Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

LilliMenninkäinen, sama homma täällä ton lisämaidon kanssa! Pääsee omat hermot sata kertaa helpomalla, kun poika molempien tissien syömisen jälkeen kitisee ja annan korviketta. Meillä ei edes itketä, vaan muristaan ja raivotaan tissille jos nälkä jatkuu. Meillä vaan menee korviketta "hillittömiä" määriä, joku 300 milliä/päivä vaikka saa päivisin rintaa aina kun tahtoo.

Mun mies tykkää myös ripotella omaisuuttaan pitkin asuntoa... Oon vielä niin neuroottinen ton siivoamisen suhteen, etten kestä jos kämppä on kaaoksessa! Joo, onhan mulla äitiyslomalaisena aikaa siivota. MUTTA ei huvita tehdä samaa kierrosta montaa kertaa päivässä.

Meillä aloitetaan vellit ja muut vasta kun jätkä aloittaa öisin heräilyn, eikä maito riitä täyttämään. Nyt ollaan nautittu pitkistä yöunista, niin tahdon pitää ne myös jatkossa :)

En muista ollaanko puhuttu aiemminkin, mutta miten paljon teidän vauvat juttelee? Meillä poitsu on ihan älyttömän kova keskustelemaan! Jaksaa valtavan pitkiä aikoja jokellella, ja "vastailla" kun itse puhuu takaisin. Aamulla herättää juttelemalla myös, ja kun kyllästyy olemaan yksinään sängyssä huutelee kovempaan ääneen äitiä paikalle :)

Meillä ollaan myös keksitty omat kädet ja miten ne toimii. Jatkuvasti huidotaan ja syödään nyrkkejä, ei enää tuttikaan aina kelpaa kun omaa kättä on niin kiva nuolla :D

Kristiina ja Eetu
 
Omat kädet maistuu vissiin tosi hyvältä ku Ellaki niitä kokoajan suuhun tunkee.. Ja jalat ja kädet käy niin hemmetisti ku jossai makoilee ja juttelee ja hymyilee kans paljon..

Mä kans mietin et pitäiskö kokeilla illalla jotai velliä ku Ella alkanu nyt herään joka yö 4-5 aikaan syömään ku hetken meni niin et heräs vasta 7-8 aikaan ekan kerran ja maitoa en saa enempää juomaan, tulee vaan kauheet puklut ja sit se valvottaa ku pitää puklata.. Eipä toi silti paha ole herätä 4-5 aikaan syöttää ku sen jälk. nukutaan viel 9-10.

S ja Ella
 
Meillä tytön nimi Mimosa

Velliä aloitellaan varmaan ensikuussa, katotaan nyt miten tuo maito pitää tytön kylläisenä.

Keskiviikkona olisi tarkoitus lähteä mummilaan tuonne 220 km päähän tyttöjen kanssa....saas nähdä miten sujuu.
 
No just piti kanssa kirjoitella, että meilläkin nuo kädet maistuu toooosi hyviltä. Ja meillä alettu viihtymään pidempiä aikoja lattialla. Leikkikaaren "kavereille" jutustelee aikapaljon ja mikä parempaa olisikaan kun isosisko jotain touhuaa lähellä, niin sinne lähetellään ihania hymyjä ja ökköjä =) (edelleen suosikki jokeltelu sana)
 
LilliMenninkäinen Täälläkin odotellaan Kelalta isyyslomarahoja...! Mä olen Kelalla varmaan jo jollain mustalla listalla :LOL: Eilen just sinne soittelin ja huhuilin rahojen perään, mut meijän hakemus on vielä parin viikon päässä jonossa. Lupasi täti kyl laittaa hiukan eteenpäin hakemusta, kun hiukan jututin. Mä en saa tässä kuussa äitiyspäivärahaakaan! Työnantaja maksanut joulukuuhun saakka äitiysrahat, mut nyt kun siirtyi Kelan maksettavaksi, niin Kelahan maksaakin vasta jälkikäteen eli vasta helmikuun alusta!!! :headwall:

Meillä on nyt ihme kyllä selvitty jo pian viikko ilman lisämaitoja. Emmi heräsi eilen yöunilta vasta klo 11.30 ja nukahti illalla taas yöunille klo 22. Yöllä kyl syödään 1-3 krt, mut heti syönnin jälkeen jatketaan nätisti unia. Tutteli ja Nan maksaa täällä molemmat 45cnt pikkupurkit.

Emmi on taas alkanutjuttelemaan entistäkin enemmän. Toissapäivänä käytiin moikkaamassa miehen tätiä ja tais Emmi sillekkin kertoo synnytystarinat ym 2kk:n elämänkaarensa :D Juttua piisaa! Emmi on nyt hoksannut, et pääsee potkimalla liikkeelle. Ei tahdo enää leikkimaton päällä pysyä, saa vähän väliä olla siirtelemässä tyttöä omalle paikalleen. Eilen jo kääntyi ensimmäisen kerran selältä mahalleen, mut ei vaan saanut kättään pois mahan alta. Tänään taitaa jatkua harjoittelut, sen verran itteppäinen kaveri kyseessä et karjumalla ympäri mennään :LOL:

Käsiä syödään täälläkin. Ei vaan tytön jutuista saa selvää, kun nyrkki suussa selittää kaikenlaista. Naureskelee vaan, kun asiasta huomauttaa.

Meillä Emmi ei pahemmin leluista vieläkään ymmärrä. Kaikista kivoin on tuo meijän olkkarin kattolamppu. :whistle:

Ok.. kotihommiin!

Ellu ja Emmi
 
Huomenta!

Meillä kanssa kädet mastuu hyviltä ja ne on ihmeelliset kapistukset kun niitä pitää tuijottaa ja jutella. Kovasti siis poika juttelee ja ottaa kontaktia. Tykkää seurailla 4v veljen puuhia ja niille nauraa ja kommentoi. Leluista ei täälläkään vielä välitetä. Mobile sängyn päällä on kiva kun kaverit siinä pyörii ja kuuluu musiikkia.

Meillä on tänään lääkärineuvola ja mulla jälkitarkastus.

Mites teillä muilla on tuon ihon kanssa? Pojalla on tosi kuiva naama ja pää! Vähän on karstaa. En oikein tiedä onko kyseessä hormoninäpyt vai mikä. jos rasvaa tai öljyää niin alkaa kamalasti punoittamaan. Muuten on sitten niin kuiva että hilseilee... Pitää neuvolasta kysyä. Mut jos teillä on hyviä vinkkejä mitä laittaisin vai olisinko laittamatta niin tänne vaan.... Jokaisella neuvolan tädillä kun on oma mielipide!

Täytyy lähteä esikoista herättelemään hoitoon! Mä olen pitänyt sitä pari päivää viikossa hoidossa niin ei ihan tylsisty täällä! Toisaalta poden kyllä siitä huonoa omaa tuntoa mutta kun lapsi siitä nauttii ja kovasti tykkää olla niin eihän se muutama päivä haittaa!

Iloista päivää!

Peikko-Enkeli ja poitsut
 
Heips!

Tulipas tääkin aamu aloitettua niin väärällä jalalla kun vaan voi :/ Tuli Vauva-lehden mainos ja mietiskelin ääneen että pitäskö tilata se vuodeksi yms. ja mies siihen, että mitäs sie sillä muka teet?
Jotenkin vetäsin koko jututn väärään kurkkuun ja möskysin miehelle kun sille tuli joku aika sitten tilauspätkä Aku Ankkaa ja ties miten monta vuotta tullut yks lehti, joka minun mielestä on niin ajan(ja järjen)hukkaa kuin olla voi. Siitä sitten valitin että mitä hemmettiä se sitten muka tekee ja mitä kertoo miehestä joka kaikenmaailman hömppälehtiä lukee, mut kuulemma hällä on vaan huumorintajua..se pitää minuu maailman huumorintajuttomampana ihmisenä, kun en jaksa nauraa jollekin ala-astehuumorille..huoh.

Tuleeko teijän muiden miehille mitään lehtiä?

Minttu nukkui onneks hyvin, joskus klo23 maissa nukahti ja klo 5 heräs ekan kerran. Sitten heräskin jo 7 aikoihin ja sit ysiltä. Siitäpä myö muut sitten alettiinkin nousemaan, paitsi mies, joka, vapaapäivänsä kunniaks vissiin, makas sängyssä melkein kymmeneen. Se ei kyl meinaa muutekaan päästä aamuisin sängystä ylös, vaikka muut oltaskin jo noustu..en tiiä miksi.

Hyvä kun muistutitte, en ois mitenkään voinut muistaa; Mulla on tänään jälkitarkastus..voi hitto, nolottaa jo etukäteen sinne vaa'alle nousta :ashamed:

Ärsyttää nyt niin paljon tuo mies, et koko viesti menee valitukseks..kahvia, kiitos! Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
M ja Minttu s.12.11
 
Äh, mulla olis se jälkitarkastus ollu huomenna mut nyt alko menkat :headwall: Siirrettiin loppukuulle. Ja piti nyt sitten tääkin uutinen tulla tänne kertomaan :kieh:
Mun äiti tulee tänään tänne ja on yötä kans. Pari kertaa on vaan päivällä käynyt, mikä vähän pöhköä kun sillä on pitkä matka ja bussilla kulkee. Sit kun Samulilla on aktiiviaika illalla ja aamulla heräämisen jälkeen niin näkee poikaa sit kunnolla eikä vaan päiväunien aikaan. Niin ja tottuvat toisiinsa, olis sitten tulevaisuudessa hoitopaikka esim. viikonlopuksi tiedossa ;) Ihan mielenkiintoista sovitella hänet tänne täpötäyteen kaksioon yöksi...

Kovasti jutellaan täälläkin. Jalat ja kädet heiluu vinhasti. Välillä jää käsiään ihmettelemään. Välillä huitasee myös itseään naamaan, eilen jopa sen verran kovaa et tais vähän sattuakin! Nalle saa myös osakseen muikeita hymyjä. Nallea myös huidotaan nyrkillä naamaan.
 
Nyrkit on hyviä täälläkin,imeskellään ahkerasti niitä et kädet aina kylmänä ja töppöset ovatkin palanneet käyttöön tuon takia...

Viihdytään myös lattialla ja tuon lattiamobilen leluille jutellaan pitkät tovit..ja Sara sai joululahjaksi tuollaisen ihaa nallen jolla on joku sammakko kädessä ja musiikkiä kuuluu pitkät tovit kun painaa massusta, niin se on meillä kanssa kova juttu, meillä tykätään noista erilaisista soittonalleista, muut lelut saa vielä olla ihan rauhassa...

meillä on tänääm taas neuvola tytöllä, nähdään miten ollaan kasvettu :heart:

Niin kun kyselin sitä Nanin ja Tuttelin hintaa niin kyselin sit 0,5 litran purkkia...tänään illalla ois sitten velliä tarjolla tytölle, saa tosin nähdä mitä mieltä terkka on siitä, pitäiskö mieluummin aloittaa soseella, mut aloitin vellillä pojallekin ja sitten purkkiruuat myöhemmin...ostin eilen jo 6kk lihasoseitakin kun poistui taas jotain meidän kaupan valikoimasta niin puolella hintaa sai niitä muutaman purkin kaappiin, juu en oo yhtään ajoissa :whistle: ;)

mut jos alkais tuota tyttöä herätteleen syömään et jaksaa sitten vaunuissa olla ja mentäis sitten neuvolaan :wave:

Perfekta ja Sara tänään 10 viikkoa :heart:
 
Täytyypä tulla tänne ilmoittamaan meidän aika harvinaisesta tai pikemminkin erikoisesta illasta. Poju sammahti isinsä syliin tossa 20 maissa. Nukkui siinä kiltisti kunnes tossa 21 maissa ukko siirsi pojun tohon kaukaloon niin tottakai heräsi ja kauhee huuto kun raukka aivan säpsähti hereille. Otin sitten pojun syliin ja kääräsin sen peittoon oikein tiukasti ja jatkoikin unia samantien. Kannoin pojun peittoineen päivineen vaunuihin jossa nukkuikin inahtamatta 00.30 saakka :whistle: Toi on siis ihan ennenkuulumatonta meillä että nukkuu noin pitkän pätkän! Eli kävi samalla sitten yöunille ja syömisenkin jälkeen tuolloin 00.30 vetäsi vielä 3h pätkän =)

Tulikin heti Katjuza mieleen,että nukahtaisko Eemeli myös noin,että käärisit sen oikein kunnolla peittoon ja sillä kantaisit puoliunessa sänkyyn? Kun kerroit aiemmin,että ei meinaa iltaisin nukahtaa. Mä meinaan tajusin eilen,että meidän poju herää ihan vain senkin takia kun havahtuu siihen,että lämpösestä sylistä viedään ns.kylmään. Kannattaa kokeilla! Nyt kokeilin tota peittosysteemiä kun nukahti mun syliin tissille. Meillä meinaan nämä päivät vähän ongelmallisia kun nukkuu niin lyhyitä pätkiä...ei ainakaan äsken havahtunut kun peitoissa kannoin vaunuun... :whistle: Vähän sekava selitys :D

No,on se hyvä kuulla että meidän kela ei ole ainoa laatuaan joka tykkää maksella vähän myöhässä :headwall: On kyllä niin rasittavaa odotella. Ja mun mielestä ne rahat kuuluis maksaa juurikin silloin kun mies on isyyslomalla,koska silloinhan sitä rahaa tarvitaankin :kieh:

PikkuM: Mun ukolle on välillä tullut joku lehti,olisko ollut tekniikan maailma tai vastaava,mutta ei kerkee niitä koskaan lukemaan joten on sitten lopettanut tilauksen :whistle: Mulle itelle tulee pari lehteä (vauva ja meidän perhe ) ja kova työ on,että ehdin niitä lukemaan.

Niin joo...piti mainita,että kun yöllä poju heräsi niin oli kääntynyt kylkiasennosta selälleen :whistle: Tykkää olla hoitopöydällä ilman vaippaa tosi paljon :heart: Siinä kovasti hymyilee mobilelle ja pupulle =) Mä odotankin, että poju alkaa "jutteleen" takaisin.

LilliM+kaapo 9.12
 
Terrorisoin oikein urakalla täällä...mutta kun ei muista kerralla kaikkea.

Eli onko muilla mitään unirasua? Olen ottanut käyttöön sideharson pojalle ja selvästi rauhottuu kun laitan sitä poskelle tai saa käsillään sitä hiplata =) Meillä on kaikki pojat olleet rättimiehiä.
 
Tervehdys.

Jostain syystä muutamaan päivään ei ole jaksanut kirjoitella, lueskellut vaan muiden juttuja. :)

Mä vanhenin sunnuntaina taas yhdellä vuodella ja lahjaksi sain mm kantoliinan. Mullahan oli Huuto.netistä ostettu sellanen käytetty tuubi-systeemi. Ei siis ihan liina, mutta kantoliina nimellä tuntuvat sitä myyvän. Sen käyttö on vähän unohtunut, mutta tätä uutta, ihan kunnon liinaa innostuin heti testailemaan ja oon nyt ihan intona siitä! =) Jos tyttö on levottomampana nukahtamisen suhteen. siihen simahtaa heti! Nytkin on liinassa tuhisemassa, kun neuvolareissun jälkeen oli taas vähän levotonta. :heart: Eivät siis suotta ole sitä kehuneet... ;)

Ihania nimiä on taas pienokaiset saaneet. Meillä vasta ensiviikon viikonloppuna on nimenjulkaisu. :) Nimi on selkeänä jo mielessä, tyttö on vaan nimensä näköinen. :D Mutta täällä lueskellessa meinaa välillä jo alkaa sitä uudelleen jahkailemaan. Ootte niin kivoja nimiä keksineet. ;)

Meillä oli tänään lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa. Pituus 57,5 (50) ja paino 4920 (3954). Rota-resepti samalla myös saatiin.

Meidän tytsi tykkää jutustella paljon. Vielä ollaan siinä melko alkuvaiheissa, mutta kokoajan sitä pölinää tulee enemmän. :) Vahemmille naureskellaan paljon ja virnuillaan. :) Olkkarin lattialla on mukava huitoa leikkikehikon leluja ja vähän niihin tarttuakin ja papattaa. Erityisesti herra Kiraffi on siinä tytön mieleen. :D Tosin jos telkkari on päällä, tahtoo leikit herkästi unohtua ja tyttö tuijottelee sitä. Tykkääkö muiden muksut TV:tä katsella? Meillä tykkäisi vähän liiankin paljon! :eek: Kysyin tänään lääkäriltä, että voiko se mitenkään olla haitaksi silmille tms, niin ei kuulemma pitäisi. Muuten tietenkin ei välttämättä olisi niin suotavaa, että pikkusesta tulee TV-narkkari jo tässä iässä... ;)

Vellejä ei meillä vielä ole mietitty. Kun ollaan muutenkin täältä nuorimmasta päästä...

Pitäisköhän vihdoinkin ottaa itseään niskasta kiinni ja laskeskella tuo verokortti uusiksi. Yääääääk. :$

mussu & rinsessa 6.12.
 
Käytiin äsken työkavereita moikkaamassa ja Sara nukku koko ajan :D vetää edelleenkin unta palloon kärryissä. Eilenkin meillä nukuttiin 3 tunnin päiväunet. Onneks vihdoinkin, koska tähän mennessä on ollut vaan 15-30 min ja sit on oltu taas hereillä...

Miehelle tulee parikin lehteä ja mulle ei mitään. Sain kans tänään postissa vauva-lehden tarjouksen ja ajattelin että pitäiskö tilata ja mitähän mies mahtais, mut sit tajusin, että mitäs se sille kuuluu, kai minäkin saan välillä jonkun lehden tilata, piru vieköön. ;)

Isyyslomarahat tuli ihme kyllä 2 viikon sisällä hakemuksen jättöpäivästä. Olin ihan varma että niitä rahoja saadaan odotella, mut kerrankin näin =) toivottavasti te muutkin saatte ne pian.

TV:tä toljotettais meilläkin vaikka kuinka, mutta yritän pitää Saraa leikkimatolla niin ettei sais käännettyä päätään tv:tä kohti. Sitterissä kun istuu olohuoneessa niin on selkä telkkariin päin.

LilliM:Sara on saanut unirievun lahjaks, mutta vielä sille ei ole ollut käyttöä. meillä ei muutenkaan lelut vielä kauheesti innosta, toisin kun olohuoneen lattialamppu. Sitä voisi tuijotella aamusta iltaan :D

Tekisi mieli mennä Saran kanssa esim. musiikkileikkikouluun, vauvahierontaan tai muuhun vastaavaan, mutta en vaan tiedä että mitä tässä meidän alueella on tarjolla. Neuvolastako ne yleensä sitten selviää vai?

Niin ja juu, nyrkki maistuu meilläkin, sitä tungetaan kaksin käsin suuhun :whistle: Sara käänty tänään aamulla kyljeltä vatsalleen ihan itse! Oli ilmeisesti sen verran raskas suoritus, että nukahti siihen asentoon saman tien :LOL:

Nyt täytyy mennä, äitiä kutsutaan :wave:
 
HE82: Mäkin noita kaikenlaisia kerhoja muksun kanssa olen tutkiskellut. Itseä voisi kiinnostaa vauvajumppa ja miehen kanssa ollaan juteltu, jos hän alkaisi käydä joko uimassa tai musiikkileikkikoulussa pikkuisen kanssa. MLL:n sivuilta löytyi ainakin meidän alueelta tietoa musiikkileikkikoulusta. Kannattaa siis vilasta. www.mll.fi. :) Ikinä en neuvolassa muista noita kysellä, pitäisi kai erikseen soittaa sinne. :whistle:
 
Heissan, neuvolassa käytynä ja tässä "tulokset" :D : Paino 6730g (4030g) ja pituus 60,1cm (52cm), terhakka tyttönen sanoi terkkari jos mennään käyrien mukaan niin tytön painokäyrä menee +15 ja +20 välillä :whistle: mut onneksi ruoka maistuu...tässä äsken annettiin ensimmäinen annos velliä, 40ml velliä ja 80ml maitoa sekaisin...nyt tuossa tyytyväisenä köllii sitterissa ja oottelee et lähdetään sänkyyn pötkälleen... katsotaan alkaako masu vaivata

Ja yllätys yllätys terkka oli sitä mieltä että velli kannattais jättää kokonaan poissa että suoraan soseella aloittaa, mut kait mä saan tehdä niinkuin haluan ja minkä olen hyväksi todennut jo esikoisen kohdalla, mut niinkuin sanottu on, niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...aina sitä voi kysyä sieltäkin mitä mieltä ne on...ja peruna-porkkana vellillä aloitettiin nyt

mut päästän nyt tuon miehen tähän elikkäs palaillaan :wave:

Perfekta ja Sara 6.11 (10vkoa)
 
HE82: Pisti heti silmään tuo kun kirjoitit,että teillä nukuttiin aiemmin vain 15-30min pätkiä ja nyt siis kauemmin...missä vaiheessa teillä alkoi noi pidemmät unet?? Siis oikeesti,mä en tiedä kauanko mä jaksan tätä,että toi poju nukkuu 20min pätkiä :eek: Päivisin en saa tehtyä yhtään mitään kun toinen on lähes koko ajan hereillä :headwall: Siis tosi tosi rasittavaa! Mietin,että onko tämä vain jokin ohimenenvä vaihe vai onko tuon pojan koko ajan nälkä vai onko se vaan noin virkee oikeesti?? :kieh: :eek: :eek:
 
LilliM, meilläkin on noi päivät nykyään melkoista valvomista. Eetu torkahtelee, herää taas, seurustelee, aloittaa väsyneen käninän, torkahtaa ja herää taas. Hyvällä tuurilla nukkuu yhden hieman pidemmän pätkän jossain välissä. Tosin meillä noi yöt on niin helppoja, että sillä hinnalla varmaan kestää päivän. Ennen kyllä nukuttiin päivälläkin pitkiä pätkiä, alkaa varmaan vain olla liian kivaa hereillä kun tajuaakin ympäröivästä maailmasta jotain!

Lehtiä miehelle ei tule, Aku Ankan tilaamisen lopetti. No, liiton lehti tulee :) Itse tilaan Vauva- lehteä (halusin kantoliinan kaupanpäällisiksi!) ja mieli tekisi tilata joku toinenkin päiviä piristämään. Meilläkin isyysrahat maksettiin nopeasti, mutta meidän molempien rahat maksaakin sairaskassa. Toiminta ehkä Kelaa nopeampaa?

Meilläkin tv on suosittu. Poika makoilee sohvalla iltaisin meidän kanssa ja katsoo telkkaria :) Myös isän pelaaminen on ilmeisestikin mielenkiintosta katsottavaa.

Eetu nukkuu muutaman tunnin kitinätorkahtelun jälkeen päikkäreitä, toivottavasti on taas iloinen poika kun herää niin menee ilta kivasti. Tosin nukkumaan kun aletaan mennä, alkaa taas pieni kitinä. Onneksi ei mitään suoraa huutoa, mutta käninää ja naaman rypistelyä senkin edestä...
 
TV:tä katellaan täälläki, jos on sellasessa paikkaa että näkee sen..

Ella ei kans nuku jos ollaan sisällä koko päivä niin muutaku jotai 15-30min pätkiä mut onneks viihtyy tossa leikkimatolla yksin sätkimässä jos mun pitää jotai tehdä. Nyt on kokeilu menossa ku meil ei ole parveketta, niin avasin makkarin ikkunan, puin Ellalle pipon, hanskat, paksumman paidan, laitoin makuupussiin ja vaunuihin ja heijasin hetken ja nyt on neiti nukkunu siellä JO 45min, juhuu.

Lehtiä meille tulee Aku Ankka, sitte Pinni ja nyt tulee Vauva-lehti, jonka äiti mulle tilas. Miehelle ei tuu mitään..

HE82 Meil on kans ilta kiukut vähentyny, tai oikeestaan loppunu. Nyt ku sänkyyn vien niin ei ala huuto vaikka heräsinkin. Hetken siellä pällistelee ja ihmettelee ja sit alkaa nukkuu ilman huuteluja. Toivottavasti jatkuis samanlaisena.

Meil on ens vkolla neuvola ja meil on vasta 4kk neuvola lääkärineuvola.

Jälkitarkastuksessa kysyttiin vaan painoa, ei tarvinnu mennä vaa'alle. Olis otettu painot yms jos olisin menny sinne jälkitarkastus keskusteluun vaan en menny kun koin sen ihan turhanpäiväiseksi..

Jotai "läskejä" on lähteny ku eilen sain taas yhden housut jalkaan ja jopa kiinni jotka ei viel hetki sitte menny. Hyvä hyvä..

Me mentis Ellan kanssa Vauvabic:n vaan alkamisajankohtaa ei tiedetä ku vetäjä sairaslomalla, ehkä kuulemma maaliskuussa. Vauvauinti nyt sit jää, mun iho ei kestä. Mulla on atooppinen ihottuma ja alkanu taas kädet oleen kamalan näköiset niin en viitsi sitte itteeni kiusata ja aiheuttaa pahempää jälkee, harmi.. Ja musariin ajattelin et mennään ku Ella vähän vanhmepi. Nyt oon kotona soittanu pianoa ja laulanu Ellalle aika paljon.
 
Meilläkin päivät meni niin että Jere nukkui vain 5-20min kerrallaan päivisin.. :/ Mutta nyt käytiin viikonloppuna sukulaisissa ja Jere "joutui" nukkumaan autossa muutaman tunnin putkeen (tykkää nukkua autossa). Sen jälkeen on ruvennut ottamaan pitempiä päiväunia myös vaunuissa. Tosin vasta toinen päivä viikonlopun jälkeen, mut lupaavalta näyttää.. (koputtaa puuta) Yöt menee niin et nukutaan pari tuntia ja syödään, jos hyvä yö. Välillä ei saa nukuttua kahtakaan tuntia kun mahaan koskee. Alkaa olla jo itselläkin väsynyt olo, 7 viikkoa huonosti nukuttuja öitä. Itku herkässä, pää tuntuu laholta, mitään ei muista enää. Pikkuisella oli jo alle 2 viikon iässä korvatulehduskin.. Sekavaa selitystä.. :ashamed:

Lehtiä tulee vain miehelle (Aku Ankka) ja moottoripyörälehti. Itselle ei tule lehtiä, missä välissä niitä ehtis lukea? :/

Jere tykkää myöskin syödä nyrkkiä.. Siitä tulikin mieleeni, milloin vauvalle tulee ensimmäisiä hampaita?


Szeret ja Jere s.26.11.
:wave:
 
LilliM:meillä nukuttiin ekat kunnon päikkärit vasta eilen. sitä ennen päivät meni hyvin pitkälti valvoessa. Meillä tosin on nukuttu yöt hyvin koko ajan vaikkakin vasta pari viikkoa sitten alkoi eka unipätkä pidentyä. Nykyisin se on 5-6 tuntia, sitten syödään ja nukutaan 3h, syödään ja nukutaan vielä 2-3 tuntia. Ja Saralla on nyt ikää 2 kk. Toivottavasti teilläkin helpottaisi pian :hug:

Paljon onnea Dj mussukalle :hug: :flower: mulla on sama edessä parin viikon päästä :snotty: ja kiitos siitä linkistä =)

nyt täytyy taas mennä...
 
Merikukka Miks se jälkitarkastus piti siirtää menkkojen takia? mullakin oli sillon menkat, eikä mitään haitannu. Papa-kokeenkin ottivat. läääkäri sanoi kyll äettä sitä näytettä pitää putsata, mut ei se sen ottoa estänyt.

Perfekta Millähän käyrillä meijän poika sitten kasvaa jos teijän tyttö menee jo yläkäyrillä :D Meijän poika kun on viikon nuorempi kuin teijän tyttö ja oli syntyessään pienempi eli 3320g ja 50cm. Painoa oli 2vko sitten jo 6kg ja pituuttakin on yli 60cm. Huomenna neuvolassa saadaan tarkat lukemat. Minäki najattelin kysäistä joko voitas vellit aloittaa. Ostin jo peruna-porkkanavelliä ja maissivelliä pari purkkia. Ei toi maito pidä nälkää yhtään. Parin tunnin välein poika vetää 140-160ml, niin tulee aikamoinen määrä jos vrk kulutusta laskee :eek:
 
=) Tänään oltiin toista kertaa vauvajumpassa... ja kivaahan se taas oli, vaikkakin tällä kertaa täytyi ottaa isompi tyttökin mukaan. Seurakunnankerhossa ollaan kanssa käyty kerran viikossa.

Lehtiä: Itselle tulee TS, Aku Ankka (joo, meillä kun sitä lukee kaikki), Meidän Perhe ja Vauva-lehti, Hippos ja liiton lehti ; Ukolle tulee TM, Meidän Talo, Salibandy; isomalle tytölle tulee Prinsessa -lehti, Nalle Puh ja Leppis. Joten aikaste paljon tulee... ainiin seiskakin tulee vielä hetken.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä maille kyläilemään mummin ja tuffan luo. Mielenkiinnolla odotan nukkumisjärjestelyjä siellä.

:wave:
 
viivin Ai teilläki on tuffa. En oo pahemmin kuullu täällä Turussa ainakaan kenekään kutsuvat isoisää tuffaks, meilläpäin siis Porista kun kotoisin olen niin tuffa on ihan normisana ja Ellalla on kans mummu ja tuffa sitte Porissa =) Niin ja millasta se vauvajumppa on?

S ja Ella
 
Hei!
Kiitos noista lehtivastauksista..vaikuttaapas miun mies vähän pennulta :ashamed: No, tuossa aattelin sitten, että tilaan jos tilaan sen Vauva-lehden, itehän mie joka tapauksessa sen maksan..nyt vaan kiinnostais se kantopussi, mikä siinä oli tilaajalahjana.
Onko teille, joille tuo lehti tulee, ootteko kokeneet sen hyödylliseksi? Tullut hyviä neuvoja ja vinkkejä?

Me naiset mulle tuli jonkin aikaa, oli semmoinen tarjous, mut vaikka kyllähän sen aia luki, niin slti se tuntui vähän väärän kohderyhmän lehdeltä..Koitankin tässä nyt miettiä mikä mulle soveltuis parhaiten, kun ei silleen "omaa" lehteä oo oikeen tullut vastaan. Saattaa kuulostaa vähän oudolta, mut miulla on syyni.

Eilen illalla Mintulle iski taas kamala huuto, mikä ei meinannut loppua millään. Olin jo melkein hädissään että mikä tälle lapselle tuli, kun vaikka laitoin miten päin, ja hytkyttelin yms. eikä mikään auttanut. Tissiäkin kun ensin tarjosin, niin huusi vaan se suussakin. Lopulta sitten rauhottui sen verran että tissi kelpas. Välillä ihan silmät pyöri päässä, kun väsytti pientä niin kovasti mut silti vaan huus niin että ääni meinas lähtee.
Veikkaan että mahaansa huusi, kun kamala pörinä oli jo pitkin päivää, ja selvästi olo helpottui kun pörähteli lisää silloin illalla. Nyt sitten aamusta tuntui nenä vähän tukkoiselta, toivottavasti ei oo nuhaa tulossa..tai no, tätä pahempaa nuhaa.
Ja nyt aamusta kun sai syötyä, niin hymyt tuli taas..ei kai se voi enää koliikkia olla tän ikäisellä tuo huuto?

Itellä oli eilen jälkitarkastus, muuten kaikki hyvin, mut painoa oli ihan liikaa(terkka sanoi että kiintetytystä voi katella/tehdä, mut laihduttamaan ei sais alkaa) ja pissassa oli jotain ainetta, mikä viittais kuivumiseen!
Miten paljon te imettäjät juotte päivässä vettä tms? Itte yritän joka syötön jälkeen juoda semmoisen reilun kokoisen mukillisen, tai vähän ylikin, ja silti oli tuota kuivumista :eek:
Papan otti kans, kun ei oltu pitkiin aikoihin otettu, onneks se ei tuntunutkaan niin ikävältä kuin muistelin.

Mintulla on seuraava neuvola vasta 13.2, mielenkiinnolla ootan miten on tyttö kasvanut. Hirmuinen ruokahalu on ainakin. =)

Nyt pittää mennä taas..mukavaa päivänjatkoa!
M ja Minttu s.12.11
 

Yhteistyössä