Merkitsenkö työhakemukseen muutamien päivien tai viikkojen sijaisuudet, joista minulla ei ole työtodistusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23871370:
En merkitsisi sellaisia työsuhteita, joita en pysty työtodistuksella oikeiksi todistamaan. Mutta mikset ole pyytänyt työtodistusta?

En tiedä. Ne on vaan jääneet kun on ollut päivän tuolla ja päivän täällä ja viikko välissä vapaata. Jatkossa aion pyytää.

[QUOTE="vieras";23871374]En tiedä. Ne on vaan jääneet kun on ollut päivän tuolla ja päivän täällä ja viikko välissä vapaata. Jatkossa aion pyytää.[/QUOTE]
Jos menet samaan paikkaan vielä uudestaan, pyydä työtodistukseen merkintä myös noista aiemmista. Tänä päivänä ei ole tavatonta, että työkokemus syntyy useista pienistä pätkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23871370:
En merkitsisi sellaisia työsuhteita, joita en pysty työtodistuksella oikeiksi todistamaan. Mutta mikset ole pyytänyt työtodistusta?

Mä olen tehnyt töitä, joista en muistanut pyytää todistusta. Harmittaa vähän. Nuorena ei aina tullut ajatelleeksi kaikkea. Toisaalta ainakin postilta saa todistuksen myöhemminkin.

En merkitsisi, mutta voisin haastattelussa mainita, että olen tehnyt lyhyitä sijaisuuksia, mutta en ole niistä pyytänyt työtodistuksia, koska ne pätkät ovat olleet niin lyhyitä. Kertoohan sekin jotain työkokemuksesta. Jos työnantajaa niin kamalasti kiinnostaa se paikka, niin kai se voi soittaa sinne ja varmistaa, että onko tämän niminen henkilö tehnyt siellä sijaisuuksia.

Yhteistyössä