Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

meillä ei ole matkarattaita, vaan teutonian funit mustana :heart:
eikä meillä myöskään ole alotettu kiinteitä, korvikkeella mennään ja sepä ei taidakaan neidille sopia, odotellaan aikaa allergiatesteihin.. täälä pulistaan niin kamalasti että pino kasvaa silmissä ja ei ehdi aina lukea :D
 
Minä ostin bataatin kaappiin odottamaan huomista :p Nyt kyllä alan pojalle antamaan jotain tykympää. En tänään vielä alota,koska oli 3kk neuvola ja sai siis sen piikin ja Rotarixin.

3kk mitat olivat 8.9kg ja 66cm :heart: Siinä pieni-iso syy,miksi alan antamaan jo muutakin kuin maitoa :whistle:

Neuvolatäti sanoi,että saisin lähetteen fysikaaliseen niin halutessani,koska on tuo poika sellanen punnus ja hartiat aika kovilla. Mutta ei nyt mitään ihan akuuttia tarvetta kuiteskaan vielä ole. Mä oon jo niin tottunut tollasiin isoihin vauvan köriläisiin =)

Mut jos salaattia menis tästä väsäämään...uunissa on valkosipuli-kermaperunat :p

LilliM+Petrus
 
Matkarattaita ei ole meilläkään, jotkut semmoiset täytynee piakkoin hommata. En ole vielä oikein ehtinyt perehtyä siihen millaisia markkinoilla on.

Tänään on likalla ollut juttelupäivä =) Syömisestä ei välillä meinaa tulla mitään kun aina parin kulauksen päästä pitää kommentoida jotain. Ja jos silloin vaikka katson televisiota niin ennen ei syömistä jatketa kun olen katsonut neitiin ja sanonut jotain. Jotenkin hellyttävää :heart:

Sanna sitten se leikkaus ei olekaan paras vaihtoehto. Harmi, että siirtyi perjantaille.

Lilimenninkäinen
mukavasti on teidän poika kasvanut. Mulla tuppaa vasen puoli hartioista olla jumissa, en jotenkin osaa pitää tyttöä kuin toisella olkapäällä.

Alan vahvasti epäillä, että tyttö tekee toista hammasta (ensimmäinen tuli ja 2kk!), kuolaaminen ja nyrkkien tunkeminen suuhun on sitä luokkaa. Onneton ei vaan itse osaa vielä käyttää purulelua, mun täytyy pitää sitä suussa ja toinen kaluaa sitä hurjasti. En tajua miksi noita hampaita pitää nyt jo pukata .
 
Pitkästä aikaa taas !
Tänään oli Eemilin 4 kk neuvolalääkäri, vaik vasta viikon päästä täyttää. Komeat mitat 7,8 kg ja 65 cm. Ei oo ihme et hartiat on kipeet :eek:

Yllätin sit itseni neuvolan jälkeen, kun kattelin aikasempia neuvola- ja äitiyskortteja, niin haaveilemasta neljännestä lapsesta :ashamed:
Vaikka meiän perheessä se olen minä joka olen sanonut et nyt riittää!
No, en minä tosissani ole, enhän..tänä vuonna pamahtaa 38 vee mittariin joten järjenkin pitäs sanoa noutänks. Mut on hirveesti kavereita ja tuttuja päälle 40 vee, jotka nyt odottaa iltatähtee..tyyliin nuorin about 15 vee.

Te ootte jutellu täällä kaikesta, tulee mieleen nyt ne matkarattaat. Minä ostin kaks vuotta sitten Carenat, ja ne on ihan hirveet. Nitisee ja natisee ja kaikkea muuta kivaa. Aion viel ostaa tälle pojalle uudet vaikkei järkee olekkaan. En vaan voi sietää noita vehkeitä yhtään enempää. Tai sit me saatiin maanantai-versiot :LOL:

Sanna, mun kaverin lapsella on sellanen tuliluomi, joka peittää puolet kasvoista :eek: Sitä on hoidettu laserilla jo monta vuotta, mut ei tietty voi verrata tohon Ellan luomeen. Mut onhan se inhottava, jospa ne keksis keinon millä sen sais pois.
Mulla itellä on ollu riesaks asti sellasia tummia, koholla olevia isoja luomia, jotka nyt on kyl jo poistettu. Muistan miten "ihanaa" oli kun kaikki alko aina, et kauhee sullon tollanen..

Mut nyt pitää poistuu, veli kutsuu skypessä..asuu Espanjassa ja ilmottaa et on tosi lämmintä viel näin illasta..just joo, kivakiva :kieh: :hug: :hug:
 
Kylläpä on kirjottelu taas jäänyt enkä ole ehtinyt edes lukemaan.... :ashamed:

Mutta pikaisesti 3kk neuvolassa mitat oli 65,5 ja 7160g.

Meille kanssa täti sano että voi pikkuhiljaa alkaa maistelemaan kiinteitä ja mehän tietysti heti sit alettiin. Maissia annoin lusikallisen ja hyvinhän tuo näytti uppoavan.

Noh, nyt pitää taas mennä. Jospa joskus ehtis sinne kerhoonkin ilmottautumaan.... :wave:
 
meillä oli narisevat carenat, naapurilta esikoiselle aikanaan hankittiin. ehjät ja kestävät ilman tuota äänihaittaa, tykkäsin erityisesti isosta tavarakorista! mutta nyt ne sitten hajosi, pyörä lenksottaa ja roskiskamaa ne taitaa olla jo :)
 
Pe sitte mennään ultraan siittä Ellan luomesta ja siellä sitte selvii tulee reissu Hkiin laserilla luomea poistattaan vai ei. Riippuu nyt miten ne verisuonet siellä on ja kuin paljon niitä on jne. Kortisonia jatketaan toistaiseksi..

Tää pvä meni huutaessa, Ella ei oikeen rauhoittunu missään. PArit supotki laitoin ja kattoo nyt mikä tilanne huomenna. Käskivät soitella jos Ella vaan raivoo edelleen tai jos tulee kuumetta tms. Kun se luomi on auki taas niin se herkästi sitte tulehtuukin.. Ja päätään neiti ei suostu oikeen oikeelle kääntään. Tänään taas koitin sen mitä Ella lattialla viihty niin kasata lelut oikeelle ja olla ite siellä. Kyl hän sit pikkasen päätä sentään sinne käänsi.. Siitäki sitte fysioterapiaan kun luomen tilanne parempi jos edelleenkään ei suostu päätä kääntään..

Mut jos menis nukkuun..
 
Matkarattaita meillä ei ole eikä taideta ostaa,koska ostamme nyt keväällä joggerit ja ajattelimme niillä pärjätä.Olenmme ihastuneet Quinny freestyle joggereihin,onko kenelläkään kokemusta kyseisitä joggereista?

Ronja oppi maanantaina kääntymään selältä vatsalleen ja kääntyilee nyt koko ajan, jopa yölläkin, nyt on muutama yö ollut sen takia katkonainen kun saa olla kääntämässä sen takaisin selälleen.Meillä ollaan välillä myös ihan poikittain sängyssä,jalat kurkkivat pinnojen välistä pinnasuojuksen yläpuolelta.Toivottavasti yöt rauhoittuisivat kohta, toivotaan ainakin hetkeksi, kunnes taas opitaan jälleen jokin uusi juttu ja harjoitellaan sitäkin öisin :headwall:
Niinhän nuo ovat isommatkin sisarukset olleet samanlaisia, kun ovat uutta oppineet niin tunnollisesti harjoittelevat niitä hetken myös öisin.
Äiti ei vaan kauheesti jaksaisi "tässä iässä" kovin montaa yöheräilyä |O

Täytyy vaan "nauttia" kaikista hetkistä sydämen kyllyydestä,koska Ronja taitaa pysyä aina miedän nuorimmaisena eli ei taida olla meille lisää lapsia tulossa.Vaikka vannomatta tietysti paras...
Tää aika menee vaan liian nopeasti,kohta ne jo kävelee,meidän keskimmäinen lapsi oli just täyttänyt 9 kk kun lähti kävelemään ja isovelikin oli 10 kk kun oppi kävelemään.Eli saattaa hyvinkin olla et Ronja aloittais kans suurinpiirtein samanikäisenä.Sit saa olla silmät selässälkin ja jatkuvasti "juosta" perässä.Kyllä tämä aika on vaan helpompaa :LOL:
 
Cara: Perästä tullaan. =)

Siitä tulinkin kirjoittamaan: Ohoi pk-seudun mamat!!! Tietääkö kukaan missä myytäisiin semmosia purututteja vai miksi niitä kutsutaan??? Siis semmosia, joita voi käyttää ikenien kutinaan pienemmille vaaveille. Kun noiden purulelujen kanssa toiminta on vielä vähän hakusessa neidillä, mätkii itseänsä niillä mihin sattuu ja vain pienen kulman ilman avustusta saa hyvällä tuurilla suuhun menemään. :/ Lastentarvikkeessa yms varmaan joo on, mutta myydäänkö muuallakin, esim keskustassa?
 
Cara ja DJ Mussukka, meillä on alhaalla vasemmalla ollut hammas jo puolitoista kuukautta. Kiva, ettei olla enää ainoita 'hammastelijoita'.

Muakin kiinnostaisi ne purututit, tyttö tekee nimittäin toista hampua. Saakohan niitä muualta kuin pääkaupunkiseudulta?
 
lumeton Ainakin tuolla Lastentarvike -likkeen nettisivuilta löytyy purututti, siis se liike mikä on Lielahdessa. Luulis niitä Johannastakin löytyvän.
Meillä ei vielä hampaita näy, kauheesti kuolaa ja sillä mielellä suuhun kurkistelin.

Tosi kiva keli, räntäsadetta. Ja pitäs lähtee hakeen vaippoja Lidlistä.
 
merikukka, meilläkin se pehmokirja on ihan ehdoton. Sitä voi myös heitellä ja nostella =) Ja rapisevat lehdet ovat ihania.

Syötiin eilen illalla puuroa. Ihanaa, yli 8 tuntia katkeamatonta unta. Tosin äiti ehti nauttia niistä vain reilut neljä, mutta se on paljon entisiin heräämisiin nähden. Kyllä huomaa, että poika tarvitsee kiinteitä jo. Kerralla syö korviketta 200 milliä, tissistä tulee kutakuinkin saman verran (ainakin tyhjentäminen kestää aika lailla saman verran kuin maitopullon). Syömisen jälkeen kamalat puklut. Ja oon laskeskellut, että yli litra menee maitoa päivässä. Reippaastikin.
 
Meillä vedettiin tänään puuroa, HIPP-puuroa ja sinne vähän luumua joukkoon ja hyvin meni alas. Saa nähdä miten vaikuttaa yöuniin, tosin ei sitä nyt niin hirveesti menny mut kuitenkin..

Kiva ku joka kanavan säätiedotus on erilainen. Olis vaan kiva tietää millanen ilma aamulla on ku vaunuilla ja bussin kanssa joudutaan TYKSiin menee sinne luomiultraan. Toivottavasti nyt vaan päättävät et se "höylätään" ihonmyötäiseks, tänään taas kiukuttu ja liinaan sitte vasta pvällä rauhoittu ja nukahti Ella ja nukkuki sitte liinassa 2h mun päällä..

Jospa jotai iltapalaa sain vihdoin syötyä..
 
Sanna anelin jäsenyyttä kerhoon. Toivottavasti huomenna jo selviää tuo luomihomma. Aikas ilkeen näkönen ja tuntunen varmasti on.

Huh, päivät menee nykyään jotenkin pikavauhtia, eikä saa mitään aikaseks. Nyt nukkumaan... :wave:
 
Luomelle ei tehdä mitään. Lääkäri totes että kun suonistoa ei ole paljon niin on kuivumaan päin ja että olis neuvolassa pitäny jo aiemmin puuttua asiaan ettei olis päässy ton kokoseks ku jos se kortisoni olis aloitettu aiemmin niin olis jo luultavasti pienempi. Että pistää v.ituttaan.. Eli siis kortisonia jatketaan ja toivotaan että se pienenee ja kuivahtaa eikä häiritse enää sitte noin paljon kun eihän se jossai vaiheessa häirinnytkään Ellaan mut sit se yhtäkkii kohos ja sit se alko vuotaa ja häiritseen.. Pahemmat vauriot ja riskit ja haitat jos sitä alkaa leikkaan nyt ku on pahat verenvuoto ongelmat sitte jne.. Ja sit ku se on hävinny ja Ella on vanhempi ja jos siihen joku jälki/arpi jää niin sitä voidaan sitte poistaa..

Ella huusi sen koko ultrauksen mut sen jälkeen ku olin hänen kaukaloon saanu niin jutteli hoitajallekin että kai tää parin pvän huuto oli sit vaan taas siittä lääkärissä käynnistä kun siellä kuitenki joutuivat sitä taas rönkkii ja käänneltiin ja väänneltiin.. Ja aamullakin sain Ellan viihtyy leikimatolla ja pää oli OIKEELLE, jee jee, hyvä tyttö :heart:
 
Sannalle + Ellalle jaksamisia, toivottavasti luomi katoaa.

Meillä nukuttiin ainutlaatuiset aamutorkut, niin oli päikkäreille käyminen vähän hankalampaa. Kumma juttu, kun vaikka väsyttää niin ei haluttaisi millään alkaa nukkumaan =)

Aamulla olin uimassa, ja illalla vielä lenkille. Raskauskilot saa alkaa katoamaan nyt!
 

Täällähän on kerrassaan hiljaista.

Kristiina sä kuulostat niin reippaalta tuon urheilun suhteen. Raskauskilot on täällä karisseet, mut kyl mun ihanneäitiyteen kuuluisi vaunulenkit useammin kuin mitä nyt saan aikaiseksi.
Jotenki sitä vaan kaipaa omaa löhöilyaikaa silloin, kun saa pojan päiväunille.

Onneksi kevät koittaa ja pukemiset vähenee. Jospa aurinko vetäisi meidät sitten muurahaisia ihmettelemään.

Sanna voimia teidän luomitaisteluun! :heart:

Sainpa kerrankin mieheni kotiin jo tähän aikaan päivästä. Meidän herra kun saapuu yleensä vasta illalla myöhään töistä. Hyvää viikonloppua kaikille!

t. Livia
 
Minä aina päätän,että nyt alkaa laihdutuskuuri ja katon mitä syön...välillä onnistuu,mutta nytkin repsahdin ostamaan irtokarkkia kaupasta :p :ashamed: Välillä vaan tekee niiiin mieli,ettei pysty vastustamaan. Sitten illalla harmittaa. Mut miksi tämän elämän pitää olla sellasta,että kaikesta hyvästä pitää kantaa huonoa omaa tuntoa?

Bataattikokeilu on alkanut hyvin. Petrus tykkää selvästi sen mausta. Lusikan päästä sai eilen pikkasen maistaa ja tuntui maistuvan. Toistaiseksi annan nyt vain vellin muodossa näin aluksi. Miten nopeasti olette antaneet jotain hedelmäsosetta?? Kun mietin vaan,että pitäiskö joku luumu tai päärynä ottaa ihan sen takia,ettei vatsa jumiutuisi.

Piikistä sitten Petrus huusi iltapäivällä tunnin ihan suoraa huutoa :| Kaikki meidän pojat ovat reagoineet eri tavalla 3kk piikkiin. Esikoinen huusi myös,mutta sen takia kun jalkaa ei pystynyt liikuttamaan,keskimmäisellä oli pikkasen lämpöä ja nyt Petrus sitten huusi. Oli kyllä kamalaa kun toista sattui,mutta onneksi suppo auttoi aika nopeasti. Meidän Petrus kun ei juurikaan koskaan huuda niin siksi oli vähän "erikoinen" tilanne.

Mut jos vetäytyis syömään kunnolla noita irtokarkkeja :wave: :ashamed:

LilliM+Petrus
 
Tänään oli sitten 4kk neuvola. Pituutta typyllä oli 61cm(48cm) ja painoa 6510g(3025g). Meni nyt tuo maaginen 60cm sitten rikki. :)

Sannalle laitettu yytä!

Täällä mennään edelleen täysimetyksellä ja näyttäisi siltä että ei vielä ihan heti tarvitse kiinteitä aloitella kun hyvin yötkin nukkuu. Jossain vaiheessa nukku muutaman yön niin että nukku 12 syömättä putkeen! mut normaalisti saattaa herätän. klo 4-5 kerran syömään tai sitten vasta aamulla ekan kerran n. 6-8 aikaan ja sitten jatkaa unia. Toivottavasti jatkuisi nämä näin hyvät yöunet!

mutta nyt tuntuu tessukka heräilevän. vietetään täällä tyttöjen iltaa kun mies lähti työporukan kanssa viihteelle...

-kyyhkynen ja tessa s12.11
 
Meillä tyttö pitää isää pilkkanaan näin iltaisin. EI rauhoitu hänen kanssaan sitten millään. Minun sylissä taju melkein heti kankaalla. Mitenkäs muilla onko mitään väliä kuka sylittelee?

Meillä käännyttiin tänään sitten selältä mahalleen :D . Ja hammas näkyy jo ikenen läpi, muttei ole puhjennut. Ilmankos äitiä kovasti natustellaan.

Hyvää viikonloppua! Ei mulla nyt tään kummempaa...suklaata syömään,,,, jep, jep se siitä laihdutuksesta :snotty:
 
viivin:meillä sama homma, tyttö ei rauhotu miehen kanssa nukkumaan, mut heti kun menen viereen, niin pistää silmät kiinni ja alkaa nukkumaan. Ois kiva jos suostuis miehenkin kanssa nukahtamaan, niin sais itekin välillä "vapautuksen" noista hommista...
 

Yhteistyössä