Maskun sohva!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma"
Tein kaupat Maskussa viime marraskuun alkupäivinä ja sohva luvattiin neljässä viikossa ja ehdottomasti jouluksi. Eipä kuulunut joulun alusviikolla ja soitin. Toimitus siirretty, mutta he eivät ilmoita, jos toimitus viivästyy alle kaksi viikkoa.
Soitin taas ja kysyin perään. Sohva varastolla ja myyjä lupasi toimittaa sohvan jouluksi vaikka itse. Toimituspäivänä ei kuulunut mitään. Soitin taas ja myyjä olikin vapaapäivällä. Pienen säädön jälkeen ehdottivat, että hakisimme itse varastolta.
Näin teimmekin. Saimme auton heiltä ja järjestin itse kuskin ja kantajat. Aikaa oli kaksi tuntia.

Sohva saatiin sisälle ja väärät jalat. Luvattiin toimittaa uudet pikaisesti. Odotettiin kuukausi, ei kuulunut mitään. Jalat olivat tulleet, mutta rikkinäisinä. Taas uudet jalat tilaukseen. Haimme noin kolmen viikon kuluttua. Ja samanlaiset jalat tulivat kuin ennen ja väärän väriset ja korkuiset. Jalat edelleen tilauksessa. Saimme kuulla, että haluamiamme jalkoja ei ole olemassakaan. Saa nähdä, mitä tulee tilalle.

Huomasimme, että sohvasta oli sauma revennyt ja reklamoimme. Kuvan perusteella olimme itse rikkoneet sohvan todennäköisesti siirrettäessä, eikä reklamaatioota oteta käsittelyyn. En suostunut moiseen ja tarkastaja tuli paikalle. Sohvassa tekovirhe. Liikaa täytettä, jonka takia sauma revennyt.

Nyt alkaa uusi taistelu, kaupan purku.

Saa nähdä, miten käy. Sen tiedän, että en ikinä osta Maskusta mitään.
Tässä n ollut niin paljon hankaluuksia, valheita, vastuun kiertämistä yms., että ainoa kohtuullinen vaihtoehto on kaupan purku. Kysymyksessä on Belluksen sohna, parhaalla nahalla ja lähtöhinta melkein 1900 euroa.
 
"mirtsu"
Joo sieltä Maskusta ei kannata ostaa mitään. Jouduimme tappelemaan myös kyseisen firman kanssa. Ensin odotimme myöhässä olevaa tilausta 3 kuukautta, jonka jälkeen toimittivat viallisen tuotteen jonka pois hakemista saati uuden tuomista odotimme miltei 4kuukautta. Olin useaan otteeseen yhteydessä kyseiseen firmaan , mutta kukaan ei tuntutnut tietävän mitään mistään.. Loppujen lopuksi tarjottiin kahta sohvatyynyä korvaukseksi yli puolen vuoden odotuksesta josta juri tuon 4 kk suuri divaani sohva lojui keskellä olohuonetta rikkinäisenä odottaen pois vientiä..Lisäksi käskivät itse korjata vian sohvasta..Olisihan se ollutkin itse korjattavissa mutta periaatteen vuoksi en lähde itse korjailemaan viallista tuotetta ja maksa täyttä hintaa.. että hyvä palvelu Maskussa. Ikinä en enää sieltä mitään osta.
 
"Soffa"
Muutamat kaupat tullut tehtyä Maskusta, ja itsellä ei pahaa sanottavaa: Iso ja kallis parivuode, tuli ajallaan ja kasasivatkin paikan päällä valmiiksi. Ja toisena merkittävänä: kolme-kulma-kolme+rahi -sohvasetti, valmistajana Pohjanmaan Kaluste. Monet huonekaluliikeet kävimme läpi sohvaa etsiessä, ja Maskun mallistosta löytyi juuri tuo oikea Pohjanmaan Kalusteen sohvamalli. Toimitus viivästyi pari viikkoa tehtaan takia, mutta Maskusta sai "lainakalusteet" siksi ajaksi (entiset oli jo hävitetty). Tuotteet olivat mitä tilattiinkin, tyytyväisiä ollaan.. Reklamoimaankin on joutunut, mutta silloinkin asiat on saatu kuntoon. Toki täytyy muistaa, että Maskuhan on vaan myyjänä asiakkaan ja tehtaan välissä, ei heillä ole kaikkea hyllyssä. Sama pätee muidenkin myyjien kohdalla.

Miinukset: Puhelimitse erittäin hankalaa saada Maskun henkilökuntaa kiinni....

Omien kokemuksien perusteella uskaltaisin ostaa tulevaisuudessakin Maskusta...
 
"Mamma"
Saatiin kauppa purettua. Tosin palauttivat rahat rahoitusyhtiöön, vaikka kysyivät tilinumeron yms. Sohva oli maksettu rahoitusyhtiöön kokonaan. Muutama puhelinsoitto ja saimme rahat tilille.

Sohva luvattiin hakea pois viikon sisällä. Aivan oikein meni ajatukset. Kesti yli kuukauden ennen kuin sohva haettiin. Vaati muutaman soiton, taas. Liikkeessä ei tietoa sohvan hakemisesta.

Puoli vuotta kesti koko prosessi ja Maskun ovi kyllä pysyy kiinni.

Kyllä liikkeen myyjän pitää hoitaa asiat kuntoon ja lunastaa antamansa lupaukset.
 
Tir
Just tänään toimitettu Santiago sohvaryhmä. Okei, ei kalleimmasta päästä oleva sohva mutta kyllä sohvan jalat pitää kuitenkin olla kunnossa, vaikka maksaisi 50 e... Elikkä jalat on viallset tai sohvan runko, jalat vinossa (3/4 jaloista). Huomenna yhteydnotto Maskuun että mitäs tehdään.... Ainiin sohvaa odoteltu vajaa 3 kk.
 
Sormet ristissä.
No voihan vitsi. Miksemme älynneet lukea näitä kokemus ketjuja ensin. Tänään siis maskussa tehtiin sohvakaupat. Toimitusajaksi lupasivat ennen vuodenvaihdetta. Vanhojen viestien perusteella saas nähdä tuleeko sohvat ennen loppukevättä.
Luulin, että masku on laadukkaampi kuin esim.sotka mutta eipä näiden viestien perusteella.
 
vierailija
No voihan vitsi. Miksemme älynneet lukea näitä kokemus ketjuja ensin. Tänään siis maskussa tehtiin sohvakaupat. Toimitusajaksi lupasivat ennen vuodenvaihdetta. Vanhojen viestien perusteella saas nähdä tuleeko sohvat ennen loppukevättä.
Luulin, että masku on laadukkaampi kuin esim.sotka mutta eipä näiden viestien perusteella.
Ei tule. Tilasin itse maskusta sohvan 28.9. Toimitusaika 4-8 viikkoa. Tänään otin yhteyttä ja sanoivat että tulee tän kuun lopussa. Eli toimitus venähti 12 viikkoon, eikä viitsiineet edes ilmoittaa asiasta. Viiminen kerta kun asioin kyseisessä firmassa.
 
Myöhäistä jo
Mekin ostettiin Maskulta divaanisohva, ja vasta nyt älysin googlettaa kokemusta Maskusta. Eka kertaa tein kaupat Maskussa. Toivottavasti ei olisi vika kerta samalla. Toimitusajaksi lupasivat viimeistään tammikuun loppuun. Vai meneekö Suomen huonekalutehtailla niin lujaa, ettei 6vkoa ei riidä?
 
maskot
Meillekin on sohva tilattuna. Toimitysajaksi luvattu ennen vuoden vaihdetta. Tänään vastasivat viestiin, että ei vielä varastoon tullut(kuljettavat kotiin sieltä). Kun lukee edellisiä viestejä niin ei näytä meidänkään tilanne kovin lupaavalta.
Mietin vaan, että miten masku voi pysyä näinkin kauan pinnalla?
Anyway, eka ja vika kerta.
 
vierailija
Meillä kans 3 vaihtoehtoa sohvapaikoista. Jokainen sohva varmasti ajaa asiansa. Masku, Metropoli, Sotka. Kieltämättä näiden tekstien jälkeen Masku tippui listalta. Onko kellään kokemusta sotkasta ja Poet-sohvakalustosta tai Metropolista ja Nemo sohvista?
 
vierailija
Meillä on 2 Bellus-sohvaa, kahdenistuttava sekä kolmenistuttava. Perheessä lapsia ja koira.

Sohvat nyt 11-12 vuotta vanhoja. Kangas kuin uudessa sohvassa, ei mitään muutosta. Täytteet lähes samassa kunnossa kuin uudessa sohvassa.

Suosittelen! Hinta tosin oli yht. 3000 - 4000 € ja sekin oli tarjoushinta. Eli laatu maksaa.
 
vierailija
maskun sohvat kestivät 2 vuotta, jonka jälkeen jouset tunkeutuvat kankaan pintaan useasta kohdasta. jossain vertailussa joka oli muistaakseni helsingis sanomissa avattiin sohvat puukolla ja asiantuntija tutki rakenteet. maskun sohvat hän arvioi kestävän 2 vuotta. normaalisohvan pitäisi kestää 10 vuotta. en enää ikinä asioi maskussa. edellinen sohva oli iskusta ja kesti 12 vuotta.
Noh suurin osa toimittajista samoja Maskussa ja Iskussa, ettei tarttunut halpa tarjous sohva matkaan?
 
vierailija
Maskun toimitusajat pitkät. Saatat joutua odottamaan useamman kuukauden. Hinta-laatu suhde erittäin huono. Ikeasta, Jyskistä jne saa parempilaatuista tavaraa. Maalia puuttuu kalusteista paikka paikoin. Lähettävät korjaamista varten maalia, jotta voit itse korjata.
 
masku kalustetalo
Tilasin tyhmänä maskusta sängyn, kun en tajunnut tarkistaa netistä kokemuksia. Toimituksen piti olla 11.12.2017, mutta tähän päivään mennessä (20.12.2017) ei ole sängystä kuulunut mitään.

Olen nyt yrittänyt soittaa maskuun, mutta minua yhdistellään ja kukaan ei vastaa liikkeestä josta voisi varmistaa asiakaspalvelun mukaan toimitusajan.

Olen jättänyt myös soittopyynnön, mutta minulle ei myöskään ole soitettu takaisin.

Nyt lähestys sähköpostien kautta, mutta aika toivottomalta tämä touhu vaikuttaa kaikiltaosin.

Olkaa varovaisia tämän putiikin kanssa tai ainakin näköjään saa varautua ongelmiin ja pitkiin toimitusaikoihin. Asiakaspalvelu on myös olematonta.
 
vierailija
Juuups, maskusta tilattu sohva 28.10.2017 luvattu ennen joulukuuta ja eräpäiväksi paperissa 22.11.2017. Nyt eletään jo vuotta 2018, mutta uskoisin ongelman lähinnä olevan postissa tällä hetkellä, kuin itse Maskussa. Täytyypä taas soitella maskun suuntimiin. Miun tuurilla sieltä tulloopi viallinen tuote. Kyl varmasti siinä vaiheeassa menee sipuli ja kupoli nurin.
 
Maskutta
Maskuun tilaus 27.12.17. Toimitus 26.1.18 tulossa. Verkkokaupassa tuotteelle luvataan 3-7 arkipäivää toimitusaikaa, varastosta löytyy. Ja paskat. Rahoitan Maskun toimintaa kuukauden ennen kuin saan tilaamani tuotteet. Ilmeisesti puljulla menee todella huonosti, ja mitään todellista varastoa ei ole olemassakaan. Asiakaspalvelu on tasoa "aaaaivan, voi voi". Ihan varmasti tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran.
 
vierailija
Voi miksi en minäkään näitä lukenut ennen kuin tilasin! Tilasimme sohvan 12.1.2018 ja toimitusarvio oli 6-8 viikkoa eli helmikuun loppuun mennessä piti tulla. Noh eilen saimme oman vanhan sohvan myytyä ja laitoin tänään viestiä maskuun että osaisivatko jo sanoa tuleeko sohva jo 6. Viikolla tilauksesta vai vasta kuun lopussa. Sieltä vastasivat että toimitus on maaliskuun lopussa ja tässä nyt taistellaan. Ja lasten synttäreitäkin pitäisi maaliskuussa viettää. V*ttusanon minä.
 
Vierailija
Tilattiin Maskusta vaatekaappi 4.2.18 ja ei ole vielä kuulunut eikä näkynyt. Kertaalleen käyty kyselemässä ja aikoivat ilmoittaa kun saadaan hakea tuote. Vähän ihmetyttää koko touhu mutta näköjään kyseisen liikkeen arkipäivää toimitusten suhteen. Viitsivät vielä mainostaa nopeaa toimitusta!
 
vierailija
Ruokaryhmä tilattu 1.4, ja viimeistään 13.4 piti tulla. Nyt 20.4. eikä ruokaryhmästä tietoakaan. Vajaa viikko oltu ilman pöytää, kun saatiin vanha myytyä. Eiköhän Masku ole nähty.
 
vierailija
Nyt täytyy kyllä suuresti ihmetellä tätä nillityksen määrää maskusta, envoi muuta kun ottaa aiheeseen kantaa:

Kuka ikinä kirjoittikaan "helsinkiläisestä huonekalutestaajasta" joka arvioi maskun sohville käyttöiäksi 2v.. paskanlenkit, lähtökohtana sinä päätät käyttöiän lompakollasi. Itsellä löytyy maskusta tilattu n. 1500 euron sohva bellukselta joka kestänyt 13vuotta, tähän päivään saakka.

Toiseksi tämä kauhea valitus toimitusajoista, teille valituille voin selittää huonekalukaupan toimitusketjun; On olemassa varastotuotteita, sekä tilaustuotteita. Varastotuotteet saapuvat nopeammalla aikataululla, mutta ovat vähemmän muokattavissa. Tilaustuotteet tilataan valmistajan tehtaalta, jossa kyseinen tuote rakennetaan juuri teitä varten, teidän kokoonpanolla, teidän väreillä. Tämän jälkeen tuotteet lähetetään joko suoratoimituksena tehtaalta suoraan asiakkaalle, tai keskusvaraston kautta asiakkaalle, molemmissa tavoissa logistiikan mitä luultavimmin hoitaa suomen vanha kunnon Posti. Ja nyt korvat hörölle, tosissaan se arvioitu toimitusaika on ARVIO. Se on järjestelmän puhdas arvio toimitusketjun aikamääreistä, muttakun kone eivoi laskea jokapäiväisiä inhimillisiä virheitä tahi logistiikan hienosäätöisiä kommervenkkejä, tällä haluan tähdentää että jos se myyjästä olisi kiinni, tai edes huonekalukaupasta, asiakas saisi haluamansa sohvan haluamallaan värillä samantien, mutta kun ei se vaan niin mene, toimitus- ja yhteistyöketju on pitkä räätälöitäville tuotteille. Maskussa on useita eri sänkyjä, sohvia sekä ruokaryhmiä useilta eri valmistajilta useista eri hinta ja laatuluokista, tämmöinen julkinen mestaaminen perustuen yhteen ostettuun vialliseen tuotteeseen, viikon toimitusviiveeseen tahi kympin kumipuupöydän halkeamiseen ottaa itsellä suoneen todella paljon, sen takia myyjä ohjaa asiakasta asiakkaalle parempaan tuotteeseen.

T. Vanha huonekalukauppias
 
vierailija
Nyt täytyy kyllä suuresti ihmetellä tätä nillityksen määrää maskusta, envoi muuta kun ottaa aiheeseen kantaa:

Kuka ikinä kirjoittikaan "helsinkiläisestä huonekalutestaajasta" joka arvioi maskun sohville käyttöiäksi 2v.. paskanlenkit, lähtökohtana sinä päätät käyttöiän lompakollasi. Itsellä löytyy maskusta tilattu n. 1500 euron sohva bellukselta joka kestänyt 13vuotta, tähän päivään saakka.

Toiseksi tämä kauhea valitus toimitusajoista, teille valituille voin selittää huonekalukaupan toimitusketjun; On olemassa varastotuotteita, sekä tilaustuotteita. Varastotuotteet saapuvat nopeammalla aikataululla, mutta ovat vähemmän muokattavissa. Tilaustuotteet tilataan valmistajan tehtaalta, jossa kyseinen tuote rakennetaan juuri teitä varten, teidän kokoonpanolla, teidän väreillä. Tämän jälkeen tuotteet lähetetään joko suoratoimituksena tehtaalta suoraan asiakkaalle, tai keskusvaraston kautta asiakkaalle, molemmissa tavoissa logistiikan mitä luultavimmin hoitaa suomen vanha kunnon Posti. Ja nyt korvat hörölle, tosissaan se arvioitu toimitusaika on ARVIO. Se on järjestelmän puhdas arvio toimitusketjun aikamääreistä, muttakun kone eivoi laskea jokapäiväisiä inhimillisiä virheitä tahi logistiikan hienosäätöisiä kommervenkkejä, tällä haluan tähdentää että jos se myyjästä olisi kiinni, tai edes huonekalukaupasta, asiakas saisi haluamansa sohvan haluamallaan värillä samantien, mutta kun ei se vaan niin mene, toimitus- ja yhteistyöketju on pitkä räätälöitäville tuotteille. Maskussa on useita eri sänkyjä, sohvia sekä ruokaryhmiä useilta eri valmistajilta useista eri hinta ja laatuluokista, tämmöinen julkinen mestaaminen perustuen yhteen ostettuun vialliseen tuotteeseen, viikon toimitusviiveeseen tahi kympin kumipuupöydän halkeamiseen ottaa itsellä suoneen todella paljon, sen takia myyjä ohjaa asiakasta asiakkaalle parempaan tuotteeseen.

T. Vanha huonekalukauppias
Nyt täytyy kyllä suuresti ihmetellä tätä nillityksen määrää maskusta, envoi muuta kun ottaa aiheeseen kantaa:

Kuka ikinä kirjoittikaan "helsinkiläisestä huonekalutestaajasta" joka arvioi maskun sohville käyttöiäksi 2v.. paskanlenkit, lähtökohtana sinä päätät käyttöiän lompakollasi. Itsellä löytyy maskusta tilattu n. 1500 euron sohva bellukselta joka kestänyt 13vuotta, tähän päivään saakka.

Toiseksi tämä kauhea valitus toimitusajoista, teille valituille voin selittää huonekalukaupan toimitusketjun; On olemassa varastotuotteita, sekä tilaustuotteita. Varastotuotteet saapuvat nopeammalla aikataululla, mutta ovat vähemmän muokattavissa. Tilaustuotteet tilataan valmistajan tehtaalta, jossa kyseinen tuote rakennetaan juuri teitä varten, teidän kokoonpanolla, teidän väreillä. Tämän jälkeen tuotteet lähetetään joko suoratoimituksena tehtaalta suoraan asiakkaalle, tai keskusvaraston kautta asiakkaalle, molemmissa tavoissa logistiikan mitä luultavimmin hoitaa suomen vanha kunnon Posti. Ja nyt korvat hörölle, tosissaan se arvioitu toimitusaika on ARVIO. Se on järjestelmän puhdas arvio toimitusketjun aikamääreistä, muttakun kone eivoi laskea jokapäiväisiä inhimillisiä virheitä tahi logistiikan hienosäätöisiä kommervenkkejä, tällä haluan tähdentää että jos se myyjästä olisi kiinni, tai edes huonekalukaupasta, asiakas saisi haluamansa sohvan haluamallaan värillä samantien, mutta kun ei se vaan niin mene, toimitus- ja yhteistyöketju on pitkä räätälöitäville tuotteille. Maskussa on useita eri sänkyjä, sohvia sekä ruokaryhmiä useilta eri valmistajilta useista eri hinta ja laatuluokista, tämmöinen julkinen mestaaminen perustuen yhteen ostettuun vialliseen tuotteeseen, viikon toimitusviiveeseen tahi kympin kumipuupöydän halkeamiseen ottaa itsellä suoneen todella paljon, sen takia myyjä ohjaa asiakasta asiakkaalle parempaan tuotteeseen.

T. Vanha huonekalukauppias

Taidat olla vähän tyhmä
 

Yhteistyössä