Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ompas teitä helppo puijata. Oon yks melko vakkari palstalta nyt vain harmaana ja kyllä me ulkoillaan vaikkei ehkä ihan jokapäivä pitkiä aikoja. Varsinkin näin kesällä tulee kyllä kans melkein asuttua pihalla. Ja siellä kellarissa mä oikeasti ompelen sen ajan kun se kone pyörii.
Meillä kävi keväällä perhetyöntekijä muutaman kerran. Sitten hän itse ehdotti, että jos lopetettais, kun meillä tuntuu kaikki sujuvan - kun oikeasti on perheitä, joissa ei osata ajatella, että roskat voi viedä ulos samalla kun lähtee kauppaan, ja että ennen kauppaanmenoa / kaupasta tullessa voi olla hetken pihalla leikkimässä jne.
Tai että ruokaa voi tehdä kerralla isommankin satsin, jokaiselle ruualle ei tarvitse keittää uudestaan sitä kahta perunaa.
Ja että joillekin saa kädestäpitäen neuvoa, että muusia saa keitettyä perunoistakin, se ei vaadi välttämättä sitä kiiltävää foliopussia ja pahvipakkausta kaupasta.
Mie olin oikeasti hämmästynyt - en siitä, että tuollaisia perheitä oikeasti on, vaan siitä, että niitä on niin paljon - ja ihan sellaisia perheitä, joissa ei ole taustalla mitään sairautta tai masennusta tai muutakaan... vaan ihan vaan arjen hallintakyvyn ja ajankäytön hallitsemattomuutta. Siis ilmeisesti sitä ns. uusavuttomuutta.