Meille ei voi tulla, koska äidillä on pää kipeä, meille ei voi tulla, koska äidillä on astma, en voi mennä kotiin koska

  • Viestiketjun aloittaja mietin taas
  • Ensimmäinen viesti
"krista"
Lukematta koko ketjua, voin vaan todeta että kyseinen lapsi hakee jonkunlaisen "turvapaikan". Kiusaaminen johtuu varmasti siitä ettei hän pystynyt turvautumaan teihin. Mielummin antaisin olla lapsen meillä enkä kyselisi enempää kotiolosuhteista vaan keskustelisin asiasta koulussa.
Kuulostaa samanlaiselta kuin mun lapsuus. Äiti oli juoppo, en voinut pyytää kavereita meille koska siitä ei olisi seurannut mitään hyvää. Myöhemmin selvisi, että kaverit tiesi minun kotiolosuhteista, mutta kukaan ei uskaltanut puhua minulle siitä vaan antoivat minulle "turvapaikan" heidän luona.
 
"vieras"
Meille ei kyllä noin usein sais tulla. Mieluiten tietäisin vanhemmat ennen kuin lapsi tulee kylään, etenkin jos noin usein käy. Mars äidin puheille. Sanoisin äidille ainakin että lapsi käy liian usein oven takana, ja samalla tarkistan tilanteen että miltä siellä näyttää. Kuulostaa meinaa aika oudolta ettei oo kiinnostunut vanhemmasta lapsestaan yhtään.
 
ihan oikein
[QUOTE="alkup";29143437]Olen ollut yhteydessä koulun terveydenhoitajaan ja neuvolaan. Ihan omalla nimelläni. Olen kertonut huoleni ja tietoni. Lastensuojeluilmoitusta en ole tehnyt, mutten pidä sitäkään poissuljettuna, jos koulu ja neuvola eivät voit puuttua asiaan.

En nyt viitsi kaikkia asioita tässä kertoa kuitenkaan, mutta keskustelut tämän lapsen nuorempien sisaruksien kanssa saivat minut ottamaan yhteyden. Nuoremmat eivät selvästikään osaa vielä samalla tavalla huijata kuin tuo vanhempi. En tiedä mitä tulee tapahtumaan, itse seison oman näkemykseni takana nyt.

Lapsi on käynyt meillä taas paljon. Ruokin hänet kaksi kertaa vuorokaudessa. Toivon, että viranomaistasolla tähän joku puuttuu.[/QUOTE]

toimittu ap, nostan hattua!
 
"..."
No ainakin voisit antaa ruokaa sille lapselle. Aloita siitä.
Ihme tyyppi kyllä olet, kun olet tajunnut, että lapsella on nälkä, ja silti et anna ruokaa hänelle.
Sitten muka-huolestuneena täällä kyselet, mitä pitäisi tehdä.
 
"vieras"
[QUOTE="...";29143676]No ainakin voisit antaa ruokaa sille lapselle. Aloita siitä.
Ihme tyyppi kyllä olet, kun olet tajunnut, että lapsella on nälkä, ja silti et anna ruokaa hänelle.
Sitten muka-huolestuneena täällä kyselet, mitä pitäisi tehdä.[/QUOTE]

Onnea sinulle siitä, että olet huolella lukenut ketjun ja kaikki ap:n vastaukset. Not.
 

Yhteistyössä