Meille ei voi tulla, koska äidillä on pää kipeä, meille ei voi tulla, koska äidillä on astma, en voi mennä kotiin koska

• Viestiketjun aloittaja mietin taas
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos toi toinen äiti lukee palstaa niin voipi olla että ei huvita vastata ap.lle tän ketjun jälkeen.. Oli ongelmia kotona tai sit ei.. Voi olla aika hankalaa suhtautua ap.hen tän jälkeen.. Joo ihan asiallista mutta kurjaa että täällä palstalla pitää asiaa vatvoa..

"vieras"
[QUOTE="vieras";29032330]Jos toi toinen äiti lukee palstaa niin voipi olla että ei huvita vastata ap.lle tän ketjun jälkeen.. Oli ongelmia kotona tai sit ei.. Voi olla aika hankalaa suhtautua ap.hen tän jälkeen.. Joo ihan asiallista mutta kurjaa että täällä palstalla pitää asiaa vatvoa..[/QUOTE]

Arveletko ap:n kuvailemaa äitiä olevan vain yksi Suomessa , valitettavasti tilanne ei ole niin hyvä.

huhuu?
tuuu kertoo miten kävi??? jää niiii-i vaivaamaan kun ei tiedä. vastaa vaikka kaikki selvis ja ok tai lastensuojelu ilmoituksen teit...tms jos et haluu kertoo sen tarkemmin...

jotain tääytyyy kuitenkin kertoo eikä jättää ihan pimentoon! ja koskee muitakin samanlaisia tilanteita...tietää vähän mitä voi olla eessä/syynä. tai miten vois puuttua!

"vieras"
[QUOTE="Äiti myös";29031787]Minä olen 3 lapsen yh ja nuorimmaisen kanssa kotona. Meillä on aika siistiä mutta en kovasti jaksa vieraita lapsia täällä juoksemassa, saati ruokkia heitä omien lisäksi. kehoitan aina kavereita menemään kotiin syömään ja tekemään läksyt myös tai ulos odottamaan että minun poika tekee läksyt rauhassa ja on syönyt. :/ minulla ei ollenkaan ole hetkeäkään lapsivapaata aikaa ja sen hetken kun saan levätä itse kotitöiltä, tahdon viettää rauhassa omien lasten kanssa. Oma vanhin lapseni Koulussa myös ala asteella, juoksentelee pihalla kavereiden kanssa koulusta päästyään. Tulee ensin kotiin, tekee läksyt, tarkistan, syömme ja käymme päivän kuulumisia läpi. lähtee pihalle joskus 14aikoihin ja kotiintuloaika on klo. 19.00. yleensä on kavereillakin, joiden vanhempien kesken pidämme tiiviisti yhteyttä. Olen ilmoittanut että saa ja pitää lähettää kotiin syömään, jos valittaa näkää. Soittelen perään, ellei seitsemään mennessä ole kotiin kuulunut. Minä pidän tärkeänä sitä että iltaakin vietetään oman perheen kesken ja rauhoitutaan nukkumista varten. kyllä tännekkin kavereita pääsee, kuhan oma jaksaminen on sitä luokkaa. Kerran yhden kaverin ruokin, sitten oltiin joka päivä tunkemassa kylään ja ruokapöytään ja käytiin ovella kysymässä saako pullaa ynm...[/QUOTE]

Eipä niillä muillakaan ole välttämättä lapsivapaita, varsinkaan jos siellä on muidenkin lapset vielä lisäksi...

"alkup"
En saanut vastausta, soitin muttei vastannut. Laittoi illalla kuitenkin viestin, jossa ilmoitti lyhyesti, että "nyt on kovin kiire, sovitaan ensi viikolla jos ehdittäisiin tavata".

Lapsensa ei ole tullut meille tänään ollenkaan. Ensimmäistä kertaa sitten koulujen alun meni jonnekin muualle koulun jälkeen. Ei kyllä kuulemma kotiinsa, ainakaan lapseni mukaan, vaan toisen kaverin luo.

Sille joka kritisoi ruotimista, en ole kertonut tässä ketjussa yhtään sellaista asiaa, joiden perusteella voisi tunnistaa lasta tai lapsen vanhempaa. En asumismuotoa, en sukupuolta, en ulkonäköä, en tarkkaa ikää, en paikkakuntaa, en perhekokoa.

Jos tämän lukee ja tunnistaa itsensä, toivottavasti tulee miettineeksi, että onko homma ollut ihan hyvin hoidettu vai ei.

"alkup"
En usko, että ko. vanhemmilla on lapsivapaata aikaa, koska heillä on muitakin lapsia. Mutta ei ole meilläkään, ei meillä ole tukiverkkoa ja hoidamme itse lapsemme.

Ja jos kyse olisi vapaan tai hengähtämisen tarpeesta, sellaisesta pitäisi sopia erikseen. Tai edes kysyä, että käykö silloin tällöin. Ensi viikolla varmaan selviää taas jotain.

Pidin kyllä myös eilen lapselle puhuttelun siitä, että täytyy ymmärtää ettei meillä voi vaan tulla kysymättä. Eilenkin siis tuli meille suoraan koulusta, heittäytyi sohvalle loikoilemaan ja pyysi lapseltani välipalaa.

Omallenikin pidin taas saarnan siitä, että on kysyttävä ensin, eikä vaan lampsittava sisälle kavereiden kanssa.

"alkup"
[QUOTE="alkup";29036131]En saanut vastausta, soitin muttei vastannut. Laittoi illalla kuitenkin viestin, jossa ilmoitti lyhyesti, että "nyt on kovin kiire, sovitaan ensi viikolla jos ehdittäisiin tavata".

Lapsensa ei ole tullut meille tänään ollenkaan. Ensimmäistä kertaa sitten koulujen alun meni jonnekin muualle koulun jälkeen. Ei kyllä kuulemma kotiinsa, ainakaan lapseni mukaan, vaan toisen kaverin luo. [/QUOTE]

Laittoi siis silloin keskiviikkoiltana viestin, torstaina lapsi tuli meille suoraan, perjantaina ei tullut meille mutta voi johtua siitäkin, että pidin hänelle puhuttelun. (Lapselle siis, ystävällisen mutta tiukan, siitä miten muiden kodeissa käyttäydytään ja millä säännöillä)

Anteeksi nyt, kun näin pätkittäin kirjoittelen :)

"..."
tee nyt ihmeessä lastensuojeluilmoitus heti, niin ei tarvii enää spekuloida miksi sun lapses ei pääse jonkus kakaran luo leikkimään. on se hirveää ja varmasti jotain on pahasti pielessä! :) nyt hopi hopi soittamaan. vai olisiko hyvä soittaa ensiksi poliisit?? tee rikosilmoitus ensinnäkin jo varkaudesta jos lapsi teiltä varasti ruokaa!

mietihän itsekin
[QUOTE="alkup";29036131]

Jos tämän lukee ja tunnistaa itsensä, toivottavasti tulee miettineeksi, että onko homma ollut ihan hyvin hoidettu vai ei.[/QUOTE]

Eipä tuo kuvio ole sinunkaan puolelta kovin hyvin hoidettu.

"..."
Kyllä tää aika provolta kuullostaa.. Millaisilla matkoilla lapsi on ollut teidän kanssa? Itselläni on 8v poika, jonka kavereiden vanhemmat todellakin tunnen, ainakin jollain tasolla. Kuullostaa aivain kummalliselta, että olisin ottanut jollekkin kesäloma-matkalle mukaan lapsen jonka vanhempia en ole tavannutkaan. Tai ylipäätään, että miellä hengailisi 1.5v joku tyyppi jonka vanhemmista ei ole tietoakaan, varsinkin kun he siis mitä ilmeisimminkin asuvat lähellä. Tämä siis Espoossa, ehkä jossain landella eri tavat (mutta epäilen ...)

"vieras"
Varmasti tämän kaltaisia perheitä on paljon mutta harvalle laitettiin torstaina viesti et voidaanko tavata.. Et kyllä tästä itsensä tunnistaa. Reilua olisi ollut vain laittaa viesti äidille ilman että täällä asiaa revittiin.

"hih"
[QUOTE="vieras";29036120]Eipä niillä muillakaan ole välttämättä lapsivapaita, varsinkaan jos siellä on muidenkin lapset vielä lisäksi...[/QUOTE]

niin että sun kakara on jossain pihalla pahanteossa tai kavereilla joka jumalan päivä 5 tuntia, mutta teille ei kenelläkään asiaa kun sulla pitää olla sitä perheaikaa ja oman perheen kanssa aikaa...

Olisi mielestäni ihan kohtuullista, jos pitäisit oman lapsen kotona, jos teillekään ei saa tulla, tai veisin harrastuksiin tapaamaan muita. eivät muutkaan ihmiset mitään robotteja ole, samanlailla niillä on kotitöitä ja väsymystä ja monilla vielä sairauksia pääälle, stressiä ym

Miten kukaan voi vaatia muilta sellaista mitä itse ei jaksa?

"hih"
Heh, ketjusta tuli mieleen oma lapsuuteni. Naapurissame asui kaverimme, jolle emme koskaan saaneet mennä kylään. Tämä poika kylläkin vietti meillä paljon aikaa. Pojan äiti oli todellinen siivoushullu ja se oli ilmeisesti syy, ettei naapuruston lapsien olisi ollut soveliasta tulla kylään.

Noh. Sama päti talvella heidän pihalleen. Muistan hyvin, miten oma takapihamme oli kauttaaltaan ryömitty ja kuljettu ja hanki aivan toosana joka puolelta. Yhtenä iltana päätimme pikkuveljeni kanssa tehdä pienen jekun. Naapurin hanki (noin 50cm oli silloin lunta) oli kaunis ja koskematon. Kunnes... Konttasimme pikkuveljeni kanssa peräkanaa VALTAVAN k*rvän muotoisen kuvion koko heidän pihalleen (pituus noin 15m suurinpiirtein)... hahahahaaa... Kyllä oli hupaisaa!

Kiinni jäätiin, jännä juttu kun jäljet alkoivat suoraan meidän pihasta ja päättyivät meidän pihaan... :D
hih

"hih"
[QUOTE="Äiti myös";29031787]Minä olen 3 lapsen yh ja nuorimmaisen kanssa kotona. Meillä on aika siistiä mutta en kovasti jaksa vieraita lapsia täällä juoksemassa, saati ruokkia heitä omien lisäksi. kehoitan aina kavereita menemään kotiin syömään ja tekemään läksyt myös tai ulos odottamaan että minun poika tekee läksyt rauhassa ja on syönyt. :/ minulla ei ollenkaan ole hetkeäkään lapsivapaata aikaa ja sen hetken kun saan levätä itse kotitöiltä, tahdon viettää rauhassa omien lasten kanssa. Oma vanhin lapseni Koulussa myös ala asteella, juoksentelee pihalla kavereiden kanssa koulusta päästyään. Tulee ensin kotiin, tekee läksyt, tarkistan, syömme ja käymme päivän kuulumisia läpi. lähtee pihalle joskus 14aikoihin ja kotiintuloaika on klo. 19.00. yleensä on kavereillakin, joiden vanhempien kesken pidämme tiiviisti yhteyttä. Olen ilmoittanut että saa ja pitää lähettää kotiin syömään, jos valittaa näkää. Soittelen perään, ellei seitsemään mennessä ole kotiin kuulunut. Minä pidän tärkeänä sitä että iltaakin vietetään oman perheen kesken ja rauhoitutaan nukkumista varten. kyllä tännekkin kavereita pääsee, kuhan oma jaksaminen on sitä luokkaa. Kerran yhden kaverin ruokin, sitten oltiin joka päivä tunkemassa kylään ja ruokapöytään ja käytiin ovella kysymässä saako pullaa ynm...[/QUOTE]
siis tälle piti laittaa palautetta toiminnastaan...

Ketjua lukematta: Meilläkin "asui" viimetalvena yksi ihan yber suloinen poika. Tuli aamulla meille, lähtivät poikani kanssa kouluun, tuli koulusta meille, söi välipalan ja päivällisen, iltapuurolle laitoin kotiin. Äiti ja isi tekivät pitkää työpäivää. Välillä vähän harmitti kun menokin yltyi eikä ollut oikein "omaa elämää" mutta hyvä että lapsella on kavereita. Jouluna äitinsä toi kukkia ja käytti lastani uimalassa :heart:.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29036639]Varmasti tämän kaltaisia perheitä on paljon mutta harvalle laitettiin torstaina viesti et voidaanko tavata.. Et kyllä tästä itsensä tunnistaa. Reilua olisi ollut vain laittaa viesti äidille ilman että täällä asiaa revittiin.[/QUOTE]

Mutta ei meistä "ruotijoista" kukaan silti tiedä, kenestä on kyse.

realiteettiä kehiin
[QUOTE="vieras";29032330]Jos toi toinen äiti lukee palstaa niin voipi olla että ei huvita vastata ap.lle tän ketjun jälkeen.. Oli ongelmia kotona tai sit ei.. Voi olla aika hankalaa suhtautua ap.hen tän jälkeen.. Joo ihan asiallista mutta kurjaa että täällä palstalla pitää asiaa vatvoa..[/QUOTE]

No aikamoinen sattuma olis että lukis

"alkup"
[QUOTE="...";29036612]Kyllä tää aika provolta kuullostaa.. Millaisilla matkoilla lapsi on ollut teidän kanssa? Itselläni on 8v poika, jonka kavereiden vanhemmat todellakin tunnen, ainakin jollain tasolla. Kuullostaa aivain kummalliselta, että olisin ottanut jollekkin kesäloma-matkalle mukaan lapsen jonka vanhempia en ole tavannutkaan. Tai ylipäätään, että miellä hengailisi 1.5v joku tyyppi jonka vanhemmista ei ole tietoakaan, varsinkin kun he siis mitä ilmeisimminkin asuvat lähellä. Tämä siis Espoossa, ehkä jossain landella eri tavat (mutta epäilen ...)[/QUOTE]

Yhden päivän matkoilla, esimerkiksi huvipuistoihin, kylpylöihin, tämän tyyppisiin.

"alkup"
Alkuperäinen kirjoittaja mietihän itsekin;29036533:
Eipä tuo kuvio ole sinunkaan puolelta kovin hyvin hoidettu.
Väitinkö, että olisi ollut? En kertaakaan.

Mut tosiasia on, että MUN lapseni ei ole ollut kenenkään toisen luona joka päivä, sillä oletuksella, että toiset kyllä ruokkii, hoitaa, vahtii läksyt ja niin edelleen.

Ja ei, ei oo näkynyt meillä torstain jälkeen. (P.S, se viesti laitettiin ke, eikä to)

toinen äiti
Minun lapseni on tuollainen kyläluuta. Muttei syö missään ruokiaan, eikä ole ikinä ollut muualla kuin sukulaisilla yökylässä, eikä millään päiväreissuilla. Eikä 12 h kenenkään luona.

Hän haluaa olla mielummin kylässä kuin tuoda kavereita kotiin, koska kokee että me ollaan huonompia ja köyhempiä. Ja ollaankin oikeasti köyhempiä. Vaatteet on hänellä yhtä hyvät kuin muillakin. Mutta meillä on pieni kerrostalokoti, muovimatto, ei parkettia, kavereilla on kuulemma tyylikkäämmät uudet huonekalut, meillä melko kulahtanut sohva jne. Kaverit asuvat omakotitaloissa tai 2 krs. rivareissa. Kaikilla on auto, meillä ei sitäkään.

On vasta 8, mutta näin on jo tajuttu, että mikä on hienoa.

Mutta ruokaa on, välipalat valmiina, veikkaan että meillä syödään aika hyvin kuitenkin. On saattanut ottaa hedelmän, jos joku on tarjonnut, mutta on vain kerran syönyt kaverilla, ja siitä soitettiin mulle että käykö.

Kesällä oli välillä putkeen 4 h ulkona, mutta ei kenenkään kotona jokapäiväisenä vieraana.

Yhteistyössä