MARSILAISET 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heii, kun me ollaan lähdössä mökille niin voisitteko muut jotka tuon salasanan jo tiedätte, lähettää sen jos tuonne osoitteeseen tulee uusia kyselyjä. Eli jos on lukematon viesti missä sitä kysytään, niin ketä ekaksi näkee, voisi lähettää koordinaatit kysyjälle =) vitsit, ei taida tonne mökille saada laajakaistaa.. Millä mie kestän olla pimennossa ku sinne tuloo uusia kuvia.!))Santulla on ainaki aika lailla tukkaa, on tainnu periä pehkon multa vaik väri onki isiltä. Joudun sitä jo toistamiseen leikkaamaan ku menee maitoa tonne korvien taa ja siitä tulee ällöjä puklu-tukka paakkuja ellei heti huomaa pestä =p yök..))Nikoa meidän isäntä ei meinannu uskoa Santun ikäiseksi, oli paljon vanhemman näköinen siinä kuvassa kuulemma.. Ja komia tukka näkyi olevan sielläkin =)

Heip!
Samaa katselin makin et tosi paljo tukkaa paassa oli monel lapsel,heti naytti paljon isommalta.
Iia painaa palttia rallaa 7 ja puol kiloo,varmaanki normi painoinen?
Iia on oppinu nukkumaan kyljellaan,on niin isoa tyttoa ollakseen :) Saa nahda miten nukkumisen kay kun kotiin palataan,taal oon Iian nukuttanu tissil viereeni kun ei muuten suostunu nukkuun.Kotona Iia taas on aina kiltisti omaan sankyyn nukahtanu kun sinne oon laittanu,taytyy varmaan opetella uusiks toi nukkumis juttu kun kotiin paastaan.
Uusia kuvia odotelles :)
mimmuli ja Iia

Heissan!
Palattiin tiistaina 4 yötä kestäneeltä mökkireissulta. Oltiin kolmestaan perheen kesken, ja oli niin ihanaa, varsinkin kun säät suosivat ja uimavesi oli lämmintä! Mökillä kesti lämpöä paljon paremmin, siitä oikein nautti!

Täällä kotona hellesää on inhottavampaa. Eva ei tykkää lainkaan kuumasta (eikä mammakaan), vaatteita ei voi olla liian vähän, unikaan ei oikein maistu ja maitoa pitää saada ainakin parin tunnin välein - mutta vain muutama tippa. Vesi ei oikein uppoa, joten annan suosiolla maitoa että saisi edes jotain energiaa. Ihan hyväntuulinen tuo tytsä kuitenkin on.

Nyt en ehdi kirjoitella enempää, mutta pistän Evan kuvan sähköpostiin jos se onnistuu. Mulla on vaan yksi osoite, ja vielä omalla nimellä, joten sekin paljastuu nyt Marsilaisille. Samapa tuo, ei mulla mitään salattavaa ole. ;) Meikäläistä saa heittää sähköpostilla jos tuntuu siltä! =)

terveisin
Aurora ja Eva 3 kk + 10 päivää

Senna, kiitos vinkistä! Vaikka oma henkilöllisyyteni jo paljastuikin tuolla omilla sivuillamme, oli ihan kiva saada tiedot sieltä pois. Tyhmä ei itse keksinytkään moista helppoa konstia. :)

Mukavaa kesää kaikille, tämä perhe niin ikään katoaa lomalaitumille! Neljän kk:n lääkäärineuvola on vasta 28. päivä, eli siihen saakka saadaan poikaa kasvattaa isommaksi ;)

Heip!

Pitää munkin hommata joku ilmaisosoite, missä ei näy nimeä, niin pääsette ihailemaan Toukoa :). Touko on lähes kalju, ihan ohutta ja vaaleaa hiusta on päälaella ja takana vähän enemmän ja tummempaa. Alakerrassa on reilu puol vuotias tyttövauva, millä on hurja irokeesi. Kaipa Toukollekin joskus kasvaa hiukset.

Me sitten ostettiiin asunto!! 3h+k+s rivarista, tosi kivaa ja ""lapsiystävällistä"" aluetta, oma pieni piha, leikkipuisto ihan vieressä ym. Loppuu tää kärvistely tilan ahtaudesta, eikä tarvii enää kärsiä alakerran asukkaiden tupakoinnista. Ei oo paljoo voinu vauvaa nukuttaa partsilla, kun toiset on koko ajan siinä tupakalla, vaikka niillä tosiaan on itelläänkin vauva... Täs talossa on aika paljon lapsia, kaikki äidit polttaa tupakkaa hiekkalaatikon reunalla. Voisivat nyt vähän kauemmas mennä...

Kivakiva, meillä on molemmilla koirilla valeraskaus, vaikka niillä ei oo ollut juoksuja. Viime kesänä tein positiivisen raskastestin pian samojen ""oireiden"" jälkeen ja positiivinenhan se oli. Jospa nyt kumminkaan ei vielä tulis uutta vauvaa, on tässä yhdessäkin ihan tarpeeks haastetta ja ois kiva ehtiä töihinkin välissä. Jospa nuo koirat ois vaan helteistä sekasin tai sit Toukosta.

t.Satu ja Touko 3,5kk

Onnea Satulle uuden kodin johdosta!

Vai oli Niko ison pojan näköinen :) Mä lähetin uuden kuvan Nikosta tuonne meijän sivulle, jospa ois siinä sitten enemmän ikäisensä näkönen ;) Poika on perinyt hiusten värinsä multa tai no luonnossa noi Nikon hiukset on semmoset porkkanan väriin vivahtavat ja mulla ei punasävy pahemmin ole havaittavissa kuin auringossa. Ihania kuvia olitte lähettäneet vauvoista, kiva kun näkee minkä näköisiä nää mussukat on, joista kirjoitellaan. Ja lisää kuvia tietysti odotellaan!!

Oli aamulla ihan p:nä tän pojan itkemisen takia, kun heti herättyyn alkoi ulvomisen ja mikään ei taas auttanut. Sitten jossain vaiheessa poitsu nukahti päikkäreille ja loppupäivä on nyt ollut semmosta 2-2,5 tuntia hereillä ja tissiä ja unta palloon (nukahtaa siis jopa tissille taas). Ja nyt on äitillä ja isillä kuin eri poika. No toivottavasti tätä hyvää tuulta ja kunnollista syömistä jatkuis. Potulla jatkettiin tänään myös, mutta se ei tosiin innosta poikaa yhtään :( Jossain ketjussa oli juttua kuin jotkut vauvat söi pottua heti innolla, mutta meijän pojalle se ei uppoa, irvistelee ja sylkee ja tunkee käsiä suuhun :) Mutta jatketaan harjotuksia taas huomenna, onneks se lääkäri jo totes, että vauvat on tosi erilaisia ja jotkut oppii tuon syömiginn tooosi hitaasti.

Hitsiläinen, ku kävin innoissani lähettämässä 3 kuvaa tonne ja sitte vasta luin, kun täällä joku toivo, ettei laittais ku yhen kuvan jokainen. Tila loppuu varmaan aika äkkiä, jos kaikki laittaa monta kuvaa, joten sori hirmusti! En ajatellu ollenkaan. Nyt vaan odottelen, että joltain saan sen salasanan, että pääsen mäki ihailemaan muiden lapsosia. Mies lähti tänään taas juoppoilee, joten mulla ois koko ilta aikaa tutkailla muiden lasten kuvia ;)

Meillä meni viime viikonloppunaki ihan hyvin juhlinnat. Nyt ku mies on ollu viikon lomalla, alkaa taas parisuhdeki normalisoitumaan. Maanantaina meinas synttäripäivä mennä ihan päin p:tä. Toivoin kukkakimppua, mutta mies oli suunnitellu ostavansa mulle sormuksen ja merkki aurinkolasit. Kierreltiinki sitte 5 tuntia kaupungilla ja loppujen lopuks jäin ihan ilman mitään! Onnex asia korjaantu seuraavana päivänä... Mä ku oisin halunnu vaan kukat, ku niitä löytyy aina.

Joonas oppi kääntymään selältä mahalle 1.7. sillon, ku viimex tänne kirjotin. Jätin sen siks aikaa selkäni taakse lattialle ja kun käännyin Joonaksen luo, se makoiliki mahallaan. Sitähän pitää nyt sitte reenaa koko ajan, myös yöllä sängyssä. Sitte se ei kuitenkaan kauaa viihdy mahallaan, ku niskat väsyy. Toinenki hammas pilkottaa jo alaikenessä. Aika hauskan näkönen! Kauankohan siinä menee, ku ne on kokonaiset hampaat?

Nyt taidan leikkiä Joonaksen kanssa puol kymmeneen, sitte tisuhuikat ja poju nukkumaan. Taidanpa rentoutua yksinäni kylmän oluen kera ja toivottavasti pääsen sitte kattelemaan kuvia.

mm ja Joonas (3kk 2vko)

Kiitos Chloe, sain salasanan. Söpöjä lapsia on kaikilla. Ihana idea! Meillä oli tunnin itkuhuuto kohtaus ennen nukkumaanmenoa :( Ajattelin, et jospa ne on noi hampin alut mitkä kiukuttaa ja koitin antaa peräpuikon. Eipä ainakaan meikäläiseltä onnistunu sen laitto, joten vinkkejä otetaan vastaan. Täytynee huomenna käydä hakemassa apteekista jotain nestemäistä särkylääkettä. Ehkäpä sen sais annettuuki. Mies oli jo ihan sekasin, ku koitin sille soittaa ja saada vähän myötätuntoa. Ei tajunnu mistään mitään, et toivottavasti osaa kotiin kuitenki tulla. Toivottavasti kuvia tulee lisää kateltavax.

mm

Maalismammaa ja Pirpanaa ja heidän lapsosiaan on pitänyt jo pitkään onnitella ensimmäisistä hampaista, mutta on aina unohtunut, joten nyt onnittelut purukaluston johdosta! Pirpana, jos luet tätä, niin oliko Veetillä maitoallergia? Luin joskus vauvalehden keskustelupalstaa ja ajattelin, että oisit voinut olla sinä, joka tuosta allergiasta kirjoitteli.

Nikolla on jonkun aikaa näkynyt alhaalla keskellä kaksi hammasta siitä ikenen läpi, ne tulee jo lähes ikenen pintaan, mutta eivät ole vielä läpi pukanneet. Saisivat kyllä jo tulla, jos tää huuto siitä johtuu. Joo minäkin kaipaisin neuvoja supon laittoon ja myös kuumeen mittaamiseen, meillä ei ainakaan poika ole mitenkään innoissaan, jos mittari työnnetään peppuun. Ja varpaiden kynsiäkin pitäisi alkaa leikkaamaan :) Tänään leikkelin toisen jalan kynsiä ja siihen meni puoli tuntia, mutta en kyllä viitsi silloinkaan leikata kun poitsu nukkuu, ettei vaan siihen herää, kun muutenkin on niin surkeeta tää nukkuminen.

Tänään käytiin anopilla ja appiukolla ja sielläkin poika suorittu kunnon äänenavausta, kun oli ollut taas viis tuntia hereillä eikä jaksanut syödä eikä osannut nukahaa. Eipä taas auttanut muu kuin hirveä taaplaus taloa ympäri niin lopulta nukahti puoleksi tunniksi. Äsken käytiin sitten vaunuttelemassa, että sain nukahtamaan ja unet ainakin toistaseksi vielä jatkuu. Ei ihme jos kiukuttaa, kun oli aamun ja puoli kuuden välillä nukkunut yht. 50 min...

Maalismamma: Eipä ne kolme kuvaa varmaan ketään haittaa, ainakin toi Nikon yks kuva oli muistaakseni suurempi kuin ne sun lähettämäsi kolme kuvaa yhteensä ja hyvinhän tuo tila vielä tuntuu riittävän.

Mä alotin Nikolle uudestaan myös maitohappobakteerit, koska tuntuu olevan myös maha kipee, yöllä itkeskeli taas ja itku loppui, kun sai kunnolla paukuteltua ja sama juttu on ollut useampana yönä.

Perunan maistelua jatkettiin tänään ja ehkä sitä nyt meni jo vähän alaskin, mutta tosi vähän kyllä :)

Hellurei!

Jospas nyt pääsis itsekin taas kirjotteleen kuulumisia...
Poika ähkii ja jumppaa lattialla, oppiskohan käännähtään selälleenkin.

Ihan vedet silmissä luin Mimmulin juttuja ""saatanan karkotuksesta""! Ja joillekin on jo hampaitakin tullut! Hip hei, ne ekat leegot onkin aika hupaisan näköisiä! Meidän poitsukin hinkkaa kyllä ikeniään, mutta ei siellä vielä mitään alkuja ole eikä ikenet ole turvoksissakaan. Saapa nähdä, millon saa aikaiseksi. Millonkas niitä viimeistään pitäis alkaa lykätä?

Meillä maistellaan kasvis- ja hedelmäsoseita nyt pari kertaa päivässä ja lisäks tankataan illalla maissivellillä, niin jaksetaan nukkua aamuun saakka. Kyllä on ihanaa, kun saa itekin nukkua koko yön! Oon tainnut päästä tuon poitsun kanssa aika helpolla tähän saakka...

Mehän aloitettiin soseiden maistelu jo 3kk-neuvolan jälkeen, kun neuvolan täti ""kehui"" poikaa aika hoikaksi ja suosittelikin jo sörsseleitten aloittamista. Siis meillähän on menty korvikkeilla alusta saakka, eli maidon vähyydestä poika ei ole missään vaiheessa kärsinyt. Tosin nyt kun tuota listaa katselen, niin hyvän kokoinenhan vauva on ollut eikä varmaan yhtään liian hoikka! Jotenkin sitä ottaa neuvolan ohjeet joskus liiankin vakavasti...

Siis 1,5 kk ollaan jo soseita lusikoitu ja makujakin on jo muutama. Pari-kolme lusikallista menee kerralla ja velliä se 2dl päivässä. Pääosin tietty maitoa (n.1litra). Tähän mennessä kaikki kaupan purkkipöperöt on kelvanneet, mutta äidin tekemät onkin ihan yök:/ Jos mun kokkaustaidot ei riitä edes vauvan soseisiin, niin mitenköhän isompana -pizzataksi???

Jahas! n. kahdeksas keskeytys... Pitänee taas mennä.

Hello!
Onnea uuteen asuntoon Sadulle ja perheelle!

On se kiva kun oon niin monen saanut nauraan meidan afrikan reissulle:) On tosiaan taal valil kestamista naiden kulttuuri erojen kans.Eilen esim kattelin yhden aidin vaipan vaihtoo,han pampersin sisalta otti pois terveys siteen ja vaihtoi vaan uuden terveys siteen tilalle,kysyin syyta tahan,han totes ettei pampers vaippaa kuulu vaihtaa kun n.kerta viikkoon vain terveys side vaihdetaan ""vahingon"" sattuessa,nauroi viel paalle et siinahan nyt omaisuus menis jos joka paiva pampers vaipan vaihtais.mita nyt sit tohonkin kommentoit?Totesin vaan et niinpa niin.
Iia alkanut oisin niin kaantyileen ja potkiin etten saa itse nukuttua koska potkut yleensa kohdistuvat mun kasvoihin,mahaan tai munuaisiin.No onneks on viimeinen yo taalla ja paastaan oman kodin rauhaan ja omiin sankyihin.
Taidan kayda tsekkaan onko meidan sahkopostiin ilmestynyt uusia muruja :)
mimmuli ja Iia

Pitä vaan tulla raportoimaan, että Niko keksi tänään jalkansa ja on hauska katsella, kun lapsonen ihmettelee jalkojaan ja varpaitaan. Tosin samalla oppi nyt raapimaan noita jalkojaan, jotka ilmeisesti kutisee atopian takia ja se ei niin kiva juttu.

Koko päivä meni taas huudon kera ja poika nukkui ainoastaan 2*20 min päikärit kunnes nyt illan suussa nukkui 45 min vaunuissa ja on nyt vähän paremmalla tuulella. Tuntuu välillä, että äidin hymypoika on kokonaan kadoksissa.

Mutta nyt ilta-askareisiin.

Yhteistyössä