Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Täällä on sairastettu ja valvottu "turkkilaisessa saunassa"... Aino sai lääkekuurin, joka pisti limat liikkeelle. Nyt onkin sitten imetty räkää oikein olan takaa ja välillä Aino oksentaakin sitä limaa pois. Uskottelen itselleni, että ollaan voiton puolella. Aino on nukkunut viimeiset kolme yötä sitterissä, koska henki ei tahdo kulkea kunnolla omassa sängyssä (vaikka päätyä onkin nostettu reilusti ylöspäin). Kaikesta huolimatta tyttö jaksaa hymyillä ja on virkeä sekä puuhakas hereillä ollessaan. Ilman niitä hymyjä itsellä olisi jo useampaan otteeseen voimat loppuneet/epätoivo iskenyt. Vielä on pari päivää kuuria jäljellä ja sen loppuessa on TOIVOTTAVASTI pöpöt kadonneet. On ollut melko haastava operaatio antaa 2ml kaksi kertaa päivässä lapselle, joka ei huoli tuttipulloa ja meinaa oksentaa heti kun suuhun laittaa jotain muuta kun tissin (oma käsi Ainolle myös kelpaa).

Huonosti nukuttujen öiden takia on välillä ollut maito tosi vähissä. Siinä sitten väsyneenä on tullut murehdittua kaikkea typerää ja aivan turhaan. Kyllä uni on uskomattoman tärkeä juttu ihmiselle! Taitaa johtua vähäisistä unista sekin, että olen tullut itsekin kipeäksi. Kurkku ihan tööt ja sellainen fiilis, että kuume nousee.

Perjantaina on neuvola ja odotan sitä päivää todella paljon. Vähän jännittää kuinka paino on tytöllä noussut kun sairasteltu kuitenkin on pidemmän aikaa...

Taidan lähteä marisemasta ja palailen lueskelemaan muiden kuulumisia tarkemmin paremmalla ajalla.

Ihania kuvia olette laittaneet pikkuisista :heart:

Donu ja Aino 5.11.
 
Kiva kuulla kuulumisia emmamma =) Sua ei ookkaan täällä hetkeen "näkyillyt"!

Meille ei mitään ihmeempää kuulu...eilen kyläilin kahdestaan tuon pojun kanssa mun äidin luona. Jännitysmomenttia toi kyllä tosi huono ajoilma ja varsinkin kun pimeässä ajelin takaisin niin satoi kivasti räntää kohtisuoraan tuulilasiin...muutenkaan en tykkää pimeellä ajaa ja sitten viä tollanen ilma sattui :kieh: Mutta päästiin turvallisesti kotiin. Pojulla väänsi vatsaa eilen aika paljon,viihtyi siksi ehkä paljolti sylissä =) Mun äidin sylissä narisi,mutta mun syliin rauhoittui heti :heart: Kotiin kun päästiin niin se kakka tuli ja sitä tulikin aika reippaasti :snotty:

Tästä pääsemmekin sopivasti kakka-kyselyyn vaikka aiheesta on keskustelua paljon ollutkin. Eli onko vauvojenne kakka kiinteää vai löysää?? Meidän pojan kakka oli silloin kiinteää kun sitä tuli usein eli monta kertaa päivässä. Nyt kun on aloittanut ns.panttaamisen niin kakka on muuttunut löysäksi. Kaippa siihen vaikuttaa se kun tulee sitten kauheella paineella ulos :whistle: En tosiaan tiedä miksi panttaa nykyään! Ilmaa kyllä saa ulos hyvin :snotty:

Pappikin tuossa kävi meidän kanssa keskustelemassa. Meillähän on ristiäiset ensi lauantaina =) Mun täytyy varmaan iltaisin siivota kun mies tulee töistä kotiin...tuolta pojulta on ihan turha edes suunnitella tekevänsä mitään :whistle: Sellanen tissimaakari että...

Nyt kutsu käy :wave:

LilliM+Kaapo 9.12
 
Kääntyilystä ollut juttua. Pari päivää sitten jätin puin Samulille tumppuja ja sukkia, makoili selällään sängyssä, ja lähdin sit käymään keittiössä. Takas tullessani löysin pojun tyytyväisenä köllimässä kyljellään. Kattelin aivan ihmeisisäni, mietin et olinko sit ehkä kuitenkin jättänyt noin mut en ollut. Tosin peitto hiukan muhkuralla toisen kyljen puolelta, olisko ehkä edesauttanut asiaa? No tartti tänään sit oikeen lattialla kattoo, miten punnertaa lattialla. Ja yritti kyllä selältä kyljelleen ja vois kait päästäkin mut ei taatusti tolla tekniikalla ympäri vatsalleen mene :D Pitää kättään sivulla kyljen lähellä kun sen pitäsi olla päätä kohti. Täyty ihan itse kokeilla kääntymistä niin, et käsi jäis kyljen alle kääntyessä ja aikas hankalaa on.
Vatsalta selälleen kääntyminen on paljon helpompaa, riittää kun nostaa päätä ja punnertaa kyljelle, painovoima hoitaa loput. Tätä ei vielä ainakaan oo tehnyt. Eikä kyllä oo vielä väliäkään, ehtiihän tota. Mut hauska on toisen ähellystä katsella :heart:

Eilen saatiin poika hoitoon ja päästiin viettämään miehen kanssa yhteistä laatuaikaa. Eli mentiin raksalle maalaileen, huvinsa kullakin :LOL: Mut oli tosi hienoa olla koko päivä niin, ettei tarvinnut miettiä koska vauva herää, koska syö... Ennen tätä mä oon peräti kaks kertaa päässy ilman vauvaa jonnekin, kerran kauppaan ja kerran uimaan, et toi oli kyllä ihan luksusta! Talonrakennusprojekti pitää miehen niin kiireisenä iltaisin ja viikonloppuisin, et ei vauvan kanssa ehdi riittävästi olemaan, vaikka niin kovasti haluiskin. Kun hänellä vähän vapaata niin on sit menty kolmistaan kun kiva se on miehenkin kans päästä johonkin käymään.
 
Mä olen ollut tänään ahkera, sain vihdoinkin tehtyä ristiäiskutsut ;)
No ristiäisiin on vielä 3 viikkoa joten ei ihan viime tippaan jääny,mutta mä en tykkää jos joku tommonen asia on hoitamatta.

Mitäs te olette tarjonneet kahvipöydässä jotka olette ristiäiset pitäneet ?

Mulla on aina ongelmana juhlia järjestäessä että en osaa päättää tarjottavia kun olis miljoona ideaa jotka haluais toteuttaa :LOL: , pitäis varmaan juhlia joka viikonloppu niin pääsis totetuttamaan kaikki ideansa ;) :whistle:

Meillä edelleen edetään päivät ja yöt samaan rataan, eli syödään n. 2tunnin välein, yölläkään ei vahingossakaan nuku yli kahta tuntia, on tarkka poika tuo meidän Eemeli :whistle: , mutta ihan oikeasti kyllä tässä pikkuhiljaa rupeaa kaipaamaan vaikka 3-4 tunnin yhtäjaksoista nukkumista.

Eemeli ei vielä yritä kääntyillä, mutta eipä häntä tule kauhean paljon pidettyä lattiallakaan, kun nyt on tuo refluksi epäily niin mahdollisimman pidetään pystyasennossa, koska heti kun vaippojakin vaihtaa makuuasennossa niin johan tulee kunnon yrjöt.

Nyt kutsu käy, joten täytyy mennä :wave:

katjuza ja Eemeli
 
Heissan emmamma :wave: Kiva kuulla susta.

katjuza Meil oli ristijäisissä prinsessakakku, kala- ja liha voilepäkakut, joulupipareita ja pullaa ja nää oli ihan riittävät tarjoilut. Lapsia oli Ellan lisäks 5 ja aikuisia 8.

Kakka on sellasta löysähtävää, mut musta se on aina ollu tollasta.. Nyt on parina päivänä ollu ihan hajutonta kakkaa :eek: Oli tänään oikeen yllätys ku menin vaippaa vaihtaa, et häh, tääl on kakka. Pierut kyl haisee mut kakka ei nyt ole pariin pvään haissu.

Oltiin kaverin kanssa tänään n, 1.5h vaunuilee ja sit ku pääsin kotiin niin imuroin, pesin pyykkii, tiskasin, tein ruokaa. En tie mikä energiapiikki tuli ulkoillessa mut hyvä et sai kaikki hommat tehtyy.

Mittasin Ellan tänään mittanauhalla ja oli n. 57cm ja sit punnitsin kotivaa'alla ja painoi 4.7kg. 24.1 on neuvola niin näkee sitte oikeet mitat, mut huomaa kyl et pituutta tullu. On just pituudeltaan 56cm bodyt jämptejä, sivuille jää kyl tyhjää aika paljon.. Meen pikku kirppu on jo iso tyttö :heart:
 
Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että tyttömme sai tänään kasteessa nimekseen Sara Mikaela :heart: Koko kastetoimituksen ajan Sara huusi pää punaisena, mutta juhlat meni hyvin. Tarjolla oli suolaisina kinkku-, feta- ja katkarapupiirakoita sekä 2 voileipäkakkua. Makeana tarjottiin 2 erilaista täytekakkua, keksejä, pullaa ja tiikerikakkua. Vieraita oli 26 ja hyvin riitti. =)

Nyt on tämä mamma niin uupunut, että lähtee petiin, kun tyttökin nukahti vihdoin ja viimein =)

H82&Sara huomenna 2kk :heart:
 
Onnea taas nimensä saaneille =) :flower:

Kääntymisestä.... meidän neiti äheltää heti kyljelleen itse kanssa ja siinä sitten sätkii ja koittaa masulleen. Jos kun ei onnistu koittaa toisen kyljen kautta =) .

Kakka.... aikaste veteläähän se meillä on kanssa. Ja välillä vihertävää. Mistä ei sitten kanattanut huolestua kuitenkaan, kun se on ilmeisesti siitä että on ilmaa suolissa paljon / neiti on räkänen / syö korviketta. Ja varmaan tohon väriin on muitakin syitä, mut näitä lääkäri mulle sanoi kun siitä kysyin.

Nukkumisesta... meillä edelleen jatkuu tää hyvä nukkuminen (knok, knok). Eilenkinmentiin nukkumaan yhdentosita aikaan ja herättiin sitten kahdeksalta, et en ainakaan täällä voi valittaa nukkumisesta. Tosin yöllä neiti murisee tuttia ja siihen herään, mutta ei muuta.

 
Meilläkin oli tänään ristiäispäivä. Tyttö sai kasteessa nimekseen Eevi Kerttuli. Nukkui koko toimituksen ajan kummisetänsä sylissä, viimoisen virren aikana rupesi vähän raottelemaan silmiään.
Meillä oli kahvipöydässä tarjottavana voileipäkakut lihasta ja kalasta, lohilotta, karjalanpiirakoita, täytekakku, lettipullaa, tiikerikakkua, piimäkakkua ja Hannu ja Kerttu pipareita. Vieraita oli 26 ja riitti hyvin tarjottavat.

Nyt pitää mennä Eeviä syöttelemään.

Hemski ja Eevi 20.11
 
Palsta on ilmeisesti ollut jumissa kun eilisillan jälkeen on hiljaista. Itse yritin useampaan otteeseen saada sivua auki aamupäivällä ja aloin jo epäillä omaa konetta syylliseksi...

Mukavia nimiä ovat lapset saaneet!
:attn: Pitäisikö marraskuisten nimet koota tuonne ekan sivun listaan? Mitä mieltä olette? Ainakin meidän neidin kutsumanimen saisi lisätä sinne.

emmamman kuulumisia oli mukava lukaista. Toivottavasti saadaan jatkossa lukea vähän useammin!

Jaahas, äitiä kaivataan.

Sanna voisitko lisätä Ainon nimen listaan? KIITOS!

Donu ja Aino 5.11.
 
mun mielestä kans hyvä idea että lisäis nimetki tonne listaan.

neiti nukkuu päikkäreitä pihalla ja mulla täys siistimisoperaatio täällä.mä oon näköjää saanu entisen pikkutarkan itteni takas,raskausaikana tätä ei ollu. niin häiritsee jos on tavaroita levällään ja ykskää tavara tai huonekalu millinkää väärässä paikassa :LOL: ja mies ei tee siis mun oloa kotona kovin helpoksi..lehet ja kaikki rojut aina nakkaa pöydille, vaatteet jätetää minne sattuu, sohvapöytää liikutellaan että saa makuulteen sohvalta olla koneella.. :kieh: eli joo tekeminen ei mulla lopu kesken..vaa enpä jaksa naputtaa siitä ku ei se oo sillä parantunu tähänkää mennessä |O

Nättejä nimiä on vauvat saaneet! :flower:

vieläkös teillä muilla on itku herkässä?
mulla tulee itku millon telkkua kattoes,lehtee lukies..eikä aiheet tarvi kovin kummosia olla..ja onnesta tulee kyyneleitä kun katsoo tyttöä.vieläkin vaikea uskoa että siinä se nyt on,minun ihan ikioma rakas lapseni.

neiti on jo pari tuntii nukkunu tuolla ulkona,vois pian heräillä syömää ja seurustelee hetkeksi,sitten vois uudestaa ulos lähtee,mammaki joutas nyt kävelylle.

Miiku ja Jenna 8vkoa :heart:
 
Neuvolassa oltiin tänään, poitsulla mitat nyt 5250 grammaa (3560g) ja 57.5 senttiä (50 cm). Iso poika jo!

Taas hyvän yön hehkutuksia - ensimmäinen herääminen viime yönä oli 7.30 syömään. Nukuttiin niin sikeästi ja heräämättä :) Tosin ylös noustiinkin sitten kun syötiin.

Nyt lähdetään tyhjentämään kirpputoripöytää ja hakemaan (toivottavasti) rahat kotiin.
 
Juu voin laittaa nimiä tonne etusivulle mut en viitsis alkaa ettii niitä et täältä keskusteluista, et jos viitsitte ystävällisesti laittaa seuraavan kerran kun kirjoitatte niin vauvan nimen siihen, vaikka sinne loppuun niin kirjaaan niitä siittä sitte tonne etusivulle, ja vois vielä syntymäpäivän lisäätte niin hempompi ettiä niitä tuolta listalta, kiitos.

Piti lähtee vaunuilla kaupungille vaan eipä menty, kun Ella heitti kunnon megapukluja koko aamun. Mentiin sitte autolla ja tossa kaukalossa nukkuu edellleen, ja yhtään pukluu ei pystyasennossa ole tullu..

Kivoja nimiä taas oli vauvoilla, onnea :flower:

Mut nyt juomaan toinen kuppi kahvia kun Ella nukkuu.

Sanna ja Ella
 
perfekta:en viittinyt sillon vielä paljastaa että meidän tytöstä tulee myös Sara kun kävit ilmottamassa teidän tytön nimen ;)

Kiitos Sannalle kun lisäsit nimen listaan =)

Emmammasta oli myös kiva kuulla. Mitähän Hillalle mahtaa kuulua...

Sara on ollut ihan poikki eilisistä kemuista. Vetää jo kolmatta tuntia päikkäreitä. Tällasta ei ennen oo ollut, mutta hyvä kun nukkuu =) jäi eilen päiväunet hyvin vähille :whistle:

miiku:mä oon ihan samanlainen kun sä! =) en kestä jos kamat on levällään ja mies taas tykkää ripotella esim. vaatteita ympäri kämppää. Meikä sitten kulkee perässä ja siivoo niitä omille paikoilleen. Parempi kun ite siivoon, koska eipä tuo yhdeksässä vuodessa ole vielä saanut tapojaan parannettua. Oon tullu siihen tulokseen, että enemmän menee itellä energiaa hukkaan jos pyytää että toinen siivois sotkunsa. Siihen kun menis ikuisuus enkä mä malta odottaa... :whistle:

Itku pääsee multakin vielä tosi herkästi. Piti eilen kirkossa oikeen keskittyä, koska meinasin pillahtaa itkuun kun pappi kertoi tytön nimen muille :whistle: ja virsien veisaamisesta ei meinannut tulla mitään :snotty:

Oon nyt parina iltana saanu tytön nukkumaan jo kymmeneltä ja olen siitä hyvin onnellinen =) nyt ei oo näinä kahtena viimesenä iltana itkettykään yhtään ennen nukahtamista. jospa se siitä siis =)

pitää tästä mennä tekemään pärställe jotain, että kehtaa lähteä ulos. Odottelen että ukko tulee töistä ja sitten lähden kuntosalille huhkimaan! Ihanaa! =)

H82&Sara
 
Täällä palsta tökki ainakin aamusta :headwall: Meinasin jo aivan tuskastua.

Yöunista: Toisten luona nukutaan jo kokonaisia öitä,mutta mä olen silti tosi onnellinen siitä,että meillä mennään 3-4h välein tapahtuvilla syötöillä. Ja poika yleensä tyhjentää vain yhden tissin yöllä kerrallaan ja jatkaa unia. Toivon todella,että edes tällä systeemillä mentäis...on vaan meinaan mielessä tuon keskimmäisen poitsun yöt aikanaan...ei kauheesti tullut nukuttua |O

Päivisin meillä ei sitten kauheesti nukuta. Ulkona saan venytettyä pojan unia,mutta sisällä ei nuku kuin pieniä torkkuja. Mutta mä oon ottanut sen asenteen,että nyt mennään tällä lailla,ensi viikolla voi olla jo toinen systeemi :LOL:

Lisämaitoa mun on täytynyt lisätä. Aiemmin annoin vain yötä vasten,mutta esim.eilen tuskastuin kun poika siis ihan huusi vaikka olin imettänyt juuri. Arvasin,että on nälkäinen ja niinhän tuo oli. Samaten äsken piti antaa vielä 60ml nania vaikka oli juuri tyhjentänyt mun molemmat tissit :p Mutta mä en ala huudattaan toista pelkän nälän takia ja en mä nyt niin himoimettäjä ole,etten lisämaitoo antaisi =)

Oikein olkkarin verhot sain vaihdettua kun poika nukkuin hetken hiljaa vaunuissa ulkona :whistle: Ajattelin ottaa sellasen linjan,että joka päivä teen vähän siivoiluja ristiäisiä varten. Perjantaina sitten varmaan pestään lattiat ukon kanssa :whistle:

Ja pieni marmatus tähän loppuun eli voitteko kuvitella,että ihana Kela ei ole vieläkään maksanut ukon isyyslomarahoja :headwall: :headwall: Eihän siitä ole kohta kuin 5vkoa kun ukko on paperit kelaan vienyt :kieh: Siis oikeesti,jos me oltais oltu nyt täysin p.a niin kyllä oltais saatu johonkin leipäjonoon painua. Kun on kuitenkin lainat ym maksettavana. Mutta eihän noi asiat arvon kelassa mitään paina. Rahojen piti tulla jo viime viikolla,mutta eipä ole näkynyt :headwall:

No joo...eipä mulla muuta! Niin joo Onnea taas kaikille nimen saaneille :heart: Kuulette "Kaapon" nimen sitten lauantaina ;)

LilliM+Kaapo 9.12
 
Heissan, sellaista oisin kyselly et onko teidän kaupoissa nanin hintaa nostettu? meillä nani on nyt 1,09 (0.99) ja tuttelia ei ole nostaneet se on 0.99 edelleenkin...ostin jo tuttelia tuonne et kun nan loppuu niin kokeillaan sopiiko tuo tutteli Saralle...esikoiselle se ei sopinut...on aikas iso hintaero tuo 0.10 ? loppujen lopuksi kun sitä maitoa kuitenkin menee...

Velleistä joko muut on harkinneet aloittavansa? me aloitellaan huomenna porkkana-perunavellillä, maitoa menee runsaasti yli litra päivään ja ahkeraan syökin niin alan huomen illalla antamaan velliä ennen nukkumaan menoa, jos sillä saisi tuota tytön rytmiäkin paremmin sitten kohilleen kun heräilee illalla usein syömään, niin saisi nyt itsensä tuolla vellillä kylläiseksi...viime yönäkin taas kahteen valvottiin... eli kokeillaan puolet velliä, puolet maitoa yhdistelmällä aluksi ja sitten ,maitoa jätetään siitä pikkuhiljaa poissa...maissivelliä ei meidän kaupassa ollut kuin jotain muksun plus velliä, jossa on jotain prebiootteja?(satutteko tietämään mitä ne on) ja sit rautaa ja jotain kolmatta, kysyn huomenna neuvolassa et mitä ne on mut jos te tiiätte niin kertokees...

jahas nyt tyhjeni taas pää eli palaillaan

Perfekta ja Sara 6.11 :heart:
 
Perfekta Meillä vellit on aloitettu jo muutama viikko sitten ja tytöt nyt 2½kk. Sitä Muksun maissivelliä olen antanut ja hyvin kelpaa. Pari päivää mentiin maito-velliseoksella ja sitten iltaisin ja ennen pitkiä päiväunia pelkkää velliä. Unet ovat hieman pidentyneet ja kakanpanttausongelma helpottui. Minä olen ymmärtänyt että ne prebiootit olisi joku maitohappobakteeri. Päättelin vain, kun annan itse tytöille Bioteekin ProbioottiBaby-maitohappobakteereja. Voihan tietty olla että päättelen päin mäntyä =) yhden kirjaimen erohan siinä tietty on =)
 
perfekta Meillä kans harkinnassa tuo vellien aloittaminen. ei näytä tuo maito enää pitävän nälkää loitolla kovin kauaa ja korviketta on mennyt jo pitkään yli litran päivässä. Keskiviikkona neuvola niin pitää kysyä terkalta että millä kannattas aloittaa. Varmaan ens alkuun annan sitä velliä päivisin ja sitten kun maha tottuu niin siirrän annon iltaan. En halua yöunia menettää mahavaivojen takia. Ainakin serkun vauvalla meni yöt ihan sekaisin kun aloitti heti antamaan velliä iltaisin.

Sanle ja Eljas 14.11
 
Sanna, meidän tyttö on Noomi! :wave:

Perfekta: Tarkotit varmaan sitä puolen litran tonkkaa tuolla 0.99?lla? Mä en hokannu kattoo paljo täällä Prismassa makso, just kävin, mutta mä oon ostanu vielä ihan niitä pikkupurkkeja. Ne oli 47 snt kappale. Aloin tossa just miettii että ois muuten aika järkevämpää ostaa niitä isoja tonkkia ku meilläki korviketta menee se yli 500 ml päivässä kuitenki. :)

Vellejä en oo vielä harkinnu antavani.. Maidolla mennään. Laskin tossa just eilen että meidän neiti on kyllä aika vähäruokanen, ei mene ku 600ml- 900 ml vuorokaudessa. Siis mukaanlukien yösyötöt. Että me varmaan voidaan oottaa näillä näkymin sinne 4kk asti ainaki :) Paitsi että. Meillä on tuota kakanpanttausongelmaa kyllä ja ei auta relat eikä mitkää. Noilla velleillä sen vois saada luihakkaammin liikkeille.

Tänään meilläki tuli megapuklut. Kaikki 100ml mitä oli aamulla juonu nii kaarella ulos. Yäk. :x Sit kävi tyttö ekaa kertaa suihkussa ku en jaksanu kylpyvettä laittaa. Näkyhän tuo tykkäävän siitäki :)

LilliM: Joo. Kelan kans saa kyllä lähes asiasta ku asiasta taistella! |O Mä joudun aina henkisesti valmistautuun ja veteleen syvään henkeä ku pitää asioida Kelassa jos joku asia ei oo sujunu. Tuntuu välistä että vois ryömiä sen tiskin yli sinne kihiseen. Toivottavasti päätös kuiteski pian tulis. Rahatonna on aika vaikee elää pitemmän päälle.

Tultii just kaupoilta. Pitää lähtä sovitteleen noita vaatteita ku typy vielä vetelee päikkäreitä. Neljättä tuntia jo. Jee :)

Edla ja Noomi 13.11.
 
Pikaisesti tulin vaan laittamaan tytön nimen ja vähän kuulumisia. Ulkona on likka nukkunut jo kolme tuntia, joten pian heräilee.

Lauantaina oli ristiäiset ja nimeksi tuli Senja Leonoora. Huusi kuin hullu toimituksen ajan, mut onneks kummina oli mun veljen vaimo, joka osas kyllä rauhoitella pientä.

Emcom ja Senja Leonoora 6.11.
 
Perfekta Voishan ne mustata joo, mut kauhee homma. Että teen joku pvä ku on enemmän aikaa.

Kela nyt on ihan syvältä. Mä sain syys-lokakuun sairaspvärahat 2.1.08

Meillä menee korviketta kans 600-850ml välillä ja nyt on alkanu tulee taas joka pvä kakka, joka ei haise miltään :eek: Pierut haisee tosi pahalle mut kakka ei miltään.. Ja sit ku on ollu joka toinen pvä kakka niin on haissu niin hemmetin pahalle..

Meillä kans toi äijä heittää takit/vaatteet yms pitkin kämppää ja siivoo ne siittä IHAN KOHTA eli ei koskaan. Mä niitä sit täällä noukin ku hermo menee..

Lisäilen nimiä taas listalle..
 
Ihana tuo edlan Noomi :heart: Muillakin kauniista nimiä, mutta Noomi pisti erityisesti silmään =) Mä oon jo keksiny tyttövauvalle nimen, jos sellanen vielä joskus saadaan, Isla.

Meillä oli tosiaan tänään nla. Rokotus annettiin, mut ei Peppi ees huomannu ku noita makkroita on reisissä niin paljon :D Tyttö tosiaan painaa nyt 7760g ja pituutta 61,5cm.. Huh. Tekee siis 4370g painoa lisää syntymän :whistle:

Nyt kuuluukin huutelua makkarin puolelta :wave:

emmamma & Peppi :heart:
 

Yhteistyössä