Tulevaisuusko pilalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Olin töissä muutaman kuukauden todella ikävässä työpaikassa ja siellä jälkeenikin ollutta työntekijää kohdeltiin todella huonosti. Häntä kiusataan vielä jälkeenkin päin mm. työtodistusta ei anneta ja uhataan nostaa syyte lähestymiskiellosta kun hän kävi sitä kysymässä sieltä jne..Hänkin sai lähteä sieltä vaikka teki työnsä hyvin kuten minä.
Kyse on pienestä perheyrityksestä maaseudulla. Nyt kävin työhaastattelussa eräässä vuokratyöyrityksessä eilen ja työhönottaja ilmeisesti soittaa kyseiseen yritykseen ja kysyy minusta. Tiedän, että haukkuvat minut pystyyn vaikka hoidin työni siellä hyvin. Heillä ei vaan ole kaikki kohdallaan.
Olen loppusuoralla työnhaussa eli meitä on enää kolme vaihtoehtoa työpaikkaan joka vaikuttaa sellaiselta jollaisessa haluaisin työskennellä ja se vastaa koulutustani. Palkkakin olisi hyvä. Harmittaa kun töiden saanti jää varmasti tästä jutusta kiinni. Työnantaja valehtelee minkä ehtii. Mitä sanon työnantajalle joka soittaa minulle varmaan tänään järkyttyneenä kun en kertonut tätä asiaa. En vain pystynyt kun kohtelu oli niin epäoikeudenmukaista ja ajattelin, että en saisi työpaikkaa silloin vaikka tuo asia ei ollut edes omaa syytäni. Onko minulla enää tulevaisuutta työalalla ollenkaan? Muissa työpaikossa minusta on tykätty tai ei ainakaan ole ollut tuollaista kohtelua. Miten selitän asian työnantajalle joka soittaa? Entä vastaisuudessa kun kysytään työpaikasta?

[QUOTE="neuvoton";25966863]Mitä sanon työnantajalle joka soittaa minulle varmaan tänään järkyttyneenä kun en kertonut tätä asiaa. [/QUOTE]

Kerro asia rehellisesti ja pyydä sanomasi tueksi työnantajaa soittamaan aikaisempiin työpaikkoihisi.

Me molemmat olemme jo puhuneet ammattiliittoon, mutta nyt ajattelin työnsaantia ja mitä työhön ottajalle kannattaisi kertoa kun saa asian selville tai ennen sitä? Luulen, että mahdollisuuteni menevät työhönotossa jos kerron totuuden kun eivät uskalla ottaa töihin kun siinä aina riski, että olen hankala vaikka en todellakaan ole hankala ihminen, päinvastoin.

Sori, en huomannut vastauksianne kun olin niin hidas:) Työsuhde oli 7 kuukautta pitkä ja työkokemus todella hyödyllistä, joten en voi oikein jättää sitä mainitsematta. Ihan hyviä ideoita, mutta onko jotakin uutta vinkkiä vielä?

Suora rehellisyys. Itselle jää ainakin hyvä mieli. Ja jos ex-työnantajalla isopyörä heittää liikaa, niin luulisi uuden työnantajan kokeneena kuulevan tämänkin puhelusta - ei ole sekään aivan normaalia, että firmasta kävelee kaikki lyhyiden työrupeamien jälkeen irtisanomalla itsensä....

Yhteistyössä