Maskun sohva!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt täytyy kyllä suuresti ihmetellä tätä nillityksen määrää maskusta, envoi muuta kun ottaa aiheeseen kantaa:

Kuka ikinä kirjoittikaan "helsinkiläisestä huonekalutestaajasta" joka arvioi maskun sohville käyttöiäksi 2v.. paskanlenkit, lähtökohtana sinä päätät käyttöiän lompakollasi. Itsellä löytyy maskusta tilattu n. 1500 euron sohva bellukselta joka kestänyt 13vuotta, tähän päivään saakka.

Toiseksi tämä kauhea valitus toimitusajoista, teille valituille voin selittää huonekalukaupan toimitusketjun; On olemassa varastotuotteita, sekä tilaustuotteita. Varastotuotteet saapuvat nopeammalla aikataululla, mutta ovat vähemmän muokattavissa. Tilaustuotteet tilataan valmistajan tehtaalta, jossa kyseinen tuote rakennetaan juuri teitä varten, teidän kokoonpanolla, teidän väreillä. Tämän jälkeen tuotteet lähetetään joko suoratoimituksena tehtaalta suoraan asiakkaalle, tai keskusvaraston kautta asiakkaalle, molemmissa tavoissa logistiikan mitä luultavimmin hoitaa suomen vanha kunnon Posti. Ja nyt korvat hörölle, tosissaan se arvioitu toimitusaika on ARVIO. Se on järjestelmän puhdas arvio toimitusketjun aikamääreistä, muttakun kone eivoi laskea jokapäiväisiä inhimillisiä virheitä tahi logistiikan hienosäätöisiä kommervenkkejä, tällä haluan tähdentää että jos se myyjästä olisi kiinni, tai edes huonekalukaupasta, asiakas saisi haluamansa sohvan haluamallaan värillä samantien, mutta kun ei se vaan niin mene, toimitus- ja yhteistyöketju on pitkä räätälöitäville tuotteille. Maskussa on useita eri sänkyjä, sohvia sekä ruokaryhmiä useilta eri valmistajilta useista eri hinta ja laatuluokista, tämmöinen julkinen mestaaminen perustuen yhteen ostettuun vialliseen tuotteeseen, viikon toimitusviiveeseen tahi kympin kumipuupöydän halkeamiseen ottaa itsellä suoneen todella paljon, sen takia myyjä ohjaa asiakasta asiakkaalle parempaan tuotteeseen.

T. Vanha huonekalukauppias
Jep, ei kovin puolueeton ja rehellinen vastaus sanoisin. Aika monilla tuntuu olevan ongelmia mm. tuon toimitusajan kanssa. Tuotteet tulee ihan muulloin, kuin ollaan sovittu. Jos toimitusaika on noin epävarmaa, ei pitäisi sitten lupailla liikoja. Tottakai ihmisillä menee herneet nenään, koska tästä aiheutuu ongelmia... Huonoa palvelua.
Toivottavasti itse saan tilaamani tuotteet ajoissa ja ehjinä... Palaan kommentoimaan.
 
vierailija
Me tilattiin Maskusta Stressless tuoli ja rahi tietyllä nahalla ja toimitus luvattiin joulua ennen 2018. Maksu tehtiin liikkeessä. Soittivat joulua edeltävänä perjantaina että tuoli nyt autossa ja tuodaan, mutta siinä on sitten yhdessä vetoketjussa ongelma. Niin me nyt kuitenkin se tuodaan ja katsotaan sitten miten korjataan... Me sitten päätettiin, että jos maksettu tuolista yli 2000 eur niin turhaan tuovat meille viallista tuolia. On sekin sitten homma että milloin hakevat sen pois. Ei mitään järkeä. No tuoli ei sitten tullut tuolloin. Nyt ootettu kohta 2kk eikä mitään ole kuulunut. Mies soitti ma, että mikä tilanne, "joo soitetaan ihan pian takas", no nyt odotettu 2 pv sitä puhelua. Nämä oli vikat kaupat tuossa firmassa. Se taitaa olla rahat takas ja kaupan purku meilläkin.
 
vierailija
Me tilattiin Maskusta Stressless tuoli ja rahi tietyllä nahalla ja toimitus luvattiin joulua ennen 2018. Maksu tehtiin liikkeessä. Soittivat joulua edeltävänä perjantaina että tuoli nyt autossa ja tuodaan, mutta siinä on sitten yhdessä vetoketjussa ongelma. Niin me nyt kuitenkin se tuodaan ja katsotaan sitten miten korjataan... Me sitten päätettiin, että jos maksettu tuolista yli 2000 eur niin turhaan tuovat meille viallista tuolia. On sekin sitten homma että milloin hakevat sen pois. Ei mitään järkeä. No tuoli ei sitten tullut tuolloin. Nyt ootettu kohta 2kk eikä mitään ole kuulunut. Mies soitti ma, että mikä tilanne, "joo soitetaan ihan pian takas", no nyt odotettu 2 pv sitä puhelua. Nämä oli vikat kaupat tuossa firmassa. Se taitaa olla rahat takas ja kaupan purku meilläkin.
Muuten tosi hyvä homma mutta rahojas et tule saamaan takaisin. Vähintään 10% menee peruutussakkona ja se on lainvoimainen veloitus, jonka maksat mukisematta :) Nautinnollisia istuskeluhetkiä köyhä! :-D
 
vierailija
Nyt täytyy kyllä suuresti ihmetellä tätä nillityksen määrää maskusta, envoi muuta kun ottaa aiheeseen kantaa:

Kuka ikinä kirjoittikaan "helsinkiläisestä huonekalutestaajasta" joka arvioi maskun sohville käyttöiäksi 2v.. paskanlenkit, lähtökohtana sinä päätät käyttöiän lompakollasi. Itsellä löytyy maskusta tilattu n. 1500 euron sohva bellukselta joka kestänyt 13vuotta, tähän päivään saakka.

Toiseksi tämä kauhea valitus toimitusajoista, teille valituille voin selittää huonekalukaupan toimitusketjun; On olemassa varastotuotteita, sekä tilaustuotteita. Varastotuotteet saapuvat nopeammalla aikataululla, mutta ovat vähemmän muokattavissa. Tilaustuotteet tilataan valmistajan tehtaalta, jossa kyseinen tuote rakennetaan juuri teitä varten, teidän kokoonpanolla, teidän väreillä. Tämän jälkeen tuotteet lähetetään joko suoratoimituksena tehtaalta suoraan asiakkaalle, tai keskusvaraston kautta asiakkaalle, molemmissa tavoissa logistiikan mitä luultavimmin hoitaa suomen vanha kunnon Posti. Ja nyt korvat hörölle, tosissaan se arvioitu toimitusaika on ARVIO. Se on järjestelmän puhdas arvio toimitusketjun aikamääreistä, muttakun kone eivoi laskea jokapäiväisiä inhimillisiä virheitä tahi logistiikan hienosäätöisiä kommervenkkejä, tällä haluan tähdentää että jos se myyjästä olisi kiinni, tai edes huonekalukaupasta, asiakas saisi haluamansa sohvan haluamallaan värillä samantien, mutta kun ei se vaan niin mene, toimitus- ja yhteistyöketju on pitkä räätälöitäville tuotteille. Maskussa on useita eri sänkyjä, sohvia sekä ruokaryhmiä useilta eri valmistajilta useista eri hinta ja laatuluokista, tämmöinen julkinen mestaaminen perustuen yhteen ostettuun vialliseen tuotteeseen, viikon toimitusviiveeseen tahi kympin kumipuupöydän halkeamiseen ottaa itsellä suoneen todella paljon, sen takia myyjä ohjaa asiakasta asiakkaalle parempaan tuotteeseen.

T. Vanha huonekalukauppias
Joo sanovat että tuote on keskusvarastossa mutta että kestää vielä seuraavat neljä viikkoa toimittaa tuote jota on jo odotettu neljä viikkoa. Valmiin tuotteen lähettäminen ei voi kestää 8 viikkoa lähettää mistään varastosta.

T. Entinen logistiikka expertti
 
vierailija
Toi Maskun tarjouskäytäntö on myös yhtä kirjavaa, kuin huonekalualalla yleensäkin. Nyt huhtikuussa oli synttäriale; osta vielä kun ehdit. Kun se loppui alkoi synttärialen "varastontyhjennys-ale". Ja idealla taas, että osta nyt vielä jos et ehtinyt synttärialeen ja nyt on kiire. Kun tuo loppui, alkoi välittömästi kevätale. Tuotteet siis koko ajan samat ja samat alennukset. Kevätale on nähtävästi nyt loppunut. Tällä hetkellä Maskun sivut sanovat, että on alkanut kesä-ale ja -50% ja -70%, eli samat tuotteet samoilla alennuksilla.

Voisin veikata, että seuraavaksi tulee kesä-alen varastontyhjennys ale. Tästä kun päästään loppuun, alkaakin näppärästi syysale ja syysalen varastontyhjennys. Se onkin hyvä hoitaa alta pois ennen kuin alkaa joulu-ale.

Eli minkä tahansa tuotteen alennushinta on sen oikea hinta. Jotain Aspen sohvaryhmää ei ole ikinä edes myyty, tai tulla myymään "normaalihinnalla" 2395€, vaan sen hinta on oikeasti se "-60%", eli 949€. Ja kun tuotetta katsoo, niin voi varmuudella sanoa, ettei sitä kukaan melkein kahdella ja puolella tonnilla edes ostaisi. Pelkkää illuusion luomista asiakkaille ja ale aina alen perään. Voidaan sitten painostaa ostamaan, että "enää 2pv aikaa tehdä ostopäätös".
 
vierailija
Tilattiin työtuoli marraskuun lopussa, toimitusaika 7-14 arkipäivää.

Soitin tänään Maskuun kun ei ole saapunut. Uusi toimituspäivä kuulemma huhtikuussa

Reklamaatio lähtee.
 
vierailija
Tilattiin useita huonekaluja huhtikuussa 2021, pyydettiin toimitus kesäkuulle eli n 2kkn päähän tilauksesta. Soittivat seuraavalla viikolla tilauksesta että joko voi toimittaa tavarat, ovat varastossa odottamassa. Se pitkästä toimitusajasta.
 
Toivo S.
Toukuussa reklamoin sohvasta, jonka kangas alkoi nyppyyntymään kuukauden käytön jälkeen.
Reklamoinnin käsittely oli naurettavaa ja täyttä kusetusta.
Tänään Masku kuitenkin ehdotti sohvakaupan purkua. Asiaan vaikutti tieto siitä, että tämä tapaus meni Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Masku ei siis halunnut tätä selvää tuotevirhettä käsiteltävän julkisesti. Mikäli ette halua käsiänne sotkeutuvan paskaan, niin välttäkää Maskua!
Kannattaa siis hyödyntää Kuluttajariitalautakunnan palveluja. Riita-asian aktivoiminen on melko helppoa, ja näemmä Masku ei halua selvissä tapauksissa julkista käsittelyä!
 

Yhteistyössä