Me ei ehditä ulkoileen ikinä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teen aika perus ruokia, perunoita/makaronia tai riisiä ja joku kastike tai jotain laatikkoa. olen huono tekemään ruokaa ja opettelen vasta sitä, siksi ehkä siinäkin kestää kauemmin kuin muilla kun pitää lukea ohjetta samalla. ja kyllä odotan siellä kellarissa kun kone pyörii.

No sitä suuremmalla syyllä teet enemmän noita ruokia pakkaseen :) Ja hei ei siellä kellarissa tarvi kytätä sitä konetta riittää kun käyt vilkaseen sitä välillä... Teet oikeesti siitä arjen pyörityksestä liian vaikeaa ja teillä on vaan 1 lapsi.
 
en ole sanonut että käydään 2kertaa päivässä kaupassa. ei käydä.
Yritän saada lapselle (ja tietenkin itsellekin) vaihetelevaa ruokaa kun lapsi syö 2kertaa päivässä niin onhan se hieman ankeaa syödä samaa ruokaa 3päivää 2kertaa päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en suosittele jättää koneita kyl päälle et ite lähtee johku pois.
tai siis mua ainakin ahdistaa ajatus et tiskari ois päällä jos oisin pois kotoa ja jos se syttyi palaa tai heittäs vedet lattioille tms.
mut en tiiä,kai mä oon jäävi sanoo kun ei ole suurperhettä vaan vaan noi kaks muksuu.

Mut mä kyllä jätän jos olen ulkona. Mut sitten jos lähden kauemmas niin en.
Tosin meillä aukastaa aamulla ovi ja illalla laitetaan kiinni.Havainnollisesti näin kesä aikaan. Ulkoillaan käytännössä kokoajan.
En tiedä miten meillä elämä menis jos asuttais kerrostalossa...varmaan olisin jo pimahtanu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teen aika perus ruokia, perunoita/makaronia tai riisiä ja joku kastike tai jotain laatikkoa. olen huono tekemään ruokaa ja opettelen vasta sitä, siksi ehkä siinäkin kestää kauemmin kuin muilla kun pitää lukea ohjetta samalla. ja kyllä odotan siellä kellarissa kun kone pyörii.

no apua! miks??? onko teidän kone hajoamaisillaan vai jostain 60-luvulta minne pitää vesi lisätä itse vai??

Siis ihan todellako? Ja lapsi on mukana? Mitä se siellä sen aikaa tekee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en suosittele jättää koneita kyl päälle et ite lähtee johku pois.
tai siis mua ainakin ahdistaa ajatus et tiskari ois päällä jos oisin pois kotoa ja jos se syttyi palaa tai heittäs vedet lattioille tms.
mut en tiiä,kai mä oon jäävi sanoo kun ei ole suurperhettä vaan vaan noi kaks muksuu.

Mä en kanssa ikinä jätä koneita päälle. Kerran mennyt uunista vastukset ja meinas palaa koko kämppä. Koneet voi pyöriä valvotusti joko illalla tai aamulla. Tästä varovaisuudesta en tingi. Mutta ei ole kyllä mitään ongelmia muutenkaan ajankäytön suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ole sanonut että käydään 2kertaa päivässä kaupassa. ei käydä.
Yritän saada lapselle (ja tietenkin itsellekin) vaihetelevaa ruokaa kun lapsi syö 2kertaa päivässä niin onhan se hieman ankeaa syödä samaa ruokaa 3päivää 2kertaa päivässä.

Täytyy myöntää että hyvin provoiltu, itsekin lankesin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mintunkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en suosittele jättää koneita kyl päälle et ite lähtee johku pois.
tai siis mua ainakin ahdistaa ajatus et tiskari ois päällä jos oisin pois kotoa ja jos se syttyi palaa tai heittäs vedet lattioille tms.
mut en tiiä,kai mä oon jäävi sanoo kun ei ole suurperhettä vaan vaan noi kaks muksuu.

Mut mä kyllä jätän jos olen ulkona. Mut sitten jos lähden kauemmas niin en.
Tosin meillä aukastaa aamulla ovi ja illalla laitetaan kiinni.Havainnollisesti näin kesä aikaan. Ulkoillaan käytännössä kokoajan.
En tiedä miten meillä elämä menis jos asuttais kerrostalossa...varmaan olisin jo pimahtanu.

Näin meilläkin tehdään ja uskalletaan pitää koneet käynnissä kun ollaan tontilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsi syö 2kertaa päivässä niin onhan se hieman ankeaa syödä samaa ruokaa 3päivää 2kertaa päivässä.

Tee isoja annoksia ja pakasta. Tee samaan aikaan makaronilaatikkoa ja kinkkukuisausta. Pakasta.
Tee reilut satsit kastikkeita ja pakasta. Tee keittoa iso kattilallinen, pakasta.
Tee yhtenä päivänä viikon ruuat pakastimeen, vaikka viikonloppuna.

Ja sitten vielä... onko sulla tiskikone?
Yksilapsisessa perheessä se ei liene välttämätön? Pesukone sen paikalle keittiöön?
 
En lukenut koko ketjua. Mutta minun ohjeeni teille:
Illalla pyykit koneeseen. Pyörität ne silloin tai sitten aamulla heti kun heräät. Heräät kai ennen lapsia kuitenkin?
Kun kone pyörinyt ja vaatteet ripustettu--> ulos.
Ruuan laittaa alle puolen tunnin... tai jos on eilistä niin sitä vaan mikroon.
Päiväunienkin aikaa kerkeisit ne pyykit ripustamaan... ei ne muutamassa tunnissa sinne koneeseen homehdu. Päikkäreitten aikaan voi tehdä myös jo seuraavaa ruokaa...
Päikäreitten jälkeen välipala ja ulos! Sitten sisälle päivälliselle ja mahollisesti kauppaan jne?
Senkin jälkeen kerkee vielä ulkoilemaan kunnes on iltatoimien aika.
Ja kerkiää imuroimaan, pyyhkimään pölyjä, tiskaamaan jne. Me keretään ainakin kaikki toi ja mulla on kaks pientä lasta. Eikä oikeesti tee edes tiukkaa.

Mutta mä tiedän, sellaisia uskomatoman saamattomiakin ihmisiä on olemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pesen pyykkiä viikossa n.3-4päivänä, en tiedä sitä vain kertyy, kestovaipat selittää vähän.

No ei selitä! Meillä käytetään myös kestoja, ja mä pesen 3 koneellista päivässä, 7 hengen pyykit, ja silti meillä ei kasaannu pyykkiä kuin lakananvaihdon vuoksi. Ja ulkoillaan!!
 
sä jauhat vaan tosta ruokailusta ja pyykin pesusta..herran jumala laske paljon vuorokaudessa on tunteja..eihän kukaan täysjärkinen siivoo/kokkaa/käy kaupassa 24/7

Tai jos tää on totta ni näköjään joku näin tekee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teen aika perus ruokia, perunoita/makaronia tai riisiä ja joku kastike tai jotain laatikkoa. olen huono tekemään ruokaa ja opettelen vasta sitä, siksi ehkä siinäkin kestää kauemmin kuin muilla kun pitää lukea ohjetta samalla. ja kyllä odotan siellä kellarissa kun kone pyörii.

no apua! miks??? onko teidän kone hajoamaisillaan vai jostain 60-luvulta minne pitää vesi lisätä itse vai??

Siis ihan todellako? Ja lapsi on mukana? Mitä se siellä sen aikaa tekee?

jaa-a:D sitä täs miettii itekki et miks pitää vahdata konetta ku se pesee... vois käyttää senkin ajan HUOMATTAVASTI tehokkaammin, esim. siihen ulkoiluun
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissikas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pesen pyykkiä viikossa n.3-4päivänä, en tiedä sitä vain kertyy, kestovaipat selittää vähän.

No ei selitä! Meillä käytetään myös kestoja, ja mä pesen 3 koneellista päivässä, 7 hengen pyykit, ja silti meillä ei kasaannu pyykkiä kuin lakananvaihdon vuoksi. Ja ulkoillaan!!

;) Ei niin Ja meitä on yks enempi ku teitä. Tosin toisinaan on päiviä etten kerkee tekeen mitää mut toisinaan kerkeen tekeen ihan mitä vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsi leikkii siellä kellarissa. siellä on 1huone.

Sano minulle et miksi te että mene ulos? Onko sieltä kellarista käyntiä pihalle? Jos on niin menette ulos ja käyt muutamaan otteeseen vaika katsomassa sitä konetta ettei ole räjähtäny.
 
meillä 3kerroksinen talo, pyykkihuolto kans kellarissa, en kyllä ikinä odottele siellä kun kone pesee, eikä se niin vaarallista ole jos niitä pyykkejä ei ihan just sillä minutilla ota sieltä koneesta ulos kun se on ohjelmansa lopettanut.

ajatella, että me vietetään 8h päivästä töissä, silti pestään päivittäin pyykkiä,tiskataan,ulkoillaaan väh.2h kaupassa käydään 4kertaa viikossa ja lapsiakin on kaksi kappaletta.
 

Similar threads

Yhteistyössä