Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Kiitokset Sanna-78 nimen lisäämisestä listaan :)

Ihania nimiä meidän marrasvauvat ovat saaneet!! Tuossa oli oikeesti tosi monta sellasta nimeä, mitkä oli meilläkin ehdolla, kun tää vauveli vielä oli mahassa eikä tiedetty kumpa tulee :eek: :)
 
Sannalle jo etukäteisonnittelut! Mähän siis pääsin juhlimaan syksyllä elämäni tokia pyöreitä synttäreitä vatsa pystyssä. Synttärimässäilyn seurauksena närästi koko yön, että ihanat muistot siitä. Toivottavasti siellä hamassa tulevaisuudessa siintävät kolmekymppiset sujuu rattoisammin :D

Oon tossa jonkun tovin hinnoittelut kirppistavaroita jo, jos saisin ne huomisiltana raahattua myyntipaikkaan kun keskiviikkona alkaa meidän "aika". Sinne menee nyt kaikki 62- senttiset ja pienemmät vaatteet, muutaman ihanimman säästin muistoksi. Muuttoa ajatellen nyt oli hyvä aika kiikuttaa ylimääräiset romppeet myyntiin. Harmi vaan, että meidän mukulan vaatekaappi huutaa nyt tyhjyyttä! Hyvä syy shoppailla muutama vaate lisää :LOL:
 
Huh huh....Venni taistelee ihan tosissaan tällä hetkellä nukahtamista vastaan |O Ja huutaa myös pullolle.....välil tuntuu, et on ihan täynnä, mut sit kuitenkin rauhottuu jossain vaihees juomaan kaiken, mitä oon pulloon laittanu! On ennen siis nukahtanu, kun vaan sänkyyn kantaa, mutta nyt muutaman päivän taistellu vastaan sen minkä kerkee. Eilen viimäsille päikkäreille sain nukahtamaan rattaisiin, kun päätin, et nyt mennään sit kauppaan, kun ei kerta sisälle nukahda (arvasin, et näin onnistuu). Ja tänään aamulla kuuden aikaan sanoin miehelle, että hakee autotallista esikoisen rattaat tänne sisälle, jospa niihin nukahtais ja niinhän tuo poika vetelee makkarissa makeita unia makuupussissa :) Ittellä vaan silmät ihan sikkurassa aamukuuden herätyksestä ja esikoinen heräs tietty jo seiskalta pojan huudon saattelemana niin nuku tässä sitte.....nooh, jospa taas illalla ois munkin vuoro :whistle: :|

Ehkä tää tästä joskus :xmas:

Vattihattu ja Venni 3kk
 
Musta tuntuu et mä en olis nukkunut viime yönä lainkaan.. Illalla olin jo ihan väsynyt, kun 3h oli niin valtava meno päällä.. Oma maito loppui yöllä ja jouduin Emmille lämmittämään tuttelia ja Nora näki painajaista, niin herätti kaks kertaa yöllä jne... Nyt sit todella väsynyt olo! |O

Mulla on tuo maidontulo nyt kyl vähentynyt ja paljon! Ottaa kyl niin pattiin, kun yöllä täytyy alakertaan lähtee pulloa lämmittämään.. no, ei auta muuta ku kirota ittekseen.. :(

Sannalle synttärionnittelut! :flower:

Mä meen tästä puuron keittoon ja kittaamaan pannullisen kahvia.
 
Sannalle synttäri onnittelut :flower:
Jos jossain vaiheessa kerkiät niin voitko vaihtaa tuolta etusivulta nimen hemski nimeksi Valeria.

Vauvakuumetta ehkä pikkasen. No ei nyt ihan heti käyvä kolmatta yrittää, jospa pitäis nyt vähän pidemmän tauon kuin näillä kahella.

Kiloja on jälellä vielä 5kg. 24kg niitä sillon raskausaikana tuli. Kyllä nuo tuntuu karisevan ihan itestään. Herkkuja oon mättäny suuhuni ihan samaan malliin kuin ennenkin.

Eilen käytiin vauvauinti infossa. Lauantaina sitten alotetaan se harrastus. Mennään sisarusryhmään, niin että tuo mein 2-vuotiaskin pääsee mukaan. Koko perheen yhteinen harrastus =) Ootetaan innolla. Täällä se maksaa 10,90? kerta.

No nyt meen syömään vanhemman tyttösen kanssa. Eevi nukkuu parvekkeella.

Valeria ja Eevi 20.11
 
Ihanaa! EEmeli rupeaa olemaan kunnossa =)
Nyt vaan riesana ripuli kunmeni vatsa sekaisin noista antibiooteista vaikka maitohappoja olen antanu, yölläkin sain kahteen otteeseen vaihtaa ripulivaippoja :x , ja tänään on tullu jo neljät ripaskat.

Sannalle synttärionnitelut




NYt harmittaa kun toiset on siellä stadissa kahvittelemassa, ens viikolla raahaudun paikalle vaikka mikä olis :whistle:
 
Mitenköhän tämä kirjoittaminen onkaan niin vaikeeta :headwall: Kuulumisianne käyn aina lukemassa päivittäin...

Niin,jos minäkin laittaisin jonkinmoisen esittelyn...kiva on ollut lukea vähän muiden taustoja.

Mulla tulee ens kesänä se 30v täyteen ja mies on pari vuotta vanhenpi. Meillä on Inkan lisäksi 3 ja 4 vuotiaat lapset ja kaksi koiraa löytyy myös. Keittiöpuolen koulutusta löytyy neljä vuotta, mutta sen alan töitä en ole tehnyt. Viimeksi opiskelin koululaisten aamu-ja iltapäivätoiminnan ohjaajaksi oppisopimuksella. Työpaikkaa ei ole odottamassa , joten varmaan muutama vuosi pitäis kotona koittaa pärjätä...kolmee tuskin kannattaa hoitoon viedä...ne hoitomaksut... Niin ja aivan itä-suomessa Joensuun vieressä asutaan.

Onnittelut Sannalle :flower:

Eemelille parantumista :)

lumi* ja Inka (ens viikolla 4kk)
 
Katjuza, mukaan vain ensi kerralla =) Oli tosi kivaa, ja ihania vauvoja kaikilla.

Meillä maistettiin äsken perunaa. Ihan hyvin pari teelusikallista veti, sitten ilmeisesti tuli siihen tulokseen että "pahaa!" ja alkoi irvistelemään ja yökkimään. Kokeillaan huomenna uudestaan...

Kävin ostamassa Eetulle yhden bodyn, ja se myyjä "huijasi" mut ostamaan tollaisen rannehelistimen. Meidän jätkä ei kyllä tajua sen päälle yhtään mitään.
 
Sannalle onnittelut :flower: =)

Kristiina huudellaanko me nyt kilpaa noita fuzzeja tuolla huutiksessa? :LOL: Jos sä oot se Krisse00 ja mä oon Yansa? Taidanpa olla korottamatta hintoja jos samaa yritetään saada.

Tiitu ja Arttu poistuu nyt keramiikkakerhoon. Isi kun on vielä töissä niin täytyy ottaa toi poitsu mukaan.....
 
Sannalle myös SynttäriOnnittelut :flower:

Mä oon ollut tänään jotenkin ihan hermorauniona tai oikeestaan jo monta päivää :whistle: Kai väsymyskin painaa,mutta eniten harmaita hiuksia aiheuttaa tuo mun ukkokultani. Koskaan,ikinä ei ole ajanut jokkista talvella niin eiköhän nyt lauantaiksi ole pitänyt buukata ittensä jääratakisoihin :kieh: Eli se tietää sitten sitä,että töiden jälkeen kutsuu autotalli :kieh: Miks juuri tänä talvena piti päästä ajamaan kun on pieni vauvakin talossa ja mulla on kädet täynnä töitä täällä kotona kolmen pojan kanssa. No joo,tästä aiheesta voisin valittaa loputtomiin joten paree lopettaa heti :whistle:

Mirnulle myös :hug: ei ole helppoa teilläkään :hug: Meillä Petrus ei ole vielä missään vaiheessa nukkunut kunnon päikkäreitä :eek:

Mulla on nyt (ehkä tän v**utuksen takia ) ollut mielessä muutaman kerran,että tätäkö tämä mun loppuelämä taas on. Omille jutuille ei ole yhtään aikaa ja mitään on turha edes alottakaan kun poika nukkuu niin epäsäännöllisesti päivisin. Eilenkin painuin heti 21.30 nukkumaan kun Petrus meni yöunille. Ukko oli juuri hiljattain vasta tullut kotiin,laittoi isommat nukkumaan kun mun on pakko mennä nukkuun myös heti. Muuten en jaksaisi näitä päiviä. En tarkoita,etteikö lapset olisi rakkaita ja onhan Petrus pääosin tosi hyväntuulinen ja iloinen mut mut...tää on taas vaan tällanen päivä :D

Mutta eipäs muuta :wave:

LilliM+Petrus
 
Käytiin sitten (taas!) neuvolassa, seitsemäs kerta. Vähän huutoa tuli rokotepiikistä, pitihän kaverin mielipiteensä kiertoa mokomasta touhusta, ensin lirkutellaan ja sitten kiusataan :/ Mutta äkkiä se unohtu. Saa nähdä miten ilta menee. Rotarokotteesta poika tuli tosi väsyneeksi, nukkui tosi paljon useampamakin päivänä. Tänään neuvolasta lähtiessä nukahti päikkäreille, heräs syömään ja tosi nopeesti taas alkoi itkeä väsymystään ja nyt nukkuu taas.

Mitan nyt 63,5 cm ja 5946 g. Eli hoikka poika ja aina vaan hoikistuu. Pudottiin suhteellisen painon käyrästössä tonne -10 % tasolle :| Mutta pituutta tulee edelleen hyvin, ei ollut hoitaja huolissaan tuosta. Olin kyllä katsonutkin, että vähätkin makkarat on alkaneet sulaa. Juttelin sitten tuosta, että juodun maidon määrä ei ole ainakaan lisääntynyt vaikka kasvua tullut. Ennen söi n. 800 ml vrk:ssa, nyt vähän päälle 700, joskus jää lähemmäksi 600. Pitäis neuvolan taulukon mukaan juoda tämän ikäisen 700-1200/vrk. Sitten puklailee edelleen paljon. Juteltiin yöunien pituudesta, kerroin että hyvin nukkuu, jos syö klo 21 ja nukahtaa ennen 22 niin kuuden aikoihin herää syömään. Terkan kommentti oli, että kannattais varmaan alkaa antaan öisin maitoa :eek: Juu, kyllähän vauva välillä itkeskelee yöllä neljän-viiden aikaan, annan tutin suuhun ja käyn usein kaatamassa tuttelin valmiiksi pulloon ja sillä aikaa vauva on nukahtanut ja jatkaa uniaan 1-2 tuntia. Siis pitäiskö mun herättää poju yöllä syömään :eek: Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos olis sitten aamulla ihan hirveä nälkä mut kun ei oo, aika rauhallisesti yleensä jaksaa sapuskaa odotella eikä vedä mitään hirveitä määriä aamuisin. En todellakaan ala herätteleen kun ihan tyytyväinen ja terve vauva on. Sit kuitenkin taas 3 kk kuluttua sanottais, ettei tuonikäisen enää pitäis öisin syödä ja ehdotettas unikoulua :headwall: Eikä tolle herralle kannata maitoa tuputtaa, jos ei sen nälkä ole, alkaa vaan pyöritellä tuttia suussa ja naureskella, kokeiltu on.

Ääh, tuli nyt niin omanapainen kirjoitus mut täyty vähän purkautua :kieh: Helpotti, kiitos :LOL: Myöhemmin sit lisää.
 
Kiitos paljon onnitteluista, on niin vanha ja ryppyinen olo :LOL:

merikukka Hoikkahan tuo poika on mut oliks tullu kuin paljon mittaa viime kertaan? Meillähän kans tossa jossai vaiheessa putos painokäyrä suhteessa pituuteen ku tuli sellanen pyrähdys. Ja meil oli kans tota tossa yhdessä vaiheessa et Ella söi klo20.30-21 ja sit söi seuraavan kerran klo6-7 aikaan ja ruokaa meni sen 800ml korkeintaan, välillä vähemmänki..

Nyt menee edelleen toi n. 800ml maitoa + n. 1dl kiinteitä ja herätään yöllä 2 kertaa syömään sellanen korkeintaan 90ml kerralla..

Oli muuten mukava eka aamusyönti Ellalla. Otin syliin ja laitoin pullon suuhun. Sitte aloin ihmettelee et miks mun käsi on märkä ja katoin ettei maitoa valu. Noh, Ella oli syöny ja vaihdoin asento niin mun käsi oli ihan veressä, lattialla verta ja Ellan yökkäri veressä ja sitä valu edelleen. Se luomi vuosi oikeen vaan kunnolla :( LAitoin sitte siihen lapun päälle ja loppu onneks.. Pe päästään hematologian polille sitä näyttää ja toivottavasti sille nyt voi tehdä jotai. Nytkään ei meinaan mikään hinkannu siihen luomeen suuremmin ja ku se tollanen veriluomi on niin sitä vertahan sieltä tulee oikeen vaan kunnolla..

Ellalla joku ihme raivo päällä, pitää mennä...
 
:flower: Sannalle isonisot synttärionnittelut!!! :flower:

Olipa kiva tänään nähdä mammoja ja vaaveja. =) Toivotaan, että Katjuza ja Eemeli pääsee ensiviikolla myös mukaan. =)

Kaupungista kotiin meillä nukuttiin oikein nätisti, mutta heti alaovesta sisään päästyä silmät aukesi. Tunti-pari siinä ihmeteltiin ja loppuaika onkin sitten mennyt nuokkuessa, nytkin koisitaan vielä iltalenkin jäljiltä vaunuissa eteisessä. Että taisi seuranpito vähän neitiä uuvuttaa. :) Toivottavasti vielä yölläkin maltetaan nukkua. :whistle:

Raskauskiloja on vielä 4 jäljellä, yhteensä ensimmäisestä neuvolakäynnistä niitä kertyi 15. 10 kiloa lähti ensimmäisen kuukauden sisällä, melkein puolet siitä tuli käärössä laitokselta kotiin. ;) Kahden viimeisen kuukauden aikana on siis hävinnyt kokonaista 1 kiloa. :ashamed: Silti luotan edelleen, että kyllä nuo viimeisetkin lähtee, mulla on tuohon kuntosalilla käymiseen iskenyt senverta lupaava kipinä. :) Ikinä en ole kummosempia laihdutuskuureja harrastellut, liikunnalla tuota painoa enemmänkin oon saanut kontrolloitua. Yritän luottaa samaan reseptiin jatkossakin. :whistle: Tuota löysää on vaan ärsyttävästi tuossa masun paikkeilla. :/

Täytyy käydä vaunuihin kurkkaamassa, että nukutaanko siellä todellakin edelleen! :D

mussu & alisa
 
Paljon Onnea Sannalle! =) :flower:

Kiitos taas kaikille kaffeseurasta. Ens viikolla uusiks taas! Toivottavasti Katjuzakin pääsee mukaan =)

Sara on nukkunut tänään yhteensä n.3 tuntia ja olipa typykkä sen verran väsynyt, että nukahti yöunille heti kahdeksan jälkeen. Saas nähdä koska herää syömään :whistle:

Raskauskiloja tuli yhteensä 13 kg ja kaikki on lähtenyt. Pitäis vaan saada kiinteytettyä tota vatsanseutua ja sitten olen tyytyväinen =)

Pitää varmaan lähteä tästä pikkuhiljaa itsekin petiin, alkaa silmiä painaa... :wave:

 
Iltoja vielä täältäkin :wave: Ainiin, onnittelut Sannalle :flower: perästä tullaan :)
Petran mitat neuvolassa oli siis 62cm ja 5,1 kg. Oon yrittäny miettiä vielä mitä tekisi (ennen kun viimeset hermon rippeet menee ja siirryn kokonaan pulloruokintaan) ja koitan nyt keskittää kaiken energian siihen et neiti oppisi syömään ilman rintakumia. Kokeilu alkoi ihan ok, ja rinnanpäät toistaseksi ehjät :|
Painosta huolimatta tyttö vaikuttaa tyytyväiseltä ja kahesti syödään myös yöllä. edelleen. En tiiä, alkaa äiti oleen aika loppu ton painopähkäilyn kanssa :ashamed:

Raskauskiloja: hmmm.löytyy :D :D :headwall: ja kun makeenhimo ja muu mässäily vaan tuntuu lisääntyvän :whistle:
TAidan vetäytyä saunaan kun neitikin on jo yöunilla :wave:
 
Meilläkin Emmi kuuluu näihin "pikku-pirpanoihin". 3kk pituutta oli 61cm ja painoa 5,6kg, kun taas isosiskonsa on ollut saman ikäisenä 64cm ja 6,3kg.

Omaa maitoa ei oo riittänyt tänään kuin kolmeksi syöntikerraksi. Yhellä kerralla syö aina molemmat rinnat ja syönin jälkeen näyttää reppana vielä niin nälkäiseltä. Alkaa tulla jo turhautunut olo :ashamed:

Emmi alkoi tänään sit tällasella vapaalla tyylillä ryömimään :LOL: Metrin verran pääsi eteenpäin :D Oli kyl tosissaan huvittavan näköstä, kun pään kanssa veti itteensä eteenpäin ja pyllyä ylös ja potku. .

Juups.. jos menis keittiönkaappeja koluamaan, jos vaikka jotain hyvää löytyis :p

Moikka :wave:
 
Vielä kerkee Sannalle onnittelut! Sinähän alat pikkuhiljaa olemaan naisen iässä :D

Oli pakko tulla hehkuttaa että taitaa noi kiinteet olla ihan hyvä juttu. Viimeyönä nukuttiin klo.21-04 putkeen. Ruokailut oli siis klo. 04 (ja ehkä 06) ja unet jatkui ysiin. Eipä oo aikoihin tuommosta tapahtunu. "Normaalisti" olis syöty jo 3 kertaa.. Toisaalta noi meijän yöruokailut on siis ollu sen 3min pituisia että ei ne kovasti oo rasittanu edes, muta silti oli kiva nukkua pidempi pätkä putkeen..

Pihla on kanssa ruvennu vaeltelemaan kovasti. Varsinki unissaan liikuskelee isosti. Lähinnä mennään vaan sivusuunnassa ja pituussuunnasta poikittain eli ei eteenpäin vielä kuitenkaan =)

Mäkin haluisin kiinteyttää tota massua. Siinäkun on tollanen jokseenki venähtänyt nahkakerros.. Saako sitä pois muuten kun vaan ajan kanssa?? Vinkkejä otetaan vastaan!!

Ukko prkl kaato näppikselle energiajuoman ja tää on aikamoista arpapeliä et mikä näppylä toimii ja mikä ei. Eipä juu naurata.. Kun painaa jotain niin se jääkin pohjaan ja noita tahmoja ei saa pois sitte millään vaikka erinäisiä kertoja puhdistellu pumpulipuikoilla..

Mä varmaan aion kanssa kokeilla noita kestoja, jos sais vaan huudettua ilman että meen tiitun tai kristiinan apajille. Vois edes päivällä kokeilla muutamat vaipat. Musta tuntuu et oon koko ajan vaihtamassa vaippaa vaikka ei edes varmaan tarvitsis.. Toi kestoilu vois vähän hillitä.. Mut meenpä turisemasta. Öitä.
 
Sanna Juu, oli tullut hyvin mittaa pojalle, kolmessa viikossa pituutta 2,3 cm, painoa 360 g. Luulen, että johtuu just tosta, että pituutta tulee hyvin. En mä tuosta painosta sinänsä oo huolissani mutta alkoi vaan nyppiä toi ehdotus, että mun pitäis vauva herättää yöllä syömään. Jäi semmoinen kuva, että mä pidän lasta nälässä |O Sit kun oon tosta puklailusta kysynyt niin on sanonut, että ensimmäisenä tulee mieleen, että on tuputettu liikaa maitoa :eek: Ja aina terkka toteaa, että pulauttelee syömisen jälkeen vaikka mä kuinka oon yrittänyt sanoa että pulauttaa milloin vaan, nyt illallakin juuri ennen kuin aloitti syömään. Täällä onkin sit sellainen mamma, joka pitää lastaan nälässä ja tuputtaa lapselle liikaa maitoa |O Ja tekee sen vieläpä samanaikaisesti :headwall: :headwall: :headwall: Tohon ei pystykkään kuka tahansa! Ja kun tää meiän Samu kun on sellainen, että jos sillä on nälkä, niin sen kyllä kuulee ja jos ei sapuska kelpaa niin pulauttaa tutin pois suusta ja jos ei uskota niin suuttuu kunnolla.

Poju on aina kakannut päivittäin, mut sunnuntaina jätti väliin. Se nyt ihan ok, mutta eilen illalla sitten teki kakan, joka oli vihreää, limaista ja tosi pahan hajuista :$ Sitte söi ja kakkas perään uudestaan ja taas samanlasita mut nytten päällimmäisin kakka oli suht normaalia. Lauantaina olin pojan kanssa anopin tykönä ja anoppi syötti vauvaa. Jostain syystä anoppi otti tuttipullon pois suusta ja herra sitten veti siitä raivot ihan odotetusti. Anopin mukaan itkevälle lapselle ei voi antaa maitoa ettei sitten vedä sitä henkeensä. Toinen siinä huutaa nälkäänsä eikä mummu anna maitoa vaikka mä kuinka yritän selittää, että eihän se lopeta huutamista, jos ei maitoa anneta :headwall: Lopulta lykkäs pojan mulle ja mä sit syötin sen. Tässä konfliktissa poju veti varmaan aika satsin ilmaa mahaansa, mikä hyvinkin selittää tuon värin. Mut se limaisuus pisti mietityttään, se kun viittaa allergiaan. No se nyt oli toi yks kerta, mielenkiinnolla odotan seuraavaa kakkaa, tänään jätti väliin. Oon miettinyt tota allergian mahdollisuutta jo tuon puklailun takia ja nyt mietin vielä enemmän :(
Ei oo anoppi pahemmin pojanpoikaansa hoidellut, kerran hoiti yksinään ja kun mentiin hakeen niin vastassa oli nälkäänsä ja väsymystänsä itkevä poika |O Ei hirvesti tee mieli sille jättää, toisaalta noi käynnitkin kun mä oon mukana koen todella rasittaviksi kun toinen hoitaa miten hoitaa ja sit kun tulee itku niin lykätään mulle :kieh: Mies tossa yks päivä ihmetteli kuinka heiän äiti on pystynyt hoitamaan hänet ja veljensä...

Jaahas, mulla ei todellakaan oo ollut tänään se paras päivä ja aika p...a fiilis onkin. Häivyn tästä taustale. :wave: Vauva nukkuu tyytyväisenä rokotuksesta huolimatta :heart:
 
merikukka Meillä neuvolassa kaikkeen todetaan vaan aina et AIKA JÄNNÄ!!! :headwall: JA sit vaan et pulauttelu on ihan normaalia et liika tulee pois. Ja olen kanssa moneen otteeseen sanonu et puklut saattaa tulla runsaanakin vielä 2-3h syönnin jälkeen niin tähän asiaan ei koskaan sanota mitään.. Ja mulle jossai vaiheessa sanottiin et syötän liikaa vaikka Ellalla ei ole edes makkaroita ja ne samoin ku teilläki vaan kokoajan pienenee.. Ja siis ku se terkka EI OSAA MITATA pituutta niin kai se nyt näyttää sitte hänen käyrillään vinksahtaneelta se suhde.. Mielenkiinnolla odotan torstaita ku meillä neuvola et Ella varmaan kutistunu pituutta viime vkosta ja paino varmaan neuvolan vaa'an mukaan joku 1kg enemmän ku TYKSissä mitattuna. Täytyy sanoa kyl et mä en luota siihe meen neuvolan vaakaan yhtään.. Kun monesti olen miettiny et miten Ella voi muka painaa niin paljon ja sit kun ei ole makkaroita ja vaatteet on isoja niin jossai on vika ja meen kotivaaka näyttää aina paljon vähemmän ku neuvolan vaaka..

Ja tosta ruua määrästä niin siittäki sillon neuvolassa sanoin jossai vaiheessa et menee joku 800ml pvässä ja siittä määrästä puklataan ja paljon niin ei todellisuudessa mene niin paljoa ja siihenkään ei mitään. Sitte vaan viimeks et ala antaa kiinteitä ja kyl se siittä.. Ja TYKSissä ihmettelivät miks ei anneta lääkettä tohon puklaamiseen edes kokeeks kun välillä se menee siihen et syödään vaik 120ml, sitte puklataan tunti ja sit on tietty taas nälkä ja sama meno jatkuu..

Ja meillä kans Ella alkaa huutaan jos pullon ottaa kesken pois, jos koittas et toinen väillä röytäisis ettei tulis puklut. Ja ei rauhoitu ennen ku saa pullon takas suuhun..

Ja noi maidon määrät, niin jos 5kg sais vetää sen 1000ml ja meillä Ella nyt yli 6kg ja vetää korkeintaan 850ml nii mä kans ihmetten millä hel***illä mä liikaa voin antaa maitoa.. Olen sitä kokeillu et annan vaikka vaan 100ml nii sitte syödään tunnin päästä uudelleen ja jos taas koittaa et menis 140ml niin sit puklataan.. Tulis ite se neuvolatäti sitte syöttää ja hoitaan..

Mua alkanu vituttaa mennä tonne meen neuvolaan ja kertoo asioista ku kaikkee aina vaan et aika jännä.. Ja seki ku mua käskettiin alkuun herättää Ellaa 3h välein syömään ja sit ku niin tein niin sillon alkuun just se paino nousi aika reilusti ja yhtäkkii niin siitä tuli sanomista.. Eli merikukka jos teillä kerran ihan tyytyväisiä ollaan niin et tod. ala herätteleen.

Mullaki meni nyt vähän paasaamiseks ja samantoistoks mut tuntuu noi neuvolat olevan kaikkee muuta ku neuvoloita. Ei niistä mitään neuvoja tunnu saavan..

Ja kiitos onnitteluista =)
 

Yhteistyössä