Meille ei voi tulla, koska äidillä on pää kipeä, meille ei voi tulla, koska äidillä on astma, en voi mennä kotiin koska

  • Viestiketjun aloittaja mietin taas
  • Ensimmäinen viesti
"alkup"
Noin paljon lapsi viettää teillä aikaa ja silti ette tuon enempää ole ollut yhteydessä hänen vanhempiinsa tai hänen vanhempansa teihin?
En ymmärrä, tuon ikäisten lasten kyläilyt ja hengailut pitäisi mielestäni sopia vanhempienkin kesken, varsinkin kun se on noin jatkuvaa. Jossain mättää, ei ole normaalia.
Joo, ei olla oltu tämän enempää yhteyksissä.

Lapsi tuli uutena viime vuonna luokkaan, eli sen vuoksi ei ollut tuttu perhekään. Lapsen muiden kavereiden vanhemmat tunnetaan. Jotenkin tilanne pääsi kehittymään "varkain".

Saatiin puhelinnumerot tämän lapsen vanhemmilta, kun tuli meille ensimmäisen kerran yökylään. Silloin mieheni jutteli heidän kanssaan puhelimessa.

Myönnän, etten itsekään päästäisi omia lapsiani kenenkään kotiin leikkimään, jos en ole tavannut vanhempia ja muutenkin sovitaan jopa vanhimman lapseni kanssa aina se, kenen luona on jne.

Meillä käy paljon lapsia, on käynyt aina. Ei tule mieleen ketään toista kaveria, jonka kanssa olisi menty tähän, että on meillä aina, ja ei tunneta vanhempia kunnolla. Voin tunnustaa, että nyt mua stressaa jo, kun tiedän että kuitenkin kun menen tänään kotiin, siellä odottaa omani lisäksi se yksi ylimääräinen.

Meillä ei ole lepsut säännöt, komennan omiani ja komennan vieraitakin. Sen puolesta en usko, että meillä on niin hirveän kivaa.
 
"vieras"
Mä en ikinä kehdannut tuoda lapsena kavereita kotiin, kun äiti huusi meille, sitten hän komensi todella töykeästi ja ilmeili kavereilleni jne. Todennäköisesti siellä perheessä on jotain tällaista esim.
 
tämmöstä
mun äiti sairasti syöpää kun mä olin lapsi. en halunnut kertoa siitä kenellekään, joten keksin aina noita tekosyitä miksi meille ei voi tulla. äiti ei jaksanut vieraita kun oli rankat hoidot päällä ja loppuvaiheessa hän halusi olla kotona niin pitkään kuin suinkin pystyi. äiti sitten kuoli, mutta edelleenkään en oikein osannut kutsua meille ketään, siitä oli tullut jo tapa.
 
"hmm"
[QUOTE="alkup";29028731]Opettajalle olen sivulausessa maininnut, että lapsi tulee meille aina koulun jälkeen, mutten sen tarkemmin. En oikein tiedä miten ottaa asia edes esille.[/QUOTE]


Lapsi tulee useimmiten teille koulun jälkeen, mutta et ole ollut yhteydessä hänen äitiinsä etkä tarjoa lapselle välipalaa? Vaikka on usein 20-21 asti? Eli ei syö mitään koululounaan jälkeen?
 
"hmm"
[QUOTE="alkup";29028857]Lapsi on ollut meillä viimeisen 1½ VUODEN aikana lähes jokaisena arkipävänä lukuun ottamatta paria lomamatkaa, niiden lisäksi melkein jokaisena viikonloppuna, ollut meillä monta kertaa yökylässä, matkustellut kesällä meidän kanssa ja syönyt meillä lukemattomia kertoja.

Suoraan sanottuna, minulla ei ole varaa päivittäin ruokkia yhtä ylimääräistä ihmistä, kun lapsi haluaa sekä välipalan että päivällisen.

---.[/QUOTE]

Ja silti sinä et ole soittanut lapsen vanhemmille? Haloo?!
 
sanon minäkin
[QUOTE="hmm";29030504]Ja silti sinä et ole soittanut lapsen vanhemmille? Haloo?![/QUOTE]

Kyllä ihmettelen minäkin.

Ja sitäkin ihmettelen, että tuolla aiemmin aloittaja sanoi käskeneensä muksuja sinne toisen kotiin, ja sitten toisessa kommentissa sanoo ettei itsekään päästäisi lapsia kylään jos ei tunne vanhempia.

No hei haloo.
 
"alkup"
Alkuperäinen kirjoittaja sanon minäkin;29030532:
Kyllä ihmettelen minäkin.

Ja sitäkin ihmettelen, että tuolla aiemmin aloittaja sanoi käskeneensä muksuja sinne toisen kotiin, ja sitten toisessa kommentissa sanoo ettei itsekään päästäisi lapsia kylään jos ei tunne vanhempia.

No hei haloo.
Joo, sanon myöhemmin että jos totta puhutaan, niin en päästäisi. Luuletko, etten menisi saattamaan lastani, jos joskus kävisi sellainen ihme että sinne kaverin luokse voisi mennä? :)

Se joka sanoi, etten edes ruoki lasta. Niin kuin sanoin, monesti ruokin lapsen. Lukemattomia kertoja olen ruokkinut hänet. Mutta jos sanon lapselle, että "me syömme nyt välipalaa, mene käymään kodissasi viemässä reppusi ja syömässä", niin lapsi menee kyllä ulos, muttei kotiinsa. Pitääkö minun vahtia, että lapsi menee kotiinsa, jos häntä ei kotoa kukaan kysy? Lapsella on puhelin aina mukana.

Muutaman kerran ennen kuin saatiin lapsen vanhempien puhelinnumero, oltiin laitettu lapsen mukana viestiä että soittaisivat meille. Kun kyselimme asiasta, lapsi vastasi aina ettei äiti voi soittaa, koska sillä ei ole puheaikaa jäljellä.
 
"hmm"
Jos se lapsi ei saa ruokaa, niin kai tossa pitää tehdä joku ls-ilmoitus?
Olettaen, että ensin oot soittanut lapsen kotiin ja jutellut vanhempien kanssa, että huolettaa, kun lapsi ei mene kotiin syömään.
 
"alkup"
[QUOTE="hmm";29030580]Jos se lapsi ei saa ruokaa, niin kai tossa pitää tehdä joku ls-ilmoitus?
Olettaen, että ensin oot soittanut lapsen kotiin ja jutellut vanhempien kanssa, että huolettaa, kun lapsi ei mene kotiin syömään.[/QUOTE]

Laitoin aamulla äidin numeroon viestin, että voinko tulla tänään käymään. Odottelen vastausta, jos ei tule soitan työpäiväni jälkeen.
 
..
Mua jäi ihmetyttämään, että miten lapsi on ollut teidän mukana matkoillakin? Eikö niistä ole sovittu vanhempien kanssa, vai tuleeko vaan yhtäkkiä mukaan.

Kyllä minua huolestuttaisi siinä mielessä, että en osaa itse kuvitellakaan pienten koululaisten vanhempana, että lapseni ei tulisikaan koulusta kotiin (niin ettei mitään ole sovittu) ja en kuulisi hänestä kuin vaikka 20 aikaan illalla eka kerran :eek: Mistä vanhemmat voivat tietää ettei lapselle ole vaikka matkalla sattunut jotain tms = eli ilmeisesti vanhmemmat eivät välitä.
 
"meri"
Mä menisin tapaamaan lapsen vanhempia, katsomaan mistä kyse. Vaikka joskus viemään lapsen sinne kotiin ja tunnustelemaan mikä fiilis siellä niiden kotona on. Ja antaisin lapsen kyllä olla meillä ihan niin paljon kuin haluaa ja syödäkin meillä, jos se omasta lapsestakin olis mukavaa. Kyllä meille mahtuu lapsia joilla ei ole hyvä olla kotonaan.
 
allkup
Mua jäi ihmetyttämään, että miten lapsi on ollut teidän mukana matkoillakin? Eikö niistä ole sovittu vanhempien kanssa, vai tuleeko vaan yhtäkkiä mukaan.

Kyllä minua huolestuttaisi siinä mielessä, että en osaa itse kuvitellakaan pienten koululaisten vanhempana, että lapseni ei tulisikaan koulusta kotiin (niin ettei mitään ole sovittu) ja en kuulisi hänestä kuin vaikka 20 aikaan illalla eka kerran :eek: Mistä vanhemmat voivat tietää ettei lapselle ole vaikka matkalla sattunut jotain tms = eli ilmeisesti vanhmemmat eivät välitä.
Puhelimitse on sovittu matkoista. Samoin yökyläilyt. Muita ei ole sovittu.
 
"hmm"
[QUOTE="alkup";29030595]Laitoin aamulla äidin numeroon viestin, että voinko tulla tänään käymään. Odottelen vastausta, jos ei tule soitan työpäiväni jälkeen.[/QUOTE]

No niin, hyvä! Kuulostaa järkevältä! Ei ole sun vastuulla ruokkia vierasta lasta, mutta ei nyt ole oikein jättää häntä oman onnensa nojaankaan. Hyvä että vähän tarkistat asiaa.
 
voi hyvät hyssykät
ette arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella!! Puistattaakin ajatus et joku niin tekis, ihan hullua arvostella ihmistä noin?!
Meillä ukko käy vuorotöissä ja ulkonäkö vois olla jostain gansteri leffasta:D Sellainen ammattitappaja lookki:LOL:
Voisin kuvitella mitä arvon rouvat tällä palstalla vetäis hänestä johtopäätksiä pelkän ulkonäön perusteella, väkivaltainen, päihteidenkäyttäjä, rikollinen jne...tosiasiassa mies on absolutisti, todella kiltti, loistava lasten kanssa, täydellinen kumppani parisuhteessa, käy työssä, ei ole ikinä saanut edes nopeussakkoa.:D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvät hyssykät;29031358:
ette arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella!! Puistattaakin ajatus et joku niin tekis, ihan hullua arvostella ihmistä noin?!
Meillä ukko käy vuorotöissä ja ulkonäkö vois olla jostain gansteri leffasta:D Sellainen ammattitappaja lookki:LOL:
Voisin kuvitella mitä arvon rouvat tällä palstalla vetäis hänestä johtopäätksiä pelkän ulkonäön perusteella, väkivaltainen, päihteidenkäyttäjä, rikollinen jne...tosiasiassa mies on absolutisti, todella kiltti, loistava lasten kanssa, täydellinen kumppani parisuhteessa, käy työssä, ei ole ikinä saanut edes nopeussakkoa.:D
Öö. Oliks tää tähän ketjuun tarkoitettu vastaus??? Putosin... miten tää liittyy mihinkään?
 
voieivoiii
voi vastasiko äiti? jotain köyhyyttäkin voi hävetä tuo lapsi..kuitenkin köyhää tai ei niin omituista ettei äiti kaipaa noin pitkiin aikoihin ja ei kutsu välillä syömään..jne

tuu kertoo sitten miten kävi! jos ei vastaa viestiin niin soita jos puheaika tosiaan loppu..
 
Muistuupa mieleen
Heh, ketjusta tuli mieleen oma lapsuuteni. Naapurissame asui kaverimme, jolle emme koskaan saaneet mennä kylään. Tämä poika kylläkin vietti meillä paljon aikaa. Pojan äiti oli todellinen siivoushullu ja se oli ilmeisesti syy, ettei naapuruston lapsien olisi ollut soveliasta tulla kylään.

Noh. Sama päti talvella heidän pihalleen. Muistan hyvin, miten oma takapihamme oli kauttaaltaan ryömitty ja kuljettu ja hanki aivan toosana joka puolelta. Yhtenä iltana päätimme pikkuveljeni kanssa tehdä pienen jekun. Naapurin hanki (noin 50cm oli silloin lunta) oli kaunis ja koskematon. Kunnes... Konttasimme pikkuveljeni kanssa peräkanaa VALTAVAN k*rvän muotoisen kuvion koko heidän pihalleen (pituus noin 15m suurinpiirtein)... hahahahaaa... Kyllä oli hupaisaa!

Kiinni jäätiin, jännä juttu kun jäljet alkoivat suoraan meidän pihasta ja päättyivät meidän pihaan... :D
 
"Äiti myös"
Minä olen 3 lapsen yh ja nuorimmaisen kanssa kotona. Meillä on aika siistiä mutta en kovasti jaksa vieraita lapsia täällä juoksemassa, saati ruokkia heitä omien lisäksi. kehoitan aina kavereita menemään kotiin syömään ja tekemään läksyt myös tai ulos odottamaan että minun poika tekee läksyt rauhassa ja on syönyt. :/ minulla ei ollenkaan ole hetkeäkään lapsivapaata aikaa ja sen hetken kun saan levätä itse kotitöiltä, tahdon viettää rauhassa omien lasten kanssa. Oma vanhin lapseni Koulussa myös ala asteella, juoksentelee pihalla kavereiden kanssa koulusta päästyään. Tulee ensin kotiin, tekee läksyt, tarkistan, syömme ja käymme päivän kuulumisia läpi. lähtee pihalle joskus 14aikoihin ja kotiintuloaika on klo. 19.00. yleensä on kavereillakin, joiden vanhempien kesken pidämme tiiviisti yhteyttä. Olen ilmoittanut että saa ja pitää lähettää kotiin syömään, jos valittaa näkää. Soittelen perään, ellei seitsemään mennessä ole kotiin kuulunut. Minä pidän tärkeänä sitä että iltaakin vietetään oman perheen kesken ja rauhoitutaan nukkumista varten. kyllä tännekkin kavereita pääsee, kuhan oma jaksaminen on sitä luokkaa. Kerran yhden kaverin ruokin, sitten oltiin joka päivä tunkemassa kylään ja ruokapöytään ja käytiin ovella kysymässä saako pullaa ynm...
 
[QUOTE="alkup";29028644]

Ja sitten itse ajattelen, että jos omassa kodissa on paljon rutiineita tai ei jakseta muita lapsia, eikö silloin tule ajatelleeksi etteivät ne omatkaan ole ihan aina tervetulleita muille? Kyllä minä ainakin itse rajoitan lasteni kyläilyitä, etteivät kenellekään ole menossa joka päivä. (Siis niitä muita lapsiani).
.[/QUOTE]

Jos olettaa että teille on ok lapsen kyläileminen kun kerran päästätte kyläilemään? Sellaisia ihmisiä kun on paljon joita ei pätkääkään haittaa että koti on täynnä omia ja naapurin lapsia.
Jos taas ei ole ok niin sano ettei teille pääse ja käske lapset pihalle ulkoilemaan, niin minäkin teen.
 

Yhteistyössä