Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Toi Eemelin ihottuma vaan pahenee ja nyt menin sitten vielä lukemaan noista allergisista reagtioista enempi ja en uskalla käydä nukkumaan vaikka Eemeli nukkus kun kyttään kokoajan kulkeeko hengitys jos vaikka rupeaa kurkku turpoamaan tms.... Taitaa kuitenkin olla parempi mennä edes pitkäkseen kun ei tiedä millanen yö on tulossa ja huomenna apteekkiin ostamaan uudet antibiootit ja Buranasuppoja.

Kiitos kaikille tsempeistä ja vinkeistä.....näin sitä on viiden lapsenkin äiti ihan ulalla kun ei ole aikasemmat lapset paljon sairastellu :ashamed:
 
Katjuzalle tosissaan jaksamisia! :hug: Sun tekstejä lukiessa on kyllä monasti tullut mieleen, että taidat olla todella sisukas pakkaus! Hatunnostoja täältäkin. =)

Muillakin on tainnut viimeaikoina olla muksun pulauttelua isommissa määrin liikkeellä. Täällä myös. Olen miettinyt, että meillä se on tuohon nuhaankin saattanut liittyä, kun osa on ollut niin vetistä. Neuvolassa joskus sanottiin, että nuhasena saattaa tulla tuommosta limasempaa puklua enemmän. Mutta siis nyt viikolla kun tuosta sammaksesta neuvolaan soittelin, niin terkkari sanoi nimenomaan puklailun ja tiuhan syömisen sitä sammasta aiheuttavan. Ei siis aina, mutta joskus. Että jos jo pelkkä puklailu ei aiheuta monellakin tapaa päänvaivaa, niin lisäksi sitten vielä tuo... :/ No onneksi ei nyt kumpikaan toistaiseksi ole tytsyä ärsyttäneet. Äiti on vaan enemmän asian kanssa tuskaillut. :ashamed: Ei ole sammas vielä vähentynyt yhtään, vaikka tunnollisesti neuvolan ohjeistusta olen noudattanut. :/

Me ollaan täällä tänään asuntojen hintoja tuskailtu ja muuten raha-asioita ihmetelty. Asioita, jotka aiheuttaa vaan puistatuksen tunteita ja ärrrrsytystä... :|
 
Huomenia!
Täällä ei oo jaksanu kirjoitella vaikka lukemassa käynyt oonkin...

Meillä ois eka pitkä reissu tiedossa 8.3, mennään vantaalle miun siskon luokse kun siskontyttö pääsee ripille 9.3, katsokaan kuinkas käy kun vierastustakin on meillä jo ollut pari viikkoa, niin et mitkä huudot vetää siellä...mut nyt olen päivittäin käynyt äitini luona että en ole ainut sitten siellä joka voi pitää saraa ettei vierasta...

Kaukalo meinaa meilläkin käydä ahtaaksi kun on kunnon toppavaatteet päällä :D mut menee vielä hyvin, anopin luona tällä viikolla käydään jos hän jaksaisi tehdä meille "unipussin" ohjeella kaukaloon sopivan pussukan, et sais sellaiset sitten reissuun mukaan, niin helpottaisi vähän sitten sitä automatkaa ettei tartteis toppapukujen kanssa tuslata :whistle: aukaisis vain sen pussukan autos sisällä kun auto lämmennyt...

Meillä yöt edelleen hyviä, illala velli ja nukkumaan, aamulla heräillään 9-10 välillä, ei enää velli pidä kuitenkaan sinne 11 saakka nälkää...ja maissisosetta ollaan maisteltu keskiviikosta lähtien, tällä viikolla otetaan sitten luumu käyttöön, kun tuntuu kakka olevan aika paksua.

Katjuzalle energiaa ja voimia eemelin kanssa! Meillä esikoinen oli korvatulehuslapsi 1 vuoden ikään saakka, sitten vähentyivät ja tulehukset voi sen jälkeen sormilla laskea, putkitusjonoon ois seuraavasta tulehuksesta menty...ja alkoi just kun 3kk tuli täyteen..

Meilläkin nuo 62 alkaa olla aikas sopivia jo 68 on rinnalla käytössä...niin ne vaan kasvaa, tuntuu vaan että äidin mieli ei pysy perässä :heart: ja ikuinen vauvakuumeilija on täälläkin, mies ei vaan oo samoilla linjoilla miun kanssa, 5 lasta ois haaveissa ;)

jaas mut jos antais muillekin palstatilaa taas :wave:

Perfekta ja Sara 6.11
 
katjuza Iso :hug: Jospa Eemeli nyt tulis kuntoon!

Täällä taas yllätys yllätys.. PYYKKIPÄIVÄ! :eek: Toinen koneellinen pyörimässä ja oiskohan 2-3 vielä odottamassa vuoroaan.. Taitaapi päivä mennä kivasti tässä. Aurinkokin paistaa B) Emmin laitan tuosta pihalle nukkumaan kuhan väsähtää tuolla leikkimässä. Huomattavasti paremmin taas viihtyy laittialla, kun on oppinut ottamaan leluista kiinni.

Juu.. heräsin aamulla, kun esikoinen tuli hädissään herättämään et kello on yli kaheksan ja hän on myöhästynyt taksista. Mä sit tietty nousin sängystä kauheella vauhdilla et äkkiä vaatteet päälle. No.. menin sit kauheella kiireellä alakertaan ja katoin kelloa, klo 3.40! Hmm.. Oli tyttö hiukan väärin kattonút kelloo :LOL: Sit olin taas ihmeessään et missä mies on. Ei ollut sängyssä, kun sieltä lähdin eikä ollut alakerrassakaan, mut takki, kengät ja työjutut oli alakerrassa..kiertelin sit tyhmänä taloo ympäri ja päätin mennä takas nukkumaan.. no siellähän se sängyssä nukkui :ashamed: Mä taidan olla "vähän" pihalla.. :whistle:

Et tämmönen meno täällä :LOL:
 
Voimia katjuzalle :hug:
Meillä on tänään 3kk neuvola ja rokotus :eek: saa nähdä miten on painoa tullut, kuukausi sitten oli 4,5 kg. Rokotusta varten on supot kaapissa oottamassa jahka jotain kitinää ilmenee. Mahtaa sekin olla yksilöllistä?
Petra oli ekaa kertaa hoidossa lauantaina niin päästiin isin kanssa vähän tuulettumaan. Leffa ja syöminen ulkona oli hyvä juttu :) alkoi jo todella olla pikku ipanaa ikävä kun ravintolan laskua odoteltiin. En meinannut pysyä penkissä :ashamed:
Petra oli ollut kiltisti koko ajan :D sunnuntai kotona olikin sitten toinen juttu :(

Täällä odotellaan jo innolla huomisia treffejä Wayne'sissä !
 
Voimia Katjuzalle!

Meillä saa olla kans aikas tarkka noitten lääkkeitten suhteen,itelleni en uskalla ees mobilatia tai muuta käyttää noihin kipeisiin ranteisiin.Poikien isä on lääkeaineallergikko,joten panadoli on ainut mitä uskallan antaa.Isommallekki jos tarvii lääkekuuria ni aina pitää muistaa pitää varansa.

Meillä oli viime viikolla toi piikki päivä.Jätkä oli 6770g,62,4cm ja pipo oli 41,9cm.Hyvin on kasvanu ja toi paino alkaa tasaantua.Neuvolassa otti ekan kerran helistimenki käteen ja nyt saa kotona jo lelut kyytiä ku sattuuvat käden ulottuville.Mahalleen kääntyminenki on ihan milleistä kii...Sano terkka,et taitaa jätkällä olla kiirus isoveljen leikkeihin,ei oo noi elkeet kovinkaan vauvamaiset.Jätkällä on muuten tosi kiva tapa,jäytää nänniä noilla hampaanaluillaan ja tekee muuten kipeetä.Annan tohon kakanpanttaukseen levolacia,näyttäs olevan apua.Ei noi luumu,päärynä eikä ruusunmarjasoseet auta,vaikka puol purkkia vetääki aamusin.Oli puhetta tosta kiinteistäki,et ei oo huono vaikka ollaan alotettu,sais noi puurot sit kehiin.Alkas toi maha sit pelittää kunnolla.Nii ja rintamaidolla mennään.

Päivärytmi on nyt semmonen,et aamulla herätään kaheksan kieppeillä,kymmeneltä tunnin unet.Pitkät päikkärit,n.3h yhen pintaan ja illalla viel kahet tunnin unet.Nukkumaan menee kymmeneltä viimestään,yöllä ei herää syömään.

Elo on muutenki tasaantunu,isompi ei enää aiheuta hirveitä härdelleitä!

Vimpula ja Roope
 
Perfektan tekstiä lukiessa tuli mieleeni että Petrus vierasti mun anoppia lauantaina :eek: Olin aivan ihmeessä,että voiko noin pieni jo osata vierastaa...mutta aina kauhee huuto kun anoppi otti syliin. Meidän esikoinen vierasti 3kk iässä,että kaippa se mahdollista on.

Uskaltaakahan edes kysyä,että kuinka Katjuzan luona yö meni? :/ Toivottavasti ootte edes vähän saaneet nukkua.

Meillä menee yöt vaihtelevasti. Viime yö oli vähän parempi. En tiedä,että syötänkö mä tota poikaa liikaa vai liian vähän. On niin vaikea tietää,mutta mielestäni syö kyllä ihan nälkäänsä. Maissivelliä sai 21 maissa maidon seassa,mutta samaan aikaan söi yöllä. Tänään vielä ja jos ei vaikutusta niin lopetan koko touhun. En viitti periaatteessa turhan takia antaa. Mutta voitteko kuvitella kuinka onnellinen mä olen kun MAISSISTA EI OLE TULLUT MITÄÄN ALLERGISIA OIREITA =) Sori kun huudan tolleen,mutta meidän keskimmäinen oli tosi allerginen maissille! On tää niin huippu juttu kyllä =) =) =)

Mä huijasin Petrusta tänään :D Kun tuo ulkona nukkuminen on välillä vähän niin ja näin niin aattelin,että en laita ollenkaan poikaa nyt ulos. Laitoin vaan kypärälakin ja tumput käteen ja poika vaunuihin pesuhuoneeseen. Siellä on ikkuna auki ja pesukone hurisee vieressä :D Yleensä jatkaa unia kun pihalta vedän vaunut tohon hurisevan koneen viereen :whistle: Kantsii kokeilla ;)

Kuinkahan Sannan baari-ilta meni kun ei ole kuulunut mitään :D

LilliM+Petrus
 
Terveisiä neuvolasta!!!
Eli 3kk tuli tänään täyteen ja rokotus saatiin. hieman huusi, mutta rahottui sitten ja nukahti samantein lähtiessä vaunuun. Oli rankkaa.
Mitat saatiin, pituutta 62,5cm ja painoa 6kg ja pää 41,5cm
Sanoi, että on siropoika, mutta en nyt tiiä????
Jarkko höpötteli tädille kovin, ei meinannut suunvuoroa antaa. ja mittanauhan meinasi omia, kun päätä mittasi. =) :heart:
On se vaan niin, että sydän meinaa pakahtua aina välillä tuosta onnesta, mitä tuo pikkumies saa tuntemaan. :heart: :heart:

Kiinteitä alotellaan kuukauden päästä. Katotaan nyt mihin asti jaksan oottaa. Niin jo äippää kiinnostaisi, mutta mennään nyt maidolla vielä, kun kerran sitä tulee.

Toinen lapsi on kyllä mielessä, mutta ajattelin tuossa välissä hieman töitä tehdä, kun nyt rakennetaan, niin ei tuo talous mene ihan kuralle heti. Ja kun olen opettaja, niin kesän kuitenin olen sitten kotosalla taas, joten vuoden päästä kevääksi pitäisi joku mahtava hoitopaikka löytää. Mikä tahansahan ei todellakaan kelpaa ;)

Noi vaatteiden koot tosiaan on tosi erilaisia, mitä joku täällä sanoikin jo. Siis osa 62cm on aivan pieniä ja sitten taas jotkut 60cm on isoja ja 68cm sopivia.... että on noi sitten juu...

Mutta mutta... tää menee nyt hehkuttamaan tonne laihdutus puolelelle, miten on paino tippunut....

:wave:

Enni ja Jakke 3kk
 
LilliM: meilläkään ei ollut maissivellistä mitään hyötyä, vaikka veti miten paljon, mutta perunaporkkanavelliä ylistän taas. Se kun pikkuhiljaa aloiteltiin niin mitään ei ole tullut.

Kohta lenkille, mahtava ilma! Herättiin vasta 10.30, kumma juttu kun pikkujätkäkin veteli sikeitä niin myöhään. Miehen kanssa meillä nimittäin nukkumaan meneminen vähän venähti =)
 
Katjuzalle voimia :hug: Harmi jos et sit huomenna pääse, mut jos ne tapaamiset sit jatkuu joka viikko, niin ehtiihän sitä myöhemminkin.

En ookkaan taas vähään aikaan muka ehtiny kirjotella. Oon kyllä lukenu että ollaan puhuttu vaikka mistä, mutta mitähän nyt muistuis mieleen....

Vauvakuumetta ei varsinaisesti ole mutta oon ihan asennoitunu siihen että kyllähän Artulla veli tai sisko pitää olla. Ja mieluusti oltais yritetty sitä nyt heti, mutta kun oli se sektio niin täytynee vuosi sitten odotella.

Niistä kestovaipoista joku joskus kyseli... Meillä käytetään nyt enimmäkseen harsoja ja villahousuja ja kuivaliinana fleece. Sit on niitä mun ite tekemiä vaippoja, mitkä on siis tehty vähän oudoista kankaista kun ei oikein toimi. Ja sisäpinnan frotee jää pesussa aina ihan koppuraksi, niin ne on tosi tönköt. Harmittaa vaan kun oon muuten tehny ne tosi siististi ja huolella.(Se kun on mulle harvinaista) Nyt oon alkanu huutiksesta huutelemaan noita fuzzeja, kun aattelin nyt panostaa niihin, kun mielelläni luopuisin noista kertiksistä kokonaan. Jos jollain on joku toimiva vinkki kesto-yövaipaksi niin mielelläni ottaisin vinkin vastaan :)

Huutiksesta huusin Artulle eilen kolmella eurolla sitterin, kun sillä ei sellasta vielä ollu ja tuo kiinteiden alotusaika lähenee. Jospa siitä olis apua tossa syöttöhommassa. Ainakin se siitä tykkäs kun alko vaan nauramaan ja nyt jo nukahtikin tyytyväisen näkösenä siihen. Ainut vaan että mä olin tekemässä siihen uutta verhoilua ja homma jäi vielä kesken, mutta ukkeli vaan nukkuu siinä jo :LOL:

Aurinkokin näyttää paistavan. Jeejee!!! Jospa valmistautuis ulkoiluun :)

Huomista odotellen Tiitu ja Arttu
 
Kiitos kaikille voimahalauksista =)
Eemeli nukku yllättävän hyvin, tosin sänkyyn en edes yrittäny laittaa vaan nukutin sitterissä kaltevassa asennossa, sitteriä oli sitten helppo heilauttaa aina jos rupesi itkemään, edellisyöhön verrattuna siis ollaan nukuttu paremmin,kuume ei enää noussu ja ihottumakin hellittäny. Aamulla mentiin sitten taas päivystykseen hakemaan uudet lääkkeet ja toivotaan että toipuminen alkaa nyt tosissaan.

DJ Mussukka, ei teille terkkari ole tarjonnut lääkettä tohon sammakseen, meillä joku lapsista sai semmosta kun sammas oli sitkeessä ja oli tosi tehokasta, sellasta geelimäistä ainetta tuubissa jota suuhun sit laitettiin.
JA sitten joku suositteli putsaamaan sammaksen pois vichyvedellä, löysinkin ohjeen siihen, tässä linkki http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=571/sprog=4/grp=2/menu=1/

Nyt syömään :wave:

katjuza ja Eemeli
[/url]
 
Katjuzalle paljon paljon voimia! Oot kyllä ihmenainen kun jaksat vaikka mitä! :hug: toivottavasti Eemelillä helpottaa pian ja pääsette taas viettämään normaalieloa.

Taas on maanantai. Viikonloppu meni liian nopeesti, kotona ei ehditty juurikaan olemaan. No, eipä tässä ollakaan pitkään aikaan ehditty kavereita kunnolla näkemään, joten skarpattiin nyt ja käytiin vierailuilla =)

LilliM:hieno homma, että Petrukselle ei ole ilmennyt allergiaa maissivellistä! :hug: ymmärrän kyllä että olet iloinen! =)

Meillä mennään edelleen rintamaidolla. Kiinteitä ajattelin alotella 5kk:n kohdalla. Meillä kun ei mitään kiirettä ton alotuksen suhteen ole. Mulla piisaa maitoa ja tyttökin näyttää tyytyväiseltä, joten mennään nyt näin vielä pari kuukautta. Sara menee nykyisin iltasin jo ennen klo 21 nukkumaan (eilenkin nukahti syliin 20.30) ja herää siinä 8 maissa. Eilen aamulla kuulin että neiti oli hereillä jo ennen kahdeksaa, mutta kilttinä tyttönä anto vanhusten nukkua yhdeksään. Eikä sillä kyllä vielä sillonkaan ollut mitään hätää, mutta äidille tuli huono omatunto kun toinen yksinään jutteli pinnasängyssä... :ashamed:

Meillä riittää myöskin pyykkiä pestäväks, mutta en voi pestä kun 2, max.3 koneellista, koska siinä vaiheessa loppuu kuivaustila :eek:

Vauvakuumeesta...myönnetään, täällä on yksi kuumeileva :wave: onneks mies on aika lailla samassa pisteessä, niin ei tarvitse yksin kuumeilla :whistle: meillä kun vaan pitää myös odotella se vuosi sektion takia, niin täytyy vissiin panostaa vaan harjotteluun ;) Ollaan kyllä jo suunniteltu, että syksyllä alotetaan yritys. Eihän sitä tiedä että kuinka kauan sitä joudutaan yrittämään, Sara tosin tärppäs ekasta kierrosta, mutta en todellakaan luule, että seuraava tulis yhtä helpolla... :|

Johan tuli taas tekstiä, pitää varmaan antaa muillekin palstatilaa :whistle:

Huomista odotellessa, H&S
 
mjoo.. Musta on tullu nyt tällane sivusta seuraaja vaan :) En tiiä miten tää kirjottelu onki näin vaikeeta :snotty:

LilliM, minäkin ylistän kristiinan tavoin tuota perunaporkkanavelliä. Meillä ei kanssa maissivellistä ollut MITÄÄN hyötyä. Perunaporkkanalla nukutaan nyt sellasia 7 tunnin pätkiäkin. Eli ysiltä nukkumaan 100milliä perunaporkkanaa ja 50 maitoo. Sitten 4-5 aikaan samallainen satsi, ja tyttö herää sitten kasin pintaan ja ei ole kyllä nälkä vielä heti herättyään. Mä olen ihan rakastunu tuohon perunaporkkanavelliin.. kun nyt saa äitikin nukkua :)

katjuza on kyllä ihme supernainen, jaksamisia! :wave:

Btw, meillä on nyt viikon aikana hajonnut 2 mikroa, imuri ylikuumeni ja astianpesukone hajos. *#¤%#"* vieköön! Meillä kai on jotain häikkää noissa sähköjutuissa kun ihan selkeitä oikosulkuja tulee. Ei ole normaalia että uudet laitteet pasahtelee noin vain. Tässä odottelenkin huoltomiestä tulevaksi, kerran jo kävi ja kaikki muka ok. Oli varmaan, hänen käyntinsä jälkeen sitten tuo atianpesukone yskähti. Että ottaa kupoliin!!! Astianpesukoneesta olin niin taivaissa, tiskattu kun on tähän mennessä käsin, niin kerranhan tuo ehti pesemään kun sitten sähköviat hajotti senkin. *tähän sitten oikein paljon rumiasanoja* |O |O |O |O

Juu mutta onneks tuo pyykkikone toimii ainakin TOISTAISEKSI niin lähtis viemään pyykkejä ulos kuivumaan kun on näin hieno ilma.

Huomista todellakin odotellessa :)

 
On kyllä aivan mahtava ilma tänään! =) Tultiin just kävelylenkiltä ja tuntuu hölmöltä nyt sitten olla taas sisätiloissa, kun ulkona aurinko porottaa niin keväisesti.

Katjuza: Ei terveydenhoitaja vielä tarjonnut mitään, kun arveli sen lähtevän tuolla puolukalla. Tänään kun kattelin, niin luulen, että on se sittenkin vähän vähentynyt, ei ole enää kitalaki niin laajalta alueelta valkoisena. Että katellaan tässä vielä muutama päivä tuon puolukan voimalla. Tuota vichyvettä voisin kyllä kanssa kokeilla, jos ei ota helpottaakseen. Kiitos linkistä! :)
Vähän on kärttyisyyttä joidenkin syömisten yhteydessä ollut havaittavissa. Tiedä sitten johtuuko tuosta sammaksesta vai onko muuten vaan "pulloraivareita", niitä kun on aiemminkin ollut. Lopulta kuitenkin on ihan hyvin syönyt. Seuraillaan.
Toivotaan Eemelille paranemista! :hug:

edla: Myötätuntohalauksia täältä! :hug: Meillä pari viikoa sitten hajosi peräkkäisinä päivinä TV ja pyykkikone. Onneksi ne hajoamiset loppui siihen ja niitten kanssa sattui vaan pjaska mäihä, kun peräkkäin sanoutuivat irti (kumpaakin osattiin kyllä jo vähän odottaa...). Mutta kyllä otti kupoliin!!! |O Kaikista prkleen laitteista sitä onkin riippuvainen... :eek:

Ja huomista täälläkin odotellaan innolla! =)

mussu & alisa
 
Kävin tuolla verkkoklinikan sivuilla kattomassa noi paino- ja pituuskäyrät ja ihan sitä keskimmäistä käyrää mennään. Mitä sen neuvolantädin pitää vihjailla jostakin laihuudesta sitten???? no joo.... sanoihan se että ihan ok, mutta itelle tulee vaan sellanen tunne, että onko nyt jotain outoa muka???

Tohon turvaistuinasiaan. Meillä recaron kaukalo ja mahtuu siihen kyllä vielä pitkään. sisäpienennyksiä ei olla vielä otettu pois edes. Niin ja meillä ei kauheesti toppavaatteissa siinä ollakaan, kun auto tallista otetaan, niin on lämmin ja muutenkin mä käytän paljon tota villahaalaria, jonka päälle sitten esim toi kevyttoppa, niin on huomattavasti pienempi paketti...

Me lähdetään taas huomenna junailemaan tamperetta kohti pariksi päiväksi. Nyt ollaankin jokatoinen viikko siellä päin matkustettu. Ihan kiva kun tulee taas vaihtelua. Niin ja kun oma äiti on siellä, niin saa itsekin vähän relata. Mä ainakin huomaan, että luotan parhaiten oman äitini hoitoon tuon pojan kanssa. Mistä lie johtunee??? Tosin ei muut sitä vielä ole hoitanutkaan. siis isänsä tietty on.
Mä muuten olen ollut 2h erossa max tosta pojasta ja senkin vaan kerran ja sitten ehkä kolme kertaa sen 1h. Vois varmaan jossain vaiheessa olla vähän piedmpäänkin???
Mutta kun on tämä imetys niin tää on tätä.

Onko muilla vielä kiloja karistettavana?
Mulla tuli 16kg raskausaikana ja niistä 10kg lähti 2 viikonkuluessa synnytytksestä. Nyt on vielä 1,5kg jäljellä ja sitten yritän pikku hiljaa saada vielä lisääkin kiloja pois....

joo, no lähen tästä pyykkäämään, niin kuin joku muukin täällä teki.. :wave:

 
:wave: Neuvolasta palattu. Nyt pikkuneidin stategiset mitat ovat 64 cm (tosin neiti suuttui vietävästi lääkärille ja ei tosta mittaamisesta meinannut tulla yhtään mitään, joten voipi heittää mitta kyllä sentin pari) ja paino 7,2 kg.... aika mötikkä tää meidän neiti. Lääkäri totesi että hyvän tuulinen tempperamenttinen vahva neiti. No joo mielenkiintoinen yhdistelmä :LOL:

Meillä ollaan nyt kaksi päivää syöty batattia ja siitä neiti tuntuu pitävän. Peruna oli varmaan liian ytyä neidin masulle. No mennään nyt pariviikkoa bataatilla ja sit koitetaan jotain muuta. Hedelmäsoseet eivät ainakaan vielä uppoa, eikä hänen nyt niitä vielä tarvii syödäkkään.

Katjuzalle tseppiä ja jaksamista oikein paljon! Mulla tuo esikko sairasteli korviaan kanssa paljon ja aika rankkaahan tuo on kun toinen huutaa pää punaisena. Meillä ei nuo supot pysynyt pyllyssä edes sen aikaa että olisi sulanut ja heti neiti kakkasi poís vaikka kuinka olisi työntänyt ne hyvin. Me käytetiinkin sitten sitä suuhun annettavaa Panadolia. Ja kaukaa viisaina ostettiin puuduttavia korvatippoja (taivaan lahja!), niin sai pikkuien nukuttua yön kun se korvatulehdushan aina illalla/yöllä alkaa (ainakin meillä). Niitä korvatippoja saa kait vaan Yliopistollista Apteekeista, mut jos on lähellä sellainen niin kannattaa hakea varastoon. Meilläkin on kokoajan pari pulloa tuolla lääkekaapissa. Kaveritkin sen tietää ja ovatpahan käyneet lainaamassa muutamia kertoja meiltä.

Kiloja ei raskauden jäljiltä ei ole ollut piiiitkään aikaan, mut muuten kyllä saisi lähteä viisi kiloa veks.

Aurinkoisin terveisin täältä Suomen etelästä B)
 
Olen reissun päällä Ainon kanssa, mutta "nettiriippuvainen" kun olen, en voinut olla kurkkaamatta mitä tänne kuuluu kun kone oli sopivasti auki.
Pikaisesti siis totean, että raskaudesta on jäljellä vielä n. 6kg. Painoahan mulle kertyi sellaiset 20kg :whistle: raskauden aikana. Ja en kyllä ajatellut hankkiutua kaikista eroon. Mies on ollut niin tyytyväinen pyöristyneisiin muotoihin. :D On kyllä nyt sitten kertonut vähemmän imartelevasti mielipiteitään minun aiemmasta "muodottomuudesta", mutta pääasia kai että ollaan nyt molemmat tyytyväisiä. :LOL:

katjuzalle edelleen voimia! Jospa uusien lääkkeiden avulla Eemeli tulisi kuntoon.

Täytyy jatkaa tätä seurustelua kun vieraaksi on kerran tullut, eikä vain jumittaa koneella... :whistle:
 
Raskauskiloista... Mullehan tuli sen raskausmyrkytyksen + elimistön totaalisen sekoamisen seurauksena 45 kiloa painoa! Onneksi siitä iso osa pelkkää turvotusta ja nestettä, joita on edelleen jäljellä. Onneksi laskin kaloreita kiltisti koko raskausajan, jos noihin turvotuskiloihin vielä hirveästi läskiä niin nyt itkettäisi! Joku 20 kiloa on jäljellä, ennen raskautta tosin olin aika alipainoinen ettei välttämättä tarttis ihan niin paljon laihduttaa. Nyt oon alkanut enemmän treenaamaan, onneksi vauva viihtyy lenkillä mukana!=)

Pitää mennä syömään jotain, lähdetään vähän kyläilemään ja käyttää autoa korjaamolla hinta- arviossa. Pirun kottero kun lahoaa käsiin, vaikkei järjettömän vanha vielä olekaan!
 
Mä olen kyllä niin puusta pudonnut kun olla vain voi :/ oon käyny lukee pikasee tääl , mut tuntuu ettei päähän ole jäänyt yhtikäs mitään...

Siis se meidän sairastelu sai nyt pasmat sekaisin kaikilta; Millalla meni päiväunirytmi aivan sekaisin, ei oo jokuseen päivään nukahatanut ulos ja kun sitten sisällä nukkuu vaan päivisin pikku pätkiä, niin heheh... Tänään sain vihdoin nukkumaan kun mentiin kauppaan, meinas jo herätä heti kun tultiin kotiin mut onneks vielä jatkaa unia :whistle:

Esikoinen siis sairastui flunssaan viikko sitten lauantaina ja kuumeessa 38,5-39 koko viikon lauantaihin asti. Perjantai-iltana käytiin päivystykses tarkastaa korvat yms ja oli niin v-mäinen lääkäri siellä ettei ikinä!!!! Heti kun päästiin sisään huoneeseen niin alkoi valittaa kuinka tämmöiset pitäisi hoitaa päivä-aikaan, että resurssit tukimiseen on huonot näin iltaisin :eek:
Siis voi elämä, että mä tahallani kidutankin poikaani ja pidätän iltaan lääkäriin menoa.... Syyhän oli se et silloin oli päivän lämpöä kunnes alkoi taas nousta joten päätin viisaimmaksi mennä tarkastuttamaan paikat. Mitään vikaa ei ollut, lääkäri tutki kunnolla, kun vahdin kuin haukka :kieh: ja onneksi lauantaina alkoi laskemaan ja eilen ei enää mitään! Onneksi!!
Sitä lääkäriä taisi harmittaa olla perjantai-iltana töissä :LOL:

Sitten tuo keskimmäinen on nyt alkanut pissailee öisin housuun, mitä ei ole tehnyt ikinä kuivaksi oppimisen jälkeen. Tää ei oo mitään yksittäistä vaan viimeisen viikon sisällä lähes jokaöistä, ei paljon mutta pikkuisen tullut housuun. Eilen illalla meni sit lepää isänsä viereen, nukahti sinne ja kun menin viemään omaan sänkyyn niin huomasin pissanneen mun paikalle :/ Sitten yöllä kömpi meidän sänkyyn ilman kalsareita-> oli pissannut omaankin sänkyyn!!! Nyt siis tilanne pahentunut ja yöllä en paljon nukkunut kun siivoilin pissapyykkejä ja mietin että mihin tässä vielä joutuu venymään, kun tuolla pojalla noita ongelmia ennestään jo aivan tarpeeksi :headwall: Huomenna hänellä edessä eka käynti yksin psykologilla aggressiivisuuden ja ylivilkkauden vuoksi...

Jotain puhetta vauvakuumeesta oli... ei täällä semmoista. Poikien jälkeen tuli piankin kuume ja Millan syntymän jälkeen mun piti mennä sterilisaatioon mut hannasin ja valitsin kierukan. Mutta silti uskon että meidän lapsiluku on tässä. Kun poikien vauva-aikaan valvottiin yöt ja nyt sitten päivät rankkaa, niin ei musta taida olla enää siihen.
Millan kanssa kaikki hyvin, nukkuu edelleen yöt läpi n.7h, nyt päivät vähän hankalia, mut eniten harmaita saan keskimmäisestä.
Rakastan kaikkia lapsiani ja olen heistä ikuisesti kiitollinen, mutta en ihan tälläistä arkea kuvitellutkaan :ashamed:
Joten katjuzalle ja perheelleen iso :hug: ; ei minusta taitaisi hänen saappaisiin astujaksi olla :( Onneksi joku jaksaa olla noinkin positiivinen!!!


Kiloja löytyy karistettavaksi... Raskaudesta tuli se 16kg jotka karistin jälkitarkastukseen mennessä ja ennestään kun massaa oli, niin toive olisi pudottaa vielä toiset samanmoiset ainakin :D

Mirnu ja Milla

:wave:
 
3kk neuvola takana. Meijän neiti onki semmonen pieni ja siro pakkaus, painoa 5410g(3720) ja pituutta 60.8cm(50). hyvin oli kasvanu kuitenki,vaikka siro onki.normisti seuraava neuvola ois 5kk,mutta pienipainosilla kuulema tarkastetaa 4kk että on jatkanu kasvua normaalisti.
Ihoa kehuivat kovasti,se onki ollu aina tosi hyvä ja pehmee,rasvoja ei olla ollenkaa jouduttu käyttää.
toinen rota-rokotekin annettiin ja sit tietty piikki, mua pelotti se pistäminen :D ja melkonen huutohan siitä pääsi. nii joo ja toi oli lääkärineuvola, ja kaikki oli kunnossa lääkärinki mielestä.

Vauvakuume ei oo täällä vielä näyttäytyny.eikä varmaan ihan heti tuukaa,raskaus oli mulle sen verran vaikee että traumat jäi. mutta toki haluan jennalle vielä siskon tai veljen,joku päivä..kuhan unohtuu nuo vaikeet asiat :D tosin eihän sitä tiedä tuleeko meille enempää,meilläkin jenna kun on IVF-lapsi. mutta toivotaan..

kiloja ois vielä 5 jäljellä,kaikesta siitä 22kg mitä tuli.meillä mieheltä on kans tullu kehuja nykyisistä muodoista,kauhulla kahto mun vanhoja farkkuja että oonko mä oikeesti ollu niiiiin pieni sillo :LOL:

Kiinteistä neuvolassa sanoivatkin että voi alotella jo,kun noin pieni on,mutta ei kiire.en sit tietty kertonu että ollaanpas niitä maisteltuki jo tässä parisen viikkoa.

Jenna nukahti hetkeksi,joten tuntuu että kauheella kiireellä pitää kirjottaa että ehtii ees vähän kommentoimaan.
meillä ois tällä viikolla muuttoki ja tavaroita ei oo juuri mitää pakattuna :whistle: joo voishan sitä ehtiäkin pakkaa jos ei tulis aina ekana koneelle luuhaamaan ku tilaisuus koittaa :D

mut joo,pakko täs on alkaa touhuaa,onneksi ukkoki kotiutuu tänää,ollu pari päivää työhommissa poissa kotoo.

miiku ja jenna 19.11
 
Raskauskiloja mulla on jälellä edelleen se sama sitkee 1kg. Mitään yritystä mulla kyl ei oo ollutkaan et se olis hävinnyt :whistle:

Mulle tulöi hoitoon miehen kaverin kaksi lasta (1v ja 3v). Voi sanoo et kyl lämmin tulee kun perässä yrittää pysyä. Meijän tytöt nyt meni tän isomman kanssa yläkertaan ja mä yritän sit pysyä täällä Emmin ja 1v:n kanssa..Emmiä sit yritän suojella isoimmilta "kolhuilta".. vauhtia ja vaaratilanteita :LOL: Hatun nosto vaan niille, jotka pienellä ikäerolla lapsia tekee :whistle:

Täytyy mennä...
 
Siis teillä muilla on muutakin elämää :headwall:
No mä sain pojan juuri nukkumaan. On ollut kovin vaisu rokotuksen jälkeen, joten toivottavasti sais nyt nukuttua vaisuuden pois ja aamulla herää pirtsakkana. :/

Äippä alkaa nyt herkutella. (se siitä painon pudotuksesta tänään)

Meillä muuten seuraavaksi taas lääkärineuvola 4kk. Siis toinen jo. Onko muilla näin?

Joo, ei mulla siis ollut mitään asiaa... huomenna pää kohti tamperetta. :wave:

Enni ja Jarkko
 
Mulla on 23 kilosta jäljellä jotain 5 :ashamed: No joo, en oo ylipäinonen ni eipä tuo haittaa ja kuhan itte viihdyn makkaroineni kanssa ni sehän on pääasia =)

Meillä on kanssa 4kk neuvola ja sit lääkäri seuravalla viikolla. Toi lääkäri on siks kun Pihlalla kuulu sivuääni sydämestä, joka olikin joku ahdas suoni ja siks suhisi. Yleensä toi suoni normalisoituu 4kk mennessä. Saa nähdä miten meillä.. Mut ei pitäis olla mitenkää vaarallinen, onneks.

Kiinteistä meillä on menossa perunabataattimössö ja sit kaupan mangosose, joka onkin suurta herkkua. Maistuu niin äidille kuin tyttärellekkin =)

Miikulla onkin pikkuinen tyttö siellä, meillä painettiin ton verran vajaa 6 viikkoisena :D

Täällä ollaan ihan äimän käkenä kun Pihla rupee yöunille jo klo.20. Tätä siis jatkunu jo melkeen viikon. Ennen meni aina 22-23 aikaan, ellei myöhemminkin. Saapahan äiti ja isi viettää vauvavapaata iltaa. On kyllä päivisin enemmän hereillä kun vertaa aikasempaan. Mut jospa sitä vielä hetken telkkaria ja sit koisimaan että jaksaa huomenna kahvitella.. =) Öitä.

Niin ja Katjuzalle voimahalit. :hug:
 
Heissan hei!

Hengissä ollaan ja mukavaa oli la olla baarissa piiiiiiiiiiiitkästä aikaa. Eikä ollu mikään niin hirvee krapula vaikka kyl odotin et on ihan kaamee olo. Noh, hyvä niin, koska lauantaina on sitte mun 30v. synttäribileet ja sillon sitte juodaan sitä mun "tappo"boolia. Toivottavasti ei tällä kertaa tartte mennä päivystyksen kautta kotiin, niinku muutama vuosi sitte ku sitä samaa boolia juotiin. Mä nyt sitte kuitenki päädyin siihen samaan vanhaan tuttuun booliin mitä ennenki ollaan juotu ja sit ajattelin tehdä jonku miedomman siihen rinnalle.

Huomenna on sitte surun päivä. Huomenna se 30v. tulee sitte täyteen :'( :LOL:

Miiku Meillä Ella oli samoissa mitoissa kans 3kk neuvolassa kun se 56cm minkä se neuvolatäti mittas oli ihan alakanttiin ja painoa oli 5570g..

Ja musta toi meen neuvolan vaaka näyttää aina ylimääräistä. Ihan mielenkiinnolla vaan odotan ku meillä to neuvola ja viime ke Ella punnittiin TYKSissä et paljon se neuvolan vaaka mahtaa näyttää..

Meillä on nyt 4kk iässä vasta eka lääkärineuvola ja muutenki kyl täällä kerran kuussa käydään neuvolassa.

Kiloja jäljellä joku 4-5kg. Mut vaikka ne ei lähde niin jotai tapahtuu kyllä ku menee kokoajan paremmin vanhat vaatteet päälle ja saa myös päälle sellasia mitkä ei hetki sitte vielä menny.. Niin ja yht. tuli joku 12kg mut mähän synnytinki 4vkoa etuajassa.. Eikä noilla nyt niin kiire ole tippua, en mä nyt mikään ylipainoinen siis ole mut haluun ne kyl silti pois ja ehkä viel vähän enemmänki, kattellaan..

Ja Katjuzalle täältäki iso :hug:
 

Yhteistyössä