Miehellä oli suhde työkaveriin, nyt tunteet alkavat kuolla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JaninaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä;11284147:
Jos erosit puolisostasi ennen kuin lähdit uuteen suhteeseen, niin miten tätä uusi tiesi, että on "sinulle katsottuna"?

Varmasti miehesi ex oli katkera, jos te häntä yhdessä tuumin petitte..

Tiesi ja tiesi. Ehkä tiesi tai oli tietämättä. Tunsimme vaan niin syvää läheisyyttä ja yhdessäolon tarvetta. Tietenkin olimme tavanneet, mutta emme naineet. Enkä minä mistään muusta varma ollut kuin siitä, että selvästikin parempaa on olemassa. Huomattavasti parempaa.

Minua ei ole koskaan kiinnostanut mieheni tapa hoitaa ex-avioliittonsa. Emme ole siis pettäneet "yhdessä tuumin", koska en tiedä asiasta mitään eikä ole koskaan kiinnostanut. Jouduin ex-vaimon kanssa selvittelemään välejä, koska hän ei ymmärtänyt lopettaa terririsointia. Lopulta hävisi jutun oikeudessa.

Tuntuuko sinusta siltä, että tulet olemaan onnellinen nykyisessä suhteessasi?

Mielenkiintoinen tapa vastata kysymykseen kysymällä ihan toista asiaa.

En minä tiedä, tulenko olemaan onnellinen nykyisessä suhteessa. Hetkittäin tuntuu oikein hyvältä, sitten taas mieleen tulee miehen suhde ja sitten ei ole ollenkaan niin hyvin. Meillä on kuitenkin takana kymmenen yhteistä vuotta, joista suurin osa ovat olleet ihania. Viimeisin vuosi oli hankalampi (paljon stressiä eri osa-alueilta) ja sen seurauksena mies ihastui työkaveriinsa.
En siis osaa sanoa, mitä tästä tulee. Haluaisin sen hyvän takaisin, mitä meillä oli. Sen luottamuksen ja kyvyn olla ylpeä meidän liitosta.

Mutta sinulta kysyin seuraavaa:

Miksi te aloitte suhteen vielä naimisissa ollessanne?
Miksi ette voineet ensin selvittää asiat puolisoidenne kanssa, mikä sen esti, kun kerran tiesitte, että liitoistanne ei tule mitään?

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen tapa vastata kysymykseen kysymällä ihan toista asiaa.

Miksi te aloitte suhteen vielä naimisissa ollessanne?
Miksi ette voineet ensin selvittää asiat puolisoidenne kanssa, mikä sen esti, kun kerran tiesitte, että liitoistanne ei tule mitään?

Mielenkiintoinen tapa vastata kysymykseen kysymällä ihan toista asiaa. (Miten niin "ihan toista asiaa"?):

"Miksi te aloitte suhteen vielä naimisissa ollessanne?
Miksi ette voineet ensin selvittää asiat puolisoidenne kanssa, mikä sen esti, kun kerran tiesitte, että liitoistanne ei tule mitään?"
Meistä TUNTUI, ettemme tule olemaan onnellisia nykyisissä suhteissamme.

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen tapa vastata kysymykseen kysymällä ihan toista asiaa. (Miten niin "ihan toista asiaa"?):

"Miksi te aloitte suhteen vielä naimisissa ollessanne?
Miksi ette voineet ensin selvittää asiat puolisoidenne kanssa, mikä sen esti, kun kerran tiesitte, että liitoistanne ei tule mitään?"
Meistä TUNTUI, ettemme tule olemaan onnellisia nykyisissä suhteissamme.

Mielstäni vastasin sinulle jo kysymkseesi. En tiedä, tulenko olemaan onnellinen vai en. En tiedä, miltä nyt tuntuu.

Mutta se, että teistä TUNTUI ettette tule olemaan onnellisia silloisissa suhteissanne, sekö oikeutti siihen, että aloititte suhteen ennen kuin lopetitte edelliset? Tunne oikeutti siihen, että te päätitte puolisoidenne puolesta, että heidän täytyy kestää se, että te petitte heitä?

Viimeksi muokattu:
Mielstäni vastasin sinulle jo kysymkseesi. En tiedä, tulenko olemaan onnellinen vai en. En tiedä, miltä nyt tuntuu.

Mutta se, että teistä TUNTUI ettette tule olemaan onnellisia silloisissa suhteissanne, sekö oikeutti siihen, että aloititte suhteen ennen kuin lopetitte edelliset? Tunne oikeutti siihen, että te päätitte puolisoidenne puolesta, että heidän täytyy kestää se, että te petitte heitä?

Kuten kerroin, minua ei kiinnosta mieheni tekemiset ex-avioliitossaan. Siihen vaikuttaa niin moni tekijä enkä tuomitse häntä. Hän on aviomieheni.

Kuten kerroin, lopetin oman suhteeni ex-puolisooni ennen kuin aloitin uuden suhteen.

Minä päätin olla pettämättä. Mieheni ex-ex-aviovaimo ei päättänyt olla pettämättä. Minä olen pettämättä aina. Kerron miehelleni, jos on tarve pettää. Mutta mieheni on pettänyt ex-vaimoaan. Kertooko minulle, että pettää tai tulee pettämään? En tiedä, mutta, jos en voisi luottaa häneen, eroaisin. Välittömästi.

Viimeksi muokattu:
Kuten kerroin, minua ei kiinnosta mieheni tekemiset ex-avioliitossaan. Siihen vaikuttaa niin moni tekijä enkä tuomitse häntä. Hän on aviomieheni.

Kuten kerroin, lopetin oman suhteeni ex-puolisooni ennen kuin aloitin uuden suhteen.

Minä päätin olla pettämättä. Mieheni ex-ex-aviovaimo ei päättänyt olla pettämättä. Minä olen pettämättä aina. Kerron miehelleni, jos on tarve pettää. Mutta mieheni on pettänyt ex-vaimoaan. Kertooko minulle, että pettää tai tulee pettämään? En tiedä, mutta, jos en voisi luottaa häneen, eroaisin. Välittömästi.

Eli sinulla ei ollut mitään romanttista suhdetta nykyiseen mieheesi ennen kuin oli päättänyt edellisen suhteen?

Entä mitä miehesi ex-ex aviovaimo tähän liittyy? Aika monta liittoa miehelläsi ehtinyt olla. Monta virhearviointia.

Viimeksi muokattu:

Tarkoitatko että jos panee jonkun muun kuin oman kumppanin kanssa ja kertoo sen kumppanilleen, niin se ei ole pettämistä?

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan pettänyt ketään miestä. Jos minä makaan toisen kanssa, vaikka olen vakisuhteessa jonkun kanssa, niin se ei ole pettamistä. Minä en petä, vain toiset pettää!

Jotain et nyt ole ymmärtänyt. Lue ketjussa olevat viestini uudelleen.

Ymmärsin, että sinulla oli jo "uusi katsottuna", kun kerroit ex-puolisollesi, että lähdet.
Mutta se asia on ristiriidassa sen kanssa, että väität ettet ole ryhtynyt suhteeseen ennen kuin olet lopettanut edellisen.

Miten saatoit olla niin varma, että tämä nykyinen mies alkaa olemaan kanssasi heti kun jätät miehesi, että pystyit pitämään häntä jo "valmiiksi katsottuna?". Siis tarkoitan, että miten olit siitä varma, jos teillä ei kerran mitään suhdetta ollut?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä;11284264:
Ymmärsin, että sinulla oli jo "uusi katsottuna", kun kerroit ex-puolisollesi, että lähdet.
Mutta se asia on ristiriidassa sen kanssa, että väität ettet ole ryhtynyt suhteeseen ennen kuin olet lopettanut edellisen.?
Eikä ole. Ristiriidassa. En ollut ryhtynyt suhteeseen ennen kuin olin lopettanut entisen.

Miten saatoit olla niin varma, että tämä nykyinen mies alkaa olemaan kanssasi heti kun jätät miehesi, että pystyit pitämään häntä jo "valmiiksi katsottuna?". Siis tarkoitan, että miten olit siitä varma, jos teillä ei kerran mitään suhdetta ollut?

Kirjoitin tuolla aiemmin: "Enkä minä mistään muusta varma ollut kuin siitä, että selvästikin parempaa on olemassa. Huomattavasti parempaa."

Elämässä pitää ottaa riskejä.

Mutta se asia on ristiriidassa sen kanssa, että väität ettet ole ryhtynyt suhteeseen ennen kuin olet lopettanut edellisen.

Lopeta jo tuo naurettava jankkaus. Eikä Wiltsu ole jo selkeästi kertonut mitä tapahtui.
Ihme tampioita tälläkin palstalla liikkuu. Eikä äly riitä normaaliin keskusteluun?

Miehellä oli keväällä suhde työkaveriin. Tai no, silloin hän jäi siitä kiinni.
Aluksi väitti, että kyse oli vain kolmen viikon jutusta, mutta myöhemmin selvisi, että suhdetta oli kestänyt ainakin kolme kk. Lisäksi mies oli tälle naiselle arvostellut minua.

Kesän aikana tuntui, että asia saadaan selvitettyä ja siitä pääsee yli. Moni asia korjaantui parisuhteessamme, seksi mukaan lukien. Välillä luulin, että asia ei vaivaa enää, mutta aina se tulee takaisin ja iskee lujaa. Ei sitä voi unohtaa ja kaiken lisäksi mies edelleen työskentelee samassa paikassa.
Haluaisin puhua miehen kanssa siitä, mutta hän ei ymmärrettävästi jaksa. Minä en voi unohtaa ja vain olla, kuin ei olisi mitään ollutkaan. En koe oikeaksi kulkea käsikädessä tai saada mieheltä hempeitä viestejä. Onhan niitä kiva saada, mutta sitten muistan samantien, että sitä samaa se toinen nainen sai :(

Ei meidän suhde ole enää mitenkään "meidän kahden juttu". Se on tahrattu ja likainen. Olin ennen niin ylpeä meidän suhteestamme, mutta nyt en enää pysty.

Vaikka suhdetta ei tietääkseni enää ole ja asioista on puhuttu, olen huomannut, että omat tunteenit ovat alkaneet viilentyä miestä kohtaan. Olen alkanut näkemään unta jostain vuosien takaisista miesystävistä ja jopa ensi-ihastuksestani teiniajoilta.
Ajattelen välillä ahdistuksen tullessa joko sitä, että ammun itseni tai sitten sitä, millaista olisi elää yksin, omassa asunnossa, ilman miestä ja hänen lapsiaan.

Mutta en tiedä miten tätä kestän enää pitkään. Mitä sellaisesta suhteesta tulee, joka on tahrattu!?

Muuttakaa erillenne vähäksi aikaa. Totta kai petetyksi tuleminen sattuu, ei siitä selviä muutamassa kuukaudessa. Jos v... tus ei hellitä vuodessa ja mies ei jaksa aiheuttamaansa tuskaa kestää, on aika pistää mioes pihalle.

Turhaa myöskin mietit mitä se toinen nainen suhteestanne ajattelee. Suhteenne sisältö on miehesi ja sinun asiasi, ei ulkopuolisten.

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi hän morkkasi sinua ulkopuoliselle ja mitä hän sinusta sanoi??

Viimeksi muokattu:
Muuttakaa erillenne vähäksi aikaa. Totta kai petetyksi tuleminen sattuu, ei siitä selviä muutamassa kuukaudessa. Jos v... tus ei hellitä vuodessa ja mies ei jaksa aiheuttamaansa tuskaa kestää, on aika pistää mioes pihalle.

Turhaa myöskin mietit mitä se toinen nainen suhteestanne ajattelee. Suhteenne sisältö on miehesi ja sinun asiasi, ei ulkopuolisten.

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi hän morkkasi sinua ulkopuoliselle ja mitä hän sinusta sanoi??

Niinpä, ei meidän suhteemme sisältö pitäisi kuulua muille. Silti siitä mies kertoi toiselle naiselle. Ne ikävät asiat tietenkin, ei mitään hyviä.
Olen kysynyt, mutta en ole oikeastaan varma, mikä se syy oli, miksi minua morkkasi. Taisi olla se, että sillä sai huomioita?

Kyllä minä oman osuuteni suhteessamme ymmärrän. Tiedän, että kaikein sen stressin keskellä minä en riittävästi jaksanut huomioida miestä ja olin väsynyt melkein jatkuvasti. Siksi mies varmaankin lähti sitä huomiota hakemaan.
Siltikään, vaikka suhteessa olisi heikompi vaihe, ei ratkaisu ole kolmas osapuoli.

Olen aika hukassa ja sekaisin tämän vuoksi ja olen nöyryyttänyt itseäni lisää ottamalla yhteyttä tähän toiseen naiseen. Olen niin säälittävä, että ei voi kuin nauraa itselleen.

Lasten vuoksi emme voi muuttaa erillemme, paitsi jos on selvää, että eroamme lopullisesti.
Lapsilla on elämässsään ihan riittävästi ahdistavia asioita muutenkin. Meidän eromme varmaan murtaisi heidät lopullisesti.

On myös helppo sanoa, että turhaan mietin, mitä se toinen nainen miettii. Tietenkin sellainen asia tulee mieleen, ainakin minulle. Pelkkä panosuhde olisi ollut paljon helpompi käsitellä, kuin tuollainen henkinen, jossa minua arvosteltiin ja tavallaan käytettiin hyväksi huomiota haettaessa.

Viimeksi muokattu:
Lopeta jo tuo naurettava jankkaus. Eikä Wiltsu ole jo selkeästi kertonut mitä tapahtui.
Ihme tampioita tälläkin palstalla liikkuu. Eikä äly riitä normaaliin keskusteluun?

Ei oo jankkausta, wiltsu ei oo tarpeeks selkee ja puhuu usein itsensä pussiin, joten tarkennuksia tarvitaan. Aika ilkeesti sinäkin vastaat, mutta enpä viitsi sanoa mitä sinusta ajattelen, en viitsi mennä samalle tasolle.

Viimeksi muokattu:
Mitä ahdistavia asioita lasten niskaan on onnistuttu kaatamaan muutenkin?????

Ne eivät liity tähän keskusteluun. Eivätkä ne asiat ole minusta ja miehestäni riippuvaisia.
Ne kuitenkin estävät sen, että kokeilisimme erikseen asumista.

Me yritämme miehen kanssa keksiä asiaan jonkun ratkaisun. Jotenkin tästä on eteenpäin päästävä.

Onko hyviä ideoita, miten asiaa voisi lähteä käsittelemään järkevästi?

Viimeksi muokattu:
Etköhän sä ole jo neuvoja saanu laidasta laitaan ja hyviä. Lapset liittyvät tähän asiaan hyvinkin paljon ja myös uusiin neuvohin jos niitä nyt yleensä enää kellään on.
Ne eivät liity tähän keskusteluun. Eivätkä ne asiat ole minusta ja miehestäni riippuvaisia.

Me yritämme miehen kanssa keksiä asiaan jonkun ratkaisun. Jotenkin tästä on eteenpäin päästävä.

Viimeksi muokattu:

Erilleen asumista ei niin vain toteuteta, se on totta, eikä haavoitettuja tunteita selvitetä järjellä. Oletko ollut pelkkää kalustoa miehellesi? Onko aika harjoittaa tervettä egoismia? Olisiko sinulla mahdollisuutta lähteä yksin jonnekin matkalle kahdeksi, kolmeksi viikoksi? Kerron kokemuksesta, että pitkä välimatka antaa välimatkaa myös ongelmiin, näkee tilanteen selvemmin, ajattelee kirkkaammin. Poissaolo voisi lyhentää kärsimistä pitkän kotona sinnittelyn sijaan. Jos olet enemmän tai vähemmän yksin vastannut perheen hyvinvoinnista ja vastannut "tappavista" arkitajärjestelyistä, niin sama kokemus voisi tehdä terää miehellesi, eivätkä lapset siihen menehtyisi.

Viimeksi muokattu:
Oikea vastaus aitaa olla aika. Aika parantaa tai ainakin laimentaa pettymyksen ja katkeruuden.
Tuo henkinen pettäminen ( sinun morkkaaminen tälle naiselle) on ehkä lopulta kovempi pala, kuin fyysinen pettäminen. Mies oli epäreilu ja hyvä valehtelemaan, kun samaan aikaan oli sinulle hyvä.
Toivottavasti oikeasti katuu, eikä vain näyttele. Ja että suhde on oikeasti loppu, eikä vain hyvin piilotettu ja salattu.

Hyvä, että mietitte lapsia kun heillä on muutenkin murheita. Jos tuntuu ettet jaksa enää miestäsi, eroa hänestä henkisesti. Ala elämään omaa elämää. Eroat sitten kun lapset ovat isoja. Jos siltä vielä tuntuu.

Ehkäpä voisit miettiä asiaa omakohtaisesti, jos sinulle kävisi noin -ihastuisit vieraaseen mieheen, purkaisit hänelle sydäntäsi ja menisit kenties sänkyykin. Tulisit katumapäälle tai jäisit kiinni. Haluaisit jatkaa miehesi kanssa ja anoisit anteeksiantoa. Kuinka kauan ymmärtäisit miehesi vihaa ja tuskaa sinun petoksestasi? Älä vastaa, ettet ikinä pettäisi. Niin voi käydä, varsinkin nyt, kun mies on loukannut sinua.
Minustakin tuntuu ja haluan vakaasti uskoa, etten koskaan pettäisi miestäni. Tunne on 100% varma juuri nyt. Kuitenkin, ei sitä koskaan tiedä mihin maailma vie. Toivottavasti ei vie.

Koita jaksaa ja ottaa iloa ja onnea elämääsi muista asioista kuin miehestäsi!

Wiltsu. Nonnero taas kiusaa sinua ja jankkaa tuosta "karvakädestä", olitko sinä tuo karvakäden morsian (olikohan nikki joku celia, tmv)?

Tuo irtiotto on hyvä idea. Älä mieti rahaa tms. Jos ongelmat ratkeavat ja selkeytyvät, on se rahan arvoista. Jos et saa lomaa töistä, hae saikkua henkisen pahanolon takia. Tähän aikaan vuodesta saa lomamatkoja edullisesti. Myös lomamökkejä.

Ehkäpä voisit miettiä asiaa omakohtaisesti, jos sinulle kävisi noin -ihastuisit vieraaseen mieheen, purkaisit hänelle sydäntäsi ja menisit kenties sänkyykin. Tulisit katumapäälle tai jäisit kiinni. Haluaisit jatkaa miehesi kanssa ja anoisit anteeksiantoa. Kuinka kauan ymmärtäisit miehesi vihaa ja tuskaa sinun petoksestasi? Älä vastaa, ettet ikinä pettäisi. Niin voi käydä, varsinkin nyt, kun mies on loukannut sinua.
Minustakin tuntuu ja haluan vakaasti uskoa, etten koskaan pettäisi miestäni. Tunne on 100% varma juuri nyt. Kuitenkin, ei sitä koskaan tiedä mihin maailma vie. Toivottavasti ei vie.

QUOTE]

Teoreettisesti voisi jopa olla hyvä ap:lle, että hän ihastuisi johonkin toiseen ja saisi vieläpä vastakaikua. Se jos mikä nostattaisi naisellista itsetuntoa ja jos mieskin saisi siitä tietää, ei enää pitäisi ap.tä itsestäänselvyytenä.

Pitkissä liitoissa taitaa usein käydä niin, että jompikumpi ei enää arvosta toista. Kun sitten joku ulkopuolinen näkeekin puolisossa jotain mitä ei itse enää ole nähnyt, voi silmät aueta.

Viimeksi muokattu:
Oikea vastaus aitaa olla aika. Aika parantaa tai ainakin laimentaa pettymyksen ja katkeruuden.
Tuo henkinen pettäminen ( sinun morkkaaminen tälle naiselle) on ehkä lopulta kovempi pala, kuin fyysinen pettäminen. )?

Tuo morkkaaminen minua tässä kaikkein eniten häiritseekin. Se satuu eniten ja tuntuu todella pahalta. Se ja valehtelu. Tietenkin sekin tuntuu pahalta, että mies on koskettanut toista naista ja kehunut tätä ja ollut tälle ihana. Mutta kun se tapahtui minua hyväksi käyttäen, eli haukkumalla minua mies ilmeisesti sai naiselta paremmin sympatioita ja huomiota.

Ehkäpä voisit miettiä asiaa omakohtaisesti, jos sinulle kävisi noin -ihastuisit vieraaseen mieheen, purkaisit hänelle sydäntäsi ja menisit kenties sänkyykin. Tulisit katumapäälle tai jäisit kiinni. Haluaisit jatkaa miehesi kanssa ja anoisit anteeksiantoa. Kuinka kauan ymmärtäisit miehesi vihaa ja tuskaa sinun petoksestasi? Älä vastaa, ettet ikinä pettäisi. Niin voi käydä, varsinkin nyt, kun mies on loukannut sinua. )?

En usko, että pettäisin. No, nyt en ole enää varma, kun tilanne on mikä on. Aikaisemmin ei sellainen ollut mikään vaihtoehto. Mutta siltikään en usko, että tekisin niin. Se sotii niin vahvasti omaa arvomaailmaani vastaan. Nuorempana tuli sitäkin tehtyä ja oltua myös toinen nainen. Pystyn kokemuksesta sanomaan, että sellainen on todella ala-arvoista ja säälittävää.

Kiitos valaisevasta kommentista. Sain ajateltavaa.

Viimeksi muokattu:
Tuo irtiotto on hyvä idea. Älä mieti rahaa tms. Jos ongelmat ratkeavat ja selkeytyvät, on se rahan arvoista. Jos et saa lomaa töistä, hae saikkua henkisen pahanolon takia. Tähän aikaan vuodesta saa lomamatkoja edullisesti. Myös lomamökkejä.

Tein tuon silloin alussa, kun juttu tuli ilmi. Olin jonkin aikaa hotellissa. Se vasta kallista olikin, mutta helpotti vähäksi aikaa. Pääsimme vähän keskustelemaan asioista. Jonkin aikaa kesällä menikin hyvin, mutta taas ne asiat ovat tulleet mieleen kuin eilinen. Samalla tavalla ne vievät ruokahalun ja ahdistavat kuin olisi tapahtunut eilen.

Viimeksi muokattu: