Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Terveppäterve taas.

Perfektalle iso :hug:

Ja ihanaa, että HE82:n perhe pääsi vihdoinkin jatkamaan vauva-arkea ilman lastaa. =)

Mukava kuulla myös mikin kuulumisia! :) Ei varmasti ole helppoa yksin pyörittää kaksosarkea ja silti jaksat olla niin positiivinen. Hyvä, jos pikkusten isosiskosta on myös apua. :heart:

Meillä uusi saavutus: tyttö nukahti just sitteriin! =) Tähänmennessä kun sitteri on ollut melko rajallisessa käytössä, vähänaikaa kerrallaan on tyttö siinä jaksanut vaan viihtyä. Olen stten pikkuhiljaa tyttöä pitänyt useammin päivän aikana siinä ja nyt lopulta ihan nukahdettiinkin siihen, kun seuraili mun ruuan laittoa ja tutki tuommosen avohyllykön sisältöä. ;) Hepottaisi kyllä hieman, jos siinä alettaisiin enemmänkin viihtyä, muuten kun on aika paljon sylissä valveilla ollessaan...

Mitäs kaikkea täällä on taasen jutusteltu? Meilläkin yskitään kovin. Osa on varmasti tuota nuhaakin, mutta kyllähän ne pienokaiset muutenkin pärskii. :)

Kylpypäivä meillä on 2 ketaa viikossa: joskus keskellä viikkoa ja sunnuntaina. Sairaalassa suositeltiin 1-2 kertaa viikossa kylvettämistä ja se on hyvin riittänyt.

Meidän illat on melko touhukkaita. Eli silloin tyttö yleensä valvoo pisimpään putkeen koko päivän aikana. Otetaan pidempiä ilmakylpyjä tuossa olkkarin lattalla ja muuten touhuillan. Syödään myös vähän tiuhempaan, kun päivällä, iltatankkaus menossa. Ja nyt viimeset pari iltaa ollaan yritetty siinä jossain välissä enemmän pumppailla jalkoja ja hieroa masua, että saisi yötä vasten ilmaa ja tavaraa enempi ulos. Ja luulen että se on tosissaan auttanut, nyt ei olla yöllä äherretty sitä tuskasta kakkaa niin paljoa. Jei, pienet ilot. ;) Päivisinkin oon nyt ohimennen tehnyt vähän noita hieromisia ja mä luulen, etä neiti on nykyisin vähän tyytyväisempi. Mutta ei saisi sanoa ääneen, huomenna tuun kuitenkin taas valittamaan huonosti nukuttua yötä... :eek: ;)

Meillä hymyillään ja jutellaankin jonninverran. Hymyjä alkoi tulla jo viikko-pari sitten ja tilanteista näki, että ne oli tarkoituksellisia. Esim serkkutyttö saa ihan hirveästi hymyjä. :heart: Jutustelu on sellasta äännähtelyä. Neuvolassa vaan sanottiin, että jos lapselle puhutaan paljon, sitä aiemmin alkaa jutustelemaan. No mä palpatan tuolle kokoajan. :D

Mut nyt meillä heräiltiin. Aika tyytyäiseltä näyttää oloonsa edelleen. :)

mussu & rinsessa 6.12.
 
aivatelusta: meillä aivatellaan, yleensä sellasia 3 aivastuksen putkia. muutaman kerran on tullut sellainen paksu vihreä räkäklimmi, mutta yleensä ei nenästä tule mitään tai kirkasta "räkää" hiukan. Mutta ei siis ole kipeä. on ollut tuollainen alusta asti.

miehestä
meillä mies nyt viikot poissa ja ei todelakaan tajua, mitä tämä meidän elämä on. ihmettelee vain, että kun on niin kiltti poika, että mikäs meillä...
ei silti. kun on kotona, niin on kyllä pojan kanssa ja jaksaa sen kanssa jututstella. minä sitten sillon yritän rentoutua ja juoda sen kahvin kaikessa rauhassa.

joo, mä olen kyllä tyytyväinen että edes yhdet pidemmät päikkärit meillä otetaan. tosin vain vaunuissa, mutta tänäänkin laitoin vain vaunukopassa parvekkeelle ja kävin vartin päästä katsomassa, niin poika siellä vielä silmät auki katseli taivasta :heart: oli kyllä harvinaista että hereillä oli ja siis itkemättä. mutta nyt nukahti.

meillä tuo iltarumba on kans välillä väsyttävä ja eilenkin imettiin tissit niin tyhjiksi. lykky oli että mies oli kotona niin poika jaksoi isänsä kanssa juttustella iloisesti, niin että tisseihin saatiin sen verran maitoa, että unille pojan tainnutti.
meillä mies ei kans heräile vauvan itkuihin tai kitinöihin, vaikka imetän sängyssä ja vaipat vaihdan sängyn vieressä. Mutta annas olla kun poika saa ne kakat tuherrettua sellasella paineella, että johan on mies hereillä. Mietin vaan että onkohan se jokin tollanen miehiin vetoava ääni :LOL: siis itku äiteihin ja paskat isiin..... no joo...

Mikille paljon voimia sinne. Toivottavasti sulla on kuitenkin siellä jotain apuvoimia, että pääset itse välillä hengähtämän täysin. Kiva kuulla että hyvin menee teillä.
mitenhän liituraitaruutupaita, emmamamma, hilla?????????

No mutta nyt siivoan, kun tuo ipana vielä on untenmailla.
Miten sitä vaan muuten koko ajan odottaa sitä rääkäisyä... alkaakohan sitä jossain vaiheessa rentoutua? no ehkä sitten kun saadaan selvät rytmit elämään, niin voi paremmin ennakoida näitä unien kestojakin.

:wave:
 
Täällä ollaan päivä virkeenä siivoiltu. Jenna nukku 7h yöllä heräämättä! meillä on kyllä tyttö niin hyvin nykyään nukkunu yöt,että vain todella harvoin herää parin tunnin päästä nukahtamisesta. aamullakin jatketaan unia syötön jälkee,tosin äitin viekkuun silloin jäädään :D

nyt neiti on nukkunu yli tunnin tuolla takapihalla. sisällä ei pitkiä päikkäreitä suostukaa nukkuu,mutta ulkona nukkuu 2-3 tuntia.

meilläkin aivastellaan. mua pelottanuki että oisko kissoille tulossa allergiaa,vaan ehkä ei sitten syytä huoleen kun muillakin sitä kuulostaa olevan.

hymyilty ja juteltu on jo joitai viikkoja,varsinki aamuisin neiti on niiiin ihana kun on yhtä hymyä koko tyttö ja asiaa riittää :heart: mobilelle se on kova porisee :D

Meillä muuten Jenna on ihan mielettömästi minun perään silloin kun ollaan kotona. Jos sattuu että pullosta mies yrittäs antaa sille,nii ei sitte millää huoli sitä pulloa,huutaa vaan. ja en tiiä onko iltasella väsymykselläki jo sormensa pelissä kun ei millää ala olee isukin sylissä,huutaa ja mikkää ei oo hyvä,paitsi EHKÄ sitteri tai oma sänky jossa on se rakas mobile. minä ku tuun samaan huoneeseen ja se näkee/kuulee minut nii vaikenee heti.
kyläillessä kyllä isinki syli kelpaa. ihme homma..onko muilla mitään tällasta?

vaan jospa alkas vielä jotai touhuilee ku neiti nukkuu, ne on sitä mun ainoaa omaa aikaa nuo unihetket, ku en kai mä viiti mihinkää lähteä jos se on vaa yhtä huutoa illalla ku isin kanssa jää..
vaikka nii haluttas jo salille..!

Miiku ja Jenna
 
Moikka kaikille!

Jospa taas jotain tänne rustailis, lukemassa oon käyny tein juttuja melkein päivittäin, mut en oo ite jaksanu kirjotella...

Aivastelusta on näköjään ollu puhetta. Meiän tyttökin aivastelee jonniin verran ja sitten joskus tulee aivastuksen mukana kuivunu räkä kökkäre. Nenä on välillä tosi tukkonen, keittosuola tippoja oon sitten sieraimiin laittanu ja ilmankostutin sängyn vieressä auttaa. Välillä ollaan harrastettu höyryhengitystä kylppärissä, jos on ollu kovin tukkoinen. Eli oon pistäny suihkun valuu kuumalla ja sitten ollaan tytön kanssa jonkun aikaa hengitelty sitä höyryä. Se kyllä auttaa.

Kylpypäivä on kaks kertaa viikossa. Neiti nauttii suuresti kylpemisestä. =)

Ilta on aikaa jolloin neiti valvoo pitkään, 5 tuntii suurinpiirtein yhtäjaksoisesti. Sillon jokeltelee kovasti ja tankkaa maitoa useaan otteeseen. Sitten siinä puolen yön tietämissä nukahtaa yö unille.

Viime yö oli aivan ihana. Sain ekaa kertaa synnytyksen jälkeen nukkuu 5 1/2 tuntia putkeen =) Sitten tyttö oli muutaman minuutin tissillä ja nukahti uudelleen ja nukkui vielä 3 tuntia.

Sunnuntaina on tytön ristiäiset, tuumpa sitten illalla vaikka paljastaa nimen.
Tänään vietätään iso siskon synttäreitä. Helmi täyttää 2 vuotta. Iso tyttö :heart: Aika menee nopsaan =)

Hemski ja Eevi 20.11
 
Lohduttavaa kuulla että ehkä seuraavan kk aikana pystyisin jo antamaan jotain muutakin pojalle kuin tuota maitoa. Eilen laski nettä meni semmonen 1,2l korviketta :whistle:

Päivärytmi: Me on saatu nyt päivärytmi menemään aika hyvin. Ylös noustaan 8-9välillä. Syönnin jälkeen poika ottaa yleensä pikku tirsat sitterissä, sitten taas syödään, seurustellaan ja vaihdetaan vaipat ja sit poika menee ulos ottamaan ekat pitkät päikkärit. Kesto kyllä vaihtelee 1,5-3h. (Nyt poika on nukkunut jo 2,5h ja kerkesin tässä välissä siivoamaan koko kämpän ja nyt joutaa netissäkin vielä istua.) Sitten kun herää niin taas syödään ja seurustellaan. Jaksaa valvoa yleensä pari tuntia ja sitten sama uudestaan, eli ulos nukkumaan ja pari tuntia unta. Yleensä iltasella saattaa ottaa vielä pikku tirsat sitterissä, mut sitten 9 aikaan annan iltamaidon ja laitan pojan sänkyyn. Riippuen miten väsynyt on joko nukahtaa heti tai sitten hetken juttelee lelumobiilille ja nukahtaa itekseen. Helppo lapsi! viime yönä palattiin taas normaaliin yörytmiin, eli söi 3lta ja sit puol 7. muuten nukuttiin kiltisti.

Täällä talvi jatkuu ja lunta sataa. Ihanaa kun on puhtaan näköistä.

onko teillä miten paljon raskauskiloja jäljellä? Mulla on 4kg ja kaikki mahassa ja reisissä. Pitäs ottaa nyt itteä niskasta kiinni ja saada ne pois. ja sit alkaa noista vatsalihaksia treenaamaan jonkin ajan päästä.
 
Heipä hei!

Meilläkin oli nyt se harvinaislaatuinen yö takana mitä muilla on ollut jo useampia.. :D Eli neitonen laittoi unten maille tuossa puoli 11 aikaan illalla, heräsi hetkeksi hönkäilemään puol 12 tienoilla mutta nukahti vartin päästä itsekseen. Ja eka syöttö oli siis vasta puol kuus aamulla! Ja sitten vielä nukuttiin yhden syötön kera kymppiin saakka. Muutenkin tuo meidän tyttö kyllä nukkuu älyttömän hyvin, sekä päivin että öin. Ite ei todellakaan tartte olla väsyny, nin en kyllä voi muuta kuin kuvitella että millaista elo on sellaisessa vauvaperheessä jossa ei näin hyvin nukuta :ashamed: Illat meilläkin valvotaan ja roikutaan pullossa kiinni. Mulla kun imetys tais nyt jäädä vaan pelkkiin yöimetyksiin.. Tyttö ei suostu enää ottaan missään tilanteessa päivällä tisseistä. Saa vaan rintaravareita.

Meillä jutellaan ja kikatellaan kovasti. Juttelua on semmosta önähtelyä öö öö kurkkuäänellä, tai sitten vienoa kurnutusta mobilelle knuuuu :heart: Äidin laulamille lastenlauluillekin jutellaan ja naureskellaan.

Mies meillä osallistuu loistavasti. Pääsen pari kertaa viikossa lähteen aina "tuulettuun" ilman Nomppua muutamiksi tunneiksi. Mies kyllä pärjää ja on mielellään tytön kans kahden. Välistä oikein tuputtaa mua lähtemään. En tiedä mites nyt sitte kun mies lähtee pariks viikkoo pois kotoo ja jäädään tytsin kans kahden.. Noh, eiköhän tuo mene :)

Raskauskilot, jäis synnärille kaikki, meni pikemminki miinuksen puolella. Mutta. Nyt mulla on enemmän kiloja mitä synnäriltä lähteissä, joten kovasti on tässä dieetti menossa. Tosin ei ole kysmys kuin kahdesta kilosta, mutta silti :)

Tässäpä teille iloisia terveisiä meidän typyltä :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1429789.jpg
 
Ainiin, yks kysmys...

Miten usein leikkaate kynnet vauvoilta? Mä leikkaan noin kerta viikkoon ja nyt tuntuu että se ei riitä. Taas oli ilmaantunu nirhaumia ja naarmuja naamaan kun noomi on vähän rääpiskellyt itseään. Tuntuu että ne kasvaa jostain syystä nyt ihan extra nopeella tahdilla. Leikkasin nyt viimeks tiistaina ja nyt taas pitäis leikata :headwall:
 
Onko muilla miehet mukana lasten hoidossa? minulla ainakin on ja myös haluaa väkisin hoitaa jopa yöllä että minä saan nukkua. Tosi onnellinen olen että jotkut miehetkin haluavan olla todella mukana ja apuna :heart:
 
Hyvä kuulla, että muillakin on aivastelua =) voin lopettaa siis murehtimisen

Mies on ollut ihan mahtava! tykkää peuhata tytön kanssa ja tulevat hyvin toimeen kahdestaan. Olen nyt alkanut käymään kuntosalilla 3 kertaa viikossa ja mies ja tyttö viihtyvät hyvin täällä keskenään sen ajan kun olen poissa =) sillon kun mies oli vielä lomalla ja tyttö söi useemmin yöllä, niin mies patisti mut nukkumaan ja valvoi tytön kanssa ja hoiti ekan yösyötön. Nyt ei enää tarvii kun tyttö ei syö kun kerran yössä enkä edes herättäis häntä kun käy kuitenkin töissä.

Raskauskiloista on jäljellä 2 kiloa (tai 2 viikkoa sitten oli). Saa nähdä mitä sitä saa aikaseks kun nyt käy säännöllisesti salilla+ päivittäin kärrylenkeillä tytön ja koiran kanssa. ;)

Kynsien leikkaamisesta...joudun leikkaamaan kynnet joka toinen päivä, koska ne kasvaa niin kovaa vauhtia, että tytöllä on muuten naama ihan naarmuilla :whistle:

Tyttö tykkää onneksi oleilla sitterissä, niin saan tehtyä kaikkia hommia ja syötyäkin. Muuten kun oli aikamoinen sylivauva lastahoidon aikana. Silloin ei saanut sitteriä käyttääkään.

Tyttö sai taas äsken äidilleen kyyneleet silmäkulmaan, kun hän oli ihan nukahtamaisillaan sitterissä ja kun menin viereen, niin vielä jakso hymyillä oikein leveästi :heart: on kyllä ihan uskomattoman hyväntuulinen ja iloinen lapsi! :heart:

Tulipas taas romaania kerrakseen =)

H82&neiti 14.11.
 
[/quote] nukkuuko sinulla sun vauva 4-6 putkeen yöllä?? saat kumminkin aika hyvin nukkua minun mielestä. Minulla on nyt 2kk poika ja se valvoo koko yön ja menee aamulla nukkuun ta joskus hyvällä säkällä saan yöllä nukkua 2-4 tuntia. päivällä en ollenkaa vaavi rupeaa huutamaan ku aistii varmaan että minäkin rupean nukkumaan. Enkä minä ainakaan väkisin halua kääntää sitä rytmiä koska vaara on jos e aivot kehity. Kannattaa nukkua kun vauvakin nukkuu. ja yöllä se itkee koko ajan hysteerisesti eikä siihen mikään auta. voi olla koliikki vaivaakin. Mutta eiköhän se helpota sitten 3 kk jälkeen ainakin toivottavasti. auttaako sinua kukaan sen vaavin kans?
voimia sinulle :flower: [/quote]

Nyt on alkanut nukkumaan kunnon pätkiä, mutta aikaisemmin ne unet oli noin 2h mittaisia syöttäjen välillä ja silläkin välillä sitten kitisteltiin ja haluttiin tuttia yms yms. itsellä sellaista koiranunta tuossa sohvalla oli kun tuo sohvakaan mikään paras, niin kertyi sitten tuota univelkaa kun miulla on myös pian 4 vuotias poika niin se niistä päiväunista kun hän ei nuku, vaikka saishan sitä nukuttua kun mies on työttömänä nyt kotona, mutta onpahan tuota tekemistä aina että ei paska päälle kasvais :kieh: kaupassa käyntiä ja äitini käyttämistä kun mulla on auto ja käytän äitiäni ja myös tätiäni niin sinnepähän se päivä aina kuluukin...tuli varmaan aikas sekasesti nyt

mut nyt kuuluu taas kutsu mentävä on :wave:

Perfekta ja Sara 6.11
 
Taas tullut paljon tekstiä :)

Meillä aivastellaan ja säpsähdellään, molempia useampaan kertaan päivässä. Vauva on selkeästi enemmän mukana maailman menossa, kun sohvalla nukkuessa saattaa säpsähtää hereille parvekkeen ovea avattaessa. Ennen nukkui päivisinkin kuin tukki! Öisin myös on niin kova viuhtomaan ja säpsähtelemään, että ollaan alettu laittamaan yöksi lämpöpussiin nukkumaan. Näin vanhemmat saavat peiton kokonaan itselleen, ei tarvitse pelätä että vauva jää peiton alle hukuksiin ja vauva nukkuu paremmin kun ei pääse niin paljon sätkimään.

Iltaisin jätkä virkistyy entisestään. Klo 19 eteenpäin tankkaillaan, seurustellaan, naureskellaan, tehdään yleensä perusteellisempi putsaus (eilen tutkin pojan varpaanvälejä, löytyi aika paljon mielenkiintoista nöyhtää :LOL: ), vaihdellaan vaippaa useampaan otteeseen kun vatsa tykkää parhaiten toimia illalla ja torkahdellaan. Nyt poika on aloittanut iltakitinät, eli nukahtaa ja herää kitisemään tuttia/tissiä tai silittelyä. Nukahdettuaan kunnolla - tämä yleensä vasta puolenyön aikoihin, nukkuukin sikeästi klo 6- 7 asti. Sitten syödään ja nukutaan vielä pari tuntia!

Meillä kylvetään tai vaihtoehtoisesti käydään suihkussa parin päivän välein. Pojalla on niin hyvä iho, että joka päivä voisi kylvyssä käydä. Meilläkin kylppäri on niin viileä, että mielummin saunan lämmittämisen jälkeen, tai niin että itse olen ehtinyt lotrata suihkussa niin kauan että kylpyhuone on lämmin.

Kynsiä leikkaillaan kun muistetaan, tai sattuu rauhallinen hetki tuolle meidän viuhtojalle. Kasvaa kyllä älytöntä vauhtia! Nirhaumia löytyy naamasta jatkuvasti. Itsekin välillä raapaisen vahingossa vauvaa, pitäisi varmaan leikata omatkin kynnet minimaalisiksi.

Mies hoitaa kun pyydän. Tai oikeastaan käsken... Pääsen lähestulkoon aina lenkille/kauppaan jne yksin kun pyydän vain. Mieshän nyt saa automaattisesti mennä vapaammin, vaikka on tarjoutunut vauvaa ottamaan mukaansakin. Mä vaan oon aika riippuvainen tosta pikkumiehestä! :) Jos en jaksa illalla valvoa pojan kanssa, mies myös iltavirkkuna hoitaa pojan ja tuo vauvan jossain välissä viereeni ellei tule itse vielä nukkumaan. Mieheltä hoituu ihan yhtä hyvin vaipanvaihdot, kylvetykset sun muut vaikkei olekaan yhtä (liian) varovainen kuin minä.

Raskauskilot karisee hurjaa vauhtia! Vaatteita mahtuu koko ajan paremmin päälle, useampia kenkiä mahtuu jalkaan kun ennen, nahka roikkuu erittäin kauniisti ja runsaasti, kasvonpiirteet näkyvät taas turvotuksen alta ja olokin on jo kevyempi! Odotan vain että pääsen salille polttamaan kunnolla nää rasvat pois ja kiinteytymään normaaliksi, yhtään raskauskiloa en suostu itseeni jättämään :)

Taidan mennä keittämään kahvit ja odottelemaan miestä kotiin. Lähdetään sitten koirien kanssa reippailemaan tonne pimeään, kylmään ja märkään.
 
Meillä oli eilen neuvola. Tyttö on hyvin kasvanut. Paino 4685 g (3954), pituus 56,5 cm (50) ja päänympärys 40,1 cm (38). Käyrillä mennään. :) Pituus vähän keskiarvon päällä ja paino ihan vähän sen alla. Pää on iso. Mutta minkäs teet, molemmilla vanhemmillakin on iso pää. Voi raasua. :ashamed: Tosin ei se pää munmielestä kovin valtavalta näytä. :heart:

Arvailinkin, että melko tasan 56 täytyy pituuden olla, koska sen koon vaatteet on nyt just sopivia ja osa jo pieniäkin. Tänään kokeilin huvikseen yksiä 60 pöksyjä tytsille ja nehän oli paljon paremmat, kun 56. Bodyt vaikuttaa kyllä vielä ihan liian isoilta. Eli taitaa tytöllä olla pitkät sääret. :)

Aika veikeä kuva edlalla muuten pikkuneidistä. =)

Mulla on raskauskilot jääneet paikalleen sahaamaan. :kieh: 15 kg tuli siis lisäpainoa kaikenkaikkiaan, 5 kiloa jäi laitokselle, 5 kg hävisi siinä ekojen viikkojen aikana ja nyt nuo vikat 5 kg on vaan jääneet pysyäkseen. :whistle: Tai kyllä mä uskon, että nekin vielä pois saan. Varsinkin jouluherkut ei tehneet niiden karistamisesta yhtään sen helpompaa... :p Kuntosalille kun tässä vielä painoja pääsen nostelemaan, vaunulenkitkin kokoajan pitenee jne... ;) Väkisin yritän olla optimisti... =) Mutta iso osa vanhoista housuista ei mene päälle (käytän lähinnä farkkuja) ja iso osa vanhoista paidoista on tuosta vyötärön paikkeilta aikasta ruman näköisiä. :/ PAKKO mennä vaateostoksille, voi hitsi. :D ;)

Meillä mies osallistuu vauvanhoitoon niin paljon kun vaan pystyy ja ehtii. Todella paljon on vaan opastusta tarvinnut, mutta on hyvä oppimaan... ;) Kun mies on kotosalla, hän melkeinpä enemmän lasta syöttääkin, kun ei kerta olla enää rinnassa kiinni. Ollaan sovittu, että öisin mä kuitenkin enemmän tyttöä hoidan, miehenhän pitää päivisin töihinkin kyetä, on nuo aikuisopinnot jne. Käytännössä meillä kuitenkin molemmat hyörii jalkeilla yöaikaan, millon mitenkin. Mies ei siis todellakaan joka parkaisuun herää, mutta aika usein ainakin jossain kohdin havahtuu meidän touhuihin ja kyselee, jos tarvitaan apua. En voi siis valittaa. :heart:

Kynsiä ollaan leikattu tähän asti kerran viikossa, mutta pitäisi varmaan useamminkin alkaa sitä tehdä. Varsinkin nyt tuon nuhan aikana tyttö on nenän ympärystä vähän raapinut. :(

Palasta rinnan alle, kun vielä uinutaan...
 
Oliks se teillä HE82 ku oli kans niitä yöraivoja vauvalla? Kuis niiden kanssa? Meillä ei nyt ole muutamaan iltaan/yöhön ollu niitä ja vois pysyy poissakin..

Kynsiä leikkaan
melko usein ku tuntuu et ne on kokoajan kauheen terävät ja neiti kynsii mua sitte niin ei oo kivaa.

Raskauskiloja on jäljellä joku 4kg mut senttejä on lähteny vaik kilot pysyny samassa, huomaa vaatteista..

Mäki aloitan nyt kuntosalilla käynnin väh. sen 3 krt/vko. Vois aloittaa itseasiassa huomenna.. Mä käyn Motivuksessa, olen jäsen ja käyn sellasella salilla mikä on vaan naisille. Siel on suht rauhallista ja eipä tarvii kattella/kuunnella mitään ähiseviä miehiä :LOL:

Mikin tytöillä kivat nimet =)

Ja emmamma ja hilla ei oo kyl mitään ilmoitellu itsestään moneen moneen kuukauteen.
 
Raskauskiloista olette puhuneet. Mä en ole vaa'alla käynyt koska olen tyytyväinen nykyiseen painoon :D , ennen raskautta olin alipainoinen ja nyt raskaudesta on varmaan joku kilo jäänyt ja hyvä niin.
Kuntosalille tossa just soittelin, koska olen jäsenenä tossa lähisalilla että varmaan helmikuussa aloitan. On ollut jäsenyys katkolla koska lääkäri kielsi liikunnan raskauden aikana. Jos vähän sais paikkoja kiinteämmäks niin avot :whistle:

Meillä leikataan kynnet pari kertaa viikossa, useammankin varmaan vois koska nytkin tuntuu että on liian pitkät.

Meillä mies tykkää kyllä Eemeliä hoidella, mutta koska Eemeli syö vaan tissiä niin ei kauhean pitkiä aikoja voi vauvan kanssa jäädä vaikka haluaiskin. Ei kelpaa pullo eikä tutti pojalle.

katjuza ja Eemeli



Meillä sisarukset tekivät "kampauksia" Eemelille ;)
 
Sanna:juu, meillähän tyttö veti iltaraivareita. enää ei ole niin paha. Tosin jossain vaiheessa iltaa itketään jonkun aikaa ennen nukahtamista, mut ei niin pahasti kun aiemmin. Nyt ollaan rytmiä saatu muutettua niin, että tyttö syö 22:n maissa, sit alkaa itku ja uni voittaa viim. klo 23:n maissa. Oon tyytyväinen tohon, koska nukkumaanmeno on aikaistunu 2-3 tunnilla. :)

Mä käyn myös Motivuksella, oon ollu jäsen jo vuosia. Käyn kanssa salilla, joka on vaan naisille. Mäkään en jaksa kattella niitä ähiseviä ukkoja :whistle:

Kiva kuva Katjuzalla =)

Huomenna aamulla pääsen kampaajalle. Ihanaa! Oonkin viimeks tehny tukalle jotain lokakuussa. Alkaakin jo olemaan korkea aika. Mietin vaan että uskaltaako sitä värjätä vai voiko imetyksen takia väri muuttua? Kokemuksia?

Ai niin, meidän tyttö käänty sitten tänään kyljelleen... :whistle:

H82&neiti 14.11. :heart:
 
Tänään tuli sit kämppä siivottua oikein perusteellisesti..kaikki huonekalutkin tuli pestyä :LOL: mistähän moinen siivousvimma?!

Meillä mies osallistuu Emmin hoitoon oikeestaa seuraa pitämällä,pitää sylissä, kantelee ym aina töistä tullessaan oikeestaan kaikki illat. Iltaisin voin ihan rauhassa käydä kaupungilla/kavereilla, mies pärjää kyllä. Mä olen ollut meijän kaikkien lapsien kohdalla se kylvettäjä. En oo miestä edes pyytänyt sitä tekemään. Emmin vaippoja ei ole miehen vielä tarvinnut vaihtaa, mä kyllä mielelläni ne vaihtelen kun kerran kotosalla olen. Tiedän kyl et osaa vaihtaa, kun isommille niitä on vaihdellut, mut ei oo vielä tullut tarvetta.

Huomenna alkaa mulla sit kuntoilut. Kaveri tulee pakettiauton kanssa hakemaan mun crosstrainerin anoppilasta. Se on nyt ollut kolmisen vuotta siellä varastossa.. :ashamed: Miehen kanssa päätettiin jakaa molemmille kuntosalipäivät. Mies käy salilla 3x/vko ja mä ajattelin et mä kävisin sit 1-2x/vko. Muuten sit päivisin crossailisin.

Raskauskiloja mulla on jäljellä 2kg. Ne kilot kyl sais hyvinkin mulle jäädä, pitäis vaan hiukan kiinteytyä ja saada kuntoa paremmaksi.

Meillä on tuon Emmin kans nukkumisesta hiukan erimielisyyksiä. Se herää heti, kun nousen sen vierestä pois ja alkaa itkemään. Sen mielestä ilmeisesti mun pitäis nukkua, kun sekin nukkuu :D Täytyis joku konsti kyl keksiä.. vinkkejä otetaan vastaan...! Sitterissä on alkanut jo viihtyä paremmin. Mut sitä täytyy joko heiluttaa(jolloin nukahtaa) tai sit täytyy katkeematta jutustella. Jos sattuu hetken hiljaisuus tulemaan, niin kyl jo karjaisee. Ei tää mikään seurankipee tapaus oo ei.

Täällä kans käännytään reippaasti kyljelleen. Kovaa potkimista ja kiljumista jo on et ympäri pääsis. Sormesta kyl ottaa kiinni ja vetää ittensä mahalleen. Muutenkin on nyt alkanut liikehtimään tosi paljon. Selälleen ollessaan potkii itteensä ympyrää, esikoinen nauroikin et Emmi leikkii pullon pyöritysta :LOL:

Mut nyt ihan omassa rauhassa iltateelle. Muksut nukkuu ja mies on kaverillaan käymässä...

Ai niin.. Ihania kuvia ootte laittanut!
 
Sannalla ja Katjuzalla ihanat lapset!

Meillä oli taas mahtava yö, joka jatkuu vieläkin :) Jätin vauvan isänsä viereen ja lähden itse lenkille. Poika heräsi taas vain kerran syömään, aamulla on tankkaillut vähän useammin.

Kahvit suuhun ja ulos!
 
Kiitos vaan, ihanahan toi Ella onki :heart:

Meillä kans nukuttii klo 0.30-6 ja sit syötiin ja nukuttiin klo 10 asti ja sit hetki viel makoiltiin sängyssä ja nyt Ella alko just nukkuun. En tie vetääkö nyt mitään pitkiä unia ku kotona ollaan. Yleensä ku liikkeelle lähdetään niin vetää 3-4h päikkärit ja sitte nukkuuki yöllä paremmin ku nukkuu pvällä kunnolla.

Ellu24 Ella leikkiin kans pullonpyöritystä ja varsinki öisin :D Laitan melko kauas itsestäni Ellan nukkuu ja ei mee kauaa ku neiti on jo poikittain ja pää mussa kiinni. Vetäis siittä varmaan pään jalkopäähän päin jollen kääntäis neitiä takas oikeelle paikalle..

Ja tossa lattialla päivisin ku on tossa leikkimatolla tai sohvalla tms niin kädet ja jalat vispaa niiin hemmetisti ja yritys hyvä päästä mahallee mut ei. Melkein mut ei kuitenkaan kokonaan käännä itseensä. Mahalta selälleen meneeki sitte kyl ja sit nyt on harrastanu jo reilu 1kk ikäisestä.

Ostin rasvatonta maitoa ja maistuu kahvi ihan erilaiselta.
Meillä ei muuten maitoa juoda, menee ainoostaan kahviin ja teehen. Mut hyvää se silti on :D Että jos hakis lisää.. :wave:
 
Mä ihan ihmeissäni luen täällä miten monien vauvat alkaa kohta menemään mahalleen jne. Meijän poika ei vissiin edes haaveile semmosesta. Kyllähän se selällään ollessa jalkoja heiluttelee mut siinä se sit onkin. Ei kyllä hirveesti viihdy esim. leikkimatolla selällään, joten voi olla ettei sitä treeniäkään niin paljoa tule. Taitaa tuo poika käyttää kaiken liikenevän energian tuohon kasvamiseen :LOL: No jospa se viimeistään sitten rippikouluiässä liikkeelle lähtis :D Mut mä veikkaan että on tuon kokonsa poolestakin hieman kömpelömpi tuossa liikkumisessa kuin pienemmät ikätoverit.
 
Sanle No mut teen vauveli on vasta niin nuori. Meillä ollaan melk. 3kk ikäisiä jo ja just luin tuolta tota ketjuu kääntymisistä niin monella luki et 5kk iässä vasta alettu kääntyilee. Että ehtiihän sitä =)

Mulla muuten jää edelleen sukista kauheen painaumat nilkkoihin. Ei ne tunnu et puristas mut kauheen jäljet on taas. Sama homma oli raskauden aikana. Muilla samaa ongelmaa edelleen?
 
Sanna Mä huomasin kans eilen saman sukkajutun.. :/ Eli täällä sama homma.

Meillä kaikki nukkui tänä aamuna klo 11 asti! Ihan ihme aamu. Puhelinkin kerkes soida 3 kertaa, kun me vaan nukutaan :D Kaikki tietty oletti et lapsiperheessä on jo päivä pitkällä siihen aikaan :LOL:

Noh..eipäs tässä kummempia.. Rupeen setvimään miehen firman papereita... :x

Ellu ja Emmi (tasan 2kk)
 
läääh.. :attn: Meillä vihdoin ja viimein ristiäiset takana! Ja väsymys on sen mukainen :) Nimekseen tyttö sai Minea Ida Sophia. Neiti käyttäytyi todella mallikkaasti, nukkui melkein KOKO ajan.. Niin kasteessa kuin juhlissaankin :LOL: Taidan lähteä pötköttää tonne Minean viereen, näyttää toi uni maistuvan edelleen:)
 
En ookaan täällä käyny sitten.. öö.. muutamaan kuukauteen :ashamed: Aikaa kuluu facebookissa nykyään :D

Sieltä täältä lueskelin, ja ihania nimiä ootte vauvoille antanu :heart: Meiän tytöstä tuli sitten Peppi Ilona :) 3 kuukautta napsahti täyteen perjantaina, niin se aika kuluu.. Kovasti on akka kasvanu, 2kk-neukassa painoa oli jo 6200g ja pituutta 57,5cm. Huomenna olis 3kk-nla ja ensimmäinen rokotus :eek: Painoakin on takuulla yli 7 kiloa, semmonen makkara tuo tyttö :D
Vielä ei kääntyile mahalleen, vaikka yritystä kyllä löytyy. Yönsä nukkuu tosi hyvin! Viime yönä nukkui ekan pätkän 7 tuntia putkeen, sitten 3 tuntia ja siitä 3 tunnin päästä heräs =)
Imetys sujuu vielä.. Toivottavasti jatkuu samaan malliin. Tuo meidän poika päätti siirtyä pulloon 5,5kk:n ikäsenä, vaikka olisin halunnu imettää melkein vuoden ikään asti.

emmamma & Peppi 3kk :heart:
 
:D Lueskelin uudestaan näitä juttuja, ja nyt hokasin että Sanna tuossa kyselikin perään! Sattuipas sopivasti :D

Ja tässä vielä pötkylästä fotoa:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=emmamma&image_id=73958328 :heart:
 

Yhteistyössä