Hei taas!
Suunitelmiin tuli muutos ja mies ei tullutkaan tänään kotiin vaan huomenna. Parempi niin, ettei lähtenyt peräkärryn kanssa iltaa vasten ajamaan. Eli ollaan poitsun kanssa kahden.
Joona meni jo nukkumaan eli puolta tuntia tavallista aikaisemmin. Unilaulua sängyssä laulaa

Saa nähdä miten yö nyt nukutaan.
Onko teillä muilla niin, että illalla, viimeisellä syötöllä maitoa ei enää tulekaan kovin paljon? Joona syö molemmat tissit ja juo nykyään päälle vielä Semper Babyä, nyt meni 50 ml.
Sitten pukluasiaa. Tänään päivällä Joona ei juurikaan puklaillut, mutta taisin nuollaista ennen kuin tipahtaa, sillä eiköhän vielä illan aikana tullut parit kunnon puklut rinnuksille ja lattiallekin. Viimeisimmät, maitopukulut, suoraan mun topin kaula-aukosta sisään. Eipä siinä auttanut muu kuin lähteä suihkuun ja ottaa poika peiton päälle pukuhuoneen lattialle lelun kanssa katseleen äidin suihkuttelua
Meillä ei kiinteät ainakaan ole vielä tuota puklailua hillinneet, tosin ei Joona suuria määriä kiinteitä vielä syö. Tänäänkin tuli myös sosepuklu.
Kyllä se taitaa tuo äidinmaito korviketta enemmän puklaututtaa, tosin korviketta näin kotioloissa ei juoda kuin illalla.
Maalismamma: Tuo onkin hyvä idea antaa soseiden sijasta puuroa eli totuttaa puuroihin. Eihän sitä vielä 5kk iässä syödäkään aamulla ja illalla puuroa ja vielä soseateriat. Etkö anna aamuisin kiinteää? Täytyy kokeilla noita Muksupuuroja, taitaa riisi olla miedoimmasta päästä. Tosin ajattelin tarjota myös joku aamu Joonalle maissivelliä lusikalla, kun on yksi purkki tuolla odottamassa.
Sen kaurapuuron taidan jättää siihen, kuin poika on 6 kk ja lihat aloitan sitten vasta myöhemmin.
Satu: Mukavaa, että muitakin hymypoikia löytyy

Joonakin osaa kyllä aina hymyilla juuri oikeaan aikaan. Paljosta saa olla kiitollinen, että olemme saaneet tuollaisen tyytyväisen päivänpaisteen
Itse tuskin kiirehdin työn hakuun. Mullahan ei täällä ole vakipaikkaa, kun kouluttauduin lisää ja valmistuttuani irtisanoin itseni toimestani synnyinkaupungissani. Silti olen melkein koko ajan, täällä asuessani, ollut töissä, tehnyt sijaisuuksia ja saanut kesät olla vapaana
Jo aikaisemman ammattini puolesta en todellakaan halua kiirehtiä Joonan hoitoon viemisessä, ainakin kaksi vuotiaaksi asti olisi unelma saada hoitaa hänet kotona, sitten kun poika alkaa tarviin virikkeitä, eikä äidin seura enää riitä, tulee hoitoon meno ajankohtaiseksi. Pienelle lapselle paras hoitopaikka on vielä kotona. Ei sen puoleen, etteikö lapsia hoidossa hoidettaisi. No, sitten kun tilanne tulee ajankohtaiseksi katson sen hoitopaikan tarkkaan
Ajattelin laittaa Joonastakin tuoreempia kuvia, mutta ei taida sinne enää mahtua, meillä kun nuo kuvat on niin suuria.
Maalismamma: Joonaksella on samanlainen, hieno Supermies yökkäri kuin Joonallakin

Mikä koko teillä on? Itse osin Joonalle koon 62 cm , 68 cm ei ollut, mutta puku on niin isoa kokoa, että vastaa monia 70 cm pukuja, suuria nuo H&M.n vaatteet. Joonalle mahtuu vielä äitiyspakkauksen Marlonin 60 cm bodyt, mutta nehän vastaakin 68 cm. Käytetään niitä öisin.
No, nyt taidan mennä ottamaan lasin punkkua ja herkuttelemaan Aura-juustolla, kekseillä ja viinirypäleillä