[QUOTE="alkup";29028644]Tiedän, ettei esim kyse ole isän yötöistä.
Ja sitten itse ajattelen, että jos omassa kodissa on paljon rutiineita tai ei jakseta muita lapsia, eikö silloin tule ajatelleeksi etteivät ne omatkaan ole ihan aina tervetulleita muille? Kyllä minä ainakin itse rajoitan lasteni kyläilyitä, etteivät kenellekään ole menossa joka päivä. (Siis niitä muita lapsiani).
Tänään lähetin tuon lapsen kotiinsa. Tuli suoraan meille koulusta, söi täällä välipalaa niin kuin kerroin, aivan ahmimalla. Käskin lähtemään viiden jälkeen, kun aloimme itse syömään. Joka päivä tällä viikolla on kysynyt, että saisiko syödä meillä myös päivällisen.
Puoli tuntia myöhemmin näin, että istuu edelleen meidän pihan keinussa, eikä ollut mennyt kotiinsa.
Kesällä oli monesti päiviä, että oli meillä aamusta klo yhdeksästä ilta yhdeksään. Kertaakaan siinä välillä ei kukaan soittanut perään, kysynyt että onko lapsi syönyt tai pyytänyt lasta kotiin syömään.
Kertaakaan myös ei olla sovittu tai sanottu, että me ruokkisimme lapsen täällä.[/QUOTE]
Tämän perusteella sielä kotona ei kyllä varmaan ole kaikki ok. Millaisilta ne vanhemmat vaikuttavat? Ihmeellistä ja surullista jos ei vanhempia kiinnosta onko lapsi syönyt koko päivänä tai koska tulee kotiin. Sinuna minä menisin muina miehinä pojan kotona käymään, vaikka sitten ihan vaan ovelle seisomaan ja jotain asiaa kyselemään. Esim käykö heille että poika tulisi teille yökylään vaikka viikonloppuna. Siinä samalla pystyisi vähän katselemaan miltä sielä kotona näyttää ja miltä vanhemmat vaikuttavat.
Surullista lapsen kannalta
Selvästi kotona joku on pahasti vialla jos ei millään halua kotiinsa mennä.