Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

livia: järkyttävä peilikuva ajaa ihmisen uskomattomiin tekoihin :D

Iltaisin kelpaa vain äidin syli ja rauhoittelu tarvittaessa. Isä saattaa kelvata kerran pari laittamaan tutin suuhun (meillä se räkäistään n. 5 kertaa ulos ennen kunnon uneen nukahtamista) mutta muuten se on minä joka pojan tainnuttaa.

Illan eväät oli taas aika hurjat, annos puuroa + melkein 200 milliä velliä. Jos olisi taas edes neljään asti pelkkää unta ennenkuin alkaa tississä roikkuminen!

Paikat kuntoon nopeasti ja nukkumaan.
 
Ihanaa ku Ella tänään kikattanu ja jutellu ja hymyilly ja ollu lattialla.. Sitte tietty pääsi taas kova huuto ku lappua vaihdettiin niskaan mut onneks melko nopeeta rauhoittu ja joi iltamaidon ja meni neiti unille. Tosin 2h nukku ja sit piti taas vähän maitoa lipittää et nyt voiski sitte nukkua vaikka aamu kuuteen tai pidempäänkin ja omassa sängyssä on neiti nyt. Ei olekaan siellä hetkeen taas nukkunu..

Ostin Cuplatoniakin joskos se vähän auttas tohon piereskelyyn ku se sattuu. Tossa ennen unia annoin ja huomenna sitte taas..

Kortisoniannos pieneni tänään ja vkon päästä pienenee taas jne ja sit toivottavasti ku kuuri on ohi niin luomiki vois olla jo parempi ja pienempi. Nythän se oli n. 4mm pienentyny parissa vkossa..

Ella istuu välillä sylissä ilman tukea. Tekeeks muiden vauvat sellasta? Ella on muutenki melko pienestä asti kannatellu päätään ja halunnu olla pystyssä.

Meillä kans rauhoitutaan paremmin äidin syliin iltaisin..
 
viivin Täälläkin käännyttiin eilen ensimmäisen kerran selältä mahalleen. Ja millainen riemu siitä repesi!!! :heart: :D

Täällä on sen verran rankat kuviot menossa, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Mielessä olette kuitenkin! :wave:
 
Moi!

mä oon ollu nettipimennossa kun meillä oli muutto parisen viikkoa sitte.

Jenna meni tuossa yks ilta mahalta selälleen,lienekkö sitte vahinko kun se oli ainoa kerta.
Ja hammasta taitaa meilleki pukata, pienoinen valkoinen pilkku kurkistaa ikenestä.
Neitistä on tullu ihan hirvee räpätäti :eek: juttua riittää vuorokauden aikaa katsomatta,yöunet on siis täällä melkosen vähissä,kun yölläkin rupatellaan,samoin sänkyä lähetää kiertää ympäri.kauhee ähinä ja porina vaan.toisaalta huvittaa,mutta kyl meinaa hermoonki väliin ottaa ku ei saa nukkua :kieh:

Puuroa alettiin eilen meilläki maistelee eilen,ostin vadelma-kaurapuuroa ja se kyllä uppoaa hyvin!

Sanna toi Ellan luomi on kyllä niin kurja :( ja meillä Jenna on kans halunnu jo pitkään olla pysty asennossa,joko pitää istua tai sitte seisoa sylissä.se on niin isoa tyttöä että :D

Iltaisin meilläkin nukutushommat hoidan automaattisesti minä,ei kyllä oo kertaakaan tainnut mies yrittää nukuttaa.ja on se kyllä seki että ei se illalla taho olla muu hyvä paikka kun äidin syli.

Mua jännittää ihan hirveesti,kun mulla on kakkosvaiheen rata-ajo keskiviikkona,ja joudun siis olee kotoa pois n.5 tuntia.Ja en oo tosiaan niin kauaa ollu tytöstä erossa aiemmin,saati sitte mies ei oo ollu tytön kanssa niin kauaa kaksin. noh,nukkuu se varmaa joku 3 tuntia siitä päikkäreitä,mutta se syönti homma sitte että kuinka suostuu syömään.no,onneksi se syö jo vähän nuita kiinteitä nii saa jotai sapuskaa kuitenki jos ei pulloa huoli.seki kun on niin vaihtelevaa.

mutta nyt pakko alkaa aamupalalle ja vähän siistii paikkoja

miiku ja jenna pian 4kk :eek:
 
Nukuttamisesta: Meillä kelpaa iltamaidon puollottelijaks kuka vain, kunhan apetta saa. Ellei nukahda pullolle, niin nukahtaa sitten yksinään sänkyyn jossain vaiheessa. Saattaa eka höpötellä mobilelle, mutta nukahtaa sitten itsekseen. Olen tosi iloinen tästä asiasta, että ei tarvi syliin nukutella eikä kanniskella tyttöä että nukahtais :) Ja sängyssä vaellellaan kans pitkin yötä. Varsinkin iltayöstä ollaan poikittain ja peitto tietty potkitaan pois häiritsemästä.
 
Ellan ikenet tosta alhaalta on toooooooooosi turvoksissa ja kaks sellasta valkoista "läiskää" näkyy et kai ne hampaat sieltä pian tulee läpi. On tosi huonosti syöny tänään, laitoin äsken nukkuu ja 390ml menny maitoo tänään, 1/3 prk päärynää ja 1/3 purkkia peruna-porkkanaa. Sit tietty herää joku 5 kertaa yöllä syömään..

Miiku niin mä vähän muistelinki et teillä muutto oli mut piti silti kysellä et missä luuraat =)
 
me maisteltiin tänään ja parhaillaankin maistellaan maissinaksuja :p on meidän isompienkin herkkuja ne :p niitä saa antaa kun syö jo soseita, ei ole suolaa ja rasvaakin vain 2%, maissi on raaka-aineena ainoastaan...vaikka jotkut sanoo et ne on kuin pahvia söis niin meillä niistä tykätään :p (voihan niitä dippailla vaikka suklaaseen :LOL: )
 
Hieman huonossa hapessa ollut tämä kirjoittaminen:whistle: ,mutta niin paljon on ollut kaikkea mukavaa ja vähemmän mukavaa,että oon ollut ja päässyt olemaan koneella kaikki vaan sellaiset pakolliset laskun maksamiset ja muut.
Jospa nyt sitten alkaisin aktiivisemmaksi..

Sannalle laitoin yvä

Nyt on pakko mennä nukkumaan, paremalla ajalla palajan.

Minny+Niclas 3kk2vk+muut tenavat
 
|O |O |O Ella heräs 2 kertaa syömään ja otin taas siinä neljän aikaan viereen ku tuttia sai taas tunkea kokoajan.. Ite siis väsyny ku ei osannu nukkua oikeen ku odotti et koska toinen mahtaa herätä ku niin huonosti syöny. Eilisen maitosaldo sitte 600ml+ pikkasen sosetta päälle..

Tossa ysiltä herättiin ja nyt Ella nukkuu tossa leikkimatolla. Ton vajaan tunnin vaan kitisi ja nyt nukkuu. Äiti stte vetää kahvia täällä ja odottaa et koska toi ukko herää jos menis ite sitte pikku unille. JA ens yön toi mies lupas syöttää Ellan ja herätä huomenna aamulla Ellan kanssa et saan nukkua..

Vauvatalo Johannan mainoksessa oli jotku ei-merkkiä-matkarattaat 69e, rajoitettu erä. Ajattelin joskos huomenna ennen ku toi mies töihin menee menis kattooo onko niitä ja millaset ne on. Eipä sitä ennen ku kokeilee niin tie onko itelle sopivat vai ei.

Perfekta noi maissinaksut oli mun siskon poikienki suosikkeja pienenä.

Jaaha, ja lisää kahvia et pysyy hereillä..
 
Ai saisikos jo antaa maissinaksuja.... meidän vanhempi tykkäsi niistä vauvana. Täytyypä laittaa kauppalsitaan jospas auttaisi tohon ikenien kutiamiseen. Kiitos vinkistä Perfekta.

Meillä taas sama juttu eilen illala ei se isi oo sitten yhtään kiva näköjään illalla. Ukko jo totesi että tuuppaa vaunuihin ja ulos nukkumaan ja sieltä sisälle kerran ei tykkää muutoin hänen kanssaan nukkua...... No äitihän on tietty tosi huippu tyyppi :LOL: :D :saint: Mutta olis ihan kiva kun ei tarttis olla kummankin tytön unikaveri. Isompikin on vasta nyt alkanut suostua nukkumaan isin kanssa. Sama pelinpito oli vauvana.

=) :wave:
 
Sama juttu meillä, isä ei tahdo illalla kelvata nukuttajaksi sitten millään ja se harmittaa mun miestä älyttömästi. Onneksi eilen tyttö oli niin väsynyt, että mies sai nukahtamaan ja on ollut tänään niin ylpeä :)
 


Sanna-78: täällä sama juttu Millalla- punkeaa itseään ylös väkisin jos vähänkin yrität makuuttaa sylissä ja päätään kannatellut pienestä asti. Sanovatkin että johtuu siitä yliaikaisuudesta kaikki tuo "isona oleminen" :D

Tervetuloa takaisin miiku ja onnea uuteen kotiin!! ;)

Mulla kanssa syksyllä viimeistään edessä kakkosvaihe ja olenkin miettinyt että mitenkäs se neiti pärjää ilman mua, jos tää imetys vielä jatkuu... :eek: Ennenvanhaan sai ainakin olla lapset mukana, en tiedä miten nykyään, täytyy kysäistä sitten autokoulusta kun se on ajankohtaisempaa- sanoo hän joka aikanaan oli äitinsä mukana autokoulussa takapenkillä antamassa ajo-ohjeita :D Enpä sinne kyllä poikia raahais, mutta Millan mahdollisesti jos tilanne niin vaatii :whistle:
 
Juu maissinaksuja saa minusta antaa heti kun soseita syö...eihän niissä ole suolaa, rasvaakin vain 2% ja raaka-aineena pelkkä maissi( ja mahdollisesti vesi) meillä tykätään kovasti

Meillä käännyttiin eilen sitten selältä masulleen ja ihan useamman kerran...lelukaari sai kyytiä :LOL: pitäis alkaa taas vaatekaappia kahteleen pieniä pois ja toisesta kaapista ettiä sitten tilalle jo 70 senttisiä-...miksi nää kasvaa näin nopeeta :'( 4 vuotta sitten miulla ja miehella oli esikoinen puolentoista kk ikäinen...ja nyt se jo itestään pelailee makkarissa supernintendoa :whistle: aika menee liian nopeeta *niisk*

Perfekta ja Sara
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Vennikin oppi kääntymään selältä masulleen viime viikolla, pari kuukautta aikasemmin ku esikoinen aikoinaan.....siitä se sit lähtee! Perunaa on syöny hyvällä innolla puoltoista viikkoa ja eilen annoin iltapäivällä ruusunmarjasosetta, tänään sitä kans uudestaan. Perjantaina tulee miehelle 4kk täyteen :heart: Keskiviikkona on neuvolassakäynti ja sitä rataa...

Kävin parhaan kaverini kanssa lauantaina vähän tuulettumassa :whistle: Kivaa oli, mutta sen verta otti koville tämä alkoholittoman kauden päättyminen, että pöntön kautta oli baariin lähdettävä :ashamed: ja voitteko uskoa, mulla meni baarissa kokonaiset 3 euroa rahaa, kun pää oli valmiiks jo sen verta sekasin, että ei maistunu ku kaks pullollista vettä :LOL: Kotoota lähtiessä en ollu muistanu sammuttaa valoja ollenkaan, jääkaapin ovi oli auki, lompakko jäi kotiin ja niin edelleen.....täytyy ens kerralla koheltaa edes puolet vähemmän, ni kehtaa elää taas!

Että tällasta pikaseen täältä....

Vattihattu ja Venni 3kk 3vk
 
Vattihattu Sinullepas on sattunut ja tapahtunut...melkein alkoi naurattamaan... ;) =)

Meillä illat menee niin,että jos poika on kovasti väsynyt taikka muuten joku kenkutus niin isi ei kelpaa apuun. Miun sylissä vasta tyyntyy,mutta useimmiten isinkin syli kelpaa. Onneksi sillä meillä on kaikkien kolmen lapsen iltapuuhat samaan aikaan ja jo nyt tuntuu,että saisin olla moneen suuntaan iltaisin repeämässä.... :/

Maissinaksuja meillä nämä kaksi isompaa tykkäsivät kovasti pieninä söydä. Nythän on nykyisin olemassa myös vanilianaksujakin.

Miiku Onnea uuteen kotiin :flower:

KYSYMYS
Missä järjestyksessä olette kiinteitä antaneet?
Meillä nyt maidon ohella käytössä vasta maissivelli.
Pepo-velli odottelee vielä kokeilemistaan kaapin päällä.
Soseiden aloittamistakin olen miettinyt,mutta maissivellillä ollaan nyt suurinpiirtein pärjätty niin en sitten ole suurempia kiireitä pitänyt mitään lisätä.

Yöt...hmm...meillä ollaan nyt ainakin viikon verran alettu heräilemään 4-6välillä...sitten tuttia pojalle sen 10kertaa ja käännän häntä sängyssä oikein päin kun uusin leikki tuntuu olevan hyrrää leikkiminen pinniksessä....pikku mies nimittäin pyörii pinnasängyssään ympyrää ja sitten on välillä mutkalla milloin mitenkin taikka väärinpäinkin sängyssään siis niin että pää on jalkopäässä...huoh...välillä tuntuu,että voimat on poissa kun yöt rikkonaisia ja lyhyitä ja sitten kuitenkin kaksi isompaa lasta puuhailee kotona päivisin.

Nyt kuuluu äidille kutsu pyyhkimään ..... :wave:

Minny&Niclas 3kk15vrk +kaksikko
 
Mä annoin bataatin ja perunan samaan aikaan. Sit tuli mango ja luumu. Pari päivää sitte tuli myös parsakaali ja sen avulla kakkakin tulee joka päivä. Tosin toi luumukin auttoi siihen. Seuraavaks varmaan olis maissi tai porkkana tai kukkakaali vuorossa. Velliä en antanu ollenkaan. Aluks noi mun soseet olikin melkeen velliä kun pumppasin maitoa joukkoon että tottui masu niihin. Varmaan vois kohta kokeilla jotain puuroa antaa illalla.. Koska Pihla syö siis noista kiinteistä huolimatta sen 3-4 kertaa yössä, tutti ei kelpaa ollenkaan. Toisaalta voi olla et hän on tottunu imeen vaan tota tissiä, koska noin 2 min riittää ja tyttö onkin jo uusiks unessa..

Siis huhhun mitkä kääntymisen joukkoviikot on menossa. Mä oon niin kade. Pihlallakin kova on yritys mut toteutus vähän vielä hakusessa. On tyttö niin pullukka ettei vaan taida jaksaa itteään kääntää =) No joo, eiköhän meilläkin pikkuhiljaa. Välillä jää tosi vähästä kiinni, on jo niin lähellä..

Mutta jeps. Myö jatketaan siivoilua ja kohta mennäänkin uimaan..
 
Neuvola takana ja mitat ovat nyt 3kk tällaiset: 6890g, 65,5cm ja py 41,8cm. Rintamaidolla mennään edelleen, tarvetta ei ole soseita vielä antaa. Kyljelleen kääntyminen pienestä kiinni, olkaluut on hänellä kuulemma sen verran reilun kokoiset, niin haittaavat kääntymistä, eli kuitenkin tuli kolmaskin lapsi jolla leveät hartiat, mutta ei onneksi syntymää haitannut mitä silloin pelättiin :|

Pituuskasvu kiihtynyt ja paino hidastunut, mikä kuulemma ihan hyvä. Pituutta mittasi kolme kertaa kun ei meinannut uskoa muutosta viime kerrasta (61,4) :D

Ekan rokotteen sai ja jäämme odottamaan sen mahdollista vaikutusta, jahka neiti uniltan herää...



Mirnu ja Milla 3kk :wave:
 
Meillä 4kk neuvola takana. Pojan mitat olivat 6635g ja 64 cm, saishan sitä painoa olla enemmänkin, mutta omalla käyrällä kuitenkin kasvaa.

Mä aloitin kiinteät peruna-porkkanasoseella, sit kukkakaali tuli mukaan ja nyt ollaan maisteltu ruusunmarjaa. Edelleen saa rintaa ja korviketta, pikku hiljaa kyl aion lopettaa imetyksen. Oiskohan mitään keinoa saada pureminen loppumaan imettäessä...? Joonalla on siis 2 hammasta alhaalla.


Sannalle laitoin yv:tä.
 
Meillä on viimeviikosta lähtien harjoiteltu kiinteitä. Melko hitaalla tahdilla tosin, kunhan on makusteltu. Viimeviikolla siis maisteltiin bataattia, loppuviikosta vähän porkkanaa ja nyt on testissä ollut peruna. Melko paljoon maitoon olen näitä sekoitellut ja hyvin on maistunut. Tänään voisi vielä mangoa kokeilla, kunhan muistan. :)
Maissivelli tuli meillä siis kaaressa ulos, joten sen kokeilun jätin sitten siihen. :whistle:

mussu & alisa
 
Nukuttaminen: Meillä kelpaa molemmat nukuttamaan, mutta yleensä ipana nukahtaa kyllä itekseen omaan sänkyynsä sekä päikkäreille että yöunille. Ja tää on aivan loistavaa!

Kiinteät: Bataatilla aloteltu, sitten otin luumusoseen ja päärynäsoseen. Tällä viikolla meinasin lisätä pottua bataatin sekaan.

Turvakaukalossa viihtyminen: Meillä turvakaukaloon laittaminen ja siinä oleminen on yhtä myrkkyä. Ipana huutaa aivan polla punasena, kun laitetaan kaukaloon. Mä en tajua mikä siinä on. Tämä siis ollut koko ajan. Autossa rauhottuu, jos joku istuu takapenkillä viihdyttämässä jne, mutta jos on itekseen takapenkillä, niin huuto saattaa jatkua koko automatkan. Ja tämä ei ihan niin kauheen kiva juttu. :headwall: Olisko idiksiä miten saada junnu rauhottumaan, vai ootetaanko parisen kuukautta ja laitetaan seuraavaan istuimeen ja toivotaan parasta?
 
Sainpas minäkin aikaiseksi kirjautua näille kaksplussan sivuille. Olen näitä marrasvauvojen juttuja lukenut aika ahkeraan, mutta en ole saanut aikaiseksi kommentoida mitään. Nyt sitten tuli hätä käteen :D kun aloitte puhumaan kerhoutumisesta ja tästä ketjusta jutut hiipuu, mistäs sitten voisin lukea, että "näin muillakin, ei meidän pieni mies ole ainoa". Eli 20.11. syntyneen pienen miehen äiti ilmoittautuu mukaan jos vielä mahtuu.
 
Mirnu Mistäs meillä sitte johtuu tää kaikki "isona oleminen" ku Ella synty 4vkoa ennen aikojaan?! Vai koittaaks Ella olla kans iso vaikka on pieni :LOL:

Tervetuloa Oikku-76

Ella on sitte oikeen urakalla vähentäny syömistä. Tänään menny n. 400ml maitoa, 1/3 prk päärynää ja yks annos puuroa missä hiukan luumua joukossa ja äsken vein yöunille.. Eikä siis ole nyt heränny yhtään useemmin yöllä syömään ja syö yölläki korkeintaan 100ml kerralla, yleisesti menee kyl sellanen 60ml per kerta.. Kaks hampaan alkua näky alhaalla et joskos ne hampaat sitte on aiheuttanu sen ettei ruoka maistu.. Kun kuitenkin on muuten virkee ja leikkii ja nauraa jne..

Jospas menis itelleen tekee jotai sapuskaa, tänään syöny kaverin luona Kinderin ja aprikoosi-suklaapalloja muutaman, joku 10 kuppia menny kahvia ja pari leipää. Terveellinen taas tää mun ruokavalio tänään :D

Ja niin tosiaan, Miikulle onnea uuteen kotiin :flower:
 
Tervetuloa Oikku. Eiks ookki taustailu pitemmän päälle vähän tylsää, kun kukaan ei tunne sua ja sä oot tuntevinasi kaikki. Niin ja mihkään ei sieltä voi kommentoida...

Noah lähettää terveisiä tänään 4kk täyttäville kamuille. Meidänkin sälli hoksasi et lelukaaren eläinten jaloista on kiva pitää kiinni. N yt on uskallettu kääntyä useasti masulta selälleen, muttei toisinpäin.

[/b]Kiinteät aloitettiin bataatilla ja sit perunaporkkanalla. Näyttääpä päärynä, mango ja muut hedelmät maistuvan kasviksia paremmin. Annan aamulla, illalla ja kerran välipalaks hedelmää. Kasvissosetta syödään lounaaksi ja illalliseksi.Vielä yhellä syöttökerral menee n. 4-pikkulusikallista sosetta.

Meilläkin turvakaukalossa viihtyminen on ollut hankalaa. Mut äsken kaveri katteli äitiä kaukalossa tyytyväisenä äidin olessa suihkussa. Auttaa, et laitan sällin jo olohuoneessa kaukaloon ja kannan kaukalossa hänet suihkuhuoneeseen. Automatkoille lähtiessä meil oli alkuun apuna, et annettiin pojalle tuttipullo suuhun, kun oli kaukaloon asetettu.Meidänkin sälli on oppinut, et takapenkil on hauskempaa viihdyttäjän kanssa. Meidän raasulla ei tutti pysy kauaa suussa omin voimin, joten tutinpitäjälle on automatkalla työpaikka vapaana. :D

Oi pientä. Tässä se nukahti äipän syliin maitopullo suussa. iltaunet ovat jääneet viimeaikoina vähiin joten yö alkaa meillä jo nyt.
 

Yhteistyössä