa vain paperilla tms. Eleistä tms.. ei mieheni ole sanonut hänelle niin. Eli se Lissukin on nyt ehkä vähän höynäytetty tässä.

"anni"
Siis mitä?! He ovat siis keskustelleet, mies jopa vongannut seksiä, kun tää lissu on sanonu ettei aviossa olevan kanssa. :O En ymmärrä kuinka voisit tällaisen asian sivuuttaa? Mies myöntää olleensa ihastunut ja ois nussinu jos lissu ois suostunu. Ei taivas! Ei olis mun mies enää!

niin no
Se nainen voi vastata ihan mitä vaan.. Sen mitä parhaaksi katsoo tai mitä pyydettään. Olenpa mionäkin kerran vuosia sitten saanut puhelun ( ja sitä ennen varoituksen, että kohtaa "hullu" soittaa ja tivaa ootko "peten" kanssa") ja tunnustin puhelussa, että hänen miehensä on välittänyt mun viestejä "petelle". Oikeasti en tuntenut koko peteä. Mutta niin sanoin kun pyydettiin. Enkä nyt vuosien jälkeenkään ymmärrä miksi sen viattoman "peten" suhde asettiin vaakakuppiin, kun kuulemma se "petekin" oli parisuhteessa, niin kun muka minäkin ja siksi tuo herra X välitti meidän viestejä. Eli sellaisia vastauksia tulee kun on sovittu..

muutto
Mulle on tapahtunut aikalailla sama homma, mies unohti fb:n auki ja sieltä löytyi sitten rakkaudentunnustuksia toiselta naiselta yms. Se oli hirveä järkytys ja aluksi olin heti sitä mieltä, että haluan erota. Mies kuitenkin kotona itki ja vannoi rakkauttaan, kertoi suhteestaan tähän toiseen naiseen, oli vain kuulemma muutaman kerran tapailleet ja mitään sänkyhommia ei ollut tapahtunut. Ja minä sinisilmäisenä uskoin. Halusin uskoa. En voinut uskoa minun rakkaasta miehestäni, että HÄN edes pystyisi menemään sänkyyn kenenkään toisen kanssa. Halusin antaa anteeksi ja unohtaa, en ollut tällöin valmis heittämään kaikkea yhteistä hukkaan. Ajattelin, että jokainen tekee virheitä ja ansaitsee toisen mahdollisuuden. Nyt on kuitenkin useampi kuukausi tapahtuneesta mennyt ja selvinnyt, että sänkyhommia todellakin oli tapahtunut, mies pitää edelleen yhteyttä naiseen yms muuta paskaa. Joten ihan oikeasti, ei kannata jäädä tuommoiseen suhteeseen. Minä sen virheen tein. Ei sitä kukaan haluaisi rakkaastaan uskoa, että voi loukata tuolla tavalla, etenkään jos toinen vannoo rakkauttaan silmät kyynelissä....
toiselle paikkakunnalle yli 250km päähän auttoi meillä miestä irottautumaan salarakkaastaan!

das
[QUOTE="Tinja";28728126]Teille jotka ihmettelette miksi jauhaisin asiaa 2+:lla niin mua helpottaa purkaa asia johonkin. Tänne voin anonyymisti kirjoitella ja kukaan ei meitä tunnista. En pystyisi kenenkään tutun kanssa asiaa jakamaan. Paljon ajatuksia valaisevia kommentteja teiltä on tullut. Kiitos viesteistä![/QUOTE]

Oletko ajatellut asiaa siltä kantilta, että todennäköisesti miehesi kaverit tietävät Lissusta? Ne kaverit, joiden kanssa on menossa sinne vauhtiajoihin. Miten muuten olisi Lissua siellä tavannut. Todennäköistä on, että on ollut samojen kavereiden kanssa silloin myös baarissa kun ovat alunperin Lissun kanssa tavanneet. Todennäköisesti kaverit ovat asiasta kertoneet myös puolisoilleen "luottamuksellisesti". Näin on ollut ainakin meidän tuttavaporukassamme. Valitettavasti se on yleensä vaimo, joka asiasta kuulee viimeisenä....

"anni"
Oletko ajatellut asiaa siltä kantilta, että todennäköisesti miehesi kaverit tietävät Lissusta? Ne kaverit, joiden kanssa on menossa sinne vauhtiajoihin. Miten muuten olisi Lissua siellä tavannut. Todennäköistä on, että on ollut samojen kavereiden kanssa silloin myös baarissa kun ovat alunperin Lissun kanssa tavanneet. Todennäköisesti kaverit ovat asiasta kertoneet myös puolisoilleen "luottamuksellisesti". Näin on ollut ainakin meidän tuttavaporukassamme. Valitettavasti se on yleensä vaimo, joka asiasta kuulee viimeisenä....
Todella hyvä pointti!!

"Tinja"
Ehkä en vaan vielä sitten osaa ajatella asiaa kuten pitäisi. Ei tässä nyt varmaaan auta kuin aika..
Jos vielä yksikin salaisuus paljastuu, niiin sitten tämä kaikki oli kyllä tässä..

das
[QUOTE="Tinja";28728156]En ymmärrä miksi mulla on tässä nyt suurin asia se, MIKSI JUURI SE LISSU, siis miksi juuri HÄN, miksi ei naapurin Maija tai S-marketin kassatäti tai Nordean pankinjohtaja tai vittu kuka vaan, miksi LISSU!? Siis mitä hänessä on sellaista, mikä mun mieheni sai niin koukkuun.
Mun miestäni ei ole helppo koukuttaa ja hän ei pikkuflirttiin lähde.[/QUOTE]

No jospa miehelläsi on esim. seksifantasia pikkupissiksestä? Fantasioissahan haaveillaan usein sellaisista kohteista, jotka eivät irl kuitenkaan kiinnosta. Jos Lissu on miehellesi toteutunut fantasia, seikkailu joka toteutuikin kohdatessaan vastakaikua irl. Silti miehesi sai pitää sen turvallisen normiarjen...Kiksit saa sitten fantasiasta, joka "väräyttää viisaria". Jos Lissu on miehellesi se kerma kakun päällä ja sinä olet se kakkupohja?

niin no
Jep, juuri näin. Miehet varmistaa toisilleen alibin ja kaveria autetaan aina. Näin myös tässä mun tapauksessa, jossa "petestä" tuli syyllinen omalla luvallaan, kun ei me toiset naiset eikä vaimot tunnettu toisiamme eikä tiedetty, kuka muka oli missä kenekin kanssa.. Ja sitä "peteä" mä en tunne vieläkään vaikka joskus silloin tällöin tapaan / viestin herrä x kanssa mutta "pete" tietää mut ihan varmasti.

"..."
Miten juttu oli saanut alkunsa? Kumpi oli aloitteellisempi?

Shokki kestää jonkin aikaa tämmöisen uutisen jälkeen. Itsekin olin aluksi tyynen rauhallinen ennenkuin tajusinkaan kaikkea. Sitten tulee ne kaikki mahdolliset tunteen purkaukset maan ja taivaan välillä ja siinä vaiheessa miehesi täytyy ymmärtää ja olla tukena, jos todella välittää. Henkinen käsittely vie pitkäääään pitkään, mutta jo vain helpottaa riippuen täysin, kuinka miehesi on asiassa mukana.

Itse myös mietin, miksi juuri se henkilö. Ja kyllähän se itsetuntoa vei. Ja vie edelleen jonkin verran.

ndihs
No jospa miehelläsi on esim. seksifantasia pikkupissiksestä? Fantasioissahan haaveillaan usein sellaisista kohteista, jotka eivät irl kuitenkaan kiinnosta. Jos Lissu on miehellesi toteutunut fantasia, seikkailu joka toteutuikin kohdatessaan vastakaikua irl. Silti miehesi sai pitää sen turvallisen normiarjen...Kiksit saa sitten fantasiasta, joka "väräyttää viisaria". Jos Lissu on miehellesi se kerma kakun päällä ja sinä olet se kakkupohja?
Tai sitten ap ei tunne miestään yhtään, tuntee vain sen 'miehen' joka on esittänyt olevansa.

"java"
Jep, juuri näin. Miehet varmistaa toisilleen alibin ja kaveria autetaan aina. Näin myös tässä mun tapauksessa, jossa "petestä" tuli syyllinen omalla luvallaan, kun ei me toiset naiset eikä vaimot tunnettu toisiamme eikä tiedetty, kuka muka oli missä kenekin kanssa.. Ja sitä "peteä" mä en tunne vieläkään vaikka joskus silloin tällöin tapaan / viestin herrä x kanssa mutta "pete" tietää mut ihan varmasti.
nyt en ihan ymmärtäny....

???
[QUOTE="Tinja";28728134]. Sanoi myös suoraan, että tämä "lissu" oli tehnyt selväksi, että ei aio harrastaa seksiä naimisissa olevan miehen kanssa. Mies kertoi itse tämän.[/QUOTE]

Onko sinulla itselläsi tapana julistaa tätä tietoa jokaiselle puolitutulle? Jokseenkin outoa, että asiasta olisi edes puhuttu jos ei olisi ollut aikomusta harrastaa. Joko tää on provo tai AP on harvinaisen tyhmä ja hyväuskoinen.

niin no
[QUOTE="java";28728316]nyt en ihan ymmärtäny....[/QUOTE]

Siis että miehet varmaan tietävät tuosta "lissusta", kuten joku täällä aikaisemmin epäili. Olen siis itse ollut tilanteessa, jossa minulla muka oli suhde "peten" kanssa, niin piti tunnustaa ja hoitoni vaan välitti meidän viestejä. Oli siis jäänyt kiinni ja mä en avovaimosta tiennyt. Mutta tuo "pete" auttoi ( = mun hoitoani) kaveria ja kertoi saman tarinan, siitä huolimatta, että oli itsekin varattu. Kaveriahan pitää auttaa. Eli miehillä kaverit takaa alibin ja naiset pidetään sen verran etäällä toisistaan, ettei alibit paljastu valheeksi.

"elämä on"
[QUOTE="Tinja";28728286]Ehkä en vaan vielä sitten osaa ajatella asiaa kuten pitäisi. Ei tässä nyt varmaaan auta kuin aika..
Jos vielä yksikin salaisuus paljastuu, niiin sitten tämä kaikki oli kyllä tässä..[/QUOTE]

Mies on nyt tehnyt sen mitä pitikin,puhukaa niin kauan kunnes ei ole enää mitään tästä jutusta puhuttavaa,ja antakaa ajan kulua,kyllä se siitä,,,,

"Vieras"
Minulle on käynyt vastaavaa, jatkoimme parisuhdetta mieheni kanssa.

Parisuhde parani kyllä joo, mutta en ole tähänkään päivään mennessä päässyt asiasta yli. En kadu, että jatkoin tässä suhteessa, mutta helpoin olisi ollut erota. Vaikeaa oli ja on ajoittain edelleen. Anteeksi en anna ikinä, en halua enkä pystyisikään.

Ja minäkin olen yli vuoden jo miettinyt, mitä siinä toisessa on ollut, mitä minussa ei.
Todennäköisesti kyse on ollut ihailusta, huomiosta, mutta miettiihän sitä silti.. itsetunto ei varmaan koskaan enää palaa ennalleen.

Täälläkin tapasivat baarissa ja tiesihän siitä mieheni kaverit. ja varmasti kaverien kumppanitkin. Ja ketkä lie muut, varmaan kaikki muut paitsi minä :( Minä olen kyllä avoimesti puhunut kaikille ystävilleni, että mieheni on ollut uskollinen. Jossain vaiheessa syytin itseäni ja häpesin tuota, mutta jossain vaiheessa tajusin, että vika ei todellakaan ollut minussa ja se ei minulta ole pois, jos kerron mieheni pettäneen minua, korkeintaan häntä pidetään sen jälkeen huonona miehenä. Ja se nyt ei varsinaisesti minua haittaa, ei hän pettäessään erityisen hyvä mieskään ole ollut.
Ompa tullut vastaan ystäviä, jotka ovat kokeneet saman mutta eivät ole kertoneet tilanteesta kuin vasta tuolloin, kuin itse kerroin olevani petetty.

Meillä on puhuttu, vatvottu ja käyty asiaa läpi, alussa yöt ja päivät, nyt myöhemmin ihan vain joskus satunnaisesti kun asia pomppaa jonkun ärsykkeen seurauksena mieleen. Mies ei käy enää baarissa tms ilman minua, harvemmin enää alkoholikaan on kuvioissa. Minulla on lupa hänen puhelimeensa yms (emme todellakaan ole olleet aiemmin sellaisia ihmisiä, että olisin häntä kytännyt saati että olisin saanut tai halunnut hänen puhelintaan katsoa, itsekin pidin sitä kirjesalaisuuden rikkomisena). Mutta eihän tuo kontrollointi pettämistä estä, pettää voi milloin vain, mutta olemme tulleet siihen tulokseen, että jos se minun mieltäni rauhoittaa tai saa oloni paremmaksi, voin kontrolloida ja kytätä.

Kuulostaa ehkä huonolta parisuhteelta, mutta tuo on se hinta, mitä molemmat maksamme mieheni syrjähypystä. Parisuhde ei ole huono ja muuten kaikki on kyllä todella hyvin. Mutta eipä se luottamus ole palautunut edes lähelle entistä, tietenkään.

.....
Jos se Lissu on 26v, niin eihän hän mikään pikkupissis ole? Pikkupissus on joku alle 20vee... Ja jos AP:n mies on 14-vuotta vanhempi, niin eihän silloin mikään isä voisi olla..

"vieras"
[QUOTE="Tinja";28728156]En ymmärrä miksi mulla on tässä nyt suurin asia se, MIKSI JUURI SE LISSU, siis miksi juuri HÄN, miksi ei naapurin Maija tai S-marketin kassatäti tai Nordean pankinjohtaja tai vittu kuka vaan, miksi LISSU!? Siis mitä hänessä on sellaista, mikä mun mieheni sai niin koukkuun.
Mun miestäni ei ole helppo koukuttaa ja hän ei pikkuflirttiin lähde.[/QUOTE]

Tuota voit kysyä mieheltäsi.

"Siis"
[QUOTE="Tinja";28728134]Uskon. Mieheltäni kyselin ja utelin. Mies sanoi rehellisesti, että ei tiedä olisiko sortunut jos olisi mahdollisuus tullut. Ei siis voinut sanoa suoraan, että ei olisi mennytkään sänkyyn, vaan sanoi rehellisesti, että olisi saattanut harkita tilaisuuden tullen. Sanoi myös suoraan, että tämä "lissu" oli tehnyt selväksi, että ei aio harrastaa seksiä naimisissa olevan miehen kanssa. Mies kertoi itse tämän.[/QUOTE]
Miten menee se viaton keskustelu, jossa vastapuolen tarvitsee tehdä selväksi, ettei seksi käy.

Mies: Niin, kaunis ilma kyllä tänään. Renkaatkin vaihdoin.
Lissu: Niin onkin. Mutta seksiin en kyllä suostu.
Mies: Mistä ihmeestä oikein puhut, ei käynyt mielessäkään! Ihan valmistumisesta aioin onnitella. Tulikos hyvät arvosanat?
Lissu: No aika lailla kiitettäviä. Mutta turha kuvitella että suostun mihinkään naimisissa olevan kanssa.
Mies: Ihme juttuja sinäkin höpäjät. Ajattelitko muuten Cheekin keikalla käydä?
Lissu: Juu, voishan sen kyllä käydä katsomassa. En muuten harrasta seksiä naimisissa olevien kanssa
.....

Eiköhän tuo tule esille ainoastaan siinä tilanteessa, että miehesi on jotain yrittänyt. Voi olla, että mitään ei ole tapahtunut, mutta eihän tuohon keskusteluun edes päädytä jos ollaan kaverimielessä liikenteessä.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja erinys
"hmmm"
[QUOTE="Siis";28728575]

Eiköhän tuo tule esille ainoastaan siinä tilanteessa, että miehesi on jotain yrittänyt. Voi olla, että mitään ei ole tapahtunut, mutta eihän tuohon keskusteluun edes päädytä jos ollaan kaverimielessä liikenteessä.[/QUOTE]

No niinpä. Vai sopiiko joku kaikkien kavereidensa kanssa etukäteen, että ollaan vaan kavereita, mutta seksiä ei sitten harrasteta.

Yhteistyössä