M
milla
Vieras
olen usein miettinyt (ja varmasti moni muukin), että miksi ihmiset jäävät huonoihin suhteisiin. esim. moni ei pysty irtautumaan väkivaltaisesta suhteesta. olen tajunnut sen, että elän itse huonossa suhteessa, josta en vain osaa lähteä pois. väkivallasta ei ole kyse, mutta muuten suhde ei anna minulle mitään. onhan minulla ja miehelläni hyviäkin hetkiä, mutta ei ne pienet hyvät hetket poista suhteen sisällä olevia ongelmia. jotenkin sitä sinisilmäisesti jaksaa uskoa, että kyllä asiat vielä paranee. mutta järjellä kun ajattelee, huomaan että suhteessamme on edelleen ne samat vanhat ongelmat kuin ennenkin. mikään ei ole muuttunut. olemme joskus puhuneet suhteemme ongelmista. minä olen yrittänyt omalta osaltani muuttua ja olen jopa hieman onnistunutkin tavoitteissani. mutta kahden ihmisen välistä suhdetta ei voi yksin parantaa. mies ei panosta suhteemme hyvinvointiin ollenkaan, ainakaan tämän ongelmien ratkaisun suhteen. en jaksa enää edes yrittää keskustella mieheni kanssa näistä asioista, koska ei ennenkään ole tapahtunut mitään muutosta. mieheni ei tule minua vastaan, vaikka itsekin tiedostaa nämä ongelmamme. taas mietin sitä, että entä jos vain sanoisin että nyt tämä loppuu ja lähtisin. mutta tiedän että en sitä kuitenkaan tee. en tiedä miksi. minulla on paha olla. en ole onnellinen. meidän suhteemme ei toimi. melkein toivoisin, että mieheni pettäisi minua. silloin minulla olisi varsinainen syy lähteä. tuntuu, että tarvitsisin jonkun ulkopuolisen asian tulevan suhteemme väliin ja katkaisemaan sen, koska itse en vain kykene lähtemään. jään vain tähän ja toivon että entä jos sittenkin kaikki muuttuisi vielä paremmaksi...