Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Meilläkin oli eilen neuvola ja mulla jälkitarkastus.
Eemeli kasvaa hyvin paino oli 5400g (3730g) ja pituus 57,8cm (50cm) ja senpä takia lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa mun huolta tosta pulauttelusta :headwall: , kun sitten mainitsin että on enenstän jo yksi allerginen lapsi joka oireili aluksi juuri samalla tavalla niin siihenkin vaan totesi että tarkkaillaan kasvua jos siihen tulee notkahdus niin sitten mietitään uudestaan, joten allergiasta viis jos lapsi kasvaa ok käyrien mukaan :headwall:
Sanoin sitten lääkärille että rupean joka tapauksessa maidottomalle ruokavaliolle itse ja pidän päiväkirjaa oireista, jos oireet helpottuu niin sitten palailen asiaan tai marssiin suoraan yksityiselle hakemaan lähetteen maitoaltistukseen. Ihan sama taistelu oli aikoinaan edellisen lapsen kanssa, mutta nyt en aio odotella niin pitkään että kasvu pysähtyy. Ja vaikka allergiaa ei löytyiskään niin sittenpähän se on hyvä asia ja pulauttelu loppuu sitten jossain vaiheessa itsekseen.

Jälkitarkastuksessa oli kaikki ihan hyvin, mulla on vaan ollu viime aikoina sydämmessä lisälyöntejä ja rintakipua, sekin oli lääkärin mielestä "normaalia" ylirasittumista, no täytyy käydä toisella lääkärillä jos jatkuu.

Meille tulee jonkun verran lehtiä , esikoiselle tulee Cosmopolitan, Mix ja Demi, miehelle tulee Tekniikan maailma, Tieteen kuvalehti ja Kuluttaja, mulle tulee Kotivinkki ja nyt meinasin tilata Vauvan.

LilliM, Tota peittoon käärimistä on yritetty, aluksi käytin kapaloa, mutta en ole huomannut eroa nukahtamisessa, pari viikkoa sitten siirryttiin käyttämään unipussia, se on auttanut tuohon yölliseen levottomuuteen mutta nukahtaminen illalla ja päivällä edeleen vaikeaa, samoin herätään kahden tunnin välein öisin ja päivällä nukutaa 15-30min unia, sama ollaanko rattailla kävelemässä vai kotona sisällä |O , tosin meillä on melkein kaikki lapset olleet pienenä huonoja nukkumaan päikkäreitä joten tää on ihan tuttua, jokainen lapsi on sitten myöhemmin kyllä nukkunut hyvin päiväunensa, yöunet onkin sitten eriasia koska meillä on tälläkin hetkellä monta yökukkujaa :whistle: , 3v. Hilja ja 6v. Jeremias kumpikin huutelee öisin Eemelin lisäksi, joten kovin ollaan aktiivisia meillä öisinkin.

katjuza ja


Sanna-78 Kiitti Eemelinkin nimen lisäämisestä tuonne etusivulle =)
 
Heippa pitkästä aikaa!
Meitsy ei kyl ehdi tänne runoilla nytkään paljoa.Itkuhäly ratisee jo uhkaavasti ja 2vtos vierel jo touhuaa ,et kohta kone kiinni äiti.
Meidän tytöstä tuli 6.1 kasteessa Tiia. Ollaan taas vaihteeksi puol perhettä räkätaudissa. Tiiakin...hän sairasti jo kolme viikkosena ekan kerran flunssan ja sai silloin antibiootit korvatulehdukseen.Käytiin sairaalal imemäs räkää silloin ja hengittämäs spiraa. 6 viikon iässä tuli sitten vesirokko.Kolme lasta joulukuun aikana sairasti vesirokon meillä.Oltiin siis kuukausi toisten hyljeksimänä kotona. Kukaan ei halunnut meitä kylään,eikä meille tullut ketään.Siis lapsiperheet...
Imetän edelleen täysillä ja sitä saakin tehdä välillä läpi vuorokauden. Öisin tosi harvoin saan nukkua 5 tunnin pätkän.Mut yleensä pisin väli yöllä on kolme tuntia.Aamupäivällä on toinen pitempi väli,kun on juuri oppinut nukkumaan ulkona vaunuissa 2-3 tuntia.Mut iltapäivästä iltaan yhteentoista sit ei nukukaan kuin pätkiä. Eli enpä käy missään itekseni tuntia pidempää reissua.
Nyt kyllä olen päättänyt tämän flunssan mentyä ohi,aloitan juoksemisen vuoden tauon jälkeen.Kroppa huutaa jo juoksemaan.Alkaa olla sellanen plösö olo,kun en postilaatikkoa pidemmälle ole kävelemään päässyt...Kakaroiden kanssa ei voi lenkkeillä ja illalla on jo niin pimeää täällä maalla ja tuo yks roikkuu tississä,että ei ole inspistä ollut lähteä.
Maitoa tursuaa joka syöttöjen välissäkin,niin,että liivinsuojat ei riitä.Maidonkerääjiä jos käytän,niin unohdan ne,ja kun kumarrun,niin maito ryöppyää ulos rei istä. Joopa joo.
Jekovitejä käytän 5 tippaa ja samaan lusikkaan tiputan 15 tippaa disflatylia ja 5 tippaa Relaa...ja sitten lusikallinen vettä päälle.

Ai niin rintatulehduksenkin sairastin vuoden vaihteessa.Antibiootit söin ja siitä sitten tuli vatsavaivoja tytölle.Eli tuntuu,et en ole saanut viettää normaalia arkea ollenkaan.Ihan on mehut pois,mut ei voi valittaa,vauvat on ihania...ja kotona oloa en työelämään vaihtais kuitenkaan.
En ole edes ehtinyt teidän juttuja lukea.Hyvä jos omat sähköpostini kerta viikkoon käyn koneella lukemassa ja silloinkaan en vastaile niihin.On jotnekin aika kortilla...Aikani kuluu siis ruokaan,imetykseen,pyykinpesuun,vauvanhoitoon.Ja yritän antaa aikaani myös muille sisaruksille,koska menivät aika hajalle taas kaikki kun vauva syntyi...Kateeksi käy kun ehditte tänne raapustella.O
Olen joskus yrittänyt imettäessä koneella olla,mutta se imetys on sellasta maidon lotraamista,et johan jo näppäimistöllekin roiskuaa maito.

Koitanpa lueskella teidänkin juttuja...meidän Tiia oli 6 viikon ikäisenä 56 cm ja 5300 g,ja ensi viikolla on seuraava neuvola.Piti olla tänään mut nla perui sen.
 
katjuza Mulla on kans nyt synnytyksen jälkeen ilmaantunut rintakipua ja lisälyöntejä. Juuri raskauden alussa kävin yksityisellä ja hän kuulu vielä sivuääniäkin. Mulla on huomenna jälitarkastus ja pyydän nyt samalla lähetettä ekg:hen ja keuhkokuvaan. Ihan mielenkiinnolla ootan, et mitä tk-lääkäri sanoo. (viimeksi kävin yksityisellä)

Meillä ei kuulemma jälkitarkastuksessa oteta mitään näytteitä. Mun pitää itte varata aika ehkäisyneuvolaan (mikä on neuvolan vieressä) ja käydä siellä otattamassa näytteet. En ymmärrä, et miks ne ei voi jälkitarkastuksessa esim PAPAA ottaa...

Lehdistä... Mulle tulee vauva-lehti ja pari liiton lehteä, miehelle tulee Tee se itse-lehti (mitkä on avaamattomina tuolla hyllyssä) , lapsille tulee prinsessa lehti ja olisko ollut joku lasten maa-lehti. Mä en mieheltä edes kysy et jos tilaan.. sieltä tulee aina se sama- JAAAAAA... Et tilailen vaan
:ashamed:

Pitäis kai alkaa jotain ihan tekemään, tuli Emmin kans taas hiukan nukuttua :whistle: Heräsin klo 11.45, kun mies soitteli töistä...
 
Nyt ehdin lueskella jotain täältä.
Lehdistä Miehelle tulee v8 ja Aku Ankka ja tietty joku liiton lehti
Mulle tulee meidän perhe ...lapsille koululainen ja leppis.

lisäruuasta Olen kaikilla kolmella pojalla alkanut perunasoseella tylsästi 3-4 kk ikäisenä siitä syystä että ruokailu tissillä on alkanut öisin tiheentymään tuossa iässä. En ole siis kellekään antanut vellejä enkä lisämaitoa.Potulla olen aloittanut,äidinmaitoon sotkettuna ja aika reippaasti potun kanssa sitten porkkanaa ja parsakaalia yms kasvista.
Näin varmaan pyrin tytönkin kanssa tekemään.En jaksa alkaa vellejä tällekään juottamaan.Sitten 5-6 kuisena olen kaikille sitten ihan tavallista puuroa alkanut antamaan lusikasta. Pojat ei ole pulloa saaneetkaan paitsi silloin kun isi joskus joutunut antamaan maitoa mun poissaollessa.Eikä tää tyttökään ole saanut vasta kuin kerran pullosta,kun kävin kampaajalla

 
Onpas taas tekstiä tullut...

Tuo vauvojen nimilista on aika kiva =) Inka siis tuli meidän tytöstä.

Heräsi neiti just reilun kolmen tunnin päikkäreiltä =) Yöt sujuu aika kivasti, mutta syö useemman kerran yössä, että suurimman osan yötä taitaa neiti nukkua vieressä tissi suussaan.

Mulle tulee meidän perhe ja lapsen maailma ja miehelle ei tällä hetkellä mitään lehteä. Molemmille tulee kyllä liiton lehdet...

Ens viikolla onkin sitten nla. Viimeksi meillä oli lääkärin nla ja mulla samalla jälkitark. ja siitäkin on jo aikaa...Inka taisi olla 5-viikkoinen silloin.

Nyt syöttöpuuhiin...

lumi* ja Inka s.2.11
 
PAPA otetaan täällä vasta kun kuukautiset ovat alkaneet. En ymmärrä miksi näin, mutta sillä tavalla se jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri puheli. :|

Lehtiä innostuin tilaamaan oikein kaksin kappalein. Vauva-lehden ja Kaksplussan tarjoukset tulivat postissa ja en sitten osannut kieltäytyä! :LOL: Mies olisi tilannut minulle Kaksplussan salaa, jos en olisi höpöttänyt tehneeni tilauksen. Onneksi tuli sanottua! Vauva-lehden tilauksen yhteydessä valitsin hoitolaukun. Ajattelin ostaa ihan kunnon kantoliinan, "toispuoleinen" versio veisi minulta hartioista hengen, niin tekee kantoreppukin. Muutenhan tuo kantoreppu on ollut tosi kätevä kapistus!

Toissa päivänä saatiin meidän perheen sairastajien joukkoihin lisävahvistusta oikein useamman sadan kilon edestä. Hevosen hankositeeseen tuli repeämä tarhassa :eek: En tiedä mitä se tamma siellä on puuhannut, jälkiä kaatumisesta tms ei näkynyt kun kiertein tutkimassa tarhaa. Aamupäivällä oli kaikki vielä kunnossa, mutta päiväruokinnan aikaan onnuttiin jo tosi pahasti. Lähes kolmejalkaisena sain otuksen sisälle kuljettaa. Eläinlääkärin saapui paikalle vasta illalla. Kyllä harmitti kun ei ressukan oloa saanut helpotettua ennen lääkärin tuloa... Nyt sitten on yksi paranneltava lisää. Selkään ei ole mitään asiaa seuraavan 6kk aikana. Juuri kun olin ajatellut lähteä viikonloppuna vähän maastoon kävelemään Ainon pidempien päiväunien aikana... Toivon että paraneminen lähtisi hyvin käyntiin. Ainakin hevosta hyysätään nyt siihen malliin (kylmä- ja kuumahoitojen suhteen ja muutenkin) ettei siitä pitäisi jäädä kiinni. :) Tämä hevosraportti tuskin kamalasti kiinnosti ketään (korkeintaan hevosväkeä), mutta tulipahan sekin asia nyt sitten jaettua kaikkien kanssa! :whistle:

Nuha jatkuu Ainolla edelleen. Soitin eilen lääkärille, jolla viime viikolla kävimme ja hän käski jatkaa lääkekuuria vielä kolme extrapäivää. Menemme vastaanotolle uudestaan perjantaina ellei tilanne ole huomattavasti parantunut. Ei vaikuta lupaavalta. Minua alkaa kovasti epäilyttää voiko kyseessä olla allergia. Tosin itsellänikin on räkätauti päällä, joten kyseessä voi olla sama pöpö.

Ruoka on tuoksusta päätellen valmista, joten taidan lähteä syömään ennen kun Aino herää uniltaan.
 
Tv:n katselusta tykätään täälläkin.iltaisin koko perhe saatetaan olla töllön ääressä, Jenna sylistä katselee.

Meillä on perjantaina 2kk neuvola, isikin pääsee mukaan kun vasta iltavuoroon menee töihin. meillä on sitte 3kk neuvola lääkärineuvola.
Jälkitarkastus on sitte ens viikolla.
saapa perjantaina nähä onko tytöllä nyt lähteny paino kunnolla nousee ku oon koittanu tiheemmin imettää, vaikka ei se kyl aina onnistu ku vaikea se on toista pakottaa syömään jos ei oo nälkä.

kurja ilma ulkona,vettä sataa ja ihan sairaan liukasta.ei siis ulos asiaa tänäänkään.. :kieh: laitoin imuttaa jumppaa itelle että vois kotona nyt jumppailla vielä kun tyttö on niin tisseissä kii ettei mihinkää kotoa pääse.
15 kg on lähteny raskauskiloista, 7kg ois vielä jäljellä.mutta yllättävän nopeesti on paino tippunu,nyt on toki jo vähän hiastunu se tahti,mutta 1kg/vko on ihan hyvä vauhti kuitenki.

Isäntä lähti töihin nii kissat on taas villinä täällä, se kun ruukaa noille kuria pitää muka ja mä taas annan niitten olla melkee miten vaa,kuhan ei pöydille ja sänkyille hypi eikä mee vauvan tavaroille. uutta kotia nuille koitetaan löytää kun ei se tuo ukko tuu toimee kissojen kans.ois vaa voinu sitäki ajatella sillon ku ne otettiin.. :kieh:
mä en kyllä ota yhtää eläintä pitkää aikaa,meillä on vähän erilaiset näkemykset nuista eläinasioista ukon kans että parempi ku ei oo ollenkaa.

vaan pitääpä alkaa touhuillee tässä vielä ku ehtii
 
Meillä oli tänään neuvola ja pojalla aikas komiat mitat jo. Painoa 6720g ja pituutta 59cm. Tosin mun mielestä tuo pituus on sentti pari alakanttiin kun ei se terkka saanut tuota pojan jalkaa kunnolla suoraksi ja meille nuo 68cm vaatteet on jo ihan passeleita ja 62cm pieniä, mut anyway... ei onneks sanonut mitään negatiivistä, vain että hienosti kasvaa. Vielä ei suositellut aloittamaan vellejä tai muuta. kuulema tuo 1-1,2l korviketta ei vuorokaudessa oo vielä paha määrä ja kun ruokailuvälit on vielä 2-3h luokkaa niin ei tarvetta. Eri asia sitten jos alkaa tunnin välein syömään. Ja mitäpä sitä sitten kiirehtimään kun tuota kasvuakin näyttää tapahtuvan :LOL: Eli poika on siis 2kk tuplannut syntymäpainonsa, joka oli 3320g

Saatiin myös tuo rotavirus rokote. Vielä ei ainakaan näyttäs aiheuttaneen mitään reaktiota. Hyvin nukkuu päikkäreitään.

Nyt kuuluu heräilevän niin pitää mennä

Sanle ja Eljas 2kk
 
Mä soitin tuonne ehkäisyneuvolaan ja sanoivat et PAPA otetaan vasta 3kk kierukanlaiton jälkeen.. hmm.. samapa tuo mulle. Eli suoraan vaan laitto puuhiin...Nykysin ei kuulemma enää oteta etukäteen näytteitä :/

Täälä toi mun huominen jälkitarkastus on pelkkä alapään vilkaisu. Ei kuulemma lääkäri tee muuta.. Mä en ymmärrä, et miks siinä samalla sit ei vois sitä kierukkaa lykätä.?!

Täällä nyt Kela laittoi vipinää isyysrahapäätökseen, kun sinne soittelin. Maanantaina soitin ja nyt oli rahat tilillä :LOL:

Musta olis kans ihana mennä vaikka johonkin vauvauintiin, mut munkaan iho ei sitä kestä.. Atoopikko täälläkin! :wave: Nyt jo "pyllynpesu-käsi" kovilla..
 
Tv on Ainon mielestä mielenkiintoinen kapistus, samoin tietokone. Näistä sivuista Aino tykkää erityisesti noiden hymynaamojen takia. Katselee niitä tarkasti ja hymyilee. :) Ukolle aina välillä joudun sanomaan, ettei pitäisi Aino sylissä sillä tavalla että tyttö näkee telkkarin, jos hänen sitä töllötintä kerran on pakko saada tuijottaa. Kun olen iltatallissa ja Aino ukon hoivissa, löydän heidät aina katsomasta telkkaria. Minusta olisi tietysti mukavaa, että mies hyödyntäisi kahdenkeskisen ajan ja vaikka seurustelisi tytön kanssa... Välillä pistää niin vihaksi, että tekisi mieli heivata koko mölylaatikko ovesta ulos! :ashamed:
 
Jes poika nukkui 2h vaunuissa ulkona :whistle: Kerran itki siellä,mutta jatkoi unia. Tankkasin nania ennen ulosmenoa joten ehkä se auttoi. Eilinen oli kyllä niin tuskastuttava päivä kun ei tosiaan nukkunut päivällä juuri mitään. Sitten klo 16-20 oli periaatteessa unessa koko ajan,mitä nyt tissiä huuteli välillä :whistle: Kai oli lopulta niin väsynyt valvomisista,että sitten nukutti. Pääsi omatkin hermot lepäämään :ashamed: Yöunille kävi jo 22 maissa kun tankkasi tissien tyhjäyksen jälkeen nania vielä 100ml :p

Meillä ensi viikolla lekurineuvola,mielenkiinnolla odotan,että paljonko poika painaa ja kuinka pitkä on. Meillä on täysin käytössä 60-62cm vaatteet. Eli siitä voi jotain päätellä =)

Mä yritän sinnitellä 3kk ikään asti pelkällä maidolla. Mutta tiedän jo nyt,että tiukkaa tulee oleen. Siis että miten tuo poika mahtaa pärjätä ilman tuhdimpaa sapuskaa :whistle:

Ellu: Meillä kela ei ole vieläKÄÄN maksanut rahoja :LOL: isäntä on jo luovuttanut,ei enää edes viitti soittaa kelaan ja kysellä rahojen perään :headwall: Toivottavasti juhannukseksi maksaa :kieh: :LOL:

Tänään olin ahkera ja pyyhin pölyjä olkkarista...tulee käytettyä hyvin tehokkaasti tuo aika mitä poika nukkuu. Se kun on aina arvoitus että kauanko nukkuu!

Hormoninäpyistä piti vielä mainita että pojalle on taas ilmaantunut niitä. aamulla huomasin,että selässä on yksi kohta missä niitä on aika tiheesti ja se kohta punottaa aika lailla :/ Piti jo neuvolasta kysyä että onko normaalia... Pojallahan oli jo sairaalassa aivan järkyt näpyt joihin söi ab-kuurinkin. No,toivotaan ettei ainakaan pahene.

LilliM+Kaapo 9.12
 
Mikähän ihme tuossakin on että nuo PAPA-kokeet vaihtelee noin paikkakunnittain... Ite pyysin kans PAPA-kokeeseen lähetettä, niin lääkäri sanoi että PUOLEN VUODEN päästä synnytyksestä kuulemma vasta pitää käydä, ei aiemmin :eek: Mitkähän neuvot tässä sitten oikeen ovat ku aika vaihtelevia kannanottoja on tuohon papaan tullu eri lääkäreiltä :whistle:

Tulin just kaverilta, jolla on vähä vajaa kaksviikkone tyttö. Voi luoja se oli PIENI!!! Ei voi käsittää että tuo meidän tytyki on ollu joskus noin pieni ja vielä pienempiki :) Äkkiä ne kasvaa.
 
Sanna-78: Meidän neiti on Emilia.
Donu: Meillä on ihan älyttömän liukasta. Hevosten kulkureitit ja tarhat on ihan iljamalla. Sydän syrjällään aina odotan, että milloin heposta tulee jalaton. Kengittäjää on ooteltu jo neljä viikkoa ja enää on yhdessä etujalassa kenkä, joten kolme jalkaa luistelee melkoisesti. Itsekin kaaduin eilen suoraan selälleni kun vein hevosta tarhaan. Päässä on hirmuinen kuhmu ja niskoja vähän särkee. Sitten isäntä kyllä hiekoitti pihat. Olin asiasta tosin maininnut jo muutaman kerran. Ja jos nyt isännän sortolinja aloitettiin, niin täällä kans ukko kattoo töllöä illasta toiseen. Jos hän kattoo tytön perään kun oon ratsastamassa, niin aina on nenä kiinni televisiossa. Irtisanoin jo plustv:n kun alkoi niin tympimään ainainen töllön vahtiminen.

Jälkitarkastuksesta: kesti varmaan 3 minuuttia. Lekuri sanoi, että kävit sitten synnyttämässä, totesin että joo. Sitten kattoi alapään, ei kommentoinut mitenkään ja lopuksi totes, että toista vaan perään. Sanoin, että ei ainakaan ennen kuin neiti nukkuu yönsä. Siihen lääkäri totesi, että siihen menee vielä 6 kuukautta, joten antoi puolen vuoden pillerisatsin ja sanoi, että sitten ei enää ehkäisyä. :LOL: . Eikä siis mitään papakoetta saati keskustelua miten vauvan kanssa on mennyt tai miltä synnytys tuntui. Kelassakin kesti kauemmin kun vein sinne jälkitarkastuslapun kuin lääkärillä käynti. Että näin meillä. Ja vissiin sitä kakkosta sitten yritetään puolen vuoden päästä.
 
täällä menny tänään ja eilen maidon seassa 40ml velliä+80ml maitoa pari kertaa päivässä ja vielä ei ainakaan ole mahan puruja teetättänyt..huomenna laitetaan sitten 50%-50% suhteella pari päivää ja sitten 70%-30% pari päivää ja sit ihan 100& velliä alkuviikosta, sitten lisätään jo maissivellikin listoille, jos vaan masu tykkää hyvää tuosta peruna-porkkanasta...niit sitten annettais kunnes tulis viljat käyttöön...sithän niitä onkin riisiä, kauraa sun muuta, mut nyt taas pää meni ihan velliksi :LOL: kun niistä oli puhe niin häippäsenpä nyt taka-alalle :wave:

ainiin meidän kela-kortti tuli tänään, Saralla on nyt erilainen kuin minulla, miehellä ja pojalla, uudistunut on hieman...

Perfekta ja Sara s.6.11
 
Papa-koe otetaan meilläkin vasta kuukautisten alettua eli mulla menny aina sinne saakka kun lapsi vuoden vanha,toivotaan,et nytkin alkais menkat vasta sitten.
Jälkitarkastuksen kävin teettämässä yksityisellä gynellä. meidän oma terv.keskusläkäri on meinaan mies ja tekee tutkimukset minuutissa.
Meidän Tiian eka lääkäritarkastuskin neuvolasta hoitui häneltä siten,et tytöllä oli kaksi paitaa tiukasti päällä javaippaa ei edes avannut.Kuunteli sydämen ja thats it. Mitä teidän ekassa vauvan lääkärineuvolassa on tutkittu?[Mielenkiinnosta kyselen...
Lillimenninkäinen meidänkin Tiia tänään näytti mulle että osaa nukkua jo kahdet pitkät päikkärit ulkona.Kai se ikäkin tekee tehtävänsä,koska mä en tankannut vauvaa,nyhtää tissiä kyl tämän tästä...
 
Meilläkin oltiin jälkitarkastuksessa tänään. Paikat parantunee, minkä oikeastaan tiesinkin. Miehen kanssa ollaan voitu hommailtua ja epparihaava lakkasi olemasta läsnä parin viikon sisällä synnytyksestä :) Sain sitten ihan virallisen luvan nousta takaisin hevosen selkään! Mulle lääkäri sanoi että toivoo mun pärjäävän ilman mitään hormoniehkäisyjä ennenkuin tää elimistö palautuu raskaudesta. Mullahan sekosi aineenvaihdunta ihan totaalisesti.

Puhuttiin sen lääkärin kanssa myös imetyksestä. Se sanoi että maidontuotantoon vaikuttaa eniten lisäävästi vauvan yösyönnit. No meillä ei syödä öisin enää, eli varmaan osasyynä siihen että iltaisin pakko jatkaa vatsan täyttämistä korvikkeilla.

Meille tuli tänään läjä uusia kestoja, oon totaalisesti seonnut niihin. Vaippavarasto alkaa olla sen verran laaja, että pärjätään helposti pelkillä kestoilla :)
 
Vauvaa syynättiin jälkitarkastuksessa kunnolla! Venyteltiin, käänneltiin, väänneltiin ja alasti oltiin. Terveen paperit sai, ja käskettiin vahtia kunnolla ettei pääse putoamaan. Sen verran sinnikkäästi poika heilui ja sätki ja oli liikkeelle lähdössä!
 
Papa otetaan siks vasta mielellään ku muutamat kuukautiset on ollu synnytyksen jälkeen, että elimistö on palautunut "normi"kuosiin. Jos papa otetaan liian aikasin synnytyksen jälkeen, saattaa se virheellisesti ilmoittaa et olis jotai häikkää jossain.. Näin mulle asia on kerrottu..

Huomenna on BabyBio ja ollaan menossa. Ei ollakaan viel kertaakaan oltu et ihan mielenkiinnolla odotan sitä.

Laitoin Ellan yöunille JO tähän aikaa, saa nähdä kauan nukkuu.. Yleensä alkaa yöunille vasta 23-24 aikaan..

Mut tuttipullovesi kiehuu ->
 
Jahas yksin täällä höpöttelen...on tää loppuviikko nyt "aikaisia" aamuja...eilenkin oli herätys 7.45 ja tänään sama, pojala kerhopäivä ja huomenna ois herätys jo 5.00 |O <---haukotus

Jos nyt laittaisin uudelleen sen eilisilaisen viestin joka tuli kahteen kertaan ja kun toista poistin niin kumpikin hävisi :headwall:

Elikkäs Sara sai uudet rattaat eilen vihdoinkin sain ne käytyä ostamassa elikkäs tällaiset


on sitten sävy sävyyn kaukalon kanssa :heart: joka oli meillä tällainen


pitää vaan sisällä pitää noita rattaita ettei kukaan niitä pölli..onneksi menvät pieneen tilaan niin laitan ne tuonne komeroon, jos tuntuu ettei mahdu niin pitää laittaa vitten pyörävarastoon ja lukkoon ne pyörään...katsellaan nyt...

Perfekta ja Sara
 
Olis jälkitarkastuspäivä edessä.. Ihana lähtee koko porukalla parin minsan tarkastukseen, kun tuo meijän uhmakin heräs heti aamusta... Ei voi kuulemma laittaa housuja jalkaan, kun ne kiristää kuumasti :headwall: et joo :whistle: hyvä päivä varmaan luvassa.

Meillä Emmi nyt eilen sit oppi kunnolla kääntymään selältä mahalleen. Nyt sai ihan kädenkin siirrettyä mahan alta pois. Ihmettelin eilen saunasta tultua, et miks mies ei reagoi mitenkään Emmin "karjumiseen". Mut siellä opeteltiinkin tota kääntymistä ja Emmillä on tää karjumistekniikka ja sillä ympäri menee :D Nyt jos sit jatkaa samaa rataa, kuin siskonsa niin 5kk iässä jo noustaan seisomaaan ja kiivetään joka paikkaan..

nyt meijän uhma tuli viidet housut kädessä alakertaan... :whistle:

Jos mä tästä menisin, niin kerettäis sinne lääkäriinkin...
 
On meillä mahdoton suursyömäri täällä...illalla joi siis nannia yli 100ml tossa 22 aikaan. Sitten aika pian nukahti,mutta tutti piti olla visusti suussa eli arvasin,että nälkä taitaa olla vielä. Elikkä heräsi tisuttelemaan vielä 23 jälkeen |O Ja ihan hyvällä halulla söi,en siis mielestäni ylisyöttänyt mitenkään. Sitten nukkuikin onneksi 4 saakka =) Ei muuten nukahtanutkaan tissille tuolloin 4 maissa niinkuin aina on tehnyt...aattelin jo mielessäni,että saadaan kivasti valvoa...mutta laitoin pojan vaan vaunuihin (päätin että yöllä ei seurustella ) ja sinne se nukahti itekseen =)

Jäkitarkastuksesta: Mulla edelleen tihuuttaa vähäsen jälkivuotoa että voinko mennä silti jälkitarkastukseen?? Mulla tarkastus ensi viikolla ja toivottavasti tämä vuoto olisi silloin loppunut :headwall: Synnytyksestä sentäs jo 5vkoa :kieh: Kai pian menkat jo alkaa tähän päälle vielä :headwall:

Voi vitsit...ristiäiset lauantaina ja kämppä aikasta lailla kaaoksessa aina vain :eek: Huomenna pitäisi kuitenkin jo lattiat saada pestyksi... Onneksi mun ei tarvi leipoa kuin yksi torttu tarjottaviin...on sen verran innokkaita leipureita lähisuvussa :D

LilliM+Kaapo 9.12
 
Huomenta!

Tuosta jälkitarkastuksesta..
Meilläpäin on terkat opetellu tekemään tuon jälkitarkastuksen, joten ihan vaan terkan luona kävinkin. Papa otettiin nyt myöskin, ei sanonu mitään että ois liian aikaseen tms.
Tuosta ehkäsykapselista kyselin kans, ja senkin laiton on joku terkka optellut/käynyt koulutautumassa siihen, ja hälle sain puh. numeron..sinne sitten soittelemaan. Lääkäriä ei sitten tarvita, ellei välttis halua/ole jotain kysyttävää nimenomaan lääkäriltä.

Kivoja nimiä on vauvat saaneet..Meijän piti sillon Mintun nimeä miettiä aikas tarkkaan, ja vaikka millasta ehdotelmaa kuultiin, etenkin miun äiti halus ehdotella kans. Tosin ihan erilainen siitä nimestä lopulta tuli.

Ellun tyttö kääntyy jo mahalleen!? Onpa aika nopeesti kehittyvää "mallia" sitten:) Meillä vielä tyytyväisenä köllitään selällään, jalkoja on alkanu nostelee kohti kattoa vasta. Ja jos ei halua selällään olla, niin äänimerkkiä annetaan että tuupas nostaa miut ylös täältä =)

Lilli; Mulla tuli vielä vähän jotain mömmöä kun tuo jälkitarkastus tehtiin..papaa ottaessa kuulemma piti vaan pyyhkiä ensin pois sitä vähän ennen ku sai otettua. En tiiä sit, riippuu varmaan tarkastajasta..miulta terkka eka kysyi että onko vuotoa tms.

No, miehellä taitaa olla asiaa koneelle..meen siis!
M ja Minttu s.12.11
 

Yhteistyössä